Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Elevii, victime ale unei evaluări după ureche

Elevii, victime ale unei evaluări după ureche

Învaţă, dar se trezesc cu cele mai mici note. Unii reclamă prietenia unor profesori numai cu anumiţi elevi, alţii spun că nu sunt notaţi corect tocmai pentru că nu fac meditaţii cu "profu'". Pe site-ul Ministerului Educaţiei, elevii îşi spun oful în ceea ce priveşte notarea la clasă. "La mate, unii stau ca muţii şi nu cârâie nimik tot semestrul şi hopa că primesc 10 şi 9, iar eu că răspund, sunt activă, ies la tablă, hopa mă trezesc cu câte un 7, 6 amărât pe acolo", spune Natalia. "Pot să spun că la mine în clasă se pun note mai mari decât se merită, şi, mai rar, mai mici decât se merită! Tot o formă de incorectitudine! Ce să-i faci, dacă profesorului îi este milă de tine şi de viitorul tău? Din păcate, te formezi altfel decât e corect!", zice Elenush. şi Gorn e foarte dezamăgit: "Iei note mai mici din cauză că nu faci meditaţie cu profesorul respectiv... se practică destul de des chestia asta". Icx crede că "la un test, meritam 10, mi-a dat 5.75, după unele presiuni ale mele asupra ei şi după o recorectare a spus că-mi dă 8, dar să nu-i mai cer niciodată testul, că atunci îmi scade două puncte... Anyway, mi-a dat 10 până la urmă. Nu tre' să vă lăsaţi".
Criteriile unice de notare sunt tot în faza de experiment
Criteriile unice de notare sunt tot în faza de pilotare. Ministerul Educaţiei le-a introdus începând cu anul şcolar trecut la clasele a V-a şi a VIII-a. Deşi sunt puternic contestate de dascăli, considerându-le arbitrare, greoaie, ambigue, stufoase şi deloc relevante, responsabilii MEC se dau în stânga şi-n dreapta anunţând că aceste criterii vor fi introduse la toate clasele. Adrian Stoica, preşedintele Serviciului Naţional de Evaluare şi Examinare, ne-a declarat că "noi am dat nişte repere, criterii de orientare pe care profesorii trebuie să le aibă în vedere şi despre care ştiu că se aplică la clasă. Modul cum sunt aplicate depinde şi de profesor şi de elev. Nu pot spune că sunt extrem de stricte. Criteriile unice de notare vor fi introduse la toate clasele. Acum sunt în pregătire cele pentru clasa a VII-a".
Părinţii protestează
"Sistemul de notare a elevilor în învăţământul preuniversitar este o adevărată problemă, mai ales în ultima perioadă, când media terminală este luată în considerare la admiterea în licee şi în unele unităţi de învăţământ superior. Chiar în aceeaşi localitate, sistemul de notare este diferenţiat de la o şcoală la alta, sau chiar într-o şcoală, de la o clasă la alta, în funcţie de nivelul clasei, în funcţie de exigenţa sau pregătirea cadrului didactic. Este o mare doză de subiectivism pentru că standardele naţionale de notare nu sunt explicite şi nu se aplică uniform în tot sistemul de învăţământ", spune Mihaela Gună, preşedinta Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.
Notarea greşită afectează personalitatea elevilor "Notele micşorate sau mărite au efecte negative asupra personalităţii elevilor. Pentru un elev bun la învăţătură, o notă de 7 semnifică o decepţie, în timp ce pentru unul slab, mediocru, este un prilej de bucurie. Notarea elevilor este influenţată şi de subiectivitatea cadrului didactic. Astfel, se vorbeşte de existenţa a două efecte. Efectul Halo constă în părerea bună pe care profesorul şi-a format-o despre unii elevi, în ceea ce priveşte potenţialul lor de învăţare, nivelul motivaţiei şcolare şi al rezultatelor obţinute. Sub influenţa acestor reprezentări, el tinde să supraevalueze rezultatele elevilor, chiar şi atunci când acestea se află sub nivelul aşteptărilor. Potrivit celui de-al doilea efect, Pygmalion, aprecierea rezultatelor obţinute de unii elevi este puternic influenţată de părerea nefavorabilă pe care profesorul şi-a format-o despre capacităţile acestora. Există o discrepanţă între notarea cu calificative în învăţământul primar faţă de evaluarea prin note utilizată în învăţământul gimnazial. Cele 4 calificative nu sunt relevante întotdeauna şi nici suficiente pentru a marca nivelul de cunoştinţe al elevilor. Un elev care în clasa a IV-a a obţinut media foarte bine la o disciplină şcolară, în clasa a V-a va constata cu stupoare că nu va mai avea media 10", spune Ileana Preoteşoiu, psihopedagog şcolar.
Autor: Adriana C. Nedelea. Data: Marţi, 21 februarie 2006. Sursa: Adevarul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 21.02.2006 00:18 | 2689 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (3)

0 0

21.02.2006 08:06 nicole70

Sa se renunte o data pt totdeauna la admiterea in licee si facultati pe baza unor medii aiurea.

Eu sper sa se elimine in primul rand mascarada asta numita "testare nationala" si sa se organizeze examene de admitere in licee si facultati.

Dar cine are curajul s-o faca?

Nimeni, pt ca nu se vrea.



0 0

22.02.2006 09:48 marinela

Examenul de admitere in liceu sau facultate este "sfant". Chiar daca sunt notati "altfel" la concurs, sunt notati toti la fel.Oare de ce s-a renuntat? Nivelul scazut al invatamantului se datoreaza si facultatilor care primesc pe oricine, iar acestia chiar termina facultatea. Ar trebui o diferenta mult mai mare intre nivelul de la liceu ( invatamant de masa) si nivalul de la facultate.

0 0

22.02.2006 16:28 mirelar

Adevarul este ca exista multe discordante in ceea ce priveste evaluarea.Daca am porni de la Testele Nationale, am observa ca se incalca principiul conform caruia evaluarea serveste unui SINGUR scop. Deci , ce se doreste prin aceste Teste Nationale: o valorizare, ierarhizare a elevilor, sau o atestare, obtinerea unui certificat de absolvire?Pentru ca in functie de scopul urmarit sun formulati itemii testelor cu referiri clare la competentele urmarite. Totul e teoretic acceptat, dar practic aceste testari au un dublu rol.

In ceea ce priveste discrepantele evaluarii, respectiv notarii elevilor in ciclul primar si cel gimnazial, parerea mea e ca reforma s-a oprit la ciclul primar. Daca tin eu bine minte dupa plecarea ministrului Marga, tot ceea ce urma sa se implementeze s-a stopat. Si totusi exista o cale de rezolvare: evaluarea elevilor sa se faca pe punctaj in paralel cu note(la clasa a IV-a), pentru a usura trecerea spre notarea de la 1 la 10. Acest lucru poate fi facut de catre invatatori, daca nu li s-ar fi precizat cu claritate ca punctajele maxime trebuie sa nu fie 10 sau 100.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN