Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Scolile particulare vor fi acreditate dupa standarde vechi

Dupa ce Ministerul Educatiei a monopolizat activitatea de evaluare si acreditare a unitatilor de învatamânt preuniversitar, iata ca noua agentie subordonata acestuia a început sa încalce dispozitiile legii, operând dupa criterii iesite din uz, elaborate acum sase ani.

Nou-înfiintata Agentie Româna de Asigurare a Calitatii în Învatamântul Preuniversitar (ARACIP), aflata în curs de organizare, în baza Legii calitatii, recent promulgata de catre Parlamentul României, a început sa-si desfasoare activitatea pe structura vechiului organism, deja desfiintat. ARACIP a început, pe cont propriu, actiunea de avizare si acreditare a unitatilor de învatamânt. Astfel, sub semnatura presedintelui ARACIP, Serban Iosifescu, s-a transmis în teritoriu o adresa prin care scolile particulare sunt somate sa depuna, pâna la 25 mai 2006, cererile de autorizare pentru functionare provizorie sau acreditare. În acest demers, ARACIP s-a prevalat de articolul 37 (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 75/2005 privind calitatea educatiei: „În cazul institutiilor de învatamânt preuniversitar care se afla în proces de autorizare, de functionare provizorie sau acreditare, la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta, se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 87/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999, pâna la finalizarea procesului, dar nu mai mult de sase luni de la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta“. Ilegalitatea comisa a fost identificata de catre Agentia (particulara, n.r.) de Evaluare si Asigurare a Calitatii (AEACE): „Data-limita de depunere a dosarelor (25 mai 2006) nu are justificare legala, fiind posterioara promulgarii legii, dar anterioara trecerii celor sase luni de la promulgarea legii. Standardele de acreditare invocate de ARACIP sunt cele emise prin HG 127/2000, dar care se refera la autorizare, si nicidecum la acreditare“, a precizat Ioan Nicolae, presedintele AEACE, într-o scrisoare oficiala adresata ministrului Mihail Hardau.

ŤPosibile intentii de coruptieť

Mai mult, potrivit Legii calitatii, aceste standarde ar trebui aprobate printr-o noua hotarâre de Guvern, care în prezent nu exista. Totodata, aceeasi adresa a ARACIP mai stipuleaza, în afara documentelor necesare pentru ca dosarul pentru acreditare sa fie complet, si taxele de evaluare: „pentru gradinite si scoli primare – 5.265 RON, pentru gimnazii si scoli de arte si meserii – 6.710 RON, pentru licee, scoli postliceale - 13.420/profil sau domeniu de calificare“. În legatura cu acesti bani, s-a identificat o alta grava ilegalitate: „Articolul 27 din Legea 87/2006 stipuleaza: Finantarea ARACIP se face integral din venituri proprii. Veniturile proprii provin din perceperea unor tarife de autorizare, acreditare si evaluare periodica, aprobate prin Hotarâre de Guvern. Numai ca aceasta nu exista“, se precizeaza într-o nota a Asociatiei profesionale EDU CER. Revenind la scrisoarea AEACE, trimisa ministrului educatiei, citim urmatoarea concluzie: „Aceasta situatie poate genera o criza, fiind în acelasi timp semnalul unei posibile intentii de coruptie“. La toate aceste acuze, presedintele ARACIP, Serban Iosifescu, ne-a declarat: „În demersul nostru, baza legala este foarte corecta. Abia constituita noua institutie, pentru început operam în baza standardelor si procedurilor vechi, dar sub o noua firma. În acest sens, vom propune un proiect de ordin de ministru pe care speram sa-l avem saptamâna viitoare. În privinta taxelor, cuantumurile sunt cele vechi, deci nemodificate, stabilite prin lege, în timpul fostei institutii de acreditare (CNEAIP, n.r.). Totodata, fiind incriminati ca facem acest demers pentru ca nu am avea fonduri, va pot spune ca aceasta problema nu exista. Avem doua surse fixe care ne permite sa functionam. O treime reprezinta mostenirea financiara de la fostul CNEAIP si o treime din contractul de functionare cu ministerul. Restul de bani va veni din aceste taxe“.

Evaluarea si acreditarea unitatilor particulare de învatamânt înseamna pentru institutiile statului un ciolan de ros.

"Gardianul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 19.05.2006 07:26 | 1098 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN