Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

MEdC nu ia în considerare schimbarea sistemului de notare

Afirmaţiile lui şerban Iosifescu, preşedinte al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACÎP), care se declara adeptul trecerii la un sistem de evaluare cu note de la 1 la 5, n-au rămas fără ecou. Ministerul Educaţiei a comunicat, ieri, că nu lucrează la niciun proiect sau propunere de schimbare a sistemului naţional de notare a elevilor din învăţământul preuniversitar şi l-a taxat dur pe Iosifescu: "Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar nu are autoritatea de a iniţia schimbări în procesul de evaluare şcolară, singura instituţie abilitată în promovarea unor astfel de proiecte de reformă fiind Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Declaraţiile în sine (n.r. - ale lui şerban Iosifescu) nu angajează sub nicio formă ARACÎP sau MEdC, fiind strict opinii personale".
Potenţiala revenire la sistemul de evaluare cu note de la 1 la 5, despre care a vorbit preşedintele ARACÎP, a stârnit numeroase reacţii negative, atât din partea profesorilor şi a elevilor, cât şi din partea specialiştilor în domeniu. Lia Olguţa Vasilescu, preşedinta Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor, i-a adresat lui şerban Iosifescu o scrisoare deschisă, acuzându-l, nici mai mult, nici mai puţin, că bulversează sistemul: "O asemenea decizie ar bulversa din nou şcoala românească, elevii şi profesorii ei, care nu numai că nu sunt obişnuiţi cu un astfel de sistem de notare, dar au şi suferit până acum, ca nişte adevăraţi cobai, toate aberaţiile care le-au trecut prin cap unor vremelnici îndrituitori ai învăţământului românesc".
Potrivit Liei Vasilescu, măsura ar duce la o scădere drastică a calităţii actului educaţional, întrucât elevii n-ar mai fi atât de clar departajaţi şi, din acest motiv, lipsiţi de motivaţie. (Florentina Stoian, Adevarul, 13 dec 06)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 12.12.2006 23:47 | 926 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (3)

0 0

13.12.2006 07:28 ifron

ARACIP ar trebui sa comunice cu unitatile de invatamant strict pe problemele atribuite prin lege, fara sa-si extinda atributiile in alte domenii. Suntem obisnuiti cu acest mod de abordare a problemelor: schimbare de dragul schimbarii si pentru a demonstra calitatea de sef. Si asa avem destule probleme in invatamant ne mai trebuie o bulversare sa nu stim nici cum ne cheama?

0 0

13.12.2006 07:28 ifron

ARACIP ar trebui sa comunice cu unitatile de invatamant strict pe problemele atribuite prin lege, fara sa-si extinda atributiile in alte domenii. Suntem obisnuiti cu acest mod de abordare a problemelor: schimbare de dragul schimbarii si pentru a demonstra calitatea de sef. Si asa avem destule probleme in invatamant ne mai trebuie o bulversare sa nu stim nici cum ne cheama?

0 0

13.12.2006 19:52 ifron

Dle res, se vede clar ca nu esti din alta tara, pentru ca ai avea o alta optica si nu lucrezi ca ceilalti in sistem sa cunosti realitatea. ARACIP ar avea rolul sa rastoarne totul, sa fim noi mai cu mot decat altii?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN