Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Intalnirea Ministrul Educaţiei şi Cercetării cu şeful Delegaţiei Comisiei E

„Avem promisiunea că vom primi bani destul de mulţi. 1,1 miliarde de euro înseamnă mai mult decât a primit până acum învăţământul, iar acesta e primul an în care banii se acordă după principiile europene, pentru proiecte concrete", a afirmat Mihail Hărdău.
Acesta i-a prezentat şefului Delegaţiei Comisiei Europene în România atât proiectele destinate învăţământului preuniversitar, cât şi cele pentru sistemul universitar, subliniind că numărul proiectelor primite din partea universităţilor este net superior celui al proiectelor din sistemul preuniversitar, deşi necesităţile celui din urmă sunt mai mari.
„Mesajul nostru către universităţi este acela de a-şi defini cât mai repede priorităţile, pentru că acest lucru este în avantajul studenţilor. Noi vrem să finalizăm cât mai curând tot ce este început, astfel încât să le asigurăm studenţilor şi viitorilor studenţi condiţii cât mai bune de studiu", a mai afirmat ministrul Mihail Hărdău.
Referindu-se la proiectele de descentralizare, de realizare a campusurilor şi a şcolilor de arte şi meserii, Jonathan Scheele a apreciat necesitatea creării unui sistem - pilot în funcţie de care să fie reglate problemele care apar pe parcursul derulării proiectelor. În cadrul discuţiilor, o atenţie deosebită a fost acordată necesităţii stabilirii unor criterii de evaluare a instituţiilor de învăţământ în funcţie de performanţele realizate atât în domeniul pregătirii studenţilor, cât şi în cel al cercetării.
„Dorinţa noastră este de a ajunge la o finanţare diferenţiată, în funcţie de rezultate, nu de vorbe. Cine are rezultate va primi altă finanţare decât cei care ştiu să vorbească frumos. De aceea, printre priorităţile noastre se numără funcţionarea Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior, care să evalueze universităţile în baza unor criterii clar stabilite", a precizat ministrul.
Reprezentanţii Delegaţiei Comisiei Europene în România s-au arătat deosebit de interesaţi, de asemenea, de programele destinate sectorului preşcolar, corelării activităţii de cercetare şi a sistemului de învăţământ cu nevoile reale ale pieţei, precum şi programele de pregătire şi instruire în domeniul proiectelor şi al atragerii de fonduri, insistând asupra responsabilizării comunităţilor locale şi a şcolilor în realizarea proiectelor şi stabilirea priorităţilor.
Un alt subiect abordat în cadrul întâlnirii desfăşurate la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a fost acela al şcolarizării copiilor din comunităţile dezavantajate, în special a copiilor rromi, Jonathan Scheele subliniind importanţa integrării acestora în comunitatea şcolară, a eliminării oricăror forme de discriminare şi a îmbunătăţirii calităţii actului de predare.
În finalul întâlnirii, şeful Delegaţiei Comisiei Europene în România, Jonathan Scheele, i-a propus ministrului Mihail Hărdău o întâlnire cu responsabilii de la Bruxelles pentru prezentarea strategiei şi corelarea acesteia cu programele europene existente.
La întâlnire au participat, alături de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Mihail Hărdău, şi şeful Delegaţiei Comisiei Europene în România, Jonathan Scheele, coordonatorul programelor pentru educaţie din cadrul Delegaţiei Comisiei Europene la Bucureşti, Septimia Dobrescu, secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Paloma Petrescu, respectiv coordonatorul Unităţii de Management a Proiectului pentru Învăţământ Rural, Tiberiu Velter.
Director
Mircea MUREŞAN

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 21.02.2006 21:33 | 804 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (1)

0 0

24.02.2006 08:27 aura7d

...."elevii,victime ale unei evaluări dupa ureche!

...."părinţii protestează!

Consider că depinde de noi profesorii,pentru a elimina asemenea afirmaţii.O soluţie ar fi deviza "NICI O NOTĂ FĂRĂ ACOPERIRE" şi să acţioneze în sensul acesta,încât fiecare elev SĂ FIE AJUTAT :

-SĂ "ACOPERE" riguros,nota conform obiectivelor,fiecarei lecţii;

-SĂ ÎNVEŢE să se autoevalueze CU EXIGENŢĂ;

Este o performanţă necesară.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN