Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ministrul educaţiei se crede actor în "Filantropica"

Banii Educaţiei cresc ochii ca la melci
"Problemele cele mai mari nu sunt în învăţământul superior, ci în învăţământul preuniversitar, care e în cădere liberă! Una e ce-am făcut eu la liceu, alta e ce-am găsit acum prin şcoli! şi nu subfinanţarea e problema majoră, ci slaba pregătire a cadrelor didactice din preuniversitar! Însă o dată ce-am încercat să fac nişte schimbări, fie în preuniversitar, fie în superior, am avut reacţii furibunde. Orice încercare de a modifica una sau alta a fost urmată de numeroase presiuni: fie pe linie telefonică, fie direct, prin grupuri de indivizi, la poarta ministerului! Eu am venit sărac şi-am să plec sărac din minister. Dar am văzut destul ca să vă spun că, la ideea banilor, unora le cresc ochii ca la melci! Chiar acum, când am primit această rectificare, nu am lăsat pe nimeni să mă influenţeze la împărţirea banilor! Mie îmi place filmul Filantropica şi de când sunt în minister parcă sunt în filmul ăsta. Toţi suntem manevraţi şi nici măcar nu ne dăm seama!", le-a spus studenţilor ministrul Mihail Hărdău.

Studenţii şi profesorii - bandiţi
Ministrul Hărdău a adus în discuţie şi ideea "parteneriatelor malefice între studenţi şi profesori". "Niciun student nu reclamă că a dat bani unui profesor! Nu e în regulă această situaţie! Amândoi sunt... nici nu ştiu cum să-i numesc... laşi, bandiţi! E adevărat însă că este o chestiune greu de dovedit!". Viorel Proteasa, de la ANOSR, a ţinut să-i răspundă ministrului: "Studenţii nu reclamă pentru că au puţine pârghii de atac. Se poate ca ei să spună că s-au confruntat cu o asemenea problemă, treaba să fie muşamalizată în interiorul facultăţii, şi tot ei să aibă de suferit!".

Pogea recunoaşte că Educaţia e batjocorită
"În România ultimilor şaisprezece ani, sub toate guvernele, statul şi-a redus, în general, sprijinul pentru capitalul uman, fie că vorbim de sănătate, fie că vorbim de educaţie", a precizat vicepremierul Gheorghe Pogea. "şi aceasta pentru că nu am fost capabili să anticipăm că subfinanţarea acestor capitole va conduce la o dereglare la nivelul societăţii. S-a gândit electoral, şi nu strategic. şi chiar dacă am fost, în timpul grevei profesorilor, în plin conflict cu ministrul Hărdău, eu cred în continuare în necesitatea alocării cu prioritate a resurselor pentru educaţie!", a mai spus Pogea, care, pe tot parcursul discuţiei, i-a îndemnat pe studenţi să dea glas problemelor pe care le întâmpină. şi n-a scăpat nici prilejul să îi "urecheze". La întrebarea lui Pogea, "ce v-aţi dori să facă guvernul pentru voi?", cei prezenţi au răspuns în calitate de membri ANOSR, şi mai puţin în calitate de tineri, cu probleme şi cu obiective distincte: "Să fim recunoscuţi ca parteneri de dialog", "nevoile noastre să fie luate în calcul, şi nu cu vot consultativ", "să fim implicaţi în actul de decizie".

Ecaterina Andronescu vrea să interzică joburile "full-time" pentru studenţi
"60% din studenţii celor mai bune două facultăţi din Politehnică - Automatică şi Calculatoare, respectiv Electronică - sunt angajaţi full-time şi nu mai trec deloc pe la şcoală. Dacă în liceu erau elevi de nota 9-10, acum sunt de nota 7. Spuneţi-mi care e câştigul pe termen lung?", s-a întrebat retoric Ecaterina Andronescu, care a declarat că e pe punctul "de a propune o iniţiativă legislativă, prin care studenţii să aibă doar joburi part-time, ca să aibă timp şi de şcoală". Recunoscând însă că aceasta e o idee utopică, rectorul Politehnicii din Bucureşti s-a gândit şi la o soluţie cu mai multe şanse de reuşită: "Să dezvoltăm un parc tehnologic în interiorul Politehnicii, astfel încât, dacă studenţii se angajează, măcar să fie aproape de şcoală şi să mai treacă şi pe la cursuri".

"Adevarul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 30.05.2006 19:07 | 706 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

31.05.2006 16:44 micene

1. Domnule ministru Mihail Hărdău cum puteti spune ca nu subfinantarea reprezinta o problema majora, cand un salariu de 5 000 000nu ajunge nici macar pentru intretinerea unei singure persoane. Exista, sunt sigura, si cadre didactice nepregatite suficient. Sunt foarte multe cursuri de perfectionare interesante care sunt min 100 euro de persoana (cum sa dai 100 de euro, cand ai un salariu de 150 de euro), exista si scoli de vara, care, la fel, se platesc. Ar trebui sa se faca mai multe scoli de vara, mai ieftine, sa se faca training-uri cu persoane de specialitate din tara si strainatate (eu am vazut cum au loc astfel de seminarii de formare a profesorilor, folosind metode active de predare/invatare, si credeti-ma ca nu se compara cu ceea ce facem noi la cursurile noastre obisnuite de perfectionare. Ca sa nu mai spun de alte cursuri si scoli de vara care se fac in strainatate. Poate ca daca ar fi un salariu mai mare, ne-am permite sa participam si noi la astfel de cursuri. Din ce bani sa cumperi atlase, albume si alte lucruri interesante pe care sa le arati copiilor, daca salariile sunt cum sunt.



2.Nu stiu la ce schimbare va referiti, in ceea ce priveste invatamantul preuniversitar, dar eu personal sunt partial de acord cu descentralizarea.



3. alte schimbari pe care vi le sugerez: sa acordati o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste alcatuirea programei.



4.inspectorii si metodistii atunci cand vin in inspectie, sa nu vina pusi pe taiat si spintecat, pentru ca automat se creeaza un zid intre cele doua parti, ci ar trebui sa existe un dialog linistit intre ei si profesori, care sa priveasca imbunatatirea tehnicilor de predare/invatare.



5.cabinete ale diferitelor discipline sunt foarte sarace, din lipsa banilor (hartile, calculatoarele, substantele, etc.) costa foarte multi bani, pe care profesorul nu-i are.



6. Cat despre ideea doamnei Ecaterina Andronescu, consider ca este foarte neinspirata, foarte proasta. Solutia nu sta in adoptarea unei legi care sa interzica slujbele full-time studentilor, ci in marirea substantiala a bursei si numarului de burse acordate(ganditi-va ca din acea bursa trebuie sa plateasca chiria in camin, sa isi cumpere carti, mancare, etc.). Este normal sa isi ia o sujba, in conditiile in care bursa este mai mult decat insuficienta. Este valabil pentru toate facultatile din cadrul Universitatii Bucuresti. Ce poti face cu o bursa de nici 2 000 000 de lei???

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN