Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect Comenius 1.3 -LIVE ( Learning in Virtual Environment)

O echipa de proiect, formata din doua cadre didactice si 2 elevi de la Colegiul Tehnic Danubiana Roman a participat , in perioada 10-17 noiembrie 2006 , la Fano – Italia, la prima intalnire din cadrul Proiectului Comenius 1.3 – de dezvoltare scolara, intitulat LIVE ( Learning In Virtual Environment).
La proiect participa 4 scoli :
- Polo Scolastico 2 Ť Giacomo Torelli ť din Fano - Italia - scoala coordonatoare
- Eniaio Peiramatiko Likeio din Iraklion – Grecia
- Liceum Ogolnoksztalcace A. J. Czartoryskiego din Pulawy –Polonia
- Colegiul Tehnic Danubiana Roman
Obiectivele proiectului :
- cresterea gradului de implicare a elevilor în pregătirea proiectului şi la activităţile legate de implementarea acestuia, inclusiv în mobilităţile legate de proiect
- perfectionarea comunicarii în lb.engleza
- elaborarea de materiale didactice pentru intelegerea fenomenelor fizice si a invatarii limbii engleze şi schimbul de bune practici în materie de educaţie.
- impartasirea experientei si identificarea nevoilor si problemelor comune sistemului de invatamant din fiecare tara participanta
- promovarea imaginii scolii si a valorilor educationale romanesti într-o tara care este inclusa în programele europene
Proiectul consta in realizarea unor cursuri de fizica, engleza si informatica in limba engleza .

Munca din cadrul proiectului s-a realizat preponderent în cadrul orelor de curs, dar a necesitat şi activităţi extraşcolare ( cautarea de materiale, realizarea unor pliante despre scoala si oras). Cursurile vor contine o parte teoretica, apoi diferite forme de evaluare ; teste on-line, exercitii de comunicare, laboratoare si activitati practice.
De exemplu cursul de fizica va contine descrierea legilor opticii, si a mecanismelor de producere a fenomenelor optice rezultate din interactiunea luminii cu particule de apa, gaz si solide. Aceste efecte includ : raze crepusculare, cerul albastru, umbrele norilor, ale pamantului si lunii, halourile, curcubeul, irizarea norilor, rasaritul si apusul soarelui, si mai ales mirajele optice care se pot produce : Fata Morgana sau mirajul drumului.

Interesant li s-a parut elevilor realizarea unor simulari ale fenomenelor optice si existenta de laboratoare on-line in care se vor efectua lucrari practice dupa care isi vor expune rezultatele si vor fi evaluati printr-un test final si o lucrare practica.
Intalnirea de proiect a facut posibila compararea si contrastarea sistemelor educationale cu profesori de lb. engleza de alte nationalitati. S-au pus bazele unor proiecte scolare viitoare impreuna cu colegii veniti din Europa. O consecinta posibila si de dorit a participarii la acest proiect este dezvoltarea sistemului de invatamant bilingv. Aceste aspecte sunt de mare importanta in contextul actual deoarece abilitatile de utilizare a unei limbi straine, in special limba Engleza, reprezinta una dintre cheile succesului integrarii europene.

Au fost luate în consideraţie iniţiativele elevilor, dorinţele acestora stând la baza întocmirii programului de activităţi si a cursurilor. Pentru cursul de engleza ei au ales sa studieze literatura engleza astfel incat in cadrul orelor utilizarea tehnologiei informatiei, muzicii si dramei vor constitui modalitatile principale utilizate pentru a incuraja invatarea unei limbi straine. Elevii vor ajunge sa cunoasca cultura europeana, istoria si traditia, si sa faca compararea cu cea romaneasca prin intermediul limbii engleze. Astfel ei vor fi stimulati sa citeasca mai mult, sa puna in scena diferite spectacole, sa cunoasca valorile nationale si sa fie interesati de cele universale.
Lucrul în echipă le va prilejui elevilor crearea de noi prietenii, atât în cadrul şcolii, cât şi cu parteneri din alte ţări. În acest mod ei isi vor învinge timidităţile, vor dobândi respectul celorlalţi şi implicit, încrederea şi stima de sine vor creste.
Astfel de cursuri on-line pot oferi idei noi de diversificare a programei de predare. Se pot creea optionale în cadrul disciplinei fizica sau lb. Engleza unde elevii vor invata sa utilizeze informatiile primite prin intermediul cursurilor on-line, si sa ajunga prin intermediul lor la altele noi.
Speram ca aceasta implicare in proiect îi va convinge pe elevii mei de importanta participarii la astfel de cursuri, dar si de nevoia continua de perfectionare intr-un spatiu de învatare si predare multicultural.

site-ul proiectului : http://www.liceotorelli.it/live/login.php?lingua=en

Important : proiectul LIVE a fost inclus in eLearning Awards Top 100

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: pisicu | 13.12.2006 11:59 | 3560 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (14)

0 0

14.12.2006 23:10 sorinborodi

Ne bucuram ca intram in Europa,suntem unii dintre noi chiar foarte entuziasmati.Am intrat si pe link-ul prezentat in stire (site-ul acestui proiect).Cam hmmm...!

Dar am avut apoi curiozitatea sa intruu si pe site-ul Colegiului Tehnic Danubiana Roman,roata pe la Google.

Vedeti stimati domni ?Vrem sa intram in Europa;e departe;ar trebui mai intai sa ne uitam un pic si prin ograda -site-ul- nostru.Ce am vazut acolo ?In stanga jos,prima fotografie,infatiseaza un inger (???) in chilot 'trei sferturi'-pe bune,nu vorbesc aiurea,se poate verifica !Pana aici nu e nimic agresiv.In schimb se sare calul cu poza alaturata,care infatiseaza,nici mai mult nici mai putin,decat o femeie cu largi vederi in toate cele.Si nu spre Europa !Inteleg ca respectivele imagini sunt puse acolo de un partener de-al d-voastra:prieteni.ro.Inteleg ,prieten prieten,dar branza e pe bani,cu atat mai mult moralitatea noastra de europeni !

Tin sa adaug ca aceste imagini existau in data de 14 seara;intre timp,e posibil sa fi disparut.S-o fi prins si altii de penibilitatea situatiei...

0 0

14.12.2006 23:16 sorinborodi

Rectific;am marit poza cu ingerul la rezolutie maxima.Se pare ca e o d-soara cu fusta mini-mini.Mea culpa !

0 0

14.12.2006 23:40 pisicu - Autor

Domnule Sorin. ,

Daca tot ati vazut pozele puse de elevi pe forumul lor de discutii ( este separat de forumul cursurilor), trebuia sa vedeti si cursurile realizate(sau asta nu se vede ?).

Asta a fost rolul proiectului..

Cand afirmati ceva , tineti cont ca elevii sunt din toate tarile. Ar trebui sa mai iesiti din tara si sa vedeti cat de liberi(libertini) sunt elevii din Italia si Grecia si apoi sa mai spuneti ceva.

Dar asa sunt romanii: se poate sa nu improaste cu noroi ceva ce a fost premiat de European school Network?

V-ati uitat si cum fac ei invatamantul on-line? Ar trebui sa fie un model si pentru noi. Am postat aceasta stire pentru ca asemenea idei ar trebui sa fie un model pentru noi.

ASta era de retinut... nu ca elevii au pus pe forumul lor,liber de altfel, niste poze mai deocheate.

0 0

14.12.2006 23:59 pisicu - Autor

Si inca ceva..

Daca sunteti cadru didactic.. asa procedati dvs?

Intai dati cu parul si apoi ...mea culpa?



Pentru cei care se uita, probabil veti vedea la Coffe break sau la prezentarile lor.. niste poze... cu fuste mini... dar spuneti si dvs.: cum sa obstructionam exprimarea libera??

Mai ales ca toti copiii care participa sunt foarte buni la invatatura...

Si inca ceva.... imi spuneti si mie pe ce site v-ati uitat dvs? ca Danubiana nu mai are site de cand am schimbat providerul....

0 0

15.12.2006 00:13 pisicu - Autor

SA va faceti cont pe site si sa vedeti cursurile si paginile web si tot ce au profesorii de fizica din Italia si in curand si cei de la colegiul nostru .. si apoi va doresc sa realizati si dvs.



http://www.openfisica.com/fisica/login.php?lingua=it

sau

http://corsi.garamond.it/utenti/

kairos_area_corsi/ludobatt/



Nu vati gasi nicaieri pe Internet ceva scris sau facut de elevii Colegiului Tehnic Danubiana de care sa nu fim mandri.

0 0

16.12.2006 23:21 sorinborodi

Domnule 'Pisicu',de ce dau uneori pe acest site de persoane la care le e rusine sa-si dea numele real ?Au ei ceva de ascuns oare ?Le este rusine de ceva ?Vor acestia sa ramana intr-un dulce si protegiuitor anonimat ?

Sa stiti ca pe 99 % din profesorii romani,oameni seriosi,ii lasa reci-bocna proiecte gen Comenius si gasca lui.Ei isi fac treaba asa cum stiu ei mai bine ,traditional,ca in batrani.Culmea e ca de cele mai multe ori le ies pasentele !Copii trec cu brio de examene etc.

Pe de alta parte,sa nu credeti ca MARIA SA ,DASCALUL e naiv si nu stie ca ,in urma acestor proiecte,cineva ori papa o ciorba buna,ori isi garniseste teschereaua !

0 0

17.12.2006 10:03 pisicu - Autor

De ce va lasa rece astfel de proiecte? Incercati sa castigati un astfel de proiect, munciti sa indepliniti toate obiective proiectului si apoi discutam...



Vedeti ca sunt sute de proiecte depuse .. asta insemana ca acele sute, mii de dascali sunt prosti ca lucreaza? sau sunt hoti si fura banii?

Aveti grija ca jigniti dascalii romanii..



Doar1% sunt ca dumneavoastra..



Stiti cum se spune... vulpea cand nu ajunge la struguri .. spune ca sunt acri...

Si daca lucram la aceste proiecte si la inca altele asta inseamna ca nu ne facem treaba la catedra???

Va poftesc la Danubiana sa va aratam cum se lucreaza .... cate rezultate avem... si pe langa asta si la cate proiecte lucram....

NU ma ascund... Sunt Circu Nadia - profesor de fizica si TIC la Colegiul Tehnic Danubiana Roman

0 0

17.12.2006 11:46 sorinborodi

Departe de mine dorinta de a jigni pe cineva.Ce am vrut doar sa spun ,in esenta,este ca o fi bun stilul 'modernist',dar nici cu cel 'traditionalist' nu mi-e rusine.

Vezi pisicule cum e viata ?Din cand in cand,anual,mai vine cate un examen-doua,si,vrand-nevrand,trebuie sa facem statistici.Sa luam un exemplu,al unei scoli oarecare,nu are importanta care,de fapt stim noi care.Daca la BAC 2006 au avut promovabilitate cam 82 %(vorbesc de iulie),unii ar zice ca e bine.Eu cred ca nu e bine,totusi,sa cada 49 de elevi din 279.E mult,pisicule !!!Sunt aproape DOUA CLASE !Si daca mai apare pe fir si o eleva ELIMINATA DIN EXAMEN,eu zic ca nu e bine deloc... La BAC 2005,lucrurile au stat,la respectiva scoala,chiar mai rau !56 de respinsi.Cincizecisisase,pisicule !

Sa analizam un pic situatia de la Teste Nationale 2006.Media obtinuta de cei promovati este 7,16,adica binisor sub media pe judet.Primii trei elevi de la acea scoala ocupa,in ierarhia pe judet,niste 'onorabile' si semnificative locuri 84,147,177 !!!A,am uitat sa spun ca scoala de care vorbim e la oras,deci au fost depasiti de elevii de la Cucuietii din Deal.Nu e bine,pisicule !

Ce cred eu ca e chiar rau cu Testele Nationale e aceea ca cei 3 elevi picati au avut in V-VIII medii peste 8 !!!Indicele de pompa pe judet (adica diferenta dintre media V-VIII si nota luata concret de elev la examen)a fost 1,21.La scoala de care vorbim este de peste 2.Nu stiu cati inteleg tragicomicul de situatie.

Ce zici,pisicule,aceste cifre iti spun ceva ?Daca nu,mai am si altele in incarcator.

Apropo,despuiata aceea e in continuare pe pagina CTDR,de la calificativ.ro !

0 0

17.12.2006 12:42 pisicu - Autor

Dar... acele poze tin de politica site-ului calificativ .ro si apar la orice pagina deschisa (verificati va rog si la alte licee).

Nu e pagina noastra oficiala.. am participat la un concurs organizat anul trecut de acest site si am luat locul I pe tara. Verificati ce am scris noi.. nu ce poze au pus ei pe site-ul lor...

Scrieti administratorului acestui site si spuneti, nu aruncati cu noroi in liceul nostru, pentru ceva ce noi nu am facut...



Stiu ca sunteti profesor de matematica si va plac statisticile.

Dar statisticile raman ... doar statistici..

La ce le folosesc elevilor statisticile????



Noi lucram cu sufletul si mintea copiilor, ii educam asa cum credem noi de cuviinta ca sa fie oameni adevarati, chiar daca nu au numai note de 10 .

Dar va rog sa cunoasteti intai realitatile si apoi sa vorbiti.

Verificati datele si statisticile in raport cu celellalte institutii de invatamant si vedeti ca stam binisor, si nu intotdeauna din vina noastra a cadrelor didactice. Cred ca stiti la fel de bine ca noi toti in ce conditii se desfasoara invatamantul romanesc, iar pentru ce am realizat noi acolo.. suntem mandri.

Veniti si vedeti cum arata o scoala moderna...

Apropo... avem doar o clasa a VIII-a si acolo sunt in majoritate elevi dintr-o comuna alaturata.



Si daca tot spuneti ca nu stam bine cu statisticile.. este de apreciat si mai mult ca avem atatea proiecte si premii obtinute...

Ne puteti spune cum e la scoala dumneavoastra?



0 0

17.12.2006 12:59 pisicu - Autor

Nu am nevoie de statistici... am nevoie de fapte.

O educatie completa a unui elev nu inseamna doar note de 10 ( eventual la matematica).

"Predarea la nivel inalt inseamna cultivarea spiritului de observatie, a culegerii de informatii, a sortarii si testarii acestora, a explicarii fenomenelor, a concluziilor bazate pe logica, a prezicerii corecte si a modelarii fenomenelor.

Predarea la nivel inalt respecta diferentele intre stilurile de invatare ale copiilor, corecteaza slabiciunile si intareste abilitatile, respecta gandirea elevului si fiinta sa interioara".



Nu cu toti elevii f buni la matematica ( e necesar si asta) facem societatea de maine ci cu oameni cu o educatie completa. Sa faca asa ceva elitele... foarte bine.. dar cu restul ce facem????



Ar fi foarte bine daca toti elevii ar fi elite.. dar din pacate suntem nevoiti sa lucram cu elevi care poate nu au ce manca acasa, care se scoala la 4 ca sa vina cu trenul sa ajunga la scoala, care acasa intai muncesc pe camp si apoi isi fac lectiile... de asa ceva stiati???

De aceea e cu atat mai iteresant sa vezi ca impreuna cu ei castigi si desfasori proiecte europene.. si culmea.. chiar se descurca....

0 0

19.12.2006 09:01 davadanei

Nu va dati seama cat sunt sunteti de ridicoli? Va omorati pentru niste "proiecte" si va neglijati clasele (contactul cu elevul de zi cu zi).

Cand ati predat ultima data dupa programa? Stiti foarte bine ca trebuie respectata o anumita programa impusa de inspectorate si minister iar "voi" ce faceti? FOLOSITI ORELE VOASTRE SI RESURSELE COLEGIULUI in scopuri mai mult sau mai putin "personale" (sau pt. un grup restrans de beneficiari).

Ce stiu "resturile" de elevi de proiectele voastre? Nu folosesc la nimic din punctul acesta de vedere. Sunt doar niste oportunitati pt. dvs. de a CALATORI pe gratis, de a aparea in diverse articole etc.....

Cum se regaseste in viata zilnica, in educatia elevilor "de rand" activitatea dvs.???

0 0

19.12.2006 09:03 davadanei

Nu va dati seama cat sunt sunteti de ridicoli? Va omorati pentru niste "proiecte" si va neglijati clasele (contactul cu elevul de zi cu zi).

Cand ati predat ultima data dupa programa? Stiti foarte bine ca trebuie respectata o anumita programa impusa de inspectorate si minister iar "voi" ce faceti? FOLOSITI ORELE VOASTRE SI RESURSELE COLEGIULUI in scopuri mai mult sau mai putin "personale" (sau pt. un grup restrans de beneficiari).

Ce stiu "resturile" de elevi de proiectele voastre? Nu folosesc la nimic din punctul acesta de vedere. Sunt doar niste oportunitati pt. dvs. de a CALATORI pe gratis, de a aparea in diverse articole etc.....

Cum se regaseste in viata zilnica, in educatia elevilor "de rand" activitatea dvs.???

0 0

19.12.2006 11:27 agenda

pisicu , iti doresc sa ai parte numai de elevi "liberi/libertini " precum cei din 0ccident si sa nu te deranjeze absolut nimic - nici macar o "poza deocheata "...

proiecte = oportunisti/oportunitati = gratis(moca). dar cu cartea cum ramine ?!

0 0

19.12.2006 19:42 sorinborodi

Asa e,stimati colegi. Din pacate, lucrurile sunt ceva mai

grave decat par la prima vedere.

Realizarea de proiecte de catre elevi este o initiativa mai mult decat laudabila. Conditia este ca aceste proiecte sa le apartina macar intr-un procent de 5 %,adica atat macar sa fie partea de originalitate introdusa.

Dar....

De exemplu,intr-o scoala,nu are importanta care,de fapt stim noi care, sa zicem ca cineva se numeste Andreea,are 15 ani si doreste,sau i se pretinde, sa 'comita' o lucrare,sa zicem despre latinitate.Probleme cu inspiratia ?Nu-i nimic;cetateanul

spaniol de origine romana Adrian Mac Liman ,profesor si politolog,nu va cere drepturi de autor,chiar daca-i vom

copia FARA A-L CITA,kilometri de fraze.Sau credeti ca se va supara poeta si traducatoarea Elena Liliana

Popescu,care l-a intervievat in 2004 ?Stia ea ca tot articolul ii va fi PLAGIAT la greu peste 2 ani ?

Problema apare atunci cand profesorul-indrumator isi pune girul complet asupra FURTULUI.

Sau,sa zicem ca Adriana,de 16 ani,vrea si ea sa participe la un simpozion,ceva,cu o lucrare cu tema

___orasul meu.Din criza de timp,cu binecunoscuta tehnica copy-paste,poate REPRODUCE in intregime pagina oficiala

a judetului respectiv.Pur si simplu !Si profesorul isi da girul ?Da.E o chestie de nota 5,1 !

Chiar si profesorul,sa zicem ca vrea sa 'produca' un 'Physics course'Aici e un pic mai complicat;are de apelat la doua surse:

http://cimss.ssec.wisc.edu/wxwise/class/optics.html

http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gl)/guides/mtr/opt/wtr/ir.rxml

Dar merita,aici gazesti si pozele,si schitele,si textul,gata traduse in engleza,TOT,TOT,TOT !

Chiar si cand doreste anuntarea stirii,profesorul poate apela la tehnica copy-paste,doar d-na prof.de engleza Roxana Todose nu se supara ca-i sunt copiate la kilogram frazele dintr-un raport de activitate de la Eforie.

Si atunci,dupa astfel de ispravi,sa te miri ca zice un elev,pe forumul scolii respective (nu dau adrese,sunt domn..),citez fara nici o modificare:

'Hai sa fim seriosi marea problema de la liceul asta e cea a UNOR profesori

pe care ii stim cu totii depinde de clase da ei sigur exista ii stiti cu totii sun cei care nu prea le pasa de

clasa sau chiar te da in gat precum domnul S..... si cine il cunoaste imi da dreptate,dar pe langa el mai sunt si altii cei care cauta banii,cei care se dau rotunzii in fata unor bieti copii ,care spera la ceva imposibil sa fie printra cele mai prestigioase mda cate vrajeli ma rog daca mai aveti ceva de complectat va rog sa o faceti ca va ascult......................daca nu si

tacerea e un raspuns',am incheiat citatul.



Ei,dupa toate acestea,se simte cineva prins cu mata-n sac ?



Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN