Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Trantorii de la Educatie roiesc!

Carevasazica, ministrul Educatiei dispune de o armata de consilieri. Cu 181 de oameni, specialisti pana-n varful unghiilor, treaba ar trebui sa mearga struna, iar ministrul si secretarii de stat n-ar avea altceva de facut decat sa gandeasca.Cand li s-ar intuneca privirea de atata gandit, demnitarii din Educatie ar putea sa mediteze si la cum sa nu mai comita gafa dupa gafa, punand pe jar sute de mii de elevi si studenti si tot atatea sute de mii de parinti, cum s-a intamplat deunazi. Anuntul cu tezele unice la clasa a VII-a, pe care l-a facut, intr-o doara, secretarul de stat de la preuniversitar este o mostra de pompierism de toata frumusetea.Si-o fi zis dl. Matei Dumitru ca prea e liniste prin ograda, prea s-au dus si scandalurile cu examenele, si greva, si mitingurile, asa ca, de ce sa nu arunce si dansul o vorba, ca sa arate cat de preocupat este MEC de reforma reala a preuniversitarului.

Unu - testele nationale, la mijloc de ciclu de invatamant obligatoriu, sunt o tampenie. Am scris-o de nenumarate ori, iar dupa toate problemele aparute in aceasta vara, cred si cu mai mare tarie ca, la noi, testele nationale sunt extrem de departe de ceea ce ar trebui sa fie.

Doi - este foarte bine ca, in sfarsit, MEC renunta la teste. Trei - este jalnic insa ca acelasi MEC nu este in stare sa prezinte, cap-coada, un sistem coerent de evaluare continua.

In mintea unora, care nu sunt chiar oricine, ci diriguitorii Educatiei, daca introducem teza cu subiect unic, ne-am scos. Am trecut la evaluarea continua. Nimic mai fals, pentru ca teza abia de se regaseste in media anuala, avand o pondere de 25% din media semestriala.

Apoi, practic, este imposibil sa organizam in conditii optime, in acest an scolar, teza cu subiect unic national. Aceasta presupune ca in ziua X, la ora Y, toti elevii claselor a VII-a vor da teza la lb. si literatura romana, spre exemplu. Cum legaturi on-line nu exista, fiindca nu toate scolile au calculatoare sau retea internet, doar porumbeii zburatori ar putea raspandi subiectele in toate cele 14.000 de scoli din Romania. Sau, probabil, mintea ministeriabililor, sfatuiti la greu, de armata celor 181 de consilieri, o fi gandind aceste teze cu subiect unic ca pe un fel de teste nationale, pe centre. Asta ar fi si mai de oaie, fiindca am trai, de cel putin 4 ori pe an, balamucul pe care l-am trait pana acum, o singura data.

N-ar fi mai simplu sa ne uitam cum fac altii, sa prelucram experienta buna si sa gasim si noi, ca doar avem atatia specialisti in didactici si psihologie, o forma de evaluare continua, care sa nu semene cu o ghilotina, dar sa fie eficienta 100%, daca se poate? De ce sa nu conteze pentru orientarea scolarilor, fie spre liceu, fie spre scoala de arte si meserii, mediile anuale din toti cei 8 ani ai gimnaziului, mediile semestriale de la anumite discipline de studii, rezultatele la olimpiade, anumite referate - chiar si cu subiect unic, daca se vrea, realizate de elev - nu copiate - intr-un anumit timp, prin studiu individual, pachetul de proiecte, cursurile diferitelor cluburi si cercuri? Nu putem inventa, oare, o formula dupa care sa cuantificam fiecare acest rezultat, intr-o medie finala, la care sa adaugam dosarul de orientare scolara, intocmit, pe bune, de psihologul scolii?

Sigur, exista destule forme de a realiza evaluarea continua. Totul e sa vrem insa. Noi, acum, doar ne facem ca vrem, ca sa nu zica lumea ca nu zumzaie ministerul ca un roi harnic. melania.vergu@gandul.info
Melania MANDAS VERGU | 12 octombrie 2006

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 11.10.2006 23:49 | 2160 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (11)

0 0

12.10.2006 07:57 l_cretu_99

ai dreptate, melania! astia nu stiu ce sa mai faca pentru a destabiliza in totalitate sistemul de invatamant, care, cu ceva timp in urma, era cam cel mai puternic din lume. ne ducem dracu' cu hardau si camarila... chiar nu putem face nimic?!

0 0

12.10.2006 22:38 iby_ke

NU...NU... o randunica nu face primavara... nu suntem uniti... Cei care ocupa functii nu au curajul de a comenta "contra"... risca sa/si piarda scaunul comod...

0 0

12.10.2006 23:16 teacherica

si mie mi se pare o tampenie tezele astea.va dati seama ce o sa iasa?in fiecare an mai inventeaza ceva ca bietii copii sunt ca niste cobai pentru cei de sus,si mai schimba ceva si nu rezolvam nimic.pai nu era mai bine inainte,cu examenul pentru admitere la liceu?

0 0

13.10.2006 09:41 boevmonica

atat timp cat totul se reduce la diminuarea cheltuielilor si nu la obiectivitate, caci tezele nu vor fi niciodata obiective (sunt corectate de catre cine? cine supravegheaza copiii?), nu vom avea decat o si mai mare confuzie, o si mai proasta repartizare a copiilor si o mare dezamagire pentru noi toti, profesori, copii, parinti

0 0

14.10.2006 21:08 neamtmoise

Atat timp cat in scoli predau profesori necalificati , atat timp cat moralitatea unor cadre didactice poate fi contestata va fi foarte greu de gasit un sistem de evaluare eficient.pentru a mentine in invatamant personal calificat e nevoie insa de fonduri... mai mari

0 0

15.10.2006 00:09 despina6

Perfect de acord. Exista in tara multe cadre didactice necalificate, care pun elevilor note mari fara acoperire. Din acest motiv ( si nu numai), nu este obiectiv sa se ia in calcul media 5-8. S-a vrut prin aceasta mai multa obiectivitate si din pacate a iesit exact invers. De exemplu in liceele din Bucuresti au intrat multi elevi care nu sunt nici pe departe cum o arata mediile de admitere.

0 0

15.10.2006 00:54 despina6

Chestia cu tezele evident e o noua inventie stupida care ar complica si mai mult lucrurile. In plus nu vad de ce testele sa fie inlocuite cu aceste teze? Care ar fi ratiunea?

Nu sunt conservatoare dar cred ca un examen de admitere unic pe tara cu subiecte care sa acopere cat mai bine materia si care sa fie serios securizate ar fi cea mai buna solutie. In plus, admiterea sa se faca pe baza de optiuni facute de elevi, cu repartitie computerizata, in ordinea descrescatoare a mediilor. Aceasta ar insemna intr-adevar o evaluare unitara, deoarece notarea s-ar face pe baza acelorasi subiecte.

Luarea in calcul a mediei 5-8 este total subiectiva din punctul meu de vedere. Motivele au fost expuse mai sus.

0 0

17.10.2006 13:26 alchirila

Apreciez verva cu care e prezentat subiectul.

0 0

17.10.2006 17:01 rodi9364

Avem prostul obicei de a schimba lucrurile doar de dragul schimbării ,să nu se spună că n-am facut nimic.Aşa şi cu tezele acestea stupide.În loc să se reitroducă examenele de specialitate pe profile şi elevul să ştie spre ce se orientează,îl obligăm să înveţe: matematică,lb.română şi geografie (istorie) chiar dacă are sau nu are înclinaţii spre toate.După aceea îl "trimitem computerizat " după medie.El ajunge(de ex.)la matematică-informatică (că sună frumos)după care se târăşte 4 ani cu 4 şi 5 (note mari)la matematică şi se jeleşte an de an că se mută la alt profil.Orientarea elevului începe în clasa a VIII-a şi ar trebuie să se finalizeze spre sfîrşitul clasei a IX-a.Nici vorbă.Elevii din clasa a XII-a nu au habar ce vor face pe viitor.Răspunsul lor este următorul:sistemul este de vină.

0 0

18.10.2006 20:33 doi_criss

De ce nu dam teza cu subiect unic la mai multe obiecte? Poate ar fi o medie mai obiectiva asa.

0 0

18.10.2006 22:22 despina6

Cred ca ar fi cam greu pentru bietii elevi :)

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN