Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Sindromul lipsei de atenţie – boala care îi face slabi la învăţătură pe copiii isteţi

După câteva luni, părinţii au aflat că băiatul suferă de sindromul de deficit de atenţie şi hiperactivitate. Ce-i drept, părinţii observaseră că fiul lor nu era atent, că nu poate sta locului şi nu conştientizează pericolul. De altfel, cu cititul nu merge deloc, iar la şcoală nu poate sta mai mult de 15 minute în bancă. Odată aflat diagnosticul, părinţii au încercat să afle cât mai multe informaţii despre această afecţiune şi, apoi, au înfiinţat un ONG. Se estimează că sindromul Deficit de atenţie/Tulburare hiperkinetică (ADHD) afectează 3-7 la sută dintre copiii de vârstă şcolară. Unele date ştiinţifice sugerează că băieţii au o probabilitate de trei ori mai mare de a suferi de acest sindrom decât fetele. Sindromul semnifică o tulburare comportamentală frecvent întâlnită la copii şi adolescenţi, considerată de multe ori ca o manifestare a carenţelor educative sau a răsfăţului. Specialiştii spun că ADHD se manifestă printr-un comportament hiperactiv şi impulsiv al copilului, care este permanent în mişcare, agitat şi neatent, creând numeroase probleme părinţilor şi profesorilor. Acest comportament, tolerat iniţial datorită inteligenţei şi drăgălăşeniei acestor copii, poate degenera în timp din cauza neatenţiei şi nerăbdării. Rezultatele de la şcoală sunt din ce în ce mai slabe, iar copiii devin irascibili, intoleranţi şi pot avea tulburări de comportament în familie sau la şcoală. Din cauză că acest sindrom este mult subdiagnosticat, Societatea de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului din România (SNPCAR), cu sprijinul unei companii farmaceutice, a iniţiat o campanie de informare a populaţiei. Mai multe informaţii despre această campanie şi despre sindromul deficitului de atenţie se pot găsi pe adresa de web – www.adhd.ro. Din punct de vedere ştiinţific s-a demonstrat că ADHD are la bază o disfuncţie neurobiologică a activităţii creierului, care se poate amplifica prin comportamentul defectuos al părinţilor. „Un diagnostic precoce face posibilă şi eficientă intervenţia terapeutică, pentru a evita apariţia complicaţiilor pe termen lung ale afecţiunii, iar un tratament corect poate îmbunătăţi semnificativ viaţa socială, şcolară şi familiară a copiilor cu ADHD”, a spus prof. dr. Mircea Tiberiu, preşedintele SNPCAR.


Campania „ADHD există. Există Soluţii” are ca scop lansarea unui semnal de alarmă, precum şi de a ajuta părinţii şi pedagogii pentru a putea identifica din timp sindromul. Specialiştii spun că numai diagnosticarea timpurie poate duce la evitarea evoluţiei nefavorabile a tulburării, deoarece, pe termen lung, această afecţiune poate fi cauza unor devieri în dezvoltare, cum ar fi delincvenţa sau dependenţa de droguri ori alcool. Important, spun specialiştii, este ca părinţii să se adreseze medicului în momentul în care sesizează primele simptome.

"Gandul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 20.05.2006 07:24 | 3673 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (2)

0 0

21.05.2006 00:01 min

Astfel de cazuri exista in multe colective scolare.E datoria noastra ca oameni in primul rand ,sa strangem randurile pentru a-i ajuta pe cei care au cu adevarat nevoie de ajutor.

0 0

21.05.2006 13:26 sfetnicul

Am si eu un copil hiperactiv in clasa si ma chinui din greu sa il stapanesc. Noroc de faptul ca e foarte bun la invatatura. In rest descrierea se potriveste.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN