Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

S-au afisat rezultatele testelor-dezastru

Absolvenţii de gimnaziu au aflat, ieri, rezultatele testelor naţionale, care în acest an au fost organizate dezastruos. Un ziarist de la Adevărul a dovedit neglijenţa crasă de la distribuirea subiectelor, primind 40 de plicuri cu subiecte şi bareme fără a fi legitimat şi fără a i se cere delegaţia din partea comisiei judeţene. A urmat apoi baremul de corectare de la testul de română, contestat de elite universitare. "Nu mai supooort!" "Auzi, cică le afişează la 2!!! Nesimţiţi sunt ăştia, vor să ne ţină în tensiune!!", se lamenta o mămică, la 2 fără un sfert, în curtea Liceului Teoretic "Ion Barbu" din Capitală. Nişte părinţi "reorganizează" curtea şcolii: cară o bancă de lemn mai la umbră. Când detectează mişcare pe holul şcolii, aspiranţii la statutul de licean o iau buluc către cele câteva ferestre pe care sunt lipite foile cu rezultate. Gălăgia e de nesuportat: se fluieră, se urlă, se zdrăngăne chei. O elevă bondoacă se-agaţă cu disperare de pervazul de la geam: "Nu mai supooort! Nu mai supoort!" În momentul afişării rezultatelor au loc zbierete animalice şi îmbrăţişări pline de patos. Mihai e mulţumit: are 9.46 per total. Recunoaşte că subordonata era atributivă şi mai recunoaşte că, în focurile creaţiei, a luat-o circumstanţială de timp, aşa că baremul îl avantajează. O mamă recunoaşte nepuţinţa odraslei: "Cum să facem, mă, contestaţie? Faci contestaţie când eşti bazat, nu când ai luat nota 5!", iar alta e necruţătoare: "şi, mă rog, ce-ţi pare ţie rău că a picat icsulică?".
Ministrul a uitat să se consulte cu specialiştii
După ce conf. univ. dr. Andra Vasilescu, prodecan al Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti, a precizat pentru Adevărul că o propoziţie atributivă era dată în barem ca circumstanţială de timp, ministrul Hărdău s-a făcut verde şi a zis că o să se consulte el cu specialişti în domeniu deoarece "nu lasă pe oricine să-şi bată joc de copii". De consultat nu s-a mai consultat şi nici nu a mai trimis ziarului Adevărul rezultatele consultărilor, aşa cum a promis. Baremul a rămas neschimbat, iar un alt nume important în lingvistică iese la atac. Prof. univ. dr. Ioana Vintilă-Rădulescu, director adjunct la Institutul de Lingvistică din Bucureşti, afirmă că "greşelile din baremul probei de limba română de la testele naţionale nu au nicio legătură cu vechea sau cu noua ediţie a Gramaticii Academiei, cum susţin autorităţile. Singura ieşire onestă din această situaţie, oricât de neplăcut ar fi, este asumarea greşelii şi recorectarea sub acest aspect a tuturor lucrărilor la limba română, întrucât, conform baremului indicat, tocmai elevii care au răspuns corect sunt depunctaţi". Inspector de română al Capitalei, prof. Luiza Truşcă zice că nu ştie dacă elevii care au luat subordonata drept atributivă au fost depunctaţi. ştie însă că "au fost rare cazurile acestea, 99% din copii au considerat-o temporală".
"Adevarul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 26.06.2006 20:26 | 796 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN