Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Consiliul pentru Reforma Învăţământului şomează la greu

Consiliul pentru Reforma Învăţământului şomează la greu
de Florentina STOIAN

Două şedinţe mari şi late. Atât are la activ mult lăudatul Consiliu Naţional pentru Reforma Învăţământului (CNRÎ), "organism naţional cu rol consultativ în problemele fundamentale ale reformei învăţământului şi educaţiei în România", aşa cum e descris,
pompos, pe site-ul Ministerului Educaţiei. Acest consiliu a fost resuscitat anul trecut, într-o nouă formulă, cu 35 de membri, în frunte cu ministrul educaţiei.Prima şedinţă a avut loc în mai 2005 şi s-a concentrat mai mult pe chestiuni organizatorice decât pe proiectul de Lege de asigurare a calităţii, aşa cum s-a intenţionat."În prima şedinţă s-a votat conducerea şi, chipurile, fiecare participant a pus pe tapet nişte probleme, cât priveşte asigurarea calităţii. Dar dacă şedinţa e de 2 ore şi fiecare vorbeşte, să zicem, 3 minute, se duce timpul imediat. Ce mare reformă, ce mari concluzii... În primul rând, consiliul acesta e foarte numeros, că au vrut să vâre în el pe toată lumea, să nu se supere nimeni...", zice Florentin Gust, preşedintele Uniunii Studenţilor din România, unul dintre cei 35 de membri ai CNRÎ. "Consiliul acesta e o mare bazaconie! N-are niciun rol, în opinia mea. E, pur şi simplu, un nou for pe care ministerul să-l bifeze pe o listă, uite ce-am făcut, uite ce consiliu avem... După mine, ar trebui desfiinţat!", a mai spus Gust. Următoarea şedinţă a Consiliului pentru Reformă a avut loc pe 19 septembrie 2005, unde s-a bătut apa-n piuă în legătură cu descentralizarea învăţământului preuniversitar. "A fost o discuţie în mod clar ineficientă. Ministerul şi-a prezentat poziţia, la modul ce bine facem noi, după care un reprezentant al sindicatelor a monopolizat întâlnirea. Aşa că... nimic constructiv", afirmă Traian Brumă, vicepreşedintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR). "Oricum, de la demisia lui Miclea nu s-a mai întâmplat nimic. Din câte îmi amintesc, urma o şedinţă în care să se discute cadrul calificărilor...", a mai spus Traian Brumă. De mai bine de patru luni de zile, nici o veste: "Ar fi trebuit să ne întâlnim în ianuarie, dar n-am fost anunţaţi", zice Elena Băjenaru, de la şcoala nr. 1, din comuna Modelu, judeţul Călăraşi, membră a consiliului. Nici vicepreşedintele pentru învăţământ universitar al CNRÎ, Romiţă Iucu, n-are mai multe informaţii: "Preşedintele acestui consiliu este ministrul în exerciţiu, Mihail Hărdău. ştiu că dumnealui s-a arătat interesat de activitatea consiliului, dar deocamdată nu am fost anunţat de organizarea unei noi şedinţe. Probabil, domnul ministru a avut în agenda sa alte probleme care nu au suferit amânare". De la Biroul de Presă al Ministerului Educaţiei ni s-a comunicat că membrii consiliului nu au fost încă anunţaţi cu privire la o nouă şedinţă, dar că e nevoie de oarece modificări în componenţa acestuia, întrucât Eugenia Popescu, de la Casa Corpului Didactic Cluj, e acum director în minister, Anca Târcă, de la şcoala nr. 4 din Pucioasa, predă de la începutul anului la Bucureşti, iar Consiliul Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare, reprezentat de Ioan Mihăilescu, nu mai funcţionează...
(sursa: Adevarul)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 14.02.2006 12:32 | 891 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (1)

0 0

15.02.2006 15:56 irina165

e bataie de joc!!!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN