Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concursul National Natura creaza si traieste

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

PALATUL COPIILOR TIMIŞOARA
CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ


INVITAŢIE

CONCURS NAŢIONAL
Ediţia a II-a
Iunie 2010


NATURA CREEAZĂ ŞI TRĂIEŞTE




Motto:

Fie ca întotdeauna să avem:
AER pentru a respira,
APĂ pentru a bea,
FOC pentru a ne încălzi,
PĂMÂNT pentru a putea trăi.


ORGANIZATOR:

PALATUL COPIILOR TIMISOARA
Director Prof. Nicolae Puşcaşu

AUTORI:

CERCUL DE ECOLOGIE – PROF. LUMINIŢA IOVIŢONIU
CERCUL DE ACVARISTICĂ – PROF. ROMINA STURZ
CERCUL DE HORTICULTURĂ – PROF. OANA CORD

OBIECTIV GENERAL:

Analizarea şi interpretarea fenomenelor de tip „Acesta este efectul, care este cauza” precum şi formarea unor conştiinţe de mici cercetători la elevi, prin desfăşurarea unei activităţi concurs în vederea creşterii gradului de implicare a elevilor în rezolvarea problemelor mediului.

GRUP ŢINTĂ:

- elevi şi cadre didactice din clasele V-VIII de la şcoli, palate şi cluburi ale elevilor din ţară
părinţi, comunitatea locală/zonală


SECTIUNEA 1: Jurnal de excursie tematică - văzut ca o modalitate de aplicare interdisciplinară, activă, atractivă şi mobilizatoare a unei tematici stabilite.
Recomandăm ca lucrările să cuprindă descrierea aspectelor practice (jocuri în natură) privind activităţile desfăşurate cu elevii de la cercurile de specialitate în cadrul excursiilor tematice, vizitelor sau drumeţiilor.
Jurnalele vor fi trimise sub forma unor portofolii ale excursiilor tematice sau ca jurnale individuale ale elevilor.
Se solicită doar materiale listate. Aspectele pur teoretice se vor rezuma doar la maximum 10 rânduri introductive, respectiv 5 rânduri de încheiere.
Juriul secţiunii „Jurnal de excursie tematică” va urmări şi puncta următoarele aspecte :
tema excursiei,
un motto,
obietivele propuse,
itinerariul,
participanţi,
sarcini diferenţiate revenite unor elevi (fotograful, reporterul, purtătorul de cuvânt, resposabil aparatură, responsabil disciplină),
fişe de observaţii în teren,
Jocuri în natură,
reportaje concepute,
desene, picturi realizate în excursie,
album foto, (toate pozele vor face obiectul unei expoziţii foto care va fi evaluată de către un juriu de specialitate).
calitatea ştiinţifică a informaţiilor,
impresiile elevilor participanţi.

SECTIUNEA 2: Realizarea unor diorame în mianiatură (Reprezentare spațială a unei porţiuni de peisaj, în care se expun, animale în miniatură, din plastic, lemn, ipsos, origami, plante naturale sau artificiale etc., în scopul înfăţişării unui ecosistem). Ecosistemul este la alegere. Trebuie respectate proporţiile dintre speciile prezentate. Sunt necesare minim 3 specii animale şi 3 vegetale pentru fiecare ecosistem. Materialele vor fi trimise într-un colet, însoţite de o scurtă prezentare a ecosistemului ales. Toate lucrările primite se vor regăsi într-o expoziţie, iar imagini cu dioramele din expoziţie vor face parte dintr-un CD realizat ulterior. Organizatorul se angajează să refacă dioramele, conform descrierii primite.
O unitate şcolară poate participa cu maxim 3 diorame, pentru fiecare fiind completată câte o fişă de înscriere.
SECŢIUNEA 3 : Pe urmele speciilor vegetale adaptate la noi
Solicităm ca lucrarea să demonstreze identificarea şi descrierea unor specii de plante originare din alte zone ale globului care s-au adaptat zonei în care locuiţi.
Precizăm că materialul trebuie să ajungă la noi listat, iar forma, conţinutul şi prezentarea rămane la latitudinea Dvs., dar juriul va urmări aspectele:
- tema
- obiectivele propuse
- calitatea informaţiei ştiinţifice
- participanţii (vârsta, numărul, preocupări)
- ce forme de identificare şi prezentare a speciilor rare aţi propus pentru ca cetăţenii din localitatea dvs. să remarce aceste specii
- fotografii, desene
- impresii ale elevilor participanţi la documentare
- scurt eseu (maxim o pagină A4) „Numele meu îl va întineri” alege un pom şi dă-i numele tău, cum ai vrea să se poarte cei din jur cu tine dacă ai fi un pom, sau orice altă plantă.

SECŢIUNEA 4 : Acvariul, instrument la îndemâna elevilor pentru cunoaşterea legilor echilibrului biologic în natură.
Teme posibile:
Studiul echilibrului biologic în acvariu.
Caracteristicile apei din acvariu.
Amenajarea acvariului în vederea menţinerii echilibrului biologic.
Studiul comportamentelor de hrănire, apărare, reproducere, formare a perechilor,
îngrijire a puilor la diferite specii de peşti etc.
Tipuri de acvarii.
Compararea acvariului de apă dulce cu un ecosistem acvatic natural.
Observaţii microscopice din acvariu.
Se vor lua în calcul următoarele aspecte:
- originalitatea, ineditul temei alese,
- calitatea ştiinţifică a lucrării,
- modul de prezentare a lucrării,
- diversitatea metodelor aplicate,
- creativitatea,
- observaţii şi studii proprii asupra acvariilor,
- demonstrarea activităţilor cu poze,
- caracterul practic, de cercetare al lucrării
- modalitatea de realizare a experimentului practic,
- fişe de observaţii proprii, rezultate obţinute în urma desfăşurării experimentului.


REGULAMENT DE PARTICIPARE

Înscrierea se face prin trimiterea fişei de înscriere şi a unui rezumat de max. 2 pagini (text şi poze) în format electronic până în data de 25 iunie 2010 la una din adresele:
iovitoniu_luminita@yahoo.com – pentru „Jurnal de excursie” şi „MINI-DIORAME”
rominastz@yahoo.com – pentru „Acvaristica”
oana_tecu@yahoo.com – pentru „Pe urmele speciilor adaptate”
Rezumatele se vor regăsi într-un DVD cu ISBN.
Lucrările şi acordul de parteneriat se trimit doar în formă listată prin poştă (25 iunie data poştei) la adresa:
Palatul Copiilor Timişoara, Calea Martirilor nr. 64, Timişoara, judeţul Timiş.
Taxa de participare este de 15 lei, necesari pentru expedierea diplomelor. Banii pot fi trimişi împreună cu materialele.
Jurizarea lucrărilor se va face de către o echipă formată din cadre didactice de specialitate, reprezentanţi ai Muzeului Banatului, Agenţia de Protecţia Mediului Timiş pe data de 30.06.2010.
Rezultatele concursului vor fi transmise şcolilor participante .
Finalizare:
- expoziţie cu toate lucrările ;
- diplome pentru elevii care au obţinut premii şi menţiuni pe grupe de vârstă şi pe secţiuni ;
- diplome de participare pentru toţi participanţii şi colaboratorii.

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: iovitoniu | 02.06.2010 15:28 | 1454 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

12.07.2010 18:24 mada77

Unde putem vedea rezultatele?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

64 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN