Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii acuză - "Noua metodologie privind evaluarea elevilor va bulversa sistemul de învăţămant"

Grupul de reflecţie, iniţiativă şi consultanţă "Focus Educaţia" trage un semnal de alarmă, arătand cateva dintre consecinţele noii metodologii, ce prevede publicarea pe Internet, la începutul lunii ianuarie 2007, a tuturor variantelor de subiecte din care, ulterior, va fi aleasă, pentru fiecare disciplină, cea care va deveni subiect de examen. Acest fapt va avea un efect negativ asupra învăţării la clasă, care va fi cu siguranţă centrată pe rezolvarea şi memorarea variantelor publicate, "neglijandu-se competenţele, temele şi conţinuturile din programele şcolare", susţin reprezentanţii grupului amintit. Aceştia consideră că prin măsurile de schimbare a evaluării va fi bulversat într-o manieră dramatică întreg sistemul de învăţămant, programele şcolare, manualele în uz şi activitatea profesorilor la clasă vor fi toate compromise.

"Curentul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 05.09.2006 16:38 | 2629 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (4)

0 0

06.09.2006 18:05 caraciuc

nici cum o dai nu e bine ... De ce mai mentineti acest examen inutil de capacitate de vreme ce s-a trecut la 10 clase obligatoriu . elevii sa intre in clasa a 9 a pe baza mediilor generale urmand ca trierea sa fie facuta dupa un an dupa competente .s-au facut prea mult clase obligatoriu si toate la liceu

0 0

07.09.2006 07:36 ezragsit

Surprinzător că grupul ... nu trage semnalul de alarmă de zece ani încoace, în condiţiile în care sistemul actual are exact deficienţele pe care le reclamă la sistemul schimbat...



1. Sistemul cu subiecte "la vedere" se practică în suficiente sisteme, astfel încât el este validat în practică.



2. Dar este important CUM se va aplica.

Acolo unde acest sistem se aplică de mai mult timp, subiectele sunt alese -de regulă- dintr-o culegere de subiecte validate de o îndelungată folosinţă şi având o valoare didactică ridicată.

Să luăm un exemplu: Ne aminitim sau cunoaştem cu toţii culegerea de probleme a domnului profesor Gheba. Câte ediţii succesive a avut? Poate cineva spune că larga utilizare a acestei culegeri de probleme ar fi avut un efect negativ? Problemele erau foarte bine gradate, dacă rezolvai câteva, erai pregătit pentru următoarele şi tot aşa... ceea ce permitea unui elev ca, din aproape în aproape, să parcurgă materia ... chiar şi fără o îndrumare "specială"

Dacă subiectele se cunosc dinainte, evident va fi un efort de parcurgere a lor. Dacă acest efort este favorabil sau nu învăţării, DEPINDE EXCLUSIV DE CALITATEA DIDACTICĂ a subiectelor. Subiecte de "bun simţ", care să acopere materia în mod uniform, apropiate de necesităţile altor discipline şi de nevoile absolvenţilor nu pot să fie decât bune. Subiecte "cu chichiţe", alese din câteva teme apropiate de "plăcerile" autorului, formulate în mod "savant", ignorând rolul disciplinei în ansamblul pregătirii elevilor ... (am descris cumva tipul de subiecte ce se tot repetă de câţiva ani la examenele "naţionale"?) nu pot fi decât dăunătoare.



3. Oricum, subiectele se cunoşteau şi în prezent. În ambele variante: de la an la an variau foarte puţin, se schimba funcţia de integrat, dar nu faptul că erau două integrale, nu era nici un subiecte rezonabil de geometrie, nici la tehnic, nici la arhtitectură etc... aşa că se ştia "cam" ce se va da ...

Asta dacă nu se ştia "exact" ce, aşa cum lucrurile date pe faţă anul acesta au arătat.



4. Subiectele "la vedere" pot fi un mare avantaj în contextul autonomizării curriculare, adică al renunţării la uniforma sufletească cu măsură unică, impusă tuturor elevilor prin programele stufoase şi elaborate în cadru strict centralizat.

Alexandru Crişan spunea cândva "două ţări au programe unice, noi şi Coreea de Nord".

Dacă în locul unei programe stufoase şi neadecvate pentru majoritatea elevilor cărora li se adresează am avea o programă cadru şi un pachet de subiecte-model pentru evaluarea finală, profesorii şi şcolile ar căpăta necesara libertate să-şi adapteze conţinuturile şi metodele la nevoile reale ale comunităţii locale şi ale elevilor.

Dacă elevii (sau profesorul) nu pot mai mult, se vor mulţumi într-adevăr cu pachetul de subiecte, dar -cred- în majoritatea cazurilor nu va fi aşa.

Şi elevii, şi profesorii vor mai mult, dar nu pot în cadrul prea strict impus de programa actuală.

Într-un sistem de descentralizare curriculară, profesorii vor putea aplica orice metodă ADECVATĂ clasei concrete cu care lucrează (de exemplu insistând pe geometrie şi desenul geometric la o clasă cu profil tehnic, sau pe matematica financiară la o clasă cu profil economic, sau pe statistică şi prelucrarea datelor la o clasă cu profil administrativ sau ştiinţe sociale) ATÂTA TIMP CÂT absolvenţii fac faţă pachetului de subiecte ŞI FĂRĂ CA pregătirea apropiată de nevoile elevilor să fie sancţionată de lipsa de viziune şi orizont a unui autor anonim de subiecte din Berthelot /vedeţi în ce măsură subiectele din ultimii zece ani la matematică nu au fost în nici un fel adaptate la profilurile cărora li se adresau, fiind toate, la grămadă, unul şi acelaşi pachet de subiecte cu titlu diferit/



5. Subiectele actuale sunt criticate când este prea târziu. Dacă tot s-au dat, ce sens are să arăţi ce defecte aveau, aşa că mulţi cârtesc ... dar tac.

Cu subiecte publicate înainte, ar fi însă altfel. Dacă subiectul nu are sens, dacă este făcut să fie şi nu cu gândul la rolul său în pregătirea elevilor ... asta se va putea spune înainte.

În plus, avantajul statistic. Dacă subiectele nu sunt "secrete" ele pot fi evaluate sub aspectul dificultăţii, astfel încât valoarea lor să fie corect cunoscută din timp.



6. Evident, nu toate ţările dau subiectele dinainte. Dar în alte ţări, cu subiecte la prima vedere, acestea sunt de bun simţ şi se adresează înţelegerii de către elev a principiilor şi noţiunilor de bază ale disciplinelor, aplicate într-un cadru concret, inspirat din posibilele situaţii ce se pot ivi în activitatea absolventului. Altfel spus, subiectele au sens şi nu sunt născociri arbitrare!

0 0

08.09.2006 15:02 ioncicu

Doamna sau domnule ezragsit

Va intreb

Mai este necesar sa dezvoltam la elevi spiritul critic?

Generatiile viitoare mai au nevoie de creativitate?

Mai are sens expresia "sa-i invatam pe copii sa invete"?

Se mai poate vorbi de invatarea continua?

Daca aveti raspuns la toate aceste intrebari atunci pledoaria dumneavoastra pentru "subiecte la vedere" este corecta

Parerea mea este ca vom "produce" niste roboti numai buni sa spele latrinele in UE si sa care hardaul cu laturi.

0 0

11.09.2006 13:57 ghibirdic_nina

Nu stiu sub nici o forma unde apare creativitatea elevului ?luati subiectele de olimpiade judetene si nationale si veti vedea ca elevii trebui sa reproduca intocmai o lectie din manual .Cerinta este ,,redactati un eseu cu tema ....care sa cuprinda urmatoarele expresii .....si (se enumera) si categorii economice sau mai stiu eu ce ...daca elevul nu reproduce intocmai lectia din manual cel care corecteaza cu manualul in dreapta sau stanga cu toti doctoranzii din lume care emit subiecte in care se pun toate orgoliile de pe ppamant numai creativitatea elevului nu este si atunci despre ce vorbim domnilor cred ca ne batem joc de noi si de ei

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN