Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

CONCURS INTERDISCIPLINAR INTERJUDETEAN "LITERATURA ÎN DIMENSIUNEA VIRTUALĂ"

Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş COLEGIUL NAŢIONAL LICEAL „ZINCA GOLESCU” Adresă: Str. Egalităţii, nr. 34, Piteşti, Argeş Telefon/Fax: 0248218361 PROIECT CONCURS INTERDISCIPLINAR INTERJUDEŢEAN LITERATURA ÎN DIMENSIUNEA VIRTUALĂ EDIŢIA a III-a 2008 – 2009 Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş COLEGIUL NAŢIONAL LICEAL „ZINCA GOLESCU” Adresă: Str. Egalităţii, nr. 34, Piteşti, Argeş Telefon/Fax: 0248218361 CONCURS INTERDISCIPLINAR LITERATURA ÎN DIMENSIUNEA VIRTUALĂ IDENTITATEA ROMÂNIEI ÎN U.E. Concurs de programare şi de creaţie pe teme din domeniul literaturii, destinat elevilor din învăţământul preuniversitar ORGANIZAREA PROIECTULUI: Organizator: Denumire: Colegiul Naţional Liceal „Zinca Golescu” – Piteşti Tip de organizaţie: instituţie educaţională Membrii implicaţi în proiect: profesorii Gheorghe Soare, Hadrian Soare, Corina Oprescu, Ligia Sgârdea, Lavinia Rizoiu, Florentina Comănescu, Narcisa Şuţan, Eugenia Zgreabăn, Adriana Oprea, Cristina Constantinescu, Graţiela Ghiordunescu, director Maria Broştescu, director adjunct Daniela Luţă. Numărul de ani de experienţă în domeniu: de la 4 Adresă: Str. Egalităţii, nr. 34, Piteşti, Argeş Tel./Fax: 0248218361 SCOPUL PROIECTULUI: Dezvoltarea şi promovarea creativităţii elevilor din învăţământul preuniversitar prin oferirea unei alternative de receptare a literaturii, în conformitate cu standardele educaţionale europene. Aspecte urmărite: crearea de material didactic, interdisciplinaritatea, învăţământul formativ. DESCRIEREA PROIECTULUI: Concursul interdisciplinar Literatura în dimensiunea virtuală urmăreşte să răspundă cerinţelor învăţământului modern, formativ, având scopul de a dezvolta creativitatea şi de a cultiva interesul elevilor pentru abordarea unor teme literare. Competiţia este adresată elevilor din învăţământul preuniversitar interesaţi de literatură, dar şi de posibilităţile diverse de folosire a calculatorului. De asemenea, va reflecta interesul instituţiilor educative / non-educative pentru informare şi comunicare, la nivel judeţean. Proiectul presupune implicarea elevilor în propria formare, stimulând această acţiune prin ideea de competiţie, prin selectarea celor mai bune programe educative informatizate / documentare literare create de elevi. Acţiunea se desfăşoară în două etape – locală şi judeţeană şi va avea mai multe secţiuni: prezentare siteuri, programe, documentar, literatură şi alte arte (film), prezentare de revistă (listată şi pe suport magnetic), artă fotografică. Fiecare secţiune a concursului va stabili câştigătorii în funcţie de criterii obiective care vizează atât conţinutul, cât şi forma prezentării. Proiectul va fi derulat în cadrul Colegiului Naţional Liceal „Zinca Golescu” – Piteşti. În dezvoltarea ulterioară a proiectului se urmăreşte implicarea altor parteneri în activitatea instructiv-educativă, schimbul de experienţă cu alte judeţe, finanţare, discuţii/reuniuni la nivel interjudeţean, care să finalizeze optim proiectul. RESURSELE PROIECTULUI Bugetul proiectului - proiectul se va finanţa din contribuţii proprii ale organizatorului, realizate prin sponsorizări Documentaţia proiectului: - regulament de organizare şi desfăşurare a concursului - diplome de concurs/participare - criterii de evaluare - invitaţii Grup ţintă: elevii claselor a IX-a – a XII-a Tematica: Literatura română Juriul: Concursul va fi jurizat de profesori de specialitate Regulamentul concursului: va fi comunicat participanţilor înainte de data concursului, odată cu invitaţia de participare la acest concurs. Desfăşurarea activităţilor: 1. trimiterea invitaţiilor şi a regulamentului concursului până la data de 15 ianuarie 2009 2. confirmarea participării proiectelor la concurs (vor fi trimise următoarele date: titlul, realizatori, secţiunea, prof. coordonatori), data limită - 15 februarie 2009 3. trimiterea proiectelor conform regulamentului, data limită - 1 martie 2009 4. stabilirea finaliştilor, data - 15 martie 2009 5. desfăşurarea concursului (etapa finală), data - 4-5 aprilie OBIECTIVELE CONCURSULUI: 1. organizarea unei competiţii locale de programe informatizate pe teme literare – realizarea interdisciplinarităţii; 2. cunoaşterea şi dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor; 3. valorificarea activităţii cenaclurilor literare şi a cercurilor de informatică; 4. creşterea spiritului de competiţie între tineri; 5. utilizarea de softuri în managementul informatizat al proiectelor; 6. implicarea elevilor din cadrul colegiilor şi liceelor din judeţul Argeş şi din alte judeţe în realizarea unor proiecte interdisciplinare; 7. promovarea valorilor naţionale în context european. Grup ţintă: Ne propunem ca proiectul să se adreseze unui număr cât mai mare de elevi din clasele a IX-a – a XII-a din colegiul nostru şi din alte licee. Având în vedere felul în care este gândit concursul, chiar dacă clasele sunt neomogene din punctul de vedere al pregătirii şcolare, considerăm că mai mulţi elevi pot fi implicaţi într-un anumit fel în acţiunile ce vor fi organizate. BENEFICIARII DIRECŢI ŞI INDIRECŢI AI PROIECTULUI: Beneficiarii direcţi ai acestui proiect vor fi elevii care vor participa efectiv la realizarea softurilor educaţionale, dar şi la adunarea, selectarea, procesarea etc. a materialelor, la formularea chestionarelor, la realizarea sondajelor etc. Beneficiarii indirecţi vor fi ceilalţi elevii care vor participa la acţiuni de promovare a proiectului, la realizarea de materiale etc. Tot beneficiari indirecţi vor fi părinţii, cadrele didactice şi instituţiile locale printr-o mai bună colaborare şi o mai bună informare. Colegiul Naţional Liceal „Zinca Golescu” va beneficia de o mai bună promovare în cadrul comunităţii, printr-o mai bună informare. IMPACTUL ESTIMAT IN URMA IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI ASUPRA GRUPULUI ŢINTĂ: Implementarea proiectului va avea impact asupra: • elevilor din colectivul de realizare a programelor prin creşterea nivelului de pregătire în domeniile pentru care au fost selectaţi şi prin dezvoltarea mai accentuată a spiritului critic şi analitic; • elevilor prin îmbunătăţirea abilităţilor de folosire a calculatorului şi a altor mijloace tehnice; • elevii claselor a IX-a – a XII-a care vor învăţa să folosească diferite mijloace de informare şi învăţare ca să realizeze materiale documentare, vor participa la concursul organizat, la realizarea materialelor educative. Prin derularea proiectului, elevii claselor a IX-a – a XII-a vor avea un nivel de informare mai ridicat prin învăţarea cu ajutorul mijloacelor atractive, prin utilizarea unor metode alternative de învăţare. De asemenea, vor stabili relaţii mai apropiate cu colegii, cadrele didactice, părinţii, membrii ai comunităţii locale. Ei vor avea posibilitatea să-şi manifeste posibilităţile creatoare şi să se exprime în situaţii informale, faţă de orele de curs. Efectul proiectului asupra cadrelor didactice se va materializa prin: • realizarea unei comunicări şi colaborări mai bune între membrii Consiliului profesoral, Comitetul de părinţi, instituţiile educaţionale locale; • o mai bună cunoaştere a elevilor; • perfecţionarea abilităţilor de folosire a calculatorului, a selectării şi procesării informaţiilor; Prin organizarea concursului, şcoala, ca instituţie, va avea un prestigiu mai mare în comunitate, va avea posibilitatea realizării unor parteneriate cu alte şcoli şi instituţii. Părinţii vor cunoaşte mai bine preocupările copiilor, vor participa la redactarea de materiale; vom încuraja părinţii să se intereseze îndeaproape de preocupările copiilor. Proiectul va avea impact asupra comunităţii prin apariţia unor articole despre realizările elevilor, prin diseminarea bunelor practici din cadrul proiectului. ASIGURAREA CONTINUITĂŢII PROIECTULUI Ne propunem ca, după derularea proiectului, să continuăm să stimulăm şi să motivăm elevii în procesul instructiv - educativ, propunând şi altor instituţii de învăţământ preuniversitar dezvoltarea componentei educaţionale alternative, încurajându-le totodată să se implice în derularea unor proiecte de acest tip. De asemenea, dorim ca pentru viitor să realizăm şi alte secţiuni în funcţie de interesele elevilor. ACTIVITĂŢI DE PROMOVARE ŞI MEDIATIZARE: Promovarea proiectului se va face în etape, la nivel de şcoală, de comunitate, şi în afara comunităţii locale prin anunţuri în presa locală şi pe site-urile unităţilor de învăţământ, afişe, broşuri etc. La nivelul şcolii se va realiza prin şedinţele Consiliului profesoral şi lectoratele cu părinţii. Activitatea de promovare urmăreşte ca proiectul să fie cunoscut de toţi elevii şcolii şi de cât mai mulţi membri ai comunităţii (părinţi, reprezentanţi ai administraţiei locale, cadre didactice de la alte şcoli, reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş, ziarişti etc.). Promovarea proiectului se va face şi prin accesarea site-ului şcolii care va cuprinde informaţii despre concurs. Diseminarea se va realiza prin întâlniri realizate la nivelul şcolii, afişele şi broşurile distribuite în şcoli şi comunitate, discuţii în cadrul cercurilor de specialitate, prin presa locală. Vom încuraja şi alte instituţii şcolare să realizeze proiecte, acordându-le informaţii din experienţa dobândită pentru cei care vor să realizeze materiale educaţionale de acest tip. PARTENERI IMPLICAŢI IN PROIECT: Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, prin inspectorii de limba şi literatura română şi de informatică, sponsori. REGULAMENT PRIVIND DESFĂŞURAREA CONCURSULUI LITERATURA ÎN DIMENSIUNEA VIRTUALĂ Articolul 1: Concursul se desfăşoară în cadrul Colegiului Naţional Liceal „Zinca Golescu” – Piteşti Articolul 2: Concursul are un caracter anual. Articolul 3: Concursul poate avea un caracter judeţean. Articolul 4: Manifestarea este de natură ştiinţifică. Articolul 5: Concursul are trei secţiuni: a) realizarea de site-uri / programe / filme cu teme literare pentru elevi din clasele de liceu; b) realizarea de reviste şcolare c) fotografie artistică originală – tema: natura Articolul 6: Pentru fiecare dintre cele trei secţiuni se acordă premii după cum urmează: MARELE PREMIU PREMIUL I - câte unul pentru fiecare din cele trei secţiuni PREMIUL II - câte unul pentru fiecare din cele trei secţiuni PREMIUL III - câte unul pentru fiecare din cele trei secţiuni MENŢIUNI - câte trei pentru fiecare din cele trei secţiuni PREMII SPECIALE - pentru fiecare din cele trei secţiuni Articolul 7: Comisiile pe secţiuni vor avea un preşedinte, un vicepreşedinte şi trei membri. Obs.: În vederea susţinerii ulterioare a proiectului (mediatizare, implicarea altor participanţi), din juriu vor face parte profesori invitaţi din alte licee din judeţ. Evaluarea lucrărilor se va face de către o comisie formată din cinci membri (profesori de limba română şi de informatică), un preşedinte şi un vicepreşedinte, care vor urmări rigoarea ştiinţifică, calitatea grafică a proiectelor, originalitatea prezentării şi complexitatea informatică. Articolul 8: Componenţa comisiilor va fi hotărâtă de organizatorii concursului. Articolul 9: Departajarea proiectelor cu aceeaşi notă se va face de către preşedintele comisiei, care acordă note pentru fiecare dintre lucrările aflate la egalitate. Articolul 10: Participanţii vor comunica date referitoare la secţiunea aleasă, clasa, tema proiectului ce urmează a fi prezentat, resursele calculatorului necesare unei bune prezentări a proiectelor şi o adresă de e-mail la care pot fi contactaţi. Articolul 11: Materialele participante la concurs trebuie trimise la Colegiul Naţional Liceal „Zinca Golescu”, până la 1 martie 2009, pentru a fi supuse jurizării. Articolul 12: Instrucţiunile de participare, invitaţiile, regulamentul concursului şi criteriile de evaluare vor fi trimise fiecărei instituţii de învăţământ participante până la 1 februarie 2009. Articolul 13: Fiecare unitate şcolară participantă se poate înscrie la concurs cu maxim două proiecte pentru fiecare dintre cele trei secţiuni. Articolul 14: Exemplarele proiectelor participante la concurs vor rămâne în arhiva Colegiului Naţional Liceal „Zinca Golescu”. Articolul 15: Nota finală o reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al juriului. Responsabili proiect: profesorii Corina Oprescu, Ligia Sgârdea, Narcisa Şuţan, Adriana Oprea Inspector de specialitate, DIRECTOR, Criterii de participare şi de evaluare a proiectelor la concursului „Literatura în dimensiunea virtuală” Elevii vor trimite CD-urile cu lucrările înainte cu trei săptămâni de data concursului astfel încât comisia de jurizare să stabilească lucrările care vor fi prezentate în concurs. Fiecare lucrare va fi însoţită, de asemenea, şi de o mapă de prezentare. Odată cu trimiterea lucrărilor, fiecare candidat va specifica şi softurile, sistemele de operare necesare rulării aplicaţiilor, astfel încât concursul să poată fi desfăşurat în condiţii tehnice de calitate. Pentru evaluarea lucrărilor se va ţine cont de următoarele criterii: Pentru soft-uri educaţionale: - utilitatea softului, măsura în care este prezentat conţinutul literar, existenţa unui help pentru utilizatori, limbajele de programare folosite, originalitatea Pentru Site-uri: - existenţa unor legături utile, claritatea vizualizării şi a adaptării pe orice fel de browser, posibilitatea de a utiliza site-ul, documentarea site-ului, sursele de informaţie folosite, originalitatea Pentru prezentări video şi film: - claritatea imaginii şi a sunetului, măsura în care se reflectă realitatea sau nu, modul de interpretare şi de prezentare a celor implicaţi, atingerea scopului propus, softurile utilizate în prezentare, originalitatea prezentării, portabilitatea filmului şi a prezentărilor Pentru prezentarea de reviste: - aşezarea în pagină, stilul de redactare, claritatea imaginilor utilizate în revistă, legătura dintre conţinutul literar şi prezentarea imagistică utilizând programe mai mult sau mai puţin specializate pentru redactarea de reviste, modul de prezentare a revistei, originalitatea. Pentru fotografie: – Concurenţii pot trimite pentru concurs maximum 5 (cinci) fotografii de persoană pentru fiecare categorie. Fotografiile pot fi alb-negru, sepia sau color, în format digital (jpg. cu dimensiunea de minimum 2000 de pixeli latura mare) şi pe hârtie format A4. – Fotografiile trebuie să fie originale, realizate de concurenţi, Concurenţii trebuie să poată face dovada, dacă li se cere, că fotografiile înscrise în concurs le aparţin. Orice fotografie sau imagine însuşită într-un mod ilegal va fi respinsă din concurs. Organizatorul nu îşi asumă răspunderea pentru astfel de fotografii. – Se acceptă fotografii retuşate (corecţii de culoare, luminozitate, contrast), dar nu vor fi admise fotomontajele. – Nu vor fi acceptate în concurs fotografii care nu respectă tema concursului sau fotografii care conţin caractere sau elemente pornografice, elemente defăimătoare, antisociale, rasiste sau care trimit la discriminări de orice fel. CRITERII DE EVALUARE Soft, site, film 1. CALITATEA PREZENTĂRII (30 p.): a. mapă de prezentare – 10p. b. prezentarea exterioară a CD-ului (copertă) – 10p. c. textul de prezentare – 10p. 2. CONŢINUT (70p.): a. documentare (surse) – 10p. b. bogăţia şi varietatea materialului – 10p. c. noutatea materialului – 10p. d. coerenţa imagine – text – 10p. e. relaţia cuvânt – celelalte arte – 10p. f. calitatea expresiei – 10p. g. corectitudinea enunţurilor – 10p. 3. CALITATEA PROGRAMULUI (SOFT) – (60p.): a. utilizarea de imagini, fonturi, palete de culori care să pună în evidenţă conţinutul temei – 10p. b. realizarea unei animaţii pentru a marca trecerea de la o secţiune la alta – 10p. c. utilizarea unor elemente de programare şi nu doar design – 10p. d. realizarea unei interfeţe originale în concordanţă cu tema prezentată – 10p. e. utilizarea cât mai facilă a programului – 10p. f. existenţa unui capitol rezumativ al conţinutului – 10p. 4. ARMONIE ŞI CONCORDANŢĂ CROMATICĂ – 10p. 5. PRESTAŢIA PREZENTATORULUI (30p.): a. elemente nonverbale şi paraverbale (ţinuta vestimentară, calitatea şi claritatea vocii, atitudinea în faţa auditorului) – 10p. b. impactul asupra auditorului - 10p. c. coerenţa prezentării (coordonarea text - imagine) – 10p. NOTĂ: Ultimul criteriu este valabil doar pentru proiectele finaliste. Total 200 p. Criteriile de evaluare fotografie: • încadrarea în tema concursului; • claritatea transpunerii mesajului, atât vizual, cât şi în titlul fotografiilor trimise; • creativitatea şi originalitatea; • calitatea tehnică de fotografiere. Notă: Persoane de contact: Prof. Corina Oprescu, profesor de limba şi literatura română: corina.oprescu@yahoo.com Prof. Ligia Sgârdea, profesor de limba şi literatura română: ligiasgardea@yahoo.com Prof. Narcisa Şuţan, profesor de limba şi literatura română: narcisasutan@yahoo.com PERIOADA DE DESFĂŞURARE / ETAPE. a. Lansarea proiectului: 1 nov. 2008 b. Data limită de trimitere a proiectelor şi a lucrărilor: 1 martie 2009 c. Rezultatele preselecţiei concursului „e - LITERA” vor fi anunţate prin fax fiecărei unităţi de învăţământ. d. Finala concursului: 4 aprilie 2009. e. Festivitatea de premiere: 5 aprilie 2009 FIŞA DE ÎNSCRIERE – PARTICIPARE CONCURSUL INTERJUDEŢEAN „LITERATURA ÎN DIMENSIUNEA VIRTUALĂ” Titlul produsului proiectat participant Secţiunea Realizatori Instituţia (adresa, telefon, fax, e-mail) Profesor/i coordonator/i (telefon, e-mail) Programul informatic în care este realizat produsul proiectat

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: narcisasutan | 18.12.2008 00:00 | 4027 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (11)

0 0

18.12.2008 11:54 lilisor_adr

elevii din clasele gimnaziale nu pot participa?sau macar profesorii de gimnaziu care au realizat diverse produse?

0 0

20.12.2008 09:13 narcisasutan - Autor

da, pot participa si de la gimnaziu

0 0

20.12.2008 21:23 junia

IDENTITATEA ROMÂNIEI ÎN U.E.

Aceasta este tema concursului?

0 0

21.12.2008 09:47 miky_eliza

pot participa si studenti impreuna cu cadrele didactice

0 0

21.12.2008 21:47 narcisasutan - Autor

Nu, proiectele pot avea orice tema din literatura.

0 0

21.12.2008 21:50 narcisasutan - Autor

nu pot participa studenti, proiectul este destinat elevilor din învăţământul preuniversitar

0 0

04.01.2009 22:32 alice11041973

Am inteles. Comenzile copy si paste functioneaza de minune,doar ca pe ultima pagina a documentului atasat ar fi trebuit macar din bun simt sa modificati denumirea de "e- Litera" in cea pe care o aveati dvs.

0 0

07.01.2009 22:08 narcisasutan - Autor

Am folosit, intr-adevar, formularele de la Concursul e-Litera, insa mi-am permis acest lucru doar pentru ca am lucrat si eu la acest proiect, facand parte din juriul acestui concurs si din echipa organizatoare. Am lucrat, de asemenea, la aceste formulare.

0 0

07.01.2009 22:10 narcisasutan - Autor

Va asteptam sa participati la ambele concursuri!

0 0

09.01.2009 19:53 lilisor_adr

as dori sa mai stiu daca este vreo taxa de inscriere.

0 0

14.01.2009 18:13 junia

Multumesc! O sa ne inscriem!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 18 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN