Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Basme de adormit EDUCATIA

Dea Domnul ca promiţătoarele cercetări globale să nu fie ca sondajele electorale democratice, care încep triumfal cu cifre măreţe pentru croirea uniformei guvernamentale şi eşuează dramatic în măriri de preţuri şi gargară demagogică, cum e vremea pe la noi. După ce a pus batista pe ţambal în anchetarea defecţiunilor la vârf în M.Ed.C. - povestea subiectelor la testele naţionale şi la bacalaureat - ministrul Mihail Hărdău a trecut la represalii prin sondaj descoperind nişte lucruri atât de cunoscute, tolerate şi încurajate de timp îndelungat, încât unora ar fi cazul să le crape obrazul de gândire retroactivă. Sancţiuni, ameninţări stupide, chemări mobilizatoare au fost etalate ca tot atâtea biruinţe strivitoare, când nu sunt decât nişte amărâte şi cvasiilegale zvârcoliri provocate de pandemia de gripă didactică. Operaţiunea seamănă cu sălbatica acţiune de decimare din vremuri vechi, când o armată era pedepsită pentru comportament pe câmpul de luptă, prin executarea câte unui luptător din zece, prin tragere la sorţi. Bineînţeles, comandanţii nu intrau la socoteală, deşi erau primii vinovaţi, fiindcă supravieţuiseră dezastrului. Sancţionând de-a valma, s-ar putea ca M.Ed.C. să obţină o victorie a la Pyrrhos, rămânând ca Robinson Crusoe pe insula sa, unde respectivul personaj educa papagali şi capre, cumulând fucţiile de ministru, inspector, cadru didactic, având pe Vineri ca personal auxiliar şi cultivând infrastructuri printr-o reformă continuă prin hăituirea iepurilor şi prin creşterea păsărilor domestice.
În spiritul evenimentelor, curând vom auzi bătăi în uşă şi un cântecel cunoscut: "Mulţi iezi cucuieţi,/ Uşa M.Ed.C. descuieţi,/ Că M.Ed.C. vă aduce vouă/ Proiecte de reformă nouă/ Fonduri multe ascunse-n gură/ Şi-o mândră harababură!...". Apoi basmul îşi urmează traseul, până ajunge iarăşi subiect de examen cu clopoţei!
Theodor Parapiru

Stire preluata din Viata libera, Galati, 16 august 2006

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: profchim | 16.08.2006 09:42 | 901 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

19.08.2006 16:56 andronescu

Poate multi din noi am sperat ca dupa venirea Aliantei DA la conducere sa se schimbe ceva in sistemul de invatamint ...nu vedem si nu simtim nimic.Acceasi oameni la conducere,sau adusi oameni care nu au idei,proiecte,sa se vada ceva spre nou.

0 0

19.08.2006 19:05 betiana

Se vehiculeaza termenul de reforma.Din 1990 si pana in prezent suntem intr-o continua reforma.Tot ce era bun in invatamantul romanesc a inceput sa dispara.Asa zisele "proiecte educationale" dorm in lanuri de secara.Eu cred ca atunci cand oamenii urca scara ierarhica uita de unde au plecat, vor sa iasa cu dinadinsul in evidenta, sunt obedienti fata de forurile superioare si uita pentru ce au ajuns in varf,care este menirea lor.

0 0

20.08.2006 15:09 vioscout

Articol foarte bun si de esenta.Felicitari autorului si atat; pentru ca nici un semnal care se vrea constructiv, pentru a demola un sistem inert si corupt, ramane... doar un simplu mesaj. Opacitatea politica este dominanta in toata societatea romaneasca.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

69 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN