Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Se desfiinteaza cataloagele

Reprezentantii Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) vor sa inlocuiasca actualele cataloage cu fise de evaluare intocmite in functie de competentele elevilor. Pentru a nu fi diferente prea mari intre elevi, evaluarea ar urma sa fie facuta cu note de la 1 la 5, calificative sau aprecieri cu da sau nu. "Sistemul cu Da sau Nu, cum este la Step by Step, spre exemplu, ar putea sa fie mult mai bun si prietenos pentru profesori, dar si pentru elevi", a declarat Serban Iosifescu, presedintele ARACIP. Profesorii sunt de acord cu notele de la 1 la 5, nu insa si cu calificativele. Ei cer standarde unice de evaluare pentru fiecare nota. Elevii sunt multumiti de notarea cu note de la 1 la 10 si li se pare ciudat sa primeasca note de la 1 la 5. Propunerea ARACIP va intra in dezbatere publica in randul profesorilor, elevilor si parintilor incepand cu anul viitor.
(RR,10 dec.06)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 14.12.2006 08:02 | 4549 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (25)

0 0

14.12.2006 11:01 viops

Nu e mai simplu sa desfiintam scoala? De fapt, propunerea sefului ARACIP, de care ministerul s-a delimitat, nu mai e de actualitate, dar e alarmant faptul ca i-a trecut cuiva prin minte sa anihileze total concurenta, sa distruga o sursa potentiala de motivare a elevilor. Bulversarile sistemului vor continua, sunt prea multi cei care se strofoaca - iertat fie-mi termenul neacademic - sa "reformeze" invatamantul romanesc. Pacat!

0 0

14.12.2006 11:26 cristim2006

comunistii, tot cu note de la 1-5 lucreaza!!! restul, trageti dvs concluziile

0 0

14.12.2006 12:26 criprof

Unii au inteles ca reforma inseamna schimbare si cu cat vor schimba mai mult cu atat au inaintat pe caile reformei. Nici nu mai conteaza ce, cum, cat schimbam. Ne trece prin cap o trasnaie o punem in practica , suntem reformatori. Argumente? Ce mai conteaza se gasesc.

0 0

14.12.2006 13:39 alchirila

Introducerea calificativelor a contribuit la diminuarea calităţii învăţării.

0 0

14.12.2006 13:39 alchirila

Introducerea calificativelor a contribuit la diminuarea calităţii învăţării.

0 0

14.12.2006 14:05 agenda

miine-poimiine or sa spuna ca este suficient un singur profesor intr-o scoala si acela sa fie manager ( sa cunoasca lb straine + calculator ),contabil, paznic,femeie de servici , etc...iar elevii sa faca ce vor ei - libertate totala , fara note , fara catalog , fara predare ...daca voi v-ati facut mari domnilor , de ce trebuie si altii ?! e suficient , nu ?!voi si apoi restul...

0 0

14.12.2006 14:16 hapca

In unele tari capitaliste dezvoltate, am auzit ca notele sunt de la 1 la 20. Poate le luam examplu peste 50 de ani. Deocamdata, dupa cum merge invatamantul romanesc, se poate ajunge la desfiintarea notelor si numai consiliul profesoral poate hotari care elev promoveaza si care nu, bineinteles la initiativa consiliului elevilor si al consiliului parintilor si al altor comitete, comisii si consilii, asa ca sa ne laudam ca am desfiintat repetentia!!!

0 0

14.12.2006 14:18 ifron

Cum se va face evaluarea cadrelor didactice in functie de rezultatele elevilor? Cat de mare va fi un DA si cat de mic un NU? In invatamant niciun ministru nu a reusit sa duca la bun sfarsit ce a inceput. De aceea ne zbatem pe loc sau, mai bine zis, Batuta pe loc! A venit timpul sa mai facem un pas inapoi. Acum e momentul!

0 0

14.12.2006 19:31 ursa

Cine spunea ca este usor sa fii cadru didactic facea o mare greseala! Este o meserie nobila, dar ce pacat ca pe langa munca cu elevii trebuie sa facem atatea altele!

Ai scris proces verbal referitor la activitatea planificata? Totul e foarte bine! Urmeaza apoi procese verbale prin care sa demonstrezi legatura cu parintii, activitatile extracurricularre, trebuie sa faci statistici, sa completezi carnete de alocatii, sa le semnezi, sa le stampilezi, sa inregistrezi in registrul de inscriere al elevilor, sa ai grija daca a venit un elev nou sa verifici daca s-a cerut si s-a primit situatia scolara de la scoala de la care a venit, sa-l inregistrezi si pe el in matricola si in registrul de inscriere, sa completezi carnetele de alocatie, sa le inregistrezi, sa stabilesti necesarul de rechizite,sa intocmesti dosarele elevilor care le vor primi, urmeaza dosarele de burse, acte adunate, calcule, si au mai ramas elevii cu C.E.S.,pentru care trebuie intocmite dosare, care sa cuprinda anchete sociale (tot de noi dascalii completate-suntem si asistenti sociali!),copii dupa toate actele,plan de interventie personalizat,teste personalizate, statistici.

Apoi urmeaza de fapt munca noastra a dascalilor frumoasa, nobila, -pregatirea tinerei generatii pentru viata-. Da, si aici intocmim planificari,unitati de invatare, pregatim material didactic, organizam activitati extrascolare si extracurriculare, intalniri cu parintii, (e placut si util, pentru asta am optat pentru meseria de dascal) apoi ne straduim sa facem rost de fonduri daca vrem sa avem puncte... si cate altele.. In momentul cand ne-am familiarizat cu toate astea totul se schimba ...acelasi lucru dar alta forma..alta denumire..alte hartii..

Pacat ca nu suntem lasati sa ne ocupam doar de instruirea si educarea elevilor...

De ce atatea statistici, de ce atatea dosare?

Ne intrebam cum vom fi evaluati?

Ramane de vazut.

0 0

14.12.2006 22:37 monik_dascalu

Am obosit de atatea schimbari...

0 0

15.12.2006 00:27 cril

merge :)) macar acum cand iau 4 sa fiu si eu fericit :| (P.S: brb caut pe site un document la fizica despre Optica Geometrica - telescoape sau alte aparate -) sper sa gasesc :))

0 0

15.12.2006 05:44 paola

In loc sa ne preocupe lucrurile cu adevarat importante,trebuie sa pierdem vremea cu tot felul de tampenii pe care unii le propun aiurea!!!

0 0

15.12.2006 15:54 yasw

note de la 1-5? va fi o mare aiureala.asa a fost cu calificativele.

0 0

15.12.2006 18:28 romeo_c

Multe schimbari si in realitate nu se face nimic. Vorba unuia dintre colegi mai bine desfiintam scoala

0 0

15.12.2006 18:59 simon_aura

nici chiar asa! multi elevi si, din pacate, si mai multi parinti, au pornit la o adevarata "vanatoare de note", singurele care mai conteaza, lasand in urma calitatea reala a cunostintelor dobadite, a deprinderilor formate etc. poate ca lasand in urma notele, vom reusi sa recuperam functia esentiala a scolii, aceea de a-i invata pe copii sa cresca drept, demn, capabili de autoevaluare, de a-si descoperi vocatia.

0 0

15.12.2006 19:00 simon_aura

nici chiar asa! multi elevi si, din pacate, si mai multi parinti, au pornit la o adevarata "vanatoare de note", singurele care mai conteaza, lasand in urma calitatea reala a cunostintelor dobadite, a deprinderilor formate etc. poate ca lasand in urma notele, vom reusi sa recuperam functia esentiala a scolii, aceea de a-i invata pe copii sa cresca drept, demn, capabili de autoevaluare, de a-si descoperi vocatia.

0 0

15.12.2006 19:37 draliana

1.Fără notare evaluarea este incompletă.

2.Motivaţia învăţării este stimulată de notă.

0 0

15.12.2006 19:40 steluta52

M-ar interesa,sincer,daca unul din membrii marcanti din comisia ARACIP,stie vreo boaba de matematica.Daca da ,ii propun un test.Sa ia domnul un test de admitere in liceu de acum 5 ani si unul de anul trecut,spre exemplu.Sa vada ce a facut cu adevarat reforma in invatamint.Si as mai avea o intrebare care nu stiu cum sa o adresez ministrului.De ce atitea acte foi,maldare de procese verbale.De atitea facultati particulare la care studentii nici nu stiu pe unde vine facultatea nu a auzit dl ministru Daca nu sa vina,rogu-l la Braila sa isi ia diplome cite cum si cind pofteste.Ati nenorocit invatamintul,domnilor.Nici note ,nici carte asta este cert.Iar cu note de la 1 la 5 miroase a U.R.S.S.si,poate nu stiti,dar s-a desfiintat.Pacat,mare pacat ,faceti experiente pe copii Altii nu stiu cum sa faca sa isi formeze mai bine copii iar pe noi ne siliti sa ii lasam ii voia ARACIPULUI.steluta52

0 0

15.12.2006 19:49 vlad_andrei_mold

felicitari URSA-ati pus punctul pe i,facem de toate,iar cand ajungem la clasa suntem deja obositi si am ajuns sa ma intreb unde a ramas emotia de a intra la clasa? Ne-am pregatit cu atatea speranta pentru a deveni dascali si AJUNGEM SA NE CERTAM PENTRU 2%.

0 0

15.12.2006 21:22 ancutasemes

Nu e de ajuns că ne confruntăm cu generaţii din ce în ce mai dificile...

Nu e de ajuns că nu mai există motivaţia învăţării....Vai de noi...!!!!!!

0 0

17.12.2006 00:40 ioanaahb

Pacat ca domnii guvernanti nu intra pe site-ul nostru sa ne citeasca toate comentariile.....poate vor invata ceva

0 0

17.12.2006 05:23 oana1964

pentru ursa: aveti dreptate din multe puncte de vedere, dar ceea ce ati scris de la completatul carnetelor de alocatie inclusiv, incolo, este treaba secretariatului. toate actele privitoare la elev, statistici, completarea in registrul matricol, etc., toate astea sunt treaba secretarei/secretarelor, nu a profesorilor.

0 0

17.12.2006 20:00 lica_geo

subscriu majoritatii celor spuse aici de dumneavoastra si consider si eu ca schimbarea sistemului de notare cu note de le 1 la 5 ar fi o greseala ,insa ARACIP-ul a lansat doar o propunere care oricum nu va trece de dezbaterile publice;mai tin sa precizez ca asa cum stiti,conform legii ,ARACIP-ul va face doar evaluare externa si doar o data la 3 sau 5 ani; prin urmare de noi,cei de la clasa,in primul rand, depinde asigurarea calitatii,la care se adauga munca in echipa la toate nivelurile-si pe verticala si pe orizontala.Daca intr-o scola un profesor face si altceva in afara de munca de educatie si instruire ,pentru care a fost format-si se formeaza continuu-este pentru ca in acea scoala este un management defectuos ceea ce face ca lucrurile sa mearga prost; ca si pana acum vor fi scoli bune si mai putin bune;atat.Nu vreau sa devin avocatul ARACIP-ului,nici nu am de ce ,dar cred ca se cunosc destul de putine despre intentiile lor;un lucru bun care mi se pare mie este ca in urma evaluarii externe pe care o vor face, vor publica exemplele de buna practica -asa cum dealtfel facem si noi aici,ne exprimam opiniile-exemple care sa fie luate ca modele de colegi si sa aduca plus valoare in munca lor;repet ARACIP-ul este doar un instrument care va masura din exterior daca "produsul"nostru este conform standardelor sau nu,lucru pe care il poate face oricare alta organizatie cu obiectiv de evaluare a calitatii din tara dar pana la acestea tot de cei din scoala depinde totul.

0 0

17.12.2006 22:29 catalina_escu

domnilor, sa-mi fie cu iertare! calificativele sunt deja o mare aiureala, copilul este bulversat si nu intelege de ce si el care are o lucrare perfecta , dar si alt coleg care are 5-6 greselute are tot foarte bine. calificativele nu au facut decat sa scada interesul si motivatia elevilor. daca o sa se aprobe aceasta aiureala de notare 1-5, in invatamant o sa scada calitatea total!

0 0

19.12.2006 00:01 turcas_c

De ce vrem noi tot timpul sa luam ceea ce e mai rau de la vecinii nostri din Vest . Sa fim seriosi , in majoritatea tarilor din UE , invatamantul in general e la pamant datorita metodelor acestora de evaluare si predare. M-am convins personal de aceasta . Inca invatamantul romanesc (si cel din majoritatea tarilor ex-socialiste) este mult peste invatamantul din Vest . Daca o sa continuam cu atatea schimbari pentru a nu "suprasolicita" elevul ... nu vreau sa ma gandesc cum va arata sistem de invatamant peste cativa ani .

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN