Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Semnal de alarma, grupul FOCUS EDUCATIA

Ce fel de invatare promovam prin examene ?
Comunicat al grupului de reflectie, initiativa si consultanta FOCUS
EDUCATIA

Recentele hotarari ale Ministerului Educatiei si Cercetarii, legate de
evaluarea la nivel national a elevilor (Testare Nationala si
Bacalaureat)
provoaca ingrijorari profunde in lumea specialistilor si a
profesorilor. In
consecinta, tragem un semnal de alarma, aratand cateva dintre
consecintele
noii metodologicii privind evaluarea prin examene nationale, care
prevede
publicarea pe Internet, la inceputul lunii ianuarie 2007, a tuturor
variantelor de subiecte din care, ulterior, va fi aleasa, pentru
fiecare
disciplina, o varianta care va deveni subiect de examen.

In primul rand, o astfel de metodologie favorizeaza memorarea,
incurajeaza
invatarea reproductiva si nu faciliteaza formarea de competente si
atitudini, asa cum este stipulat prin actualul Curriculum National. In
loc
sa fie evaluate competentele si abilitatile elevilor de a opera cu
algoritmi
de lucru si cu concepte specifice unui anumit domeniu, in situatia data
examenele vor evalua in fapt doar capacitatea de a memora si a
reproduce
rezolvarea unui numar de probleme cunoscute dinainte. Creativitatea,
gandirea autonoma si critica, capacitatea de a rezolva probleme -
toate,
elemente esentiale ale unui nou mod de a invata - vor fi insa puse
intre
paranteze nu doar la examene, ...

[...]



Consideram, in concluzie, ca aceste masuri de schimbare a evaluarii nu
fac
altceva decat sa rezolve, eventual, o problema de suprafata, cea legata
de
administrarea examenelor (si, implicit, de diminuarea coruptiei). In
schimb, uitand de problemele de esenta ale evaluarii, ele vor bulversa
sistemul de invatamant intr-o maniera dramatica, vor compromite
programele
scolare si manualele in uz, activitatea profesorilor la clasa si, ce
este
mai grav, profilul intelectual al elevilor.

[...]



Rugam de aceea conducerea ministerului sa revina asupra metodologiei
privind
evaluarea, avand in vedere alte solutii de rezolvare a crizei
administrative
a sistemului, care sa nu lezeze interesul elevilor si finalitatile
asumate
(prin Curriculum-ul National si prin Legea Invatamantului) ale
educatiei
romanesti.

TEXTUL INTREG AL COMUNICATUL ESTE ATASAT LA ACEST MESAJ!

FOCUS EDUCATIA

Florentina Samihaian

Florin Ionita

Liviu Papadima

Octavian Patrascu

Alexandru Crisan

Mihaela Singer

Carmen Musat

Gabriel Ivan

Eugen Palade

Ciprian Ciucu

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: emil | 04.09.2006 19:55 | 1937 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (10)

0 0

04.09.2006 21:24 vioscout

Este o forma de protest a unei parti importante de specialisti, care ne arata ceva, despre care stiam cu totii...MEdC este o structura care nu prea are de-a face cu educatia si drept dovada cauta cele mai avatajoase cai pentru o raspundere limitata. Pe de alta parte, ce mai conteaza daca inca o generatie de elevi "cobai" vor fi folositi...! Ei, ministeriabilii, au terminat de mult studiile - chiar oare cu ce rezultate?- si nu au timp de cercetari suplimentare sau studii de impact. Am auzit acum doua zile ca nu stiu ce inspectoare cu vechi stagii prin minister, organizeaza activitatile de "perfectionare" pe criterii confesionale, nu numai pe cele politice pe care le stiam noi cu totii. Toata institutia educatiei din Berthelot sunt o mare rusine, care trandavesc in fapt pe banii nostrii. Si tacem...,, atat stim sa facem. Intreb pana cand??

0 0

04.09.2006 22:09 rio

sunt prof.de lb.rom si ma intreb ce rost mai au orele de compunere daca elevul nu trebuie decat sa memoreze si sa reproduca?

0 0

04.09.2006 22:51 grigore_geta

Haideti sa va spun ce s-a dat anul acesta la SNSPA Comunicare si relatii publice, in contextul in care programa prevedea: Un set de intrebari care sa vizeze expresivitatea, creativitatea, cultura generala....: Subiectul 1- 6 puncte: Iluminismul si Scoala Ardeleana



Aici nu s-a mai amestecat ministrul... aici a fost cacealma! Ia cine stie! Ce legatura avea asta cu creativitatea?

0 0

04.09.2006 22:56 danis2176

Sunt profesor de istorie si stau acuma si ma gandesc ca poate nu o sa le spun copiilor de subiectele care vor aparea in ianuarie. Asa mi se pare corect. Dar imi pun intrebarea, e corect pentru cine? Parintii imi vor sari in cap daca vor afla ca am vrut sa fiu "politicaly corect". Sunt convins ca majoritatea copiilor si o buna parte din profesori vor da subiectele si vor trece la impunerea unei memorari absurde, iar cei care vor suferi vor fi elevii mei, pentru ca vor lua note mai mici decat ceilalti si deci sansele lor pentru un liceu bun vor fi mai scazute. Si atunci?

0 0

04.09.2006 23:11 ioncicu

In sfirsit cineva ia atitudine. Problema este daca cei din minister sunt capabili sa inteleaga faptul ca vor produce un mare dezastru national ducind scoala romaneasca cu cel putin 200 de ani inapoi. Ma intreb daca cineva din acest minister a auzit macar de programul Pisa. Faptul ca obtinem rezultate proaste la testarile internationale se datoreaza tocmai acestui mare neajuns, invatarea prin memorare si nu prin formarea de competente.

Cine cunoaste invatamintul gimnazial a observat deja ca elevi nu mai invata pentru a sti ci pentru a obtine o nota mare care sa il ajute la admiterea in liceu.

Cu publicarea pe internet a subiectelor se distruge si putina bruma de interes pe care copii o mai aratau studiului.

Faptul ca subiectele sunt publicate pe internet nu va diminua coruptia, sunt sigur ca o va amplifica. Elevii vor veni inarmati cu tehnica de ultima ora pentru a primi raspunsurile de la persoane din exterior.

Pentru eliminarea acestor absurditati merita sa facem un protest mai sonor.

Sunt dispus oricind sa iau parte la orice manifestare cu acest scop.

P.S. Tembelismul ministerului nu are margini. Daca cititi cu atentie metodologia testarii natiionale veti observa ca desi subiectele sunt cunoscute vor merge la sali in plicuri sigilate si nici un elev sau alta persoana nu are voie sa iasa din scoala in prima ora de testare. Te apuca risul-plinsul ce conducatori avem.

0 0

05.09.2006 11:45 maria_nastase

Octavian Patrascu specialist???? Doamneeeeeeeee.....ce gluma buna!!! rau a ajuns invatamantul romanesc!!

0 0

05.09.2006 14:24 emil - Autor

Importanta este atitudinea acestui grup de oameni cu curaj. Atacul la persoana nu se pune...

Ar trebui ca fiecare din noi sa reflectam sa luam atitudine pro sau contra. Important e sa nu fim obedienti sau indiferenti...

0 0

05.09.2006 15:28 rosioru

O simpla nedumerire: de ce Eugen Palade si Ciprian Ciucu nu apar ca semnatari si in documentul atasat?

0 0

08.09.2006 18:15 romina10

Problema este ca cei din minister nici nu s-au sinchisit sa gaseasca o alta solutie in ceea ce priveste evaluarea la nivel national a elevilor.Solutia lor este doar o rezolvare la suprafata a problemei.Ajungem din nou de unde am plecat,in epoca primitiva.

0 0

10.09.2006 23:50 rosioru

Probabil prin aceste modificari se vrea desfiintarea "comertului" cu subiecte de la nivel inalt...mediatizat negativ in aceasta vara. Inca o nedumerire: la medicina pentru examenul de rezidentiat parca sunt cateva sute de astfel de subiect dinainte formulate...si cu toate acestea in fiecare an sunt candidati respinsi si raman posturi neocupate. A! Pentru necunoscatori: Eugen Palade si Ciprian Ciucu sunt coordonatori de programe din cadrul Centrului Educatia 2000+ (CEDU).

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN