Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Testele naţionale şi bacalaureatul sunt expirate?

Ceea ce cred că-i lipseşte învăţământului românesc este o abordare sistemică, de la primele clase şi până la formarea de-a lungul întregii vieţi. Reforma, atâta câtă este, s-a derulat fragmentar, adică pe cicluri de învăţământ, fără a manifesta coerenţă şi fără a elabora o strategie unitară, susţinută în plan financiar şi nu numai. Testele naţionale vizează asimilarea unor capacităţi fundamentale de comunicare în limba română, de structurare a gândirii matematice, în general, precum şi de abilitare a unor aspecte axate pe discipline cu puternic efect comportamental şi structural. Bacalaureatul constituie un moment fundamental în identificarea conturului de personalitate al tinerilor. Tocmai pentru că apreciem activitatea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi virtuţile examenului în sine, am considerat bacalaureatul un criteriu de bază în admiterea la universitatea noastră. Problemele de organizare, distorsiunile de rezultate şi ierarhii, nerespectarea metodologiei nu ţin de universitate, deşi cadrele noastre didactice veghează la respectarea acestora, în calitate de preşedinţi ai comisiilor de bacalaureat. ştim, din informările acestora, că acolo unde se respectă metodologia, unde există o cooperare reală între preşedinte şi comisia de organizare, rezultatele pot fi un temei pentru admiterea la facultate, ba unul dintre cele mai serioase. şi totuşi, va trebui să medităm în continuare la cel puţin câteva întrebări. Sunt cele două forme de evaluare externă (testele naţionale şi examenul de bacalaureat) relevante pentru învăţământul românesc actual ? Sunt ele în evoluţie sau dovedesc o involuţie din cauze diverse - fie din partea birocraţiei educaţionale, fie din partea practicienilor, fie din partea elevilor ori a conţinuturilor, modalităţilor de aplicare a formei de evaluare, a formelor de organizare? Răspunsul îl dă şi-l va da doar realitatea educaţională, economică şi socială! Cum trăim? Cum ştim să producem încât să fie vandabil ce producem? Cum vieţuim împreună cu alţii încât să construim valori spirituale şi materiale? Ce mentalitate avem? O mentalitate de făuritori? Sau o mentalitate de distructori? Toate acestea se reflectă şi prin sistemul de evaluare naţională!
Prof. univ. dr. Marioara Lizica Mihuţ
rectorul Universităţii "Aurel Vlaicu" din Arad

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: irina_teona | 11.07.2006 23:11 | 662 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN