Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Sondaj / Ce spun profesorii de la catedră?

*Ministrul Educaţiei, Mihail Hărdău "e paralel cu ce se întâmplă în învăţământ"
Câţiva profesori din Galaţi, (toţi cu peste 30 de ani de muncă la catedră), au avut amabilitatea să ne răspundă la două întrebări:
1. Ce credeţi despre fondul alocat Educaţiei pentru anul viitor, şi implicit, pentru cel de salarii? 2. Cum caracterizaţi activitatea ministrului Mihail Hărdău şi atitudinea sa faţă de profesori? Vă prezentăm mai jos răspunsurile.
Constantin Şerban, profesor de istorie, Liceul Pedagogic "C.Negri":
* "Nu pot aduce calculatoare când şcoala nu are acoperiş"
1."Pentru anul viitor se face mult caz de acest 6 la sută. Problema nu e neapărat de 5 sau 6 la sută, ci e important ca fondurile să vină la timp, iar şcoala să aibă responsabilitate pentru bani, pentru că ea cunoaşte cel mai bine ce probleme are. Nu sunt împotriva informatizării, dar, de exemplu, nu pot aduce calculatoare când şcoala nu are acoperiş. În privinţa salariilor, o bătaie de joc imensă. Nu înţeleg de ce presa nu scoate în evidenţă neruşinarea acestui 18 la sută pe care ministerul şi guvernul susţin că ni-l acordă. Faceţi socoteala: ni se dau 6 la sută din aprilie şi 12 la sută din octombrie. Împărţiţi-i pe 12 luni şi veţi vedea că nu sunt nici 10 la sută pe an. Ne aruncă praf în ochi. Calitatea nu poate exista astfel în învăţământ. Ca şi alţi profesori, îmi arăt nemulţumirea faţă de cifrele lansate în unele organe de presă pro-guvernamentale. Am auzit la o televiziune centrală că un profesor de gradul I, cu 20 de ani vechime, ia 25 de milioane [lei vechi] salariu. Eu am gradul I şi, dacă nu aş avea gradaţia de merit şi sporul de practică, aş lua 12 milioane lei (vechi) în mână după 35 de ani vechime. În presă se vehiculează suma brută, şi acest lucru induce în eroare."
2."Ministrul e reprezentantul unui partid aflat în Guvernul care a promis marea cu sarea. E departe de ce s-a promis. Responsabil pentru modul în care sunt trataţi profesorii nu e doar ministrul, ci tot Guvernul. Atitudinea sa ca atare e de domeniul inacceptabilului, nu ne-am putut închipui că un ministru, care e şi profesor universitar, poate să fie atât de dispreţuitor faţă de colegii lui. Dar nu-l putem acuza că nu e animat şi de intenţii bune. Ori nu ştie să le exprime, ori nu poate pentru că nu-l lasă ceilalţi."
Valentin Păvălaşcu, profesor de istorie, Colegiul Naţional "Al.I.Cuza": 1."Guvernanţii ne învaţă să încălcăm legea - pentru că e o lege care prevede să fie 6 la sută din PIB."
2."Atitudinea dumnealui e foarte alunecoasă - atunci când e vorba să-şi păstreze scaunul - şi iese în evidenţă şi în momentul în care se discută bugetul. Când e de acord cu sindicatele vizavi de procent, când are altă părere. E paralel cu ce se întâmplă în învăţământ şi e păcat, pentru că educaţia trebuie structurată din temelii. Ministrul nu a fost la înălţimea cerinţelor, adică nu a fost ales omul potrivit, care să aibă o înţelegere clară a fenomenului educaţional."
Cezar Gaiu, directorul Colegiului Naţional "Vasile Alecsandri": "Iniţiativa sindicatului e parţial motivată":
1."Poate că eu sunt ceva mai conciliant dat fiind faptul ca am avut şansa sau neşansa să fiu în funcţii de conducere sub mai multe guvernări. Nu e vorba numai de o rea intenţie a politicienilor, ci de o ierarhie a priorităţilor, specifică nu doar societăţii româneşti, ci şi majorităţii ţărilor europene. Nu spun că situaţia învăţământului este roz, dar e o tensiune care nu se va calma cât timp PIB-ul României nu va fi destul de mare. Cred că iniţiativa sindicatului e parţial motivată, dar nu pot să spun că sunt optimist nici cu actuala guvernare, nici cu viitoarea guvernare. Nu cred că vor fi schimbări spectaculoase, în următorii 10-15 ani, în salarizare."
2."Ministrul e în primul rând un om de acţiune şi poate nu are deocamdată o concepţie coerentă în ce priveşte reforma. Mi se pare că sunt nişte ezitări între a fi populist şi a face reforma şi acestea creează şi confuzii în sistem. Nu aduc niciun fel de acuzaţie intenţiei, poate dacă acţiunea ar fi puţin mai bine structurată, atunci s-ar da şi în sistem senzaţia unei schimbări bine planificate şi bine motivate. Toţi ceilalţi miniştri care au strigat şi au fost alături de cadrele didactice au reuşit să facă ceva? Da, poate că atitudinea nu e normală, dar trebuie să ne gândim la contextul în care se lucrează. Poate greşala majoră a domnului ministru a fost să dea o declaraţie tranşantă."
Elena Pleşa, învăţătoare, Şcoala Nr. 28:
1."Aceste salarii sunt un praf în ochi, nici tinerii nu pot fi stimulaţi. Şi despre fonduri: ministrul spune că aduce calculatoare şi alte lucruri, dar în şcoala românească nu există elementarele materiale didactice, nu avem planşe, numărători."
2."Trebuie să fie reprezentantul învăţământului, dacă e ales la acest minister, nu al altor interese. Îmi este şi ruşine uneori că nici nu vorbeşte corect româneşte. Cred că şi cel mai slab învăţător vorbeşte mai coerent, mai cu miez, decât dumnealui."
Gheorghe Pădurariu, profesor de matematică, Liceul Pedagogic "C.Negri":
1."Fondurile nu sunt alocate legal. Dacă nu se aplică legea, înseamnă că nu mai avem ce discuta cu autorităţile."
2."Parcă ministrul ar fi programat să fie incompetent. Nu e un profesionist în ale învăţământului, ci un politician. Îl găsesc din afara sistemului."

Articol preluat din cotidianul "Viata libera", 24 noiembrie 2006, Cristina Silion

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: profchim | 24.11.2006 16:24 | 2559 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

24.11.2006 21:26 vioscout

Felicitari colegilor nostri care au dovedit ca sunt realisti, punctand obiectiv incompetenta guvernantilor de a gestiona situatia educatiei, in general. Asta este in fapt deosebirea esentiala care exista intre un profesonist (de la catedra)-care reprezinta competenta- si un politician, indiferent de partidul pe care-l serveste, ca reprezentant al incompetentei.

0 0

25.11.2006 20:28 adyghe

Domnilor colegi, sa fim bine intelesi, incompetenta lor, saracia noastra, a cadrelor didactice si huzurul lor, s-au cladit din votul nostru. Sa traiti cum ati votat!

0 0

26.11.2006 15:06 mara03

sunt prof.de chimie si sunt unul din miile de cadre didactice dezamagite de acest sistem care nu gaseste fonduri niciodata pt .invatamant.nici macar bunavointa nu am vazut niciodata in ceea ce ne priveste.daca am cerut salarii mai mari,adica onorabile,am facut-o pt ca nu ne ajung banii de pe o luna pe alta.nu le cerem ca sa huzurim d-le Hardau.muncesc,am avut 2 mentiuni la judet la olimpiada de anul trecut,insa degeaba tot acolo sunt:la fiecare salar trebuie sa ne dramuim(si sotul meu e profesor)fiecare leut.MULTUMIM ca ne-ati invatat SA TRAIM BINE!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN