Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată

23.10.2006
Cu privire la propunerea legislativă ce vizează legalizarea educaţiei diferenţiate a tinerilor supradotaţi, capabili de înaltă performanţă şcolară, în cadrul unor centre specializate (publice sau private) prin programe de învăţământ şi alte metode formale şi informale, Ministerul Educaţiei şi Cercetării face următoarele precizări:
1. Modificarea art. 10, alin. 4 din Legea Învăţământului (Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate aproba organizarea de unităţi de învăţământ sau de clase constituite din elevi capabili de performanţe), poate fi considerată ca un element discriminatoriu, adresându-se unui segment restrâns de elevi. Legea Învăţământului trebuie să asigure egalitate de şanse pentru toţi beneficiarii actului educaţional.
2. Propunerea legislativă vizează înfiinţarea unui Centru Naţional de Instruire Diferenţiată, instituţie publică şi cu personalitate juridică proprie în cadrul Centrului Naţional de Excelenţă. Acest lucru nu se poate realiza din punct de vedere legal, întrucât o instituţie nu poate funcţiona în cadrul altei instituţii.
3. În faza incipientă a propunerii legislative, articolul 28, care se referea la finanţarea Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată, stabilea că finanţarea se face exclusiv de la bugetul de stat.
În urma obiecţiilor promovate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, varianta iniţială a propunerii legislative a suportat 48 de amendamente, astfel încât Ministerul Educaţiei şi Cercetării avizează favorabil propunerea şi îşi însuşeşte totodată textul propus de Comisia de învăţământ de la Camera Deputaţilor. Proiectul urmează să fie depus spre dezbatere Parlamentului.

Director,
Mircea MUREŞAN

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 24.10.2006 22:21 | 1651 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (1)

0 0

25.10.2006 16:22 flo_flo

Ar fi bine venit acest proiect.In scoala noastra sunt multi rromi.Au ajuns in clasa a VII-a ,la indicatiile pretioase al directorului au fost dati incheiati,promovati cu 5 si cu sute sute de absente.Acum ne invadeaza fundatiile ca nu segregam sau desegregam.Elevii rromi din clasa a VII nu stiu sa scrie.Nu exagerez in afirmatii,numele lor e o enigma.Cum sa fac eu cu ei o analiza literara,sa ii cer sa imi demonstreze ca o opera e pastel.In plus nu vin consecvent la ore.Eu trebuie sa ma ocup si de ceilalti,in timp ce stau langa el,rromul,sa ii arat litera"F".Asa ceva ar fi fff binevenit.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN