Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Simpozionul International "Violenta Scolara - o realitate a inceputului de mileniu III" - Editia a II-a

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Preocupările internaţionale recente privind violenţa în societate au inclus şi problematica violenţei în şcoală, subliniindu-se faptul că şcoala este o parte integrantă a comunităţii. Violenţa în şcoala românească a fost tangenţial identificată, în special, în legătură cu violenţa adulţilor faţă de copii, făcându-se asocierea între familia disfuncţională şi comportamentul potenţial violent al copiilor, provenind din acest tip de familie. Astfel, „violenţa învăţată”, violenţa ca mod de relaţionare, reprodus în relaţiile între copii în contexte diferite- inclusiv în şcoală- s-a impus în discursul public despre violenţă atât în investigaţiile de anvergură a unor organizaţii neguvernamentale, cât şi în mass-media. Violenţa şcolară se impune din ce în ce mai mult în atenţia societăţii contemporane şi mai ales în cea a unor instituţii specializate şi a unor organizaţii neguvernamentale sensibilizate de amploarea de necontestat pe care acest fenomen o capătă, chiar în absenţa unor statistici riguroase şi comparabile, la diferite nivele de globalizare. O diversitate de forme de violenţă uşoară sau moderată, dar şi evenimente tragice, aduse la cunoştinţa publicului, reprezintă expresia vizibilă a unui stil de relaţionare şi a unui comportament social care valorizează pozitiv violenţa, în detrimentul unor strategii de gestionare şi rezolvare a conflictelor. Violenţa şcolară nu este un fenomen nou, dar, în trecut, ea s-a manifestat mai degrabă în spaţiul relativ autonom al şcolii. Astăzi, lumea şcolii a căpătat permeabilitate crescută, ca şi transparenţă instituţională, asimilând tensiunile şi dificultăţile cu care se confruntă societăţile contemporane. În contextul cultural şi politic european se acceptă şi se promovează ideea că şcoala trebuie să fie un spaţiu privilegiat al securităţii, liber de conflicte şi de manifestări ale violenţei din societate. Interesul şi preocuparea faţă de violenţa şcolară se află astăzi pe agenda politică a unor instituţii şi organisme naţionale şi internaţionale, dar şi în centrul atenţiei unor structuri ale societăţii civile şi ale specialiştilor din domeniul universitar şi academic. Faptul că multe şcoli se confruntă cu problema violenţei este bine crescut la nivel global şi naţional. Există repere semnificative ale noii viziuni asupra copilăriei, şcolii, educaţiei, care a adus contribuţii majore în abordarea violenţei şcolare. Interesul relativ recent faţă de violenţa în şcoli are loc în contextul unei schimbări profunde şi continue în practica şi teoria educaţională. Conferinţa Comisiei Europene de la Utrecht din 1997 a reprezentat momentul cel mai important în privinţa preocupării faţă de violenţa în şcoli. Odată ce experţii au recunoscut importanţa acestei probleme, mobilizarea şi preocuparea faţă de violenţa în şcoli a devenit în mod constant un obiectiv politic, la nivel naţional şi internaţional. Violenţa şcolară în ţara noastră este o temă încă puţin reprezentată în preocupările decidenţilor, atât la nivelul celor implicaţi în procesul educaţional, cât şi la nivelul societăţii, în general. Societatea contemporană se vede nevoită a regândi şcoala şi rolul ei social. Contextul violenţei şi felul în care noi o percepem în prezent s-au schimbat radical în cursul ultimilor ani, mai ales datorită dezvoltării globalizării, criminalităţii şi terorismului fără frontiere. Imaginile prezentate în media şi mai ales în domeniul audiovizual au contribuit substanţial la conturarea unor noi forme de frică, a unui sentimentent de insecuritate, generat de impresia conform căreia violenţa poate izbucni oriunde, în familie,pe stradă, în spaţiu public, pe stadioane şi chiar în şcoli. Violenţa în şcoli este, în mod special, mai delicată, deoarece şcoala trebuie percepută ca un spaţiu sacru de educaţie şi cultură, unde fenomenele de violenţă fizică şi verbală nu-şi au locul. Şi totuşi..........

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: banicavictoria | 11.03.2009 08:59 | 7504 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (9)

0 0

11.03.2009 20:41 cristina28

Datoria noastra este foarte mare, dar si parintii ar trebui sa participe la astfel de simpozioane.

0 0

12.03.2009 08:54 aura_breb

Acuta problema! Sa intelegem insa ca nu vom primi si un CD cu toate lucrarile colegilor pentru ca participantii indirecti sa faca intr-adevar un schimb de idei privind bunele practici?

0 0

12.03.2009 19:23 fusteimaria

Intr- adevar este o mare problema violenta. Sunt observate inca de la varsta prescolara acte de violenta. Doresc sa stiu daca pot participa si educatoare la acest simpozion.Multumesc!

0 0

12.03.2009 19:56 banicavictoria - Autor

Ne vom gandi si la oferirea unui CD cu lucrarile celorlalti participanti

0 0

12.03.2009 19:56 banicavictoria - Autor

Da, si educatoarele pot participa

0 0

26.04.2009 18:37 sori_andr

Se publica carte cu ISBN? Trebuie facut si un rezumat al lucrarii pentru publicare?

0 0

29.04.2009 17:49 sori_andr

Va rog mult sa-mi raspundeti daca ni se va publica lucrarea intr-o carte cu ISBN sau daca se va face un CD cu toate lucrarile participante la simpozion.Va multumesc.

0 0

05.05.2009 16:02 meelaa

Spuneati ca participantii vor primi si o mapa impreuna cu diploma de participare . ce contine aceasta?

0 0

04.06.2009 20:59 lollitak

am primit mapa, dar nu contine niciun CD, nici publicatie cu ISBN...deci asta e tot pana la urma????

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

59 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN