Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

IRSCA Gifted Education anunta in 14 mai cel mai important eveniment pentru sustinerea educatiei de excelenta in Romania



Printre invitatii internationali se numara doi dintre cei mai de seama reprezentanti din domeniul gifted education la nivel mondial: Dr. Sally M Reis (Profesor Emerit al Consiliului de Administratie al Universitatii Connecticut, fosta presedinta NAGC, SUA) si Dr. Joseph Renzulli (director of the National Research Center on the Gifted and Talented, US).
Alti invitati si reprezentanti de marca:
· Romanian American Enterprise Fund (RAEF), D-na Roxana Vitan, Director
· Melinda & Bill Gates Foundation Romania, D-l Paul-Andre Baran, manager al Programului "Global Libraries" pentru Romania.
· Fundatia Charles Stewart Mott, Fundatia Holt
· DONORS Forum, D-na Magdalena Ciobanu Stoian, Director Executiv.
· Atasati culturali ai Ambasadei Statelor Unite ale Americii in Romania
· Reprezentanti ai mediului de afaceri din Romania, Statele Unite si Europa
· Membrii EDUGATE si alti reprezentanti ai mediului de stat si privat din educatie
· Ministrul Educatiei
· Reprezentanti ai Team Europe Romania, ai Reprezentantei Comisiei Europene; reprezentanti ai Comisiei prezidentiale a Romaniei, ai comisiilor parlamentare de invatamant din Parlamentul Romaniei, UNESCO, UNICEF, NATO.

Intalnirea va contine si un microrecital si o reprezentatie practica - balet oferit de tineri talentati, membri de excelenta IRSCA Gifted Education.



DESPRE INVITATII INTERNATIONALI:
DR. JOSEPH RENZULLI
www.renzullihome.com
Joseph S. Renzulli este Profesor de Psihologie Educationala la Universitatea Connecticut si totodata director al National Research Center on the Gifted and Talented din Statele Unite. Cercetarile intreprinse de Renzulli s-au axat pe identificarea si dezvoltarea creativitatii si potentialului inalt al tinerilor si pe dezvoltarea de modele organizationale si strategii curriculare pentru o imbunatatire globala a scolii. Un element central al muncii sale s-a axat pe aplicarea strategiilor educatiei de excelenta asupra imbunatatirii invatarii pentru toate categoriile de elevi. Este membru al Asociatiei de Psihologie Americane si a fost consultant in cadrul Grupului de Lucru pe Educatia copiilor talentati, cu potential inalt din cadrul Casei Albe. A fost numit Profesor Emerit al Consiliului de Administratie al Universitatii din Connecticut. Desi a obtinut mai mult de $20 milion pentru granturi de cercetare, el numeste cele mai importante realizari profesionale UConn Mentor Connection program – un program pentru tineri studenti inzestrati si programele de vara „Confratute” de la aceeasi universitate, care au inceput in 1978 si au servit miilor de profesori si administratori de scoli din intreaga lume ca fiind cel mai important program de dezvoltare profesionala in domeniul invatarii si predarii imbogatite (enrichment learning and teaching) – unde cei mai de seama lideri din educatia de excelenta se intalnesc pentru a promova cele mai noi tehnologii didactice pentru dezvoltarea talentelor, dezvoltarea abilitatilor de gandire si creativitarii.
Detalii: http://www.gifted.uconn.edu/confratute/
http://www.gifted.uconn.edu/mentor/


DR. SALLY M. REIS
http://www.education.uconn.edu/directory/details.cfm?id=64
Sally M. Reis este Profesor Emerit al Consiliului de Administratie al Universitatii Connecticut si Profesor de Psihologie Educationala la Universitatea Connecticut si este totodata Director de Cercetare la National Research Center on the Gifted and Talented. Este profesor de 15 ani, dintre care 11 s-au axat pe pregatirea copiilor cu potential inalt de nivel de educatie timpurie, gimnaziala si de liceu. Este autoarea a peste 120 de articole, 14 carti, 50 de articole de carti si numeroase rapoarte tehnice si monografii. A calatorit extensiv in intreaga SUA oferind seminarii si sustinand dezvoltarea profesionala pentru profesorii din scolile ce ofera programe de imbogatire curriculara si programe de egalitate de sanse. Este co-autoarea „Modelului Scolar de Imbogatire curriculara – (Schoolwide Enrichment Model), Modelul Triadei Secundare (The Secondary Triad Model), Dilemele Dezvoltarii Talentului la maturitate (Dilemmas in Talent Development in the Middle Years). O noua carte publicata in 1998 despre dezvoltarea talentului femeilor intitulata: „O munca lasata neterminata: Alegeri si Compromisuri ale Femeilor Talentate”. Sally face parte din consiliul editorial al Publicatiei Trimestriale Gifted Child Quarterly, si este ex-presedintele National Association for Gifted Children din Statele Unite ale Americii.


Pe larg, despre cei doi invitati de marca din US:
http://www.renzullihome.com/home/who.aspx

AGENDA EVENIMENT
Evenimentul are ca scop comunicarea necesitatii INVESTITIEI IN PROGRAMUL NATIONAL PENTRU EDUCATIE DE EXCELENTA, punand accent pe:

- Prezentarea programului gifted education si a consecintelor aplicarii sale
- Prezentarea colaborarii cu Universitatea Connecticut, SUA
- Prezentarea activitatilor EDUGATE si IRSCA GIFTED EDUCATION
- Constituirea grupului de sustinere financiara si logistica a Programului National Gifted Education
- Propuneri de strategie de actiune
ALTE PUNCTE PE AGENDA DE DISCUTII:
- Nevoia de viitori angajati care sa poata mari gradul de competitivitate pe piata a companiilor nationale
- Nevoia de top leadership, de lideri autentici si vizionari in Romania
- Nevoia de angajati performanti care sa fie motivati sa ramana in tara
- Analiza migratiei tineretului catre vest si nevoia lansarii unui atractor credibil care sa le dea incredere in viitorul tarii si dorinta de a ramane in tara
- Oportunitatea de a capta capitalul ce migreaza din vest catre est, dar si riscul ca acesta sa sara peste Romania din cauza insuficientei forte de munca, a insuficientei dezvoltari a abilitatilor personale ale fortei de munca si a insuficientei centrelor de inalt nivel educativ in care investitorii ar fi dornici sa-si inscrie proprii copiii si care i-ar transforma in investitori stabili in Romania
- Realizarea unui adevarate punti de legatura intre mediul de afaceri si cel universitar

Vor fi abordate intrebari specifice de interes pentru mediul antreprenorial, educational si de dezvoltare a unui sistem performant de invatamant, orientat spre descoperirea abilitatilor si aptitudinilor naturale ale tuturor copiilor si dezvoltarea acestora la nivel maximal printr-o educatie de excelenta:

- Cum se masoara productivitatea creativa a copiilor cu potential inalt?
- Ce masuri specifice la nivel guvernamental si privat au fost realizate in Statele Unite ale Americii cu scopul de a atinge nevoile de dezvoltare ale copiilor aflati in top 5% al curbei Gauss pentru a-si atinge potentialul maximal pentru o dezvoltare armonioasa atat ca indivizi si personalitati dar si ca membri ai societatii?
- Cum pot fi antreprenorii motivati sa se implice in sustinerea copiilor si tinerilor gifted & talented si cum se poate estima (inclusiv cercetari) randamentul investitiei intr-o educatie de inalta calitate?
- Care sunt actiunile concrete pe care le recomandati a fi luate pentru a impulsiona mediul de afaceri sa sustina material si financiar copiii si tinerii gifted & talented din Romania?
- Ce initiative nationale au fost sustinute si ce au insemnat ele pentru programul national Gifted Education din Statele Unite (i.e.: initativa Javits: Javits Gifted and Talented Education Act Funding; initiativa IDEA)
- Ce rezultate demonstreaza accelerarea si advanced placement-ul cu privire la performanta academica si sociala a tinerilor? (US: Cursurile „Advanced Placement” (AP) sunt cursuri apartinand arealului primului an de facultate oferite in licee. Programul AP ofera studentilor oportunitatea de a strange credite la facultate inca din liceu. Mai multe info: pagina 31: http://www.nationdeceived.org/NDv1.pdf)
- Ne puteti oferi cateva exemple de tineri inzestrati care au fost sustinuti de sistemul educatiei de excelenta in SUA si au obtinut o larga recunoastere, un succes social sau profesional evident?
- Care este procentul avansat de cercetarile din SUA in legatura cu copii si tinerii inzestrati care nu reusesc sa isi atinga potentialul („underachievment”)?
(„Datele curente sugereaza ca 50 % dintre elevii inzestrati nu-si ating potentialul maximal in SUA. Procentul este mai mare in randul copiilor provenind din familii sarace” - Sally M Reis)


DOCUMENTE ATASATE EVENIMENTULUI:
Cercetari / Scrisori Internationale de Recomandare pentru Programul National Gifted Education in Romania/ Materiale informative -
www.supradotati.ro/resurse/Benefits-of-Gifted-Edu-NAGC.pdf
www.supradotati.ro/resurse/materiale-importante.zip
http://www.supradotati.ro/scrisori_sprijin.php
http://www.nationdeceived.org/download.html
http://assembly.coe.int/documents/workingdocs/doc03/edoc9920.htm
http://assembly.coe.int/documents/workingdocs/doc03/edoc10019.htm
http://assembly.coe.int/main.asp?Link=/documents/workingdocs/doc94/edoc7140.htm



Participarea la eveniment se face pe baza confirmarii telefonice la 0729.029.484 sau email: mgheorghiu [ arond ] supradotati.ro
Monica Gheorghiu, Event Manager.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: monig | 12.05.2008 16:54 | 1319 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN