Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Candidatii vor sti de la Boboteaza variante de subiecte la Capacitate si Bac

Ca sa diminueze coruptia de la examenele nationale, de la Testele Nationale si Bacalaureat, speriat de ceea ce s-a întâmplat în sesiunile din acest an, ministrul educatiei, Mihail Hardau, este hotarât sa „înaspreasca“ conditiile de secretizare a subiectelor, prin publicarea tuturor variantelor de subiecte inca de la inceputul anului viitor.

Din nestiinta sau prost consiliat de catre armata de functionari cu problemele învatamântului preuniversitar, ministrul educatiei, Mihail Hardau, a semnat o noua reglementare legislativa prin care, practic, desfiinteaza performantele educationale si promoveaza mediocritatea si incultura elevilor. Astfel, nu demult, Mihail Hardau a semnat noua Metodologie de organizare si desfasurare a examenelor nationale, de la Capacitate si Bacalaureat. La articolul 33, documentul în cauza stipuleaza: „Variantele de subiecte vor fi facute publice pe site-ul Ministerului Educatiei si Cercetarii pâna la data de 15 ianuarie“. Mai mult, cam cu doua luni înainte de începerea sesiunilor de examene, va fi aleasa, pentru fiecare disciplina, o varianta care va deveni subiect de examen. În consecinta, o asemenea reglementare legislativa, gresit conceputa, a inflamat mai multe organizatii non-guvernamentale, federatii sindicale, cadre didactice. Primul protest i-a fost înmânat demnitarului de catre Grupul de reflectie, initiativa si consultanta „Focus Educatia“ care sustine, negru pe alb, ca „modificarile propuse de minister în chestiunea examenelor nationale ar reprezenta doar o încercare a autoritatilor de a gestiona mai bine testele, intentia fiind de a reduce posibilitatea ca subiectele sa fie cunoscute si vândute înainte de examen, asa cum s-a întâmplat în acest an“. Argumentele acestui punct de vedere ne-au fost oferite de catre reprezentantul Grupului „Focus Educatia“, Liviu Papadima, decanul Facultatii de Litere de la Universitatea Bucuresti: „Aceasta decizie este o absurditate si nu sunt de acord cu o astfel de masura. Acest mod de abordare a examenelor nationale este în defavoarea elevilor. Modificarea propusa de Ministerul Educatiei ar încuraja doar memorarea subiectelor si ar diminua capacitatea de a gândi creativ si asociativ. A doua consecinta este faptul ca întreaga învatare se va îndrepta catre memorarea rezolvarii acestor teste. Deci tot efortul de a construi o învatare bazata pe competente, pe lucruri care pot fi aplicate în diverse situatii, se duce de râpa“.

Mediocritatea, în floarea vârstei
În opinia cadrelor didactice, aceasta masura va bulversa întreg sistemul de învatamânt, iar mediocritatea va promova cu succes examenele finale, fara bataie de cap. „În primul rând, sunt mai multi pasi gresiti în aceasta directie. Vor fi mai multe efecte negative decât par la prima vedere. Mai întâi, variantele de subiecte vor fi publicate pe Internet, pe 15 ianuarie. Este o mare absurditate, deoarece de la acea data încep înscrierile pentru Bacalaureat, iar elevii îsi vor alege disciplinele de examen în functie de coeficientul de dificultate a subiectelor si de cantitatea materiei. Apoi, o alta problema tine de faptul ca tinerii vor învata numai acele rezolvari si vor lasa balta toate celelalte materii. La matematica, de exemplu, vor învata numai rezolvarile problemelor. În acest sens, ei vor lasa deoparte manualele si vor studia numai dupa cartile pe care editurile abia asteapta sa le tipareasca, cu subiectele rezolvate. Daca masura ramâne valabila, este obligatoriu sa fie regândite continutul si structura subiectelor. Si, nu în ultimul rând, publicarea acestora pe Internet nu ofera sanse egale tuturor celor 200.000 de absolventi, deoarece nu toti au acces la Internet“, ne-a declarat Gheorghe Radulescu, profesor de româna la Liceul „George Enescu“ din Bucuresti. Aceeasi parere este împartasita de Gheorghe Izvoranu, profesor de matematica si presedintele Federatiei Sindicale „Spiru Haret“: „Elevii vor fi îndemnati sa învete doar anumite subiecte, gasite pe Internet, iar celelalte materii din programa scolara vor fi total neglijate“.

„Diminuarea coruptiei de la examene este absolut fireasca, dar asta nu înseamna sa distrugi examenul pentru a-l face corect din punctul de vedere al desfasurarii.“ Liviu Papadima, decanul Facultatii de Litere Bucuresti

"Gardianul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 18.09.2006 04:57 | 2184 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (11)

0 0

18.09.2006 09:25 marinela

Suta la suta de acord cu afirmatiile din acest articol. este o nebunie ce se intampla! Unde vom ajunge?

0 0

18.09.2006 20:48 adriana_baescu

Sunt intru totul de acord cu publicarea subiectelor din 15 ianuarie 2007.In acest fel elevii au suficient timp sa le rezolve,fara discutie,ii va stimula si motiva sa se pregateasca mai bine.

0 0

18.09.2006 21:59 lobaza

In loc sa predam rationamente si sa invatam elevii sa gandeasca, vom preda probleme si ii vom invata ca toceala este cheia reusitei. Ce creativitate mai putem dezvolta la acesti copii? Este normal ca elevii sa cunoasca structura subiectelor, dar utilizarea instrumentelor pe care le invata la clasa nu se verifica prin rezolvarea unor subiecte cunoscute.

0 0

18.09.2006 23:17 emil

Efectul politizarii ...

0 0

19.09.2006 03:56 ioanlup

De ce nu se renunta pur si simplu la examenul de capacitate? Cu publicarea subiectelor acesta devine o frana in calea dezvoltarii creativitatii cu implicatii multiple asupra personalitatii elevilor, indepartandu-ne de obiectivele trambitate de acelasi minister in mult asteptata reforma. Revenim la toceala comentariilor aducatoare de note mari pana nu de mult!

Cei care au hotarat si care sustin aceasta masura sunt, probabil, beneficiari ai unor note mari obtinute ...

Chiar nu exista alte posibilitati de asanare a coruptiei macar in invatamant?

0 0

19.09.2006 23:03 ioncicu

Nu numai ca nu diminueaza coruptia. Eu sustin ca o va amplifica.

Asa cum am mai spus si in alta situatie vom scoate din scoala romaneasca niste robotei care sa care hardaul cu laturi prin Europa.

0 0

20.09.2006 16:19 lav

Sunt de acord cu publicarea sb deoarece cine invata, invata oricum.Ar fi mai bine sa nu invete nimic si sa stea cu gandul ca vor copia si oricum vor obtine o nota de trecere?

0 0

21.09.2006 11:49 dariaro

nu sunt de acord cu publicarea subiectelor pe internet. Elevii vor fi preocupati doar sa rezolve subiectele de pe net, si nu sa stidieze din manuale. si apoi, cine mai invata materia care nu este cuprinsa in acele subiecte???

0 0

22.09.2006 00:01 emil

Educatie de lemn...

0 0

24.09.2006 13:30 gina

Cred ca este o gluma!!! Suntem de tot rasul, examen cu subiecte stiute!! Chiar pot gandi unii si asa???????? Mor de ras, unii chiar sunt de acord cu asta!

0 0

24.09.2006 13:30 gina

Cred ca este o gluma!!! Suntem de tot rasul, examen cu subiecte stiute!! Chiar pot gandi unii si asa???????? Mor de ras, unii chiar sunt de acord cu asta!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN