Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT EDUCATIV " MASS-MEDIA, INTRE PROVOCARE SI MANIPULARE"

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Ministerul Educaţiei, Cercetării si Inovării FORMULAR DE APLICAŢIE ce vor fi cuprinse in calendarul Activităţilor Educative 2010 proiectele se depun până la data 12 noiembrie 2009, la Palatul Naţional al Copiilor A. INFORMATII DESPRE APLICANT Numele instituţiei/ unităţii de învăţământ aplicante: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Adresa completă: Bulevardul Basarabia, nr. 47, sectorul 2, Bucureşti Nr. de telefon: 021 324 32 95 şi fax: 021 324 69 02 Site şi adresă poştă electronică: www.leonida.ro , dimitrie@leonida.ro Persoană de contact: profesor BOGHIU MIHAELA, 0728 889 889 B. INFORMATII DESPRE PROIECT B.1. Titlul proiectului: MASS MEDIA – ÎNTRE PROVOCARE ŞI MANIPULARE B.2. Categoria în care se încadrează proiectul : comunicare şi educaţie socio-umană C. REZUMATUL PROIECTULUI Prezentaţi următoarele elemente ale proiectului dumneavoastră: a. Ce fel de activiate este: proiect educaţional şi concurs b. Numărul de elevi implicaţi: 45 elevi din liceu şi 400 de elevi din 5 licee partenere din Bucureşti c. Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura. Obiectivul general al proiectului Valorificarea potenţialului informativ-formativ al mass-media în dezvoltarea personalităţii elevilor şi dezvoltarea gandirii critice pentru minimalizarea efectelor negative ale mass-media. Activităţi propuse Crearea unei echipe de 10 profesori care să conceapă conţinutul trainingului pentru elevii din liceu, dar şi din afară:”Mass-media şi Leadership. Analiza sociologica in probleme de mass-media.” Desfăşurarea trainingului :”Mass-media şi Leadership. Analiza sociologica in probleme de mass-media.” Întâlniri săptămânale cu elevii, în cadrul cluburilor: PRESA SCRISĂ, RADIO ŞI TELEVIZIUNE, INTERNET Conceperea unui chestionar cu 15 itemi, pentru realizarea cercetării în domeniul comunicării de masă Colocviu pentru prezentarea concluziilor cercetării pe baza rezultatelor chestionarelor Organizarea concursului pentru elevi: „MASS-MEDIA, ÎNTRE PROVOCARE ŞI MANIPULARE” Diseminarea rezultatelor proiectului d. Parteneri: • Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti • Casa Corpului Didactic, Bucureşti, Profesor metodist LUCA SIMONA • Primăria Sectorului 2 • Asociaţia Profesională de Consiliere şi Educare „Alpha Consult” • Centrul Naţional de Asistenţă Psiho-Pedagogică • Universitatea Bucureşti, Facultatea De Litere, secţia Biblioteconomie şi Ştiinţa Informării • Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Bucureşti • Junior Achievement Romania • Colegiul Naţional”Matei Basarab” • Liceul Teoretic”Marin Preda” • Liceul Teoretic”Benjamin Franklin” • Colegiul Tehnic”Anghel Saligny” • Liceul Teoretic „Nichita Stănescu” D. PREZENTAREA PROIECTULUI D.l.Argument justificare,context 1. Valorificarea potenţialului informativ-formativ al mass-media în dezvoltarea personalităţii elevilor şi dezvoltarea gândirii critice, pentru minimalizarea efectelor negative ale mass-media. 2. Identificarea modalităţilor prin care conţinuturile mesajelor mediatice pot fi selectate, sistematizate şi integrate în pregătirea socio-culturală a tinerei generaţii. 3. Valorificarea adecvată a mijloacelor de comunicare în masă, prin conştientizarea rezultatelor actelor autoformative. Scopul Dezvoltarea competenţele de comunicare şi interrelaţionare ale elevilor din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” şi favorizarea intercunoaşterii elevilor la nivelul Municipiului Bucureşti. Obiectivele specifice: • facilitarea intercunoşterii elevilor din diferite licee din Municipiului Bucureşti şi comunicarea interinstituţională realizată de către elevi • dezvoltarea unor competenţe formative deosebite pentru elevii din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, elevi cu nivel educaţional mediu, provenind din familii cu insuficiente preocupări educationale, cu dificultăţi socio-economice uneori grave. • încurajarea şi susţinerea abilităţilor de lidership ale elevilor, prin activităţi nonformale • menţinerea interesului pentru informare şi cunoaştere al elevilor • dezvoltarea competenţelor de lucru in echipa profesor- elevi • interiorizarea conceptelor noi şi aplicarea acestora în cadrul concursului organizat la finalul proiectului. • dezvoltarea la elevii participanţi a unor competenţe de moderator, organizator, lider în comunicare • formarea la elevi a unor competeţe de identificare şi de sintetizare a opiniei publice D.4. Descrieţi grupul ţintă căruia i se adresează proiectul: profesori de Limba română, profesori de Limbi străine, Consilieri şcolari, diriginţi, elevi ai Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” şi din Municipiul Bucureşti D.5. Durata proiectului: noiembrie - octombrie 2010 D.6. Descrierea activităţilor Activitatea I Crearea echipei de 10 profesori Conceperea, de către profesorii organizatori, a suportului de curs pentru trainingul:”Mass-media şi Leadership. Analiza sociologica in probleme de mass-media.” Stabilirea criteriilor de selecţie a elevilor participanţi Selecţia grupului de lucru din cadrul liceului b. Titlul activităţii:Organizarea proiectului c. Data: noiembrie – decembrie 2009 d. Locul desfăşurării: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” e. Participanţi: profesori şi elevi din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” f. Descrieţi pe scurt activitatea în cel mult 5-10 rânduri: Crearea echipei de 10 profesori, în vederea conceperii suportului de curs pentru trainingul:”Mass-media şi Leadership. Analiza sociologica in probleme de mass-media.” şi stabilirea criteriilor de selecţie a grupului de lucru pe durata desfăşurării proiectului (45 de elevi, din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a) g. Responsabil: profesor Boghiu Mihaela h. Beneficiari: elevi şi profesori din liceu i. Modalităţi de evaluare: feed-backul Activitatea II Training” Mass-media şi Leadership. Analiza sociologica in probleme de mass-media” ( 45 elevi- 3 sesiuni/saptamani x 2 ore-6 ore) b. Titlul activităţii: Training c. Data: decembrie 2009 – februarie 2010 d. Locul desfăşurării: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” e. Participanţi: profesori şi elevi din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, precum şi elevi din afara liceului f. Descrieţi pe scurt activitatea în cel mult 5-10 rânduri: Trainingul se organizează pe trei secţiuni : presa scrisă; radio şi TV; Internet şi se concretizează în înfiinţarea a trei cluburi: A. Clubul presa scrisă - 15 elevi, dintre care 2 lideri şi 2 profesori moderatori • Capitolul 1. Dintre sute de ziare… ( istoric,tipuri de presă scrisă cu exemple concrete, analiza conţinutului informaţional şi imagistic) • Capitolul 2. Ce citesc tinerii? (dezbateri despre preferinţele elevilor legate de presa şi despre disfuncţiile comunicării de masă) • Capitolul 3.Presa şi scoala. Vreau un job în presa scrisă! (detalii despre profesia de ziarist - invitat un ziarist, care să dialogheze cu elevii) B. Clubul radio şi TV - 15 elevi, dintre care 2 lideri şi 2 profesori moderatori • Capitolul 1.Vreau să ajung la radio..! ( istoric, tipuri de posturi de radio cu exemple concrete, analiza conţinutului informaţional , preferinţele elevilor ) • Capitolul 2. Tvul - Şcoala vedetelor” ( dezbateri despre preferinţele elevilor legate de posturile tv şi despre disfuncţiile comunicării prin acest mijloc, simulări ale unor emisiuni tv) • Capitolul 3. Cum să ajung moderator de emisiuni radio sau tv? (detalii despre profesia de jurnalist - invitat un realizator de emisiuni radio sau/şi tv, care să dialogheze cu elevii) C. Clubul Internet - 15 elevi, dintre care 2 lideri şi 2 profesori moderatori • Capitolul 1.Misterul funcţionării Internetului (arhitectura Internetului, limitele distracţiilor şi multimedia pe Internet, comunicarea pe Internet ) • Capitolul 2. Mass-media on line (dezbateri despre avantajele şi limitele lecturii ziarelor şi a revistelor , ale vizionării emisiunilor tv şi ale audiţiei posturilor de radio on line) • Capitolul 3.Universul meu - între real şi virtual (dezbateri despre impactul socio-psihologic al utilizării Internetului la copii, jocuri didactice) g. Responsabil: profesorii organizatori h. Beneficiari: elevi şi profesori din liceu, dar şi din afară i. Modalităţi de evaluare: feed-backul şi chestionarele Activitatea III Cercetarea prin aplicarea chestionarelor în liceele din capitală, dar şi din ţară (on line) ( 45 elevi şi 10 profesori) b. Titlul activităţii: Chestionar pe probleme media c. Data: februarie – aprilie 2010 d. Locul desfăşurării: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” e. Participanţi: profesori şi elevi din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” f. Descrieţi pe scurt activitatea în cel mult 5-10 rânduri: Se concluzionează aspectele dezbătute în cadrul trainingului; în vederea realizării cercetării în cadrul liceelor partenere (sau asupra elevilor din ţară-on line), de către elevii din liceul nostru implicaţi în proiect, se concepe un chestionar comun cu 15 itemi, pe tema propusă: Influenţa mass-media asupra tinerilor din Bucuresti şi din ţară. Se aplică 300 de chestionare în cadrul liceelor partenere şi on line, pentru elevii din ţară, care s-au înscris în proiec; ulterior, fiecare echipă centralizează rezultatele, urmând să se realizeze centralizarea globală şi interpretarea rezultatelor. În acelaşi timp, elevii fac publicitate în liceele partenere şi pe www.didactic.ro pentru concursul care se va organiza catre sfârşitul proiectului. g. Responsabil: profesorii organizatori h. Beneficiari: elevi şi profesori din liceu şi din liceele partenere i. Modalităţi de evaluare: analiza SWOT Activitatea IV Colocviu( 45 elevi din liceu şi elevi invitaţi din liceele partenere şi 10 profesori) b. Titlul activităţii: Rezultatele aplicării chestionarelor c. Data:aprilie - mai 2010 d. Locul desfăşurării: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” e. Participanţi: profesori şi elevi din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” şi din liceele partenere f. Descrieţi pe scurt activitatea în cel mult 5-10 rânduri: Se concluzionează rezultatele centralizate, în urma aplicării chestionarelor în liceele partenere, punându-se în relaţie cu informaţiile recent asimilate de către elevi în cadrul trainingului, evidenţiindu-se concluziile g. Responsabil: profesorii organizatori h. Beneficiari: elevi şi profesori din liceu şi din liceele partenere i. Modalităţi de evaluare: feed-backul şi analiza SWOT Activitatea V Săptămâna 8 Concurs ( 45 elevi şi 10 profesori din liceu ; elevi din şcolile partenere ) b. Titlul activităţii:Concurs: MASS MEDIA – ÎNTRE PROVOCARE ŞI MANIPULARE c. Data: mai – octombrie 2010 d. Locul desfăşurării: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” e. Participanţi: elevi din Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” şi din liceele partenere f. Descrieţi pe scurt activitatea în cel mult 5-10 rânduri: Organizarea concursului pentru elevi, MASS MEDIA – ÎNTRE PROVOCARE ŞI MANIPULARE, se realizează pe 3 secţiuni:  presa scrisă- concurs de articole de presa  radio şi TV - concurs de interviuri radio şi video  Internet- concurs de pagini web Se va concepe mapa concursului: condiţii de participare, detalii tehnice, criterii de evaluare, crearea posterului concursului - afişare in scolile partenere şi pe www.didactic.ro -, conceperea strategiei de mediatizare, modalitati de premiere, rezultate asteptate, contributia la formarea elevilor. g. Responsabil: profesorii organizatori h. Beneficiari: elevi şi profesori din liceu şi din liceele partenere i. Modalităţi de evaluare: feed-backul şi analiza SMART D.7. Descrieţi rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului, precum şi metodele de evaluare a acestor rezultate Rezultatele aşteptate: - dezvoltarea unor competenţe de moderator şi de lider în comunicare la elevi - implicarea elevilor, cresterea motivaţiei pentru informare, documentare, comunicare, selecţie şi analiză -dezvoltarea gândirii critice şi a capacităţii de analiză a mesajelor - realizarea cercetării pe bază de chestionar: „Influenţa mass-media asupra tinerilor din Bucureşti.” - utilizarea, în actul de predare, a mijloacelor mass-media, vizând eficientizarea procesului didactic - însuşirea unor competenţe în procesul receptării mesajelor media, cu scopul de a selecta, de a decoda informaţiile şi de a emite judecăţi de valoare asupra lor - formarea unor gusturi, atitudini şi exigenţe intelectuale, morale şi estetice, faţă de mesajele media. - dezvoltarea unor abilităţi metodice, în vederea pregătirii elevilor, pentru integrarea într-o societate modernă, marcată de efectele comunicării de masă. - formarea unor capacităţi de autoinstruire, cu scop educativ, pentru adaptarea la solicitările societăţii contemporane, în contextul exploziei informaţionale - modelarea comportamentelor individuale în funcţie de mesajele furnizate de mass-media -formarea elevilor participanţi, astfel încât să devină, la rândul lor, informatori si formatori pentru colegii lor, după finalizarea proiectului, în cadrul unei acţiuni de voluntariat -dezvoltarea capacităţii de a disemina informaţiile, la elevii participanţi D.8. Prezentaţi modalitatea de evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului: Monitorizarea şi evaluarea rezultatelor proiectului vor asigura realizarea obiectivelor propuse. Diseminarea informaţiei va menţine interesul şi motivaţia beneficiarilor. Monitorizarea va fi făcută pe baza discuţiilor cu grupul ţintă, prin înregistrarea rezultatelor şi a problemelor apărute, prin observarea activităţilor derulate. Evaluarea rezultatelor, a modului în care acţiunile au fost sau nu îndeplinite se va face la finalul intervalului stabilit, când se efectuează o evaluare finală, observând dacă programul are continuitate şi dacă obiectivul a fost îndeplinit. Dacă se constata pertinenta continuarii proiectului, se va aplica la nivel national in anul urmator. Modalităţi de monitorizare a rezultatelor proiectului: - numărul de participanţi la proiect - calitatea lucrărilor şi a chestionarelor aplicate -rezultatele concursului Modalităţi de evaluare: -chestionarele -testele -analiza SWOT -analiza SMART -feed-backul D.9. Arătaţi care sunt beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului: elevi, profesori, precum şi partenerii proiectului. D.10. Arataţi cum veţi asigura continuitatea /sustenabilitatea proiectului Implementarea proiectului constituie primul pas în realizarea obiectivelor propuse. Continuitatea proiectului va fi realizată prin: • colaborarea cu partenerii implicaţi pentru realizarea unei broşuri, în format electronic şi în format clasic, care să cuprindă lucrările prezentate, precum şi concluziile analizelor finale. • postarea rezultatelor pe www.didactic.ro, pe www.leonida.ro • publicarea de articole în „Tribuna Învăţământului” şi în revista „Atelier Didactic” • prezentarea proiectului în cadrul Consiliilor Profesorale şi al întâlnirilor metodice • realizarea unor activităţi de voluntariat, organizate de către elevii participanţi, in cadrul cărora să devină formatori pe probleme de mass-media, pentru colegii lor din Bucureşti, în vederea diseminării informaţiei Dacă se constata pertinenta continuarii proiectului, se va aplica la nivel national in anul urmator. Sustenabilitatea va fi asigurată prin utilizarea resurselor proprii, pentru editarea lucrării- CD cu ISBN, care va conţine: rezultatele cercetării si date , conţinutul trainingului şi suportul de curs. D.ll. Mentionaţi activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi in timpul implementării proiectului şi după încheierea acestuia • Periodic vor fi actualizate informaţiile despre proiect pe pagina web a şcolii • Publicarea de articole în „Tribuna Învăţământului” şi în revista „Atelier Didactic” • Prezentarea proiectului în cadrul Consiliilor Profesorale, al întâlnirilor metodice şi al lectoratelor cu părinţii. D.I2. Specificaţi care sunt partenerii implicaţi in proiect şi arătaţi in ce constă parteneriatul cu comunitatea locală, cu altă şcoală şi/sau cu o firma/companie locală sau organizaţie dacă este cazul În perioada derulării proiectului s-a solicitat colaborarea cu Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucureşti, Casa Corpului Didactic-Bucureşti,reprezentant profesor metodist LUCA SIMONA, Primăria Sectorului 2, Centrul Naţional de Asistenţă Psiho-Pedagogică, Asociaţia Profesională de Consiliere şi Educare „Alpha Consult”, Universitatea Bucureşti, Facultatea De Litere, Biblioteconomie Şi Ştiinţa Informării, Univesitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Junior Achievement Romania, obiectul parteneriatului vizând colaborarea părţilor în diseminarea rezultatelor prin elaborarea unor materiale de promovare a proiectului, pentru ca în perspectivă, în cadrul unităţii şcolare să se asigure continuitatea. În perioada derulării proiectului, parteneriatul vizează implicarea reprezentanţilor partenerilor, prin participarea cu materiale auxiliare, promovarea proiectului la nivelul instituţiilor respective, mediatizarea pe paginile web şi în interiorul publicaţiilor de specialitate. E. DEVIZ ESTIMATIV PENTRU 2O1O Nr. Crt. Descrierea cheltuielilor Fonduri proprii Finanţare solicitata MECT 2009 RON Total suma RON 1. Consumabile(hârtie xerox, tonere, markere, flipchart, mape, CDuri, etc) 500 RON - 500 RON 2. Diplome, premii pentru elevi 2000 RON - 2000 RON F. ALTE INFORMAŢII DESPRE APLICANT a) Titlul unităţii de învăţământ: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” b) Numărul total cadre didactice: 64 c) Numărul elevilor înmatriculaţi: 996 d) Numărul cadrelor didactice participante la proiect: 10 e) Numărul elevilor participanţi la proiect: 45 (la care se adaugă elevii din liceele partenere) f) Numărul claselor participante : 32 DIRECTOR, PROF. ROŞU CONSUELA

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: caty200374 | 07.12.2009 11:34 | 13347 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (2)

0 0

15.12.2009 19:39 iovan

Când se fac înscrierile pentru concurs? Care este tema de concurs?

0 0

04.01.2010 10:41 caty200374 - Autor

inscrierile la concurs se fac incepand cu luna martie 2010 iar tema fiecarei sectiuni de concurs este specificata in proiect.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN