Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Peste 22% din elevi sunt jigniţi şi umiliţi de dascăli

10 August 2006, Curentul

Violenţa în relaţiile dintre elevi şi profesori se înregistrează în peste 73% din şcolile din România, se arată într-un studiu realizat de UNICEF, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC).

Mai mult, 22% din şcolari se plâng de faptul că sunt umiliţi şi ironizaţi de dascăli. In aceste condiţii, UNICEF şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate vor înainta MEdC o scrisoare deschisă pentru modificarea unor articole din regulamentele şcolare ce cuprind formulări neclare privind comportamentul elevului şi al profesorului.

Studiul arată că 79% din elevi s-au confruntat cu fenomenul violenţei în şcoală în care învaţă, în timp ce 80% din şcolari, profesori şi părinţi recunosc că astfel de probleme sunt frecvente în şcolile din România.

Chiulul a devenit o tradiţie

O mare parte din elevi fug de la ore, părăsesc clasa în timpul orei sau întârzie la cursuri. De asemenea, elevii sunt indisciplinaţi şi îşi ignoră profesorii.

Practic, problema principală a profesorilor se referă la managementul clasei, strâns legat de comportamentele neadecvate ale elevilor în timpul orelor, de refuzul de a răspunde la solicitările profesorilor, absenteism, agresivitate verbală şi fizică adresată colegilor de clasă sau cadrelor didactice.

In aceste condiţii, profesorii găsesc oportună utilizarea unor metode disciplinare care au consecinţe negative pe termen lung asupra dezvoltării sociale şi emoţionale a elevilor.

Specialiştii care au realizat studiul susţin că şi dascălii manifesta un comportament violent faţă de elevi. Astfel, 22% din elevi au declarat că în şcoala lor se întâmplă frecvent ca unii dintre profesori să îi ironizeze, să îi insulte sau să îi umilească prin utilizarea unor expresii neadecvate.

Profesorii obişnuiesc să îşi disciplineze elevii excluzându-i de la ore sau folosind pedepsele fizice. In plus, cadrele didactice au fost acuzate în mai multe rânduri că evaluarea este neobiectivă, bazată mai mult pe preferinţele proprii decât pe analiza aptitudinilor elevilor.

Modificarea regulamentului şcolar

UNICEF si Centrul Parteneriat pentru Egalitate au demarat un proiect comun care are în vedere formarea unui număr de 30 de profesori pentru însuşirea unor noi metode pentru rezolvarea problemelor ce ţin de managementul comportamental.

Cele două organizaţii vor trimite o scrisoare deschisă MEdC prin care vor solicita modificarea unor articole din regulamentele şcolare. "Modificările se referă la anumite puncte care cuprind formulări nespecifice privind comportamentul elevului şi al cadrului didactic în relaţia cu elevii şi permit utilizarea unor sancţiuni care generează efecte negative asupra dezvoltării", a declarat coordonatorul de proiecte din cadrul CPE, Alina Chiriac.

Membrii organizaţiilor vor cere MEdC să elimine prevederile potrivit cărora elevii indisciplinaţi pot fi mustraţi în faţa clasei sau a consiliului profesoral sau cele referitoare la ţinuta indecenta a elevilor.

In plus, se va propune eliminarea articolelor care încurajează etichetările, mai exact cele referitoare la elevii care au un comportament ostentativ. "Aceste articole nu explică în ce constă comportamentul ostentativ sau o ţinută indecentă", a explicat Alina Chiriac.


9 August 2006, Evenimentul Zilei

UNICEF şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate lansează un proiect prin intermediul căruia îşi propun să-i înveţe pe profesori cum să se comporte cu elevii dificili.

Dascălii vor participa la seminarii cu această temă şi vor avea parte ulterior de sprijin, timp de câteva luni, din partea a doi psihologi care îi vor ajuta să lucreze cu tinerii problematici.

Sunt vizaţi elevii care au comportamente neadecvate în timpul orelor, cei care nu merg la cursuri sau au un comportament agresiv. Înscrierile pentru acest program încep peste două săptămâni, iar participanţii se angajează să devină, la rândul lor, formatori în cadrul unor programe similare, cu aceeaşi temă.

Conform studiului UNICEF "Violenţa în şcoală", în peste 73% din instituţiile de învăţământ din România se înregistrează acte de violenţă în relaţiile dintre elevi sau dintre aceştia şi profesorii lor.

De asemenea, 80% dintre elevi, profesori şi părinţi admit că în şcolile româneşti sunt frecvente comportamente precum: fuga de la ore, indisciplina în clasă, ignorarea mesajelor transmise de către profesori.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: sfetnicul | 14.08.2006 11:05 | 1157 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

19.08.2006 17:13 andronescu

Cunoastem si noi aceste statistici.Vrem sa se faca un studiu de UNICEF si Centrul Parteneriat pentru Egalitate care sunt cauzele acestor comportamente!!fuga de la ore,indisciplina la ore,lipsa de comunicare intre profesori-elevi.Efectele le cunoastem,care sunt cauzele??eu scriu citeva:saracie,lipsa de control al parintilor care alearga dupa un loc de munca,lipsa conditiilor decente de viata,programa incarcata la scoala,multe ore ,multe informatii care nu au motivatie de formare si ajutor pentru un tinar,lipsa unor actiuni care sa ii atraga pe elevi la scoala,favorizarea elevilor care au o situatie mai buna,lipsa unui comportament egal fata de toti elevii.Sa se faca un studiu prin care sa fie intrebati elevii de ce se comporta asa.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

69 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN