Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii îi fac pe elevii pletoşi "arătări" şi "retardaţi"

Au plete şi frâng inimile fetelor. Prins în coadă sau lăsat "să curgă" pe umeri, brun sau blond, părul lung al băieţilor naşte controverse. Dacă iau note proaste sau nu au învăţat lecţia, dacă pun întrebări suplimentare ori îşi contrazic profesorii, totul se întâmplă din cauza părului. "Gălăgie ştii să faci, dar părul să nu ţi-l tai, obraznicule!", le strigă dascălii. Nonconformişti şi cu mare încredere în ei înşişi, tinerii "pletoşi" vorbesc despre vremurile de-altădată, când taţii îşi legănau părul prin vânt şi purtau pantaloni evazaţi. Deviza lor este una singură: "Nu contează cât de lung am părul, important e cât şi cum gândesc".

"La mine în liceu avem un director atât de învechit, încât dacă avem părul mai lung, deja ne pregăteşte preaviz de exmatriculare. Chiar am văzut unul pregătit de domnişoara diriginte cu numele meu trecut pe el. Prima dată am fost scos în faţa întregului liceu şi directorul m-a făcut arătare şi retardat. Mediile mele din anii anteriori sunt foarte bune, anul trecut am avut 9,13. Nu înţeleg de ce trebuie să ne facă în toate felurile şi de ce ne obligă să ne tăiem părul? De ce trebuie să ne transformăm corpul după bunul plac al directorului şcolii? Dacă domnului director îi plac oamenii fără mâini, sunt obligat să-mi tai o mână pentru a-mi continua studiile în acea unitate de învăţământ?", spune Ionuţ, clasa a X-a. Elevii consideră că este foarte important ca fiecare om să fie unic în felul său. "Trebuie să fim diferiţi, trebuie să avem fiecare ceva unic. Cu ce deranjează părul lung? Trebuie să se aplice reguli hitleriste pentru a putea învăţa? Pentru a fi elev? Vreau să învăţ şi vreau să fiu liber! Sunt drepturile mele şi vreau să fie respectate!", mai zice Ionuţ. Băiatul spune că a încercat mai demult să ajungă la o înţelegere cu directorul şi să-şi ţină părul legat, dar nu a acceptat, dimpotrivă, a început să râdă de el. Ovidiu, din clasa a IX-a, spune că profesorii "nu au voie să ne facă asta, atât timp cât fetele au voie cu părul lung. Se cheamă discriminare sexuală, discriminare de care ne protejează până şi Constituţia României.Trebuie să fim incisivi şi să arătăm că ne cunoaştem drepturile şi obligaţiile. Trebuie să cerem argumente valabile pentru cererea făcută de a ne tunde. Eu nu m-am mai tuns de mai bine de 4 ani şi nu am avut o dirigintă tocmai înţelegătoare, motiv pentru care am avut puncte scăzute la purtare, am fost dat drept exemplul rău al clasei şi aşa mai departe. Dar mai mult nu a avut ce să-mi facă". "Aşa este şi la mine în clasă", zice Carmen. "Diriginta le spune tuturor băieţilor VPN, adică viţei la poartă nouă. Urât... n-ar trebui să existe aşa ceva. Fiecare cu ce vrea. Dacă ai părul lung, îl prinzi şi stai aşa în timpul orelor... să-ţi conteste aspectul podoabei capilare este o mare prostie. Dacă părinţii sunt de acord cu tine Atât timp cât îl porţi curat, îngrijit şi adunat în coadă nu ar trebui să aibă nimeni nicio problemă". "Mi se pare o idee comunistă: Taie-ţi părul, stimabile, că altfel..., Partidul te vrea tun. Lungimea părului şi inteligenţa nu cred că sunt proporţionale. Dacă un om vrea păr lung să fie sănătos şi lăsat în pace, eu aşa gândesc. Ce treabă am eu cu păru' lu' ixulescu? Regulamentul e de cacao, ministrul educaţiei probabil a avut o copilărie nefericită, directori trecuţi de-a treia bătrâneţe judecă după Constituţia din 88. Directorii de astăzi trăiesc traumatizaţi de trecerea timpului, de venirea pensiei, iar profesorii tineri nu se implică deloc. Huo! E o Românie falsă, cu directori şi miniştri spălăciţi, cu şcoli dărăpănate şi ştirile de la ora 5. Ceauşescu mai trăieşte, fraţilor", spune Sebi, elev în clasa a XII-a.
(Adriana C. Nedelea , ADEVARUL, 28 NOV.2006)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 28.11.2006 08:38 | 1980 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (20)

0 0

28.11.2006 15:29 oana1964

dar voi cand o sa invatati sa respectati regulamentele si legile? si prejudecatile cand o sa vi le recunoasteti? ca pentru orice nu va convine, imediat puneti eticheta de comunist. daca nu invatati si luati note mici, proful e comunist. daca dati spaga undeva pt. un serviciu prestat, obiceiul e comunist. daca dati spaga si sunteti refuzati, persoana respectiva e invechita si comunista; daca vi se cere sa aveti un comportament normal si cuviincios, iar sunt comunisti cei care va cer asta. dar cum arata cineva ne-comunist, dupa parerea voastra?

0 0

28.11.2006 15:31 mirelar

va trimit drept raspuns urmatorul text. Eu zic ca da de gandit. Intr-o societatedemocratica nu sunt excluse regulile, altfel ar fi anarhie.

" Fiica lui Billy Graham, intr-un interviu in emisiunea Early Show, a fost intrebata de Jane Clayson, cu privire la atacurile din 11 septembrie 2001:

- Cum a putut Dumnezeu lasa sa se intample asa ceva?

Anne Graham a dat un raspuns foarte profund si inspirat:

- Cred ca Dumnezeu este adanc intristat de aceasta, la fel ca si noi, dar noi de ani de zile Ii spunem sa iasa din scolile noastre, din guvernul si din vietile noastre. Si, El fiind un adevarat gentleman, cred ca pur si simplu S-a dat calm la o parte.

Cum putem noi sa-I cerem binecuvantarea si protectia Sa daca Ii cerem sa ne lase in pace? (in lumina recentelor evenimente, atacuri teroriste, atacuri armate in scoli, etc.)

Cred ca totul a inceput cand Madeleine Murray O´Hare (care a fost ucisa, iar corpul ei a fost gasit recent) a afirmat ca nu dorea nici un fel de rugaciuni in scolile noastre, iar noi am spus O.K.

Apoi, cineva a spus ca mai bine nu am citi Biblia in scoli (Biblia care spune sa nu ucizi, sa nu furi si sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti), iar noi am spus O.K.

Apoi, dr. Benjamin Spock a spus ca nu ar trebui sa ne plesnim copiii atunci cand se poarta urat, pentru ca aceasta le-ar afecta mica lor personalitate si stima de sine (fiul dr. Spock s-a sinucis). Iar noi am spus ca un expert trebuie sa stie ce vorbeste, asa ca am spus O.K.

Apoi, cineva a spus ca profesorii si dirigintii nu ar trebui sa ii disciplineze pe copii atunci cand gresesc. Iar conducatorii de scoli au spus ca nici un membru al personalului sa nu atinga vreun elev, atunci cand se poarta urat, pentru ca scolile nu au nevoie de publicitate proasta si in nici un caz de procese. (Totusi, exista o mare diferenta intre a disciplina si a atinge, a bate, a plesni, a lovi, a umili, etc.). Iar noi am spus O.K.

Apoi cine stie ce membru inteligent al consiliului de conducere al vreunei scoli a spus ca, baietii fiind baieti, vor face dragoste oricum, deci ar trebui sa le dam fiilor nostri prezervative. Asa, ei vor putea sa se distreze cat vor, iar noi nu vom trebui sa le spunem parintilor ca le-au primit de la scoala. Iar noi am spus O.K.

Apoi, unii dintre alesii nostri de varf au spus ca nu conteaza ceea ce fac in viata lor privata atat timp cat isi fac treaba la slujba. De acord, a spus fiecare din noi, mie nu-mi pasa de ceea ce face altcineva, inclusiv presedintele, in viata sa privata, atat timp cat am o slujba si economia merge bine.

Apoi cineva a spus sa tiparim reviste cu femei goale, in semn de respect si apreciere a frumusetii feminine. Iar noi am spus O.K.

Apoi altcineva a impins acea apreciere un pas mai departe, publicand fotografii cu copii goi, si inca mai departe, afisandu-le pe Internet.

Iar noi am spus O.K., au dreptul la libera exprimare.

Apoi industria show-business-ului a spus: "hai sa facem show-uri TV si filme care sa promoveze indepartarea de Dumnezeu, violenta si sexul ilicit, sa inregistram melodii care sa incurajeze violurile, drogurile, crimele, sinuciderea si temele satanice." Iar noi am spus ca nu este decat entertainment, nu are efecte adverse si oricum nu o ia nimeni in serios, asa ca totul a mers inainte.

Iar acum ne intrebam de ce copiii nostri nu au constiinta, de ce nu disting binele de rau, de ce nu ii deranjeaza sa-i ucida pe straini, pe colegii de clasa sau pe ei insisi. Probabil ca daca ne-am gandi mai mult ne-am da seama de ce.

Cred ca totul se reduce la "Ceea ce vei semana, aceea vei si culege".

Noi Ii spunem lui Dumnezeu "Draga Doamne, de ce nu ai salvat-o pe acea fetita ucisa in clasa?", iar Dumnezeu raspunde:

"Dragul meu, Eu am fost alungat din scoli, nu puteam fi acolo. Cum puteam Eu fi acolo, cand voi mi-ati spus sa plec din scoli?".

E ciudat cum oamenii Il dispretuiesc pe Dumnezeu si apoi se intreaba de ce totul merge tot mai prost.

E ciudat cum de credem tot ceea ce scriu ziarele, dar noi ne indoim de ceea ce spune Biblia.

E ciudat cum de toti oamenii vor sa mearga in ceruri, desi nu cred, gandesc, spun sau nu fac nimic din ceea ce scrie in Biblie.

E ciudat cum de unii pot spune "Cred in Dumnezeu" si de fapt sa-l urmeze pe Satan, care, de fapt, "crede" si el in Dumnezeu.

E ciudat cum ne repezim sa judecam, dar nu ne place sa fim judecati.

E ciudat cum de se pot trimite mii de "glume" prin e-mail si ele se raspandesc precum focul salbatic, dar cand incepi sa trimiti mesaje privindu-L pe Dumnezeu, oamenii se gandesc de doua ori inainte de a le trimite si altora.

E ciudat cum de tot ceea ce este vulgar, crud si obscen trece liber prin cyberspatiu, dar orice discutie publica despre Dumnezeu este impiedicata la scoala si la locul de munca.

E ciudat cum poate fi cineva atat de "inflacarat" de dragoste pentru Christos duminica, fiind in acelasi timp un crestin "invizibil" in timpul saptamanii.

E ciudat cum de, gandindu-va daca sa trimiteti sau nu mai departe acest mesaj, nu-l veti trimite multor adrese din lista voastra, pentru ca nu sunteti siguri de ceea ce crede destinatarul posibil, sau de ceea ce va crede despre VOI daca il veti trimite.

E ciudat cum de ma ingrijoreaza mai mult ceea ce cred oamenii despre mine si mai putin ceea ce crede Dumnezeu despre mine.



Ce credeti? "

0 0

28.11.2006 15:32 criprof

Eu nu cred ca un elev cu media 9,13 este certat de catre profesori pentru lungimea parului.

Nu conteaza cat de lung am parul, important este daca gandesc!

0 0

28.11.2006 15:33 noreta

Nimic nu e mai important in viata de elev decat comportamentul decent in toate imprejurarile . Nu conteaza parul lung sau scurt, notele mari sau potrivite, pentru ca nici un om nu poate trai fara sa munceasca ceva in viata. Abia atunci vor intelege care sunt prioritatile iar bunul simt (decenta) din timpul scolii si nu numai ,ii va ajuta sa se descurce singuri. Am incredere in tineri pentru ca am constatat ca pot fi responsabili atunci cand vor.

0 0

28.11.2006 18:47 mariana_o

Pentru mirelar.Felicitari pentru frumoasele tale randuri !

0 0

28.11.2006 21:24 nasa

vad ca nu sunt prima ,dar oricum felicitari pentru raspunsul lui mirelar.

Asa este se potriveste de minune societatii naostre .

In urmatorii ani se vor vedea consecintele libertatii prost intelese in educatie si nu numai

0 0

28.11.2006 22:21 oana1964

macar daca am semana pana la capat cu Americanii. si am deveni o tara avansata tehnologic si cu un nivel de trai excelent. da' parca vad ca doar la partea cealalta a monedei ne potrivim.

0 0

28.11.2006 22:40 mitridate

Sunt profesor, dar nu sunt de acord cu excesele unor dascali care-i nedreptatesc pe elevi din cauza stilului vestimentar si a tunsorii.

Felicitari pentru articol.

0 0

28.11.2006 22:57 ela52

Vestimentatia si lungimea parului nu au legatura cu coeficientul de inteligenta .Iata portretul unui tanar : cu parul lung,adept al muzicii rock, vestimentatie de culoare neagra, a intrat la Automatica si Calculatoare cu 10 si a terminat cu aceeasi medie , managerul unei firme de soft la 28 de ani.Ati uitat ca ati fost tineri, voi ,dascali cu inimi impietrite ?

0 0

29.11.2006 07:24 oana1964

fireste ca nu au legatura; dar daca prin regulamentul de ordine interioara al liceului este stabilit altceva? nu este normal sa respecti regulamentul, indiferent ca-ti convine sau nu? la noi sunt interzise elevilor bijuteriile gen inel in nas/limba/buric sau cercel in urechi pt. baieti. cat stau in incinta liceului, aceste "podoabe" (care mie personal imi evoca primitivismul Africii negre) nu sunt purtate. pe strada, nu au decat sa mearga si cu o frunza in fatza, precum statuile antice, e problema lor. da' nu mi se pare deloc firesc sa incalci o regula pt. ca te crezi sau chiar esti mai destept ca altii. e usor sa traim incalcand orice norma de convietuire sociala; mai greu este sa traim respectandu-le. cine da dovada de caracter si inteligenta? acela care alege calea usoara de a ajunge la rezultatul dorit, fara efort, dar prin mijloace antisociale, sau cel care respecta toate limitarile impuse de lege si gaseste solutii ca sa obtina rezultatul maxim?

0 0

29.11.2006 08:46 lau

pentru mirelar: superb, oare ce ar spune dl Moise?

0 0

29.11.2006 09:39 cdiasimi

Cred ca nu ar avea nicio replica!

0 0

29.11.2006 18:49 romina10

frumos aricol mirelar.Si eu sunt curioasa de ce ar spune dl.Moise.

0 0

29.11.2006 23:54 laura_ion1

mi-a placut articolul tau mirelar. m-a miscat si cred sincer ca ai dreptate.

cat despre drepuri si reguli...

eu optez pentru o linie de mijloc, fara enunturi negative.

cu totii avem dreptul sa fim cuviinciosi, cu totii avem dreptul sa ne cultivam respectul de sine, cu totii avem dreptul sa experimentam si sa gresim, cu totii avem dreptul sa demonstram ...

cel mai important este sa tinem cont intotdeauna de bunul simt. atata timp cat exista, nici parul lung, nici vreun obiect vestimentar traznit nu insemna nimic. sunt trecatoare.

0 0

01.12.2006 08:51 criprof

Sunt de acord cu tine oana1964 iar scoala este un loc de exersare a convetuirii sociale. Totusi unele prevederi ale regulamentelor pot fi discutate si cu elevii (inainte de a fi lege). Elevii trebuie sa considere aceste norme ca fiind ale lor nu impuse de conducere, profesori sau de "aia smecheri".

0 0

03.12.2006 13:32 cami98

Daca esti asa bun la invatatura,ai sti si faptul ca legile, regulamentele trebuie respectate.Prea va credeti destepti iar pe profesori ii considerati invechiti, prosti etc.Puneti mana pe carte si lasati aerele de vedete.

0 0

03.12.2006 14:12 iby_ke

sunt cadru didactic...nu ma leg de diferite verigi agatate in nas, sprancene, buze, urechi...la elevi pentru-ca nu are rost. DAR CREDETI CA LA SCOALA E NORMAL SA UMBLI CU VERIGI infipte peste tot??? Asa se educa noua generatie??? In westul salbatic nu este angajat persoana cu verigi infipte in nas gura...etc

0 0

03.12.2006 15:32 mantescu

Cred ca mai mult conteaza ceea ce face.Nu cred ca este o carenta de educatie,mai repede este vorba de o maturizare prost inteleasa,si de o oarecare doza de teribilism.Azi se joaca pe servere,nu sotron,si nu putem opri asta

0 0

05.12.2006 13:02 oana1964

stim cu totii ca azi joaca pe servere este preferata oricarui alt tip de activitate. din pacate psihologii atrag atentia ca aceasta "joaca" duce la ciuntire psihologica. adolescentii care de mici au interpus intre ei si restul lumii o masinarie - calculatorul - devin si ei ca niste masini: fara emotii, fara suflet, fara scrupule. urmeaza sa constatam in anii urmatori pe pielea noastra cat adevar este in teoriile acestora. eu cred insa ca este, si chiar foarte mult. deja seriile de liceeni de dupa 2000 le-am perceput ca pe niste serii de elevi "metalici", ca niste roboti. pentru propriul lor scop calca totul in picioare. prea mult ego... cami98 are dreptate.

0 0

06.12.2006 19:49 rasmina

si eu sunt cadru didactic si cu parere de rau pot spune ca adevarul este undeva la mijloc....sunt prinsi si copii si cadrele didactice intr-un conflict destul de real...sunt si copii ceva mai rebeli in scolile noastre dar nu vad un lucru rau sa-i lasam sa-si exprime si sa-si consume aceste dorinte de a fi ceva mai diferiti...plete??? se pot prinde si pot avea un aspect frumos..sa-i invatam sa fie ingrijitisi se rezolva...dezvoltam in ei estetica de care au nevoie....accesoriile pot exista si ele dar si aici putem sa-i intelegem ...nu sa-i blamam si sa-i indepartam de noi....dar cine mai are timp cu adevarat sa se apropie de sufletele lor??? aproape nimeni ....ajung in clasa a Va si dintr-o data isi pierd prietena care le-a stat aproape si sunt atat de derutati si de neintelesi...si ne intrebam de ce?? Din cauza etichetei pe care o impunem pe hartie si a lipsei de suflet cu care ar trebuii sa-i invaluim......din pacate invatamantul continua sa fie un teatru de lupta....profesori nemultumiti de veniturile ce le au...inspectori care cer imposibilul fara sa accepte ca lipsa de meteriale si mai ales diferenta uriasa de pregatire a copiilor...si cine este prins intre acest conflict?????...ELEVUL PLETOS AL ZILELOR NOASTRE......

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN