Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cercetare: Tezele unice

Chestionarul a fost trimis celor care s-au înscris în panelul de cercetare în domeniul educaţiei. Cadrele didactice care doresc să ni se alăture în proiectele noastre de cercetare se pot înregistra pentru a primi pe e-mail chestionarul accesând Pagina de înscriere la cercetările în domeniul educaţiei

Rezultatele cercetării le vom trimite integral pe e-mail celor care au răspuns la chestionar, urmând ca pe www.didactic.ro să analizăm împreună rezultatele.

Mulţumim tuturor pentru sprijin!

Echipa INTUITEXT şi didactic.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 28.05.2008 17:26 | 5411 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (39)

0 0

30.05.2008 17:53 neruta99

Am raspuns la chestionar de cateva zile. Din pacate nu cred ca raspunsurile mele sunt foarte competente, nu mai am nici o legatura cu tezele cu subiect unic decat ca om al scolii. Ca supraveghetor al elevilor participanti. Sau prin prisma fostilor elevi care dau tezele. Raman la convingerea ca tot examenul de admitere a fost si probabil va ramane sfant. Parerea mea! O mare parte din elevii care au dat tezele , fie ei din clasa a VII-a sau a VIII-a, au abandonat orice interes pentru scoala dupa ce au dat tezele. Iar cu democratia din ziua de azi, ii lasi in pace, scuipi in san si-ti vezi de drum.

0 0

30.05.2008 18:13 adina_marian2001

Eu nu am putut sa raspund la acest chestionar deoarece nu sunt cadru didactic de specialitate, nu cunosc programa scolara si nici elevii de nivel gimnazial. Daca as fi raspuns atunci as fi influentat negativ sondajul deoarece raspunsurile mele ar fi reflectat opinia celor din jur.

0 0

30.05.2008 21:11 professorbujor

Am "neste"pareri despre tezele acestea cu subiect unic ,dar nu mi se pare in regula faptul ca ,pentru a le exprima,trebuie sa am dosar cu informatii personale care nu pot avea relevanta privind subiectul

0 0

30.05.2008 22:33 terranostra

"Tezele cu subiect unic" reprezintă o bătaie de joc atât pentru elevi cât şi pentru profesori.

După părerea mea, examenul de admitere este sfânt, examen, pe care elevul trebuie să-l susţină la liceul la care s-a înscris.

Deasemenea ar trebui să se renunţe şi la subiectele prezentate pe internet.

0 0

31.05.2008 19:06 mariean_ghe

Despre tezele cu pricina am mai vorbit pe acest site . Întrebările nu mi se par cele mai nimerite . De altfel, cam toată mass-media românească suferă de lipsa unor întrebări care să lămurească aspectele esenţiale ale problemei . Întrebarea cu software-ul educaţional este tocmai potrivită pentru subiectul "Teze unice", mai ales că "Rolul calculatorului în educaţie" a fost tema precedentă, nu ? (...) La fel şi chestionările privind participarea la cursuri . A propos, nu ne întrebaţi şi ce-am învăţat sau aplicat în urma lor ?

Dar, redevenind "didactici", ar trebui să spunem că noi şi colegii noştri (ca să nu mai spunem elevii şi părinţii) ne-am cam săturat de aplicările ad-literam ale unor modele vestice care au încântat pe X şi pe Y, dar care la noi nu dau rezultate, bineînţeles fiindcă suntem noi inerţi . Iar de lipsa de continuitate, de instabilitatea şi lipsa de direcţie ale acestor "aplicări", suntem de-a dreptul zăpăciţi, surmenaţi şi în final plictisiţi .

Printre alte materiale de un real folos care mai ajung prin cancelarii, am vizionat un C.D. legat de violenţă (în şcoală, familie etc.). Şi, în loc de soluţii, comportamente adecvate combaterii violenţei, am vizionat definiţii şi statistici. Ca de exemplu faptul că, anual în U.S.A. intră în şcoli două sute şi ceva de mii de arme de foc . Păi, sistemul nostru de învăţământ e un dezastru : abia când şi la noi vom număra tot atâtea arme într-un an, el va deveni competitiv ! Asta, evident, în legătură cu tezele unice ...

0 0

31.05.2008 23:09 livioara

Nici eu nu am putut raspunde din acelasi motiv: nu cunosc toate detaliile acestor teze si, cum foarte bine mi s-a parut ca a precizat o colega mai sus, as fi influentat negativ rezultatul.

0 0

01.06.2008 15:58 dragoiu

Şi anul acesta am fost supraveghetor la tezele unice.La matematică de exemplu ,la clasa a-VII-a, foarte puţini elevi au lucrat toate subiectele, si foarte puţini au reuşit să ia note peste 5.E ingrijorătoare situaţia având în vedere că aceste note vor contribui la media de admitere.Cu toate acestea,nu trebuie să-i condamnăm numai pe elevi. Ca învăţătoare în acest sistem ,vreau să vă spun că m-am confruntat cu multe greutăţi in fiecare an ,la inceput de an şcolar. De 18 ani suntem într-o continuă tranziţie,suntem bulversaţi de o serie de schimbări care nu au nici o noimă, ci sunt făcute doar de dragul schimbării.În aceste condiţii,e normal ca şi elevii să fie derutaţi şi rezultatele să fie slabe. Urgent trebuie găsite soluţii !Până nu e prea târziu!În acest moment istoric ,consider că învăţământul românesc nu are nici un fel de strategie de dezvoltare,nu are fixate direcţiile spre care ne îndreptăm .De câţiva ani parcă nu avem ministru,nu primim ştiri de la minister,nu ştim spre ce ne îndreptăm. Bâjbâim prin întunericul creat şi încercăm pe cât putem să menţinem învăţământul românesc pe linia de plutire.Noroc că în sistem lucrează oameni inimoşi care îşi fac datoria. Altfel s-ar fi dus de râpă până acum!Şi mai suntem şi blamaţi de către unii care habar nu au cu ce se manâncă invăţământul!

0 0

01.06.2008 19:55 professorbujor

Cred ca societatea romaneasca,in ansamblul sau,mimeaza democratia si reforma;in consecinta ,nu numai invatamantul este in suferinta ci intreaga Romanie.Cu mici exceptii,"care este...".

0 0

01.06.2008 20:16 neruta99

Bună seara! În România noastră postrevoluţionară diriguitorii învăţământului au avut grija posterităţii. Adică să rămână neapărat ceva după ei. Şi atunci fiecare a avut grijă să dărâme ce a găsit, să pună în loc altă harababură şi uite aşa bietul învăţământ românesc s-a văzut dărâmat,mânuitorii condeiului uitaţi şi eventual ponegriţi...o colegă spunea mai sus "În acest moment istoric". Cred că a greşit. Care moment? Care istoric?

Poate în aceste "momente şi schiţe".Că şi alea ar fi prea bune pentru harababura în care suntem. Şi dacă am fi doar noi! Dar mai sunt şi generaţiile de copii care nu au nici o vină că s-au născut şi trăiesc în aceste "momente şi schiţe". Dar ne răcim gura de pomană, "câinii latră, caravana trece". Ei, aude cineva dintre cei " care este"?

0 0

01.06.2008 22:46 vavaa

Colegelor învăţătoare, ca şi mine, le pot spune ca am adresat o intrebare echipei Intuitext şi m-au lamurit. .Mi s-a spus ca pot discuta cu colegii profesori şi ma pot documenta astfel.Opiniile lor se reflecta in raspunsurile mele ,care au devenit astfel pertinente. Asa ca nu ezitaţi sa-i întrebaţi.

în legatura cu tezele, pot exprima opinia generala a cadrelor didactice de la scoala noastra: sa fie eliminate, nu au relevanta, reprezinta un stres inutil, de multe ori incarcat de subiectivism. Examenul de admitere cred ca e cel mai obiectiv şi mai corect pentru toata lumea.Tezele unice ar trebui sa fie optionale, pentru cei care vor sa urmeze liceul.

0 0

02.06.2008 20:58 popanmc

Şi eu sunt de acord cu examenul de admitere!E mai corect şi stresul e foarte redus.

0 0

02.06.2008 20:58 popanmc

Şi eu sunt de acord cu examenul de admitere!E mai corect şi stresul e foarte redus.

0 0

02.06.2008 21:07 professorbujor

Doua "cestiuni"trebuie date la reforma:

-tezele cu subiect unic;

-admiterea computerizata.

Aceste chestiuni au deformat invatamantul,nu l-au reformat.

0 0

02.06.2008 21:15 lumy47

Cred ca 19 ani de experimente sunt de ajuns.E necesar a fi reintrodus examenul de admitere.

0 0

02.06.2008 21:38 mgherghel

Invatamantul s-a transformat intr-o alergatura dupa note nejustificate. Adevaratele valori se pierd in fata celor false. Ar trebui sa ne intoarcem la invatamantul bazat pe calitate si la examenul de admitere.

Ar trebui ca in scoli sa se reduca balastul din manuale si sa se puna mai mult pret pe calitatea umana.

0 0

02.06.2008 21:54 katonahajnal

Si eu cred ca este o bataie de joc. In primul rand cu elevii care saracii de ei afla cu 3 saptamani inaintea inscrierii la repartizare ce se va intampla cu ei. Si pe urma cu profesorii, care se straduiesc sa predea la nivelul ciclului gimnazial, cand colo se dau niste subiecte care au un nivel mult sub cel cerut in curriculum. Cum sa ne mai asteptam sa invete si sa ne asculte, daca iau cinci si cei care nu invata tot anul?? Ce sa creada parintii, daca nu putem justifica notele?

0 0

03.06.2008 07:07 sandutopy

rezultate irelevante .Se promoveaza incompetenta. subiecte penibile pt elevi de calasa VII VIII. asistam la o plafonare a valorilor, o scadere dramatica a motivatiei , o distrugere a invatamantului.experimente nereusite , o mineriada la adresa invatamantului

0 0

04.06.2008 13:30 popanmc

Vă rog, cel puţin până va intra fiul meu în rândul examinaţilor ( sper să se termine cu experienţa de concurs de dosare,...), să se separe clar politica de educaţie, pentru că acestea , sincer, sunt ca două linii paralele.Nu vedeţi că se ciocnesc între ei , că nu le mai ajunge?Ce ştiu ei de educaţia copiilor?Au aşaceva în calificarea lor, politicienii?Separaţi- i, ca să nu ne încurce.De- aia e haosul ăsta la noi.

0 0

04.06.2008 15:36 mariananudoru

Am spus-o si asta-vara,o spun si acum:e cea mai mare bataie de joc pe care a suportat-o invatamantul romanesc din ultimii ani!

"Schimbarea stapanilor,bucuria nebunilor".

0 0

05.06.2008 21:51 calangiumarin

Politicul nu are ce cauta in scoala.Scoala romaneasca are cadre bine pregatite, stiu ce au de facut dar....influientele politice genereaza coruptie si altele

0 0

06.06.2008 19:00 popanmc

Atunci când va fi cinste şi decenţă în învăţământ, dacă există corupţie = politică, în şcoală?

0 0

07.06.2008 12:23 lucrisan

Am consultat colegii de specialitate implicaţi în corectarea tezelor cu subiect unic . Rezultatele obţinute nu relevă nivelul de pregătire al elevilor . Notele obţinute au fost mai mari decât la o teză obişnuită . Oare de ce ? Contează mai mult şi elevii s-au pregătit mai bine ? Nici pe departe . Dacă în unele şcoli a fost adevărată atmosferă de examen în altele s-a copiat pe rupte . Nu e nici cinste , nu e nici decenţă , cred că examenul e sfânt .

0 0

08.06.2008 12:56 fluturascornelus

De cand au aparut aceste examene de capacitate ,intrare la facultate pe baza notei de de la bac ,a aparut si coruptia in invatamant iar tezele unice cae mai mare tampenie posibila in invatamant,Inainte cine nu se stia capabil sa intre la liceu nici nu se inscria la examen, acum toti vor liceu ,poate si inainte mai era o intervenite ceva dar acum se exagreaza.Cand isi corecta profesorul tezele stia cine merita nota si daca parea ceva exagerat,stia ca a copiat putea sa verifice si nu mai vorbesc de faptul ca se alege praful de ore in saptamana cu teze ,profesori de specialtate pleaca la corectat ,elevi obositi pleaca sau daca raman nu mai poti face nimic cu ei ca au avut teza ,si tot asa ...Eu zic ca ar trebui liceul sa isi selecteze elevii sice vor selecta ,vor avea..

0 0

09.06.2008 19:42 lazarnela

E ceva nedrept pentru elevii care inca invata .Elevii au copiat li s-a suflat,nu au invatat deloc ,elevi slab pregatiti ocupa locul elevilor valorosi.Si va fi mai rau atata vreme cat cadrele didactice sunt apreciate dupa cat de gros e portofoliul cu hartii si nu dupa ce lucreaza la clasa cu elevii

0 0

09.06.2008 20:11 viocro

Şi oare, întreb şi eu aşa, examenele cele de odinioară chiar vor fi salvarea învăţământului nostru ?Eu am stat de vorbă cu copiii mei - acum studenţi spre final -şi m-au convins că nici nostalgiile noastre după ce a fost odată nu sunt soluţia.Şi am doi copii serioşi şi merituoşi la facultăţi foarte grele.Nici noi nu vrem să recunoaştem că nu găsim soluţia...bine că sunt politicienii să dăm pe ei vina cea mare...

0 0

10.06.2008 19:21 nicoletatoba

În legătură cu "salvarea învăţământului" cred că soluţia ar fi formarea unor clase de 10, maxim 15 elevi. Cred că educaţia lor revine în proporţie de 90% şcolii (în acestă conjuctură socială), deci trebuie să avem timp suficient să rezolvăm problemele fiecărui elev în legătură cu educaţia lui şi nu numai.Majoritatea adulţilor consideră că dacă şi-au trimis copiii la şcoală au scăpat de foarte multe din obligaţiile ce le revin ca părinţi.

0 0

12.06.2008 14:41 neruta99

Dragilor, pentru că mâine se incheie şi acest mult prea agitat şi controversat an şcolar, vreau să urez tuturor celor ce îndrăgesc meseria şi copiii un concediu pe cinste, plăcut şi liniştit. Nu ştiam unde să adresez aceste urări, aşa că am intrat aici. Nu are legătură cu tezele cu subiect unic. Dar hai să uităm de ele pentru 5 minute şi să ne bucurăm de noi.La mulţi ani dascălilor mai demodaţi sau mai moderni, dar pururea copii în sinceritate. Cel puţin aşa cred. Doamne-ajută şi multă sănătate!

0 0

13.06.2008 16:13 monicaserban2003

Am scris, am facut petitii, m-am dat de ceasul mortii...nimic. Ingros si eu randul celor care cred ca tezele unice sunt un alt exemplu de coruptie si hotarare nefericita luata la nivel inalt pe spinarea copiilor nostri si pe nervii parintilor.Sunt institutor si anul acesta scolar copilul meu a dat cele doua teze unice.De ce? Nu pot lasa clasicul sistem cu ex de admitere?Doamne, ce o sa le mai treaca prin cap inaltilor anul viitor?Nu opreste nimeni tezele unice?E dovedit ca reprezinta o imensa frauda si bataie de joc?Pana cand?

0 0

16.06.2008 15:34 lyly

tezele unice..sa ramana asa unice pentru un an.. de ce ? pentru ca eu de la anu refuz sa mai supravegez...era mai multa corctitudine cand fiecare profesor de limba si literatura

romana ,matematica,istorie ,geografie isi dadea tezele .Era mai respectat de elevi si parinti ,pe cand acum e o mare prostie

.Verificati rezultatele elevilor si o sa va convingeti siguri.Copii nu mai invata ,doar fac copiute.

0 0

16.06.2008 16:23 paulabuzatu

Pentru mine aceste teze nu au fost decât un eşec deoarece notele obţinute de elevi nu au fost cele pe care le-ar fi obţinut dacă ar fi dat dat teza cu mine.-se copiază , nu vor mai învăţa văzând că obţin 5 uşor.Tragedia este mai mare deoarece la matematică se copiază şi mai uşor şi la noi au fost copii care abia scriu şi au luat 7 .Trebuie scoase definitiv şi făcută admiterea separat pentru licee şi şcoli profesionale.

0 0

16.06.2008 16:27 paulabuzatu

Au fost şcoli la care a plouat cu 10 note de olimpiadă parcă ar fi fost întreceri de note mari Dacă lumea ar fi corectă poate rezultatele ar fi altele.

Am o singură întrebare-

-Unde vom ajunge?



0 0

16.06.2008 20:01 mariean_ghe

1. Este clar că nu suntem pregătiţi pentru tezele unice. Nu suntem pregătiţi în primul rând moral, nici noi, nici elevii .

2. Admitere "clasică" . Avantaj(e) : competitivitate sporită, fiecare liceu îşi face subiectele, supraveghetorii liceelor bune nu au interes să-i lase pe candidaţi să copieze. Dezavantaj(e) : dar supraveghetorii liceelor care nu prea sunt căutate ? Mai sunt ei interesaţi să nu se copieze, sau dimpotrivă ? Un elev picat cu 9,60 la un liceu pretenţios, în condiţiile unei admiteri ca în anii 90, nu mai găseşte ceva pe măsura posibilităţilor, pentru că aceste locuri s-au ocupat deja ... Cineva propunea decalarea examenelor pentru diferitele profiluri . Acest lucru este mai greu în oraşele mari şi pare a rezolva parţial problema dacă, de exemplu, toate liceele teoretice dau admitere în aceeaşi zi . În plus, totul începe să semene cu admiterea la facultăţi (despre care nu îndrăznesc să vorbesc aici - acolo totul e perfect, că sunt ofertanţi de diplome !).

3. Examen naţional, cu admitere computerizată, ca mai înainte . Dezavantaj(e): aceleaşi probleme cu supravegherea, dar parcă mult mai puţin grave . De fapt problemele de supraveghere constituie de mult punctul nevralgic al evaluării în România . Plus ce s-a mai spus de natură mai mult sau mai puţin reală - că elevul poate avea o stare mai puţin fastă şi din acest motiv poate rata o notă pe care n-o mai poate îndrepta şi alte tâmpenii - chestiuni valabile şi la o admitere clasică .

Avantaj(e) : candidatul are posibilitatea de a face multe opţiuni, nu rămâne-cum spun eu-"pisică pe cuptor", e înregimentat undeva, într-o formă de ănvăţământ . Această admitere computerizată, introdusă de domnul Marga, mie mi se pare fără fisuri, comentariile nedocumentate făcute la un moment dat în mass-media n-au făcut decât să mă amuze . Am văzut câteva luări de poziţie ale unor colegi pe acest site - colegi pe care, de altfel, îi respect din alte intervenţii- împotriva admiterii computerizate, dar fără să explice de ce .

Toată lumea vrea examen de admitere, dar mă îndoiesc că ştie exact la ce fel de admitere se referă ... Cu subiecte unice, sau cu subiecte ale liceelor ? Dacă subiectele sunt unice, ce e rău în admiterea cu opţiuni ? Dacă nu sunt unice, nu sunt mai multe posibilităţi de "scurgeri" ? Şi de "creştere a interesului" pentru autorii de subiecte din fiecare liceu, mult mai greu de controlat ?

Sigur, sunt doar nişte opinii ...

0 0

16.06.2008 20:14 mariean_ghe

Şi iarăşi nu înţeleg ( eee, parţial, e bine să înveţe elevul şi la obiectul tău, chiar dacă are examen la altele, nu ? ) de ce nu se exprimă vehement opoziţia pentru introducerea mediei V-VIII în calculul mediei de admitere ! Media de admitere este astfel "păcălită", "falsată", "mistificată" şi acest gen de calcul a fost primul pas în goana după note !

0 0

16.06.2008 23:04 gall104

ce sa mai zicem de faptul ca un elev poate fi admis la liceu si cu media2.50 la mate la aceste teze....../

0 0

17.06.2008 11:34 flov1982

Ce fel de selecţie se realizează pornind de la aceste teze unde s-a copiat pe rupte? Nu văd corect faptul ca un elev de care tragi ca să-i pui un 5 în timpul semestrului, să ia 7 sau chiar 8 şi 9 la teză şi astfel să obţină o medie de admitere mai mare şi poate la un liceu bun...Iar unui elev care învaţă pe bune nu-i poţi da mai mult de 10! Concluzia mea este că aceste teze nu au nicio eficienţă.

Consider că trebuie reintrodus examenul de capacitate, iar media de admitere finală să nu ţină cont şi de media claselor V - VIII. Astfel s-ar realiza şi o selecţie mai bună a elevilor.

Un lucru pe care totuşi îl apreciez este repartiţia computerizată care dă candidaţilor posibilitatea de a avea mai multe opţiuni.

0 0

17.06.2008 12:29 ignatescu

Nu sunt de acord cu modul de intrare a copiilor la licee. S-a copiat, inspirat unul de la altul, nota nu este cea reala.

Sunt multi cu medii mari de la tara( din orasele mai mici) care sunt convinsa ca nu a facut carte la fel ca cel de la oras. Sa se faca supravegerea cu personal din alte scoli care sa fie mai exigenti, sa nu lase copilul sa copie fara nici o jena

0 0

26.08.2008 18:08 danast

Există scoli de la ţară în care chiar nu se face carte,dar elevii au rezultate foarte bune la teze.Dacă directorii nu sunt conştienţi şi elevii sunt lăsaţi să copieze doar în anumite şcoli, de ce să nu propunem să fie lăsaţi să copieze peste tot?De ce copilul meu să se chinuie să înveţe, că doar tot vine unul de la ţară cu medii mai mari şi îi ia locul?

0 0

18.09.2008 22:01 lacramita_cris

Nu-i bagati pe toti de la tara in aceeasi "oala".De ex. la mine la scoala directoarea mi-a spus clar sa nu vin in scoala in timpul tezelor. Nu s-a dat voie sa se copieze si notele au fost luate pe drept. In schimb nu uitati ca si elevii nostri buni de la tara au dreptul ca si altii sa invete la un liceu bun si slava Domnului au rezultate foarte bune.Fac fata cu brio la tot ceea se cere mai bine decat elevii"buni" de la oras pe care tot ii tineti in brate atat.Iar pe de alta parte si la oras sunt elevi destul de slabi nu este la fel peste tot. Cine invata are dreptul sa stea acolo unde doreste.

0 0

14.06.2009 16:50 marrry13

Sunt profesor de limba si literaura romana, obiect la care s-au susţinut întotdeauna examene şi se vor mai susţine. sunt total împotriva acestor teze unice pe care le-aş declara drept o invitaţie la incultură...pornind de la modul în cre sunt concepute subiectele, trecând prin modul în care sunt corectate de către unii dintre profesorii de la clasă (în centre se obţin uneori note cu 2, 3 puncte mai mici) şi ajungând la supraveghere. E o FRAUDĂ NAŢIONALĂ!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

51 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN