Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Nota 10 la scoala devine nota 5

Reprezentantii Agentiei care evalueaza scolile vor sa inlocuiasca actualele ataloage de note cu fise de evaluare intocmite in functie de competentele elevilor. Pentru a nu aparea diferente prea mari intre elevi, evaluarea ar urma sa fie facuta cu note de la 1 la 5, calificative sau aprecieri cu „da“ si „nu“.

„Asa se practica aproape peste tot in lume la ciclul primar. Pentru noi, parerea mea este ca ar trebui sa se introduca la nivelul educatiei de baza si eventual in invatamintul obligatoriu“, spune Serban Iosifescu, presedintele ARACIP. Propunerea Agentiei va intra in dezbatere publica in rindul profesorilor, elevilor si parintilor incepind cu anul viitor.

Catalog pe cap de elev


„Prin sistemul actual de notare adunam mere cu pere. Adunam pentru a face media generala notele de la matematica cu cele de la desen. Ca parinte ma intereseaza daca copilul meu stie sa citeasca bine si daca nu stie sa scrie bine. Dar daca copilul meu are nota 8, eu inteleg ca el este bun la toate si atit, pentru ca nu stiu cit la suta din nota reprezinta citirea sau scrierea.

Important este ce se afla in spatele acestor conventii de notare, care poate fi nota, steluta sau bulinute“, explica Serban Iosifescu.

„Vrem sa se introduca fisele de evaluare a unui elev pe fiecare competenta in parte si pe discipline, care pot fi sub forma unui caiet cu doua rubrici semestriale“, a mai spus seful ARACIP. O alta propunere este scoaterea repetentiei, pe motiv ca, „in multe scoli din lume, elevul poate trece in alta clasa si cu nota 1. Iar problema este atunci cind nu depaseste aceasta nota“.

Profii vor note,nu calificative

Unii profesori sint de acord cu notele de la 1 la 5, nu insa si cu calificativele. Ei cer standarde unice de evaluare pentru fiecare nota. „Eu sint adeptul sistemului de notare cu note, ca va fi un sistem de notare de la 1 la 10 sau de la 1 la 5, dar bazat pe niste standarde de evaluare, astfel incit fiecare nota sa aiba in spate justificarea.

Personal nu sint adeptul calificativelor“, a declarat Lixandru Florin, directorul Scolii nr. 45 din Capitala.

Integral in Cotidianul

Cotidianul, Iuliana Gatej

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 10.12.2006 00:13 | 3250 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (10)

0 0

10.12.2006 19:02 criprof

Eliminarea oficiala a repetentiei ar rezolva si unele probleme privind obiectivitatea evaluarii.

0 0

10.12.2006 20:26 despina6

Pentru mine este evident ca evaluarea cu note este mai buna decat cea cu calificative, deoarece este mai rafinata. Cu cat scala de notare e mai larga, cu atat departajarea este mai obiectiva. Dar daca noi vrem sa nu se mai observe diferete prea mari intre elevii buni si cei foarte slabi, este evident ca trebuie sa reducem scala de evaluare. Daca asa este in alte tari, de ce sa nu preluam si noi sistemul lor de notare??? Nu mai conteaza daca este bun sau rau, ci pur si simplu trebuie sa il copiem. In acest mod, cu o evaluare de acest tip, probabil ca elevii vor fi mai putin stresati. Ar fi, cred, singurul avantaj. O evaluare lejera ii va solicita mai putin, dar ar fi mai putin motivanta pentru ei si mai putin relevanta pentru parinti.

In privinta introducerii acestor cataloage individuale, este clar ca vom munci mult mai mult pentru a le completa, iar apoi, in final totul se va reduce la o apreciere superficiala din punctul meu de vedere.

Este adevarat ca in alte tari au astfel de sisteme de notare. Asa se explica probabil si nivelul scazut al elevilor din invatamantul preuniversitar, care cu greu fac fata apoi pretentiilor mari din invatamantul universitar. Multi studenti sunt astfel nevoiti sa faca meditatii si cursuri particulare pentru a putea promova. Va spun toate acestea in cunostinta de cauza, deoarece fiica mea face facultatea in alta tara. De fapt se stie ca invatamantul nostru preuniversitar scoate absolventi mult mai bine pregatiti decat cei din alte tari. Ma refer la acei elevi preocupati intr-adevar de scoala.

Nu este mai putin adevarat ca orice sistem de notare este perfectibil. Cu siguranta ca nici sistemul nostru actual nu este perfect. Cu siguranta s-ar mai putea imbunatati, dar nu prin a-l simplifica atat de mult.

Iar in privinta "adunarii merelor cu perele", afirmatia mi se pare total nepotrivita atata timp cat avem si medii anuale pe discipline. Parintele poate vedea foarte clar nivelul elevului la fiecare disciplina in parte, poate vedea la ce materii exceleaza si la care nu.

Surprinzator este ca pana acum, media generala era atat de importanta, incat se lua in calcul la admiterea in liceu. Acum, dintr-o data, s-au trezit cei de la serviciul national de evaluare, ca aceasta medie nu reprezinta mare lucru ( deoarece "se aduna merele cu perele" si nu ar fi prea relevanta).

Problema este ca, din punctul meu de vedere, aceasta medie nu trebuie sa se ia in calcul la media de admitere in liceu. De ce? Sunt multe de spus, dar acesta este un alt subiect.

In concluzie, experimentele continua. Este normal sa evoluam, sa ne modernizam. Schimbarile sunt necesare. Dar noi, cadrele didactice, va rugam pe cei din minister, sa ganditi totusi de doua ori pana sa puneti in aplicare ceva. Se vede foarte clar ca in minister, deciziile se iau pripit si cu multa superficialitate. Ma intreb daca in toti acesti ani de reforme si schimbari in invatamant, am avut si beneficii. Ma tem ca nu prea. Ne-am pricopsit cu niste manuale care nu sunt in concordanta cu programa scolara, deoarece aceasta s-a schimbat intre timp, cu sarcini extracurriculare multiple, cu modernizari care abia incep sa se contureze, cu o admitere in licee prost gandita, care permite unor elevi extrem de slabi sa ocupe locul altora care ar merita cu adevarat sa le ocupe ....si cam atat.

Bilantul este trist. Sistemul de salarizare al profesorilor este la fel de prost. Ca sa nu mai vorbim de nivelul salariilor din invatamant, comparativ cu alte sectoare bugetare. Toate acestea vin sa confirme ca managementul sistemului de invatamant este deficitar. Cei care sufera suntem noi cadrele didactice, elevii si parintii.

Sa fim totusi optimisti si sa speram ca vor veni si vremuri mai bune, cu schimbari care sa fie benefice pentru toti.

0 0

10.12.2006 20:53 ela52

O, ce bucurie ! Inca o schimbare ! O fi de bine, o fi de rau ? Cat va dura ? Pana la numirea viitorului ministru ? Daca va fi coerenta si continuitate, da . Dar daca va fi numai pentru cativa ani, ce vina au elevii-cobai ? Sa speram ca vom lua de la altii tot ce e bun : predarea in echipa, evaluarea cu teste elaborate de SNEE , salariile macar pe jumatate daca tot muncim dublu. Nu doar fragmentar,ceea ce nu costa . Educatie fara bani ?

0 0

10.12.2006 21:11 galaoan

ma intreb cand se va termina cu aceste experimente prost gandite si cand vor putea face cadrele didactice lectii cu adevarat , ca acum facem pe langa lectii un morman de hartii.Am crezut ca vom scapa de ele si vom putea lucra practic mai mult cu elevii.

0 0

11.12.2006 07:01 sfetnicul

Nu e decat o altă aflare în treabă a unora de la conducere. Din păcate cei care trebuie să suporte suntem noi şi elevii.

0 0

11.12.2006 09:51 florin71

o timpenie.numai cind tara era sub ocupatia sovietica mai era notarea de la 1 la 5.

0 0

11.12.2006 16:48 fritsch_renate

Este foarte bine ca vom avea ceva de munca in plus - caiete, caietele, rubricute!... Poate ca vom face si niscaiva cursuri pentru a afla modul de completare a evaluarii curente si, mai ales, a modului de interpretare. Se stie doar ca norma noastra nu e doar de XXX ore saptamanal, ci multe ore de lucru si in afara programului. Asa ca - hai sa le oficializam! Sau, poate ca se va completa incadrarea in scoli si cu un expert in...docimologie?! Si mai pun si eu o intrebare ( o fi tot retorica?): alte prioritati n-or fi la ora actuala in invatamantul romanesc ?

0 0

11.12.2006 18:50 cristeae

eu cred ca ar fi un lucru bun atata timp cat s-ar renunta la celelate hartogarii, am avea fisa cu fiecare elev si l-am nota in functie de capacitatile lui nu ca acum.

0 0

11.12.2006 18:51 professorbujor

Pentru o deplina reforma propun desfiintarea oricaror calificative ,atuturor sistemelor de notare ,deoarece ele aduc atingere demnitatii umane ,a dreptului la intimitate,a dreptului la libera constiinta si asa mai departe.Propun amendarea Constitutiei cu un mic paragraf in care sa se declare egalitatea tuturor oamenilor in toate cele.

0 0

11.12.2006 20:27 romina10

o noua schimbare...doar intram si noi in UE,nu???acum calificativele au expirat,hai inapoi la note...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN