Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Scolile din Romania au "profesori europeni"

Şcolile din România au “profesori europeni”

Concursul Profesor European şi-a desemnat câştigătorii. Ei sunt: Veronica Leahu şi Vasilica Carp din judeţul Braşov, Gabriela Aungurencei din Suceava şi Adriana Costea din Sibiu. Proiectele intrate în concurs au demonstrat că profesorii din România pot contribui cu succes la promovarea strategiilor şi metodelor de predare activă şi la dezvoltarea interesului elevilor pentru cunoaşterea şi înţelegerea valorilor europene.

Programul a fost realizat de Delegaţia Comisiei Europene în România, cu sprijinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, s-a desfăşurat în perioada aprilie – iunie 2006 şi s-a adresat profesorilor de gimnaziu care predau discipline civice. Scopul acestuia a fost de a oferi profesorilor o colecţie de planuri de lecţie pentru elevii claselor a VII-a şi a VIII-a, lecţii care să evidenţieze valorile europene şi suprapunerea lor peste cele româneşti.

“Prin participarea la acest program, profesorii au demonstrat ca sunt interesaţi de metode de lucru noi, dinamice, care implică mai mult participarea elevilor în sălile de clasă. Credem că proiectele de lecţii din aceste program sunt foarte creative şi pot fi preluate de cei care predau discipline civice şi nu numai“, a declarat domnul Jonathan Scheeele, Şeful Delegaţiei Comisiei Europene în România.

Participanţii la concurs au fost invitaţi să trimită planuri de lecţii inovative, care să răspundă celor patru seturi tematice alese de organizatori din programa de cultură civică pentru clasele a VII-a şi a VIII-a: (i) Cetăţenie europeană, (ii) Mass - media şi opinia publică/ Presa a IV-a putere în stat, (iii) Complexitatea identităţii personale şi (iv) Statul naţional în Uniunea Europeană. Din cele patru seturi tematice din concurs, doar primele trei au avut proiecte câştigătoare: setul 1 - Veronica Leahu şi Vasilica Carp din judetul Braşov, setul 2 –Gabriela Aungurencei din Suceava şi setul 3 - Adriana Costea din Sibiu. Al patrulea set tematic - Statul naţional în Uniunea Europeană - nu a generat suficient interes pentru a se putea desemna un câştigător.

Evaluarea a fost făcută de un juriu format din reprezentanţi ai Delegaţiei Comisiei Europene, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi cadre didactice cu experienţă în evaluarea activităţilor de educaţie civică. Cele mai bune 12 proiecte intrate în concurs vor fi tipărite într-o colecţie de planuri de lecţii şi bune practici în predarea acestora. Proiectele câştigătoare vor fi puse în practică printr-un exerciţiu inedit, cu ajutorul elevilor unei clase din liceul Tudor Vianu din Bucureşti: lecţiile vor fi predate de către câştigători şi filmate.

Materialul tipărit, împreună cu cel filmat, vor fi distribuite şcolilor din România, pentru a se constitui în modele de utilizat de profesorii care predau discipline civice şi care doresc să-şi diversifice metodele de lucru. În anexă se găsesc autorii celor mai bune 12 proiecte. Cele 12 echipe câştigătoare vor premi ca premii cărţi, la alegerea lor.

Juriul concursului a fost format din: Angela Teşileanu, Dorina Chiriţescu, Tamara Manatu, Gheorghe Tarara, Eugen Stoica şi Daniela Roşca. Coordonatorul publicaţiei este Daniela Moraru. Programul a fost iniţiat şi administrat de Agenţia de Monitorizare a Presei şi DC Communication, ca parte a strategiei de comunicare a Delegaţiei Comisiei Europene în România.

Persoană de contact: Daniela Roşca, Delegaţia Comisiei Europene în România, tel: 021-203 54 97, fax: 021-230 24 53, e-mail: daniela.rosca@cec.eu.int



ANEXĂ

Câştigătorii concursului Profesor European




Setul 1 Cetăţenie europeană

1.Veronica Leahu (Şcoala Generală Nr.1, Braşov) şi Vasilica Carp (Şcoala Generală nr.1, Brăneşti, Braşov)
2.Anca Herghea (Şcoala Miron Costin, Bacău)
3.Laura Marincaş (Liceul Teoretic O. Ghibu, Oradea)
4.Ana Preda-Tudor (Şcoala Ion Creangă, Buzău)


Setul 2 Mass - media şi opinia publică/ Presa a IV-a putere în stat

1.Gabriela Aungurencei (Şcoala Ion Creangă, Suceava)
2.Mirela Roşioru (Şcoala Mihai Viteazu, Constanţa)
3.Elena Marinela Bălţătescu (Colegiul Ion Creangă, Tg. Neamţ, Neamţ)
4.Jeni Alina Stoica (Şcoala Generală Nr.195, Bucureşti)


Setul 3 Complexitatea identităţii personale

1.Adriana Costea (Şcoala Nr. 6, Sibiu)
2.Elena Erdeli (Şcoala Specială nr.1, Oradea)
3.Margareta Oros şi Roxana Nicola (Şcoala Generală Avram Stanca, Petroşani, Hunedoara)
4.Valerica Iriciuc (Şcoala Generală Nr. 13, Iaşi)

Surse: www.infoeuropa.ro si www.profesoreuropean.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: yoda | 04.10.2006 18:32 | 1419 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (3)

0 0

04.10.2006 20:42 elenadumitrachi

Tuturor, felicitari!

0 0

04.10.2006 22:56 virginia_garjoi

Felicitari!!!!!!

0 0

05.10.2006 21:56 mnmadalina

Asadar nu suntem chair atat de mediocrii pe cat ne crede presedintele!

Felicitari!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN