Şcoala cu
bune practici

54 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Continuarea studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu

30.09.2005
COMUNICAT DE PRESĂ

Continuarea studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu

Ministrul educaţiei şi cercetării, domnul Mircea Miclea, a aprobat prin ordin metodologia de continuare a studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu (clasa a X-a). Potrivit acestui ordin, absolvenţii învăţământului obligatoriu, respectiv ai anului de completare, îşi pot continua fără examen studiile în aceeaşi filieră, profil/domeniu, specializare/calificare profesională. În acest sens, ei vor depune o cerere de înscriere la unitatea de învăţământ unde doresc continuarea studiilor. În schimb, candidaţii care doresc continuarea studiilor în altă filieră, profil/domeniu sau specializare/calificare profesională trebuie să susţină şi să promoveze examene de diferenţă.
Alte prevederi esenţiale ale acestui ordin:
1. Alocarea locurilor pentru fiecare unitate de învăţământ se va face astfel încât să se asigure continuarea studiilor de către toţi absolvenţii ciclului inferior al liceului, ai şcolii de arte şi meserii sau ai anului de completare din şcoala respectivă, care solicită acest lucru.
2. Admiterea în ciclul superior al liceului se face pe etape: în prima etapă sunt admişi candidaţii care doresc să continue studiile în aceeaşi unitate de învăţământ, în a doua cei care doresc să continue studiile în alte şcoli, pe locurile disponibile.
3. Candidaţii care continuă studiile în aceeaşi unitate de învăţământ şi în aceeaşi filieră, profil/domeniu, specializare/calificare profesională, au locurile asigurate, cu condiţia să promoveze anul de studii.
4. Admiterea candidaţilor care solicită schimbarea specializării/calificării profesionale sau a unităţii de învăţământ se face, pe locurile disponibile, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere în ciclul superior al liceului, respectiv în anul de completare.
5. Candidaţii care solicită continuarea studiilor în aceeaşi unitate de învăţământ, prin schimbarea specializării/calificării profesionale, dar care nu pot fi admişi la noua specializare, din lipsă de locuri sau datorită nepromovării diferenţelor, au dreptul să îşi continue studiile, la cerere, în unitatea şcolară respectivă, în specializarea sau calificarea profesională corespunzătoare celei pe care au urmat-o în anul precedent.
6. Locurile candidaţilor din unitatea de învăţământ care au rămas corigenţi, nu vor fi publicate ca fiind disponibile, decât după încheierea sesiunii de corigenţe, în cazul nepromovării de către aceştia a examenelor respective.
7. Examenele de diferenţe se susţin în timpul semestrului al doilea, astfel încât, imediat după încheierea situaţiei şcolare şi după caz, a examenelor de certificare a competenţelor profesionale (pentru absolvenţii şcolii de arte şi meserii sau ai anului de completare), să fie cunoscută lista candidaţilor înscrişi în ciclul superior al liceului sau în anul de completare.
8. Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ pot aproba recunoaşterea diferenţelor susţinute în alte unităţi de învăţământ de către candidaţii care solicită înscrierea pe locurile disponibile, la specializarea/calificarea profesională pentru care au susţinut diferenţele.
Reamintim faptul că, în conformitate cu Legea Învăţământului, în România învăţământul obligatoriu este de 10 ani.

Director,
Mircea MUREŞAN

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 06.10.2005 20:47 | 1151 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN