Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Viitorii studenţi sunt interesaţi de prestigiul universităţii, angajatorii, de ce se învaţă la unive

Elevii români sunt total necunoscători în privinţa criteriilor ce guvernează piaţa muncii. Pentru majoritatea celor aflaţi în clasa a XII-a, adică în faţa alegerii viitoarei profesiuni, aceasta nu înseamnă decât obţinerea unei diplome. Tinerii habar nu au ce se aşteaptă de la ei, când se vor afla la muncă. Simplul fapt că urmează o facultate este suficient pentru a fi angajaţi, ei, cum cred că pentru angajator contează ce fel de universitate urmează. Forumul MEC, destinat admiterii, vorbeşte despre ce aşteaptă absolvenţii clasei a XII-a de la facultatea spre care vor să meargă şi este limpede că mai importantă este „aura” şcolii, decât ce se învaţă acolo, concret.



Tinerii aleg facultatea în funcţie de faimă şi nu pentru ce se învaţă acolo

„Momentan facultăţile de stat sunt mai apreciate de către angajatori”, scrie Shirina. „Atâta vreme cât particularele rămân cu locuri libere, iar la stat ne călcăm în picioare la înscriere... cred că spune tot”, crede Yasmine. Şi Geo85 îşi exprimă o părere cugetată profund: „până la urmă... facultatea de stat e totuşi facultate de stat”. Maia_18 împărtăşeste „părerea majorităţii, şi anume că merită mai mult să faci o facultate la stat, decât una la particular, chiar dacă la stat e pe locurile cu taxă”, pentru că, argumentează ea, ”diploma de la stat valorează mai mult decât cea de la toate facultăţile particulare la un loc, iar o facultate particulară poate să o facă absolut oricine (are bani)”. „Facultăţile de stat sunt, de regulă, mai credibile în România decât cele particulare... cam asta este opinia generală”, scrie Iria.

Angajatorii sunt interesaţi de ce-i învaţă facultatea, nu de modul de organizare al acesteia

Domnul Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România spune: „În primul rând, este clar că inclusiv în învăţământ ne îndreptăm spre o lume în care reputaţia determină succesul în afaceri. Aceasta este valabilă şi pentru învăţământul privat românesc, îndeosebi cel universitar, care până acum a avut ca obiectiv maximizarea cantităţii de studenţi absolvenţi şi nu calitatea studentului. Acum, universitatea particulară românească nu face decât să plătească preţul că nu a ştiut să-şi construiască reputaţia.

În al doilea rând, tot mai mult vor conta calificările recunoscute internaţional şi nu neapărat felul universităţii. Angajatorul va căuta ca tânărul să aibă un portofoliu cu astfel de certificări pentru meseria pe care vrea să o practice. Aş recomanda studenţilor certificări pentru utilizarea calculatorului, pentru limbi străine şi certificări stricte pentru domenii de specialitate. Eu, ca angajator, mă uit să văd dacă tânărul are certificări, nu mă mai interesează ce universitate scrie că are în spate”.

Marian Miluţ, preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatului Român, ne-a declarat că mentalitatea tinerilor că facultatea de stat ar fi mai sigură decât cea particulară vine din tradiţia pe care noi încă o purtăm de pe vremea comunismului dar şi din ce s-a întâmplat după 1989, când universităţile particulare nu au reuşit să câştige o anumită prestanţă şi nu au reuşit să se impună pe piaţă. Încrederea pe care universităţile particulare din lume au reuşit să o transmită studenţilor lor referitor la protecţia viitoare, se naşte din certitudinea că absolvirea facultăţii asigură nu doar o diplomă, ci învăţarea unei meserii.

Pentru a ocupa un post bun după absolvire este necesar ca absolventul să aibă, în primul rând, rezultate la învăţătură, iar în al doilea rând să aibă rezultate în activitatea practică. Contează foarte mult şi rezultatele deosebite în integrarea socială. Adică, un elev trebuie să fie un cetăţean care ştie să se integreze. Elevul între 16-18 ani trebuie să aibă un job part-time, 3-5 ore pe zi, în cadrul Colegiului sau într-un mall. Este necesară, apoi, implicarea în acte de caritate, desfăşurarea activităţilor pentru obţinerea de fonduri, organizarea de spectacole în urma cărora să facă donaţii. Vorbim despre pregătirea pentru viaţă, care, spre exemplu, contează foarte mult la admiterea în universităţi precum Oxford, Cambridge sau Harvard.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 17.05.2006 22:24 | 499 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

17.05.2006 23:34 emil

Va rog sa precizati sursa.

Multumiri pentru toate stirile interesante pe care le propuneti.

0 0

19.05.2006 07:52 crina_butarescu - Autor

"Gandul"

I will.

0 0

19.05.2006 07:52 crina_butarescu - Autor

"Gandul"

I will.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN