Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Gramatica limbii române, o nouă ediţie academică

Câteva zile mai târziu, avea loc prima dezbatere pe marginea proiectului de ortografie prezentat de Gavril Munteanu. Cu acest prilej, Ion Heliade Rădulescu, după ce propunea să fie luat ca model "limba bisericească", conchidea: "Orice am hotărî noi, tot nu s-ar impune ca lege, dacă nu am consulta firea limbei noastre: limba să ne fie dascăl, ea să ne impună ortografia".

Se traducea în fapt misiunea Academiei Române, aşa cum fusese stabilită în Locotenenţa domnească de înfiinţare:

a) de a determina ortografia limbei române;
b) de a elabora Gramatica limbei române;
c) de a începe şi realiza lucrarea Dicţionarului român".


În timp, preocupările comunităţii academice române au devenit mai numeroase, s-au diversificat în consonanţă cu evoluţia ştiinţei şi culturii, însă tradiţia ivită atunci s-a perpetuat, adaptându-se exigenţelor dezvoltării lingvisticii şi limbii vorbite. Aşa s-a făcut ca şi acum, când majoritatea membrilor Academiei Române reprezintă ştiinţele "tari", limba şi literatura română continuă să fie în centrul preocupărilor specialiştilor din institutele academice, înscrise ca proiecte fundamentale ale Academiei Române. Iată, nu de mult, au fost lansate patru volume din "Dicţionarul general al literaturii române" si "Dicţionarul ortografic, ortoepic si morfologic al limbii române".
"Ziua"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 06.03.2006 14:40 | 1053 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN