Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Icoanele rămân la mâna părinţilor

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au decis ieri că prezenţa sau absenţa icoanelor în sălile de clasă trebuie să fie o decizie a părinţilor, comunităţii locale şi, nu în ultimul rând, a şcolii. Oficialii ministerului spun că, într-o unitate şcolară, normele interne care să reglementeze prezenţa simbolurilor religioase trebuie să fie stabilite de comunităţile locale, iar abordarea acestei probleme trebuie să se facă în funcţie de apartenenţa religioasă a populaţiei, cât timp se respectă Legea învăţământului, care interzice prozelitismul religios în şcoli. Decizia de ieri vine după ce MEdC a primit de la Colegiului Director al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării Hotărârea nr. 323/21.11.2006 privind elaborarea şi implementarea unor norme interne, care să reglementeze prezenţa simbolurilor religioase în instituţiile de învăţământ public din România. (A.O.)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 13.12.2006 00:02 | 1161 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (12)

0 0

13.12.2006 01:40 cos_mirela

ASA trebuia sa fie! Dupa ce in 1989 toti s-au bucurat ca putem sa ne exprimam apartenenta la religia crestina, nu era nevoie de scoaterea icoanelor, pentru ca un dascal oarecare a considerat necesar acest lucru. Presa a mediatizat prea mult problema si a dat APA LA MOARA acestui ateu din Buzau. Era nevoie eventual de un referendum in randul elevilor si dascalilor, al parintilor inainte de a aplica propunerea. Bine ca cei din minister au hotarat cu intelepciune. Icoanele nu fac rau nimanui!

Eventual inspira o stare de bine, de siguranta pentru micul crestin. Sa nu cedam influentelor negative si sa ne pastram traditiile, obiceiurile, religia crestina! Sa ne pastram specificul nostru romanesc!

0 0

13.12.2006 06:51 dana_t

Daca va uitati pe interventiile mele trecute, asta si pledam! Comunitatea trebuie sa decida! Bravo, MEdC!

0 0

13.12.2006 11:14 sorinprecup

Ma bucura decizia enorm.Totusi exista oameni intelepti in MEdC.sARBATORI FERICITE!!!

0 0

13.12.2006 15:05 raluca_cismaru

E discutabil.La mine in clasa am copii de 5 confesiuni diferite: evanghelici, penticostali, baptisti, de religie ortodoxa, martorii lui Iehova. Unii considera icoanele chip cioplit. Eu nu am icoana in clasa si nici nu am sa pun, pentru ca as crea discutii cu parintii. Parerea mea esta ca religia sa se faca acasa si nu la scoala. De altfel prozeletismul religios este interzis prin lege, de Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, cap.I, art. 7. Prozeletismul ORICAREI RELIGII. Deci, corect ar fi sa ne punem icoane in casa daca dorim, nu la scoala. Mai corect ar fi si ca religia sa fie scoasa ca materie obligatorie. Si chestia cu micul crestin e foarte frumos si poetic spusa, numai ca, copiii n-au treaba neaparat cu religia ci mai mult cu iepurasul , cu mos Craciun, cu Ingerelul care ne trimite vise frumoasa. Au treaba in general cu partea de religie care tine de basm si nu de dogme religioase. Ca sa nu mai spunem ca majoritatea icoanelor sunt strans legate de chici. De preferat ar fi crucea pe perete, care este un simbol precrestin dupa cum probabil stiti.

Sa va aduca Mosul bunatati!

0 0

13.12.2006 15:41 romeo_c

Aceasta cred ca este cea mai buna idee .Prezenta icoanelor in salile de clasa nu cred ca ar aduce nici un prejudiciu nimanui.Sarbatori fericite !!

0 0

13.12.2006 17:43 cdiasimi

Sincer, eu cred ca "problema" icoanelor este doar un prilej de comentariu, chiar rautacios uneori. Chiar daca nu s-a precizat clar pana acum, dar si inainte prezenta icoanelor (sau a oricarei activitati, probleme legate de religie) era la latitudinea parintilor (pentru a o desfasura trebuia sa ai acordul directiunii scolii si al parintilor). Nu poti initia si implementa orice proiect (nu numai de natura religioasa - ora sau activitate extrascolara) daca parintii n-ar fi de acord. Totul depinde de cum se pune problema, de discutiile purtate in clasa (unde intradevar sunt copii de diferite confesiuni).

In rest eu cred c-ar trebui ca fiecare dintre noi (ma refer la DASCALI,in special si orice om - in generat)sa fim intelepti, toleranti si ... prevazatori .

0 0

13.12.2006 18:54 lety

Da, sunt împotriva prozelitismului religios / a oricărei religii.Dar, am copiin numai de religie ortdoxă.Atunci, de ce ar fi interzis? Mă duc cu ei la biserică, la sărbători. Cântăm în biserică . Dacă nu noi încercăm să-i apropiem de Dumnezeu, atunci cine?Părinţii lor, care nu merg la biserică?

Sunt "pro" icoane şi cruce/pe care o am de mulţi ani în clasă. Sunt pentru a-i apropia pe copii de Dumnezeu. Să dăm dovadă de înţelepciune.

"Naşterea lui Hristos/ Să vă fie de folos!"

0 0

13.12.2006 19:45 sfetnicul

O decizie bine gandita de MEdC. Si cat se poate de justa.

0 0

13.12.2006 19:56 despina6

Parerea profesorilor de religie este evidenta....Nu cred ca exista profesor de religie care sa fie impotriva.

Eu personal sunt insa de acord cu Raluca. Se stie ca problemele religioase au fost dintotdeauna cele mai sensibile si au dat nastere la discutii si polemici aprinse. De ce oare tocmai cei asa-zisi credinciosi dau nastere la dezordine si intoleranta, luptand pentru suprematia propriei religii? Daca esti rational, nu poti sa nu iti pui aceasta intrebare. Nu este oare mai intelept sa evitam disputele de orice fel lasand orgoliile deoparte? Nu este oare mai bine sa invatam sa convietuim civilizat, in liniste si armonie cu semenii nostri? De ce trebuie sa punem neaparat pe tapet faptul ca noi suntem majoritari? Eu sunt ortodoxa, dar am o parere echidistanta in legatura cu aceasta problema. Locul icoanelor trebuie sa fie in sufletul fiecaruia dintre noi, in casele noastre si in biserici. Eu simt ca lucrurile sacre nu au ce cauta pe strada sau in locurile publice, altele decat bisericile. Nu trebuie sa ne impiedicam de ele la tot pasul, deoarece isi pierd din valoare si din incarcatura simbolistica.... Taina mejajului unei icoane te patrunde cu adevarat numai atunci cand ai tihna necesara pentru a te gandi la Dumnezeu. Acesta este un alt motiv pentru care eu personal, consider ca locul potrivit pentru icoane nu este in salile de clasa. Aceasta atitudine nu trebuie in nici un caz privita ca pe o ofensa adusa bisericii noastre, ci mai degraba ca pe un respect pentru lucrurile sacre si de ce nu, ca pe un respect fata de cei minoritari.

0 0

13.12.2006 21:10 emil

Minsiterul nu a decis NIMIC. A procedat lunecos si ambiguu, ca toata politica educationala pe care o duce.

Cititi bine comunicatul...

www.edu.ro

0 0

13.12.2006 23:17 adimatu

Ma bucur sa vad ca ministerul nostru este constant. A hotarat ca nu hotaraste.

Discutia se poate relansa si parerile vor fi tot impartite, dar nu cred ca este normal sa afirmi despre cineva, care nu este de parerea ta, ca este un "dascal oarecare".

Pentru ca am alte pareri, nu vreau sa fiu tolerat, ci acceptat. Nu vreau sa ma simt de parca as avea un hadicap locomotor, dar sunt tolerat intr-o echipa de fotbal.

Noi dupa '90 am preluat notiunea de toleranta asa cum a fost pusa in circulatie de curentul Power Flower (ca doar ei sunt cei care conduc acum lumea) si n-am mai cautat sa vedem daca nu avem si cuvinte de-ale noastre.

0 0

13.12.2006 23:18 despina6

Corect. Acesta este adevarul.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN