Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cum se desfasoara o ora de predare ......

Pe diverse siteuri, in reportaje etc. vedem ceva de genul: "...climatul în scoalã este destins, existã o bunã dispozitie pentru glume, râs, scoala fiind apreciatã si uneori invidiatã pentru climatul existent. Foarte muli profesori care au mai lucrat si în alte scoli au subliniat atmosfera destinsã din scoala noastrã, iar elevii care au invatat aici si au plecat din diferite motive...s-au intors....."

Nu vi se pare ceva "putred"?

Atmosfera nu este nici pe departe destinsa si calma, presarate cu glume si voie buna (asta doar pentru secretare, personalul auxiliar ...) pentru noi profesorii este un IAD.

Multi au sa-mi spuna ca nu-i adevarat, dar asa este. Sa va prezint succint o zi din programul meu zilnic si apoi sa stam si sa ne gandim putin......

Serviciul incepe de la ora 07,00 dimineata(de regula - si mai ales pentru profesorii mai tineri) si timp de 6-8 ore intensiv urmeaza predarea ora de ora, timp in care trebuie sa fii mereu odihnit, atent la ce spui si la ce ti se spune, intr-un permanent dute-vino de la o clasa la alta, pe sali in care "curentul" si mirosurile, galagia si mitocania sunt la ele acasa. Trebuie sa ai grija pe unde si cum cobori scarile, sa nu care cumva sa-i deranjezi de "domnii elevi", sa te faci ca nu le auzi injuraturile si limbajul trivial din pauze, sa ignori chiar fumul de tigara de pe holuri (desi fumatul in locurile publice este strict interzis)...

La prima ora, ajung in cancelarie unde (cred eu, ca am sa pot sta, si eu 1-2 min pe un scaun sa ma pregatesc pt. ora ...). GRESIT.

Cancelaria este deja plina, scaunele si asa putine sut deja ocupate, geamurile sunt larg deschise "pentru a se aerisi" fumul de tigara.....

Nu-i nimic, imi zic. Poate o sa am noroc in pauza urmatoare si ma duc la ora.

Cand ma aproprii de clasa, usa mi se "izbeste" drept in fata (in loc de buna dimineata), intru si ma duc la catedra. DAR TREBUIE SA MA UIT CU VIGILENTA CA scaunul sa nu fie rupt, murdar, catedra dezmembrata samd.

"Domnii elevi" nici nu catadicsesc sa se aseze la locurile lor, ba inca mai au si "invitati/invitate" de prin alte clase cu care se "intretin" sa nu se plictiseasca.

Ii rog politicos pe invitati sa paraseasca clasa pentru a putea incepe ora, dar ce sa vezi - rumoare si indignare in randul elevilor - CUM DE AM INDRAZNIT SA-LE DAU AFARA "prietenele/prietenii" ?

Trecand cu vederea acest comportament trec efectiv la desfasurarea orei. Se face prezenta, se verifica temele (unul sau doi dintre elevi au "indraznit sa si le faca") si apoi trec la predare. Incep sa scriu pe tabla succint reperele materiei de predat, urmand ca apoi sa exemplificam prin exercitii,comunicare si alte metode pedagogice. DAR VAI......... Cand ma uit "dragii (dracii)" de elevi nu au nici pe ce sa scrie sau nu vor sa scrie, sunt intr-o continua palavrageala si neatentie.

Ma opresc din predare si ii intreb ca un dascal ingrijorat de ce nu au venit cu caietele sau de ce nu vor sa scrie, la care "respectivii/respectivele" cu un tupeu greu de imitat sau de inteles imi raspund cu nesimtire: unii ca nu-si pot permite unul, altii ca si l-au uitat acasa etc.

FACAND O PARANTEZA___________

Acest episod, ca si multe altele, prezentate unele chiar si la televizor dar NUMAI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL ELEVILOR fac parte din viata de zi cu zi a profesorului. NU VA VINE SA CREDETI?

ASA ESTE !

Traim intr-o lume a "dictaturii elevului" in care noi profesorii nu avem niciun drept si nici un cuvant de spus. ELEVII cu acordul (sau incompetenta) conducerii, cu trafic de influenta (din partea parintilor), cu donatii (oficiale sau neoficiale), cu amenintari si injurii, cu obraznicii si impertinenta, cu dezinteres si lipsa de bani(unii) FAC LEGEA IN SCOLI SI LICEE. Singurele instrumente de lucru ale noastre sunt NOTELE si ABSENTELE, dar care si ele sunt "aranjate" de la individ la individ in functie de P.C.R-urile(pile, cunostinte si relatii) cu care intervine.

Ca simplu cadru didactic cu un salar "de nimic" in comparatie cu sumele pe care le iau alti bugetari (politisti, lucratori in administratiile locale, judetene sau Administratie Publica) si de "mizerie" fata de sumele pe care le arunca zilnic ELEVII prin barurile si bufeturile pe unde "isi fac orele" nu-mi permit sa mai cumpar o carte, sau sa am acces la informatii pe internet - iar parlamentarii sustin un proiect de lege prin care ELEVII SI PROFESORII SA BENEFICIEZE DE UN "LAPTOP"!?! - este ca si cum ia-i dau unui flamand o patura sa se inveleasca si nu o bucata de paine.

Episodul descris pe scurt mai sus, se intampla aproape zilnic si aproape ora de ora cu mici mari diferente, dar mai ales se intampla aproape tuturor colegilor de breasla.

Aceasta stare de lucruri nu este reflectata in nici un raport al inspectoratului, in nici un raport al ministrului educatiei; nu se arata adevarul nici in mass-media.

Tot timpul ni se spune ca lucram doar 9 luni pe an, ca avem zile libere si ca nu muncim 8 ore/zi; dar avand in vedere cele de mai sus chiar nu-i inteleg pe respectivii decat daca nu au fost cumva "in tineretile domniilor lor" printre ELEVII "de doua parale".

>>>

RELUAND FIRUL IDEILOR.........nici relatiile dintre profesori nu sunt mai destinse si lipsite de conflicte, domina "invidia, prostia si barfa, rautatea" samd. Daca cumva AI CURAJUL SA FACI UN REFERAT despre adevarata stare de lucruri, despre conflictele cu elevii, dintre elevi sau cu colegii-IMEDIAT directiunea iti pune in carca ETICHETA DE "INCOMPETENT" sau "AGITATOR".

NU SE DORESTE SA SE CUNOASCA ADEVARUL... se ascunde totul ca si pana acum prin musamalizare....

INVATAMANTUL INCOTRO? Deja se stie ca in UE nu se cauta prea tare "muncitori" calificati ci NECALIFICATI ca atare dezinteresul fata de scoala de aici provine. DAR bataia de joc a elevului fata de profesor de unde provine? (poate din cei 7 ani de acasa - SAU DIN LIPSA LOR !?!).


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: davadanei | 19.12.2006 11:10 | 13152 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (25)

0 0

19.12.2006 17:16 emil

Am publicat aceasta scrisoare a colegului nostru, desi nu este o stire...

Va rog sa comentati.

0 0

19.12.2006 17:56 etha

Chiar este o stire!!! Din nefericire una reala si palpabila! O sa revin cu comentarii pt ca articolul pune degetul pe rana si merita dezbatut...

0 0

19.12.2006 18:53 madame

ESTE DIN PACATE STAREA DE FAPT A INVATAMANTULUI ROMANESC DE CARE SINCER IMI ESTE LEHAMITE.AM 8 ANI VECHIME LA CATEDRA SI LA 30 DE ANI M-AM IMBOLNAVIT DE DEPRESIE DIN CAUZA ACESTUI SISTEM.CINE IMI PLATESTE TERAPEUTUL SAU MEDICAMENTELE?ASTA MERITA UN PROFESOR CARE ISI DORESTE SA FACA PERFORMANTA DAR CARUIA II LIPSESC TOATE INSTRUMENTELE DE LUCRU SI DE SUPRAVIETUIRE.MA GANDESC SERIOS SA PARASESC ACEST COSMAR IN CARE DIRECTORII AU MANIA FORMALITATILOR,A HARTOAGELOR CARE PRACTIC NU CONSTRUIESC NIMIC,BA DIMPOTRIVA PROMOVEAZA SUPERFICIALITATEA,FORMALISMUL SI MINCIUNA.DESPRE ELEVI???MI-AS CUMPARA O MITRALIERA DACA AS AVEA BUGET.TINETI-VA FIREA SI IESITI DIN UMILINTA DRAGI COLEGI MAI TINERI.PARASITI INVATAMANTUL DACA VRETI SA TRAITI SANATOS SI CU DEMNITATE.

0 0

19.12.2006 19:08 cdiasimi

In primii mei ani de invatamant am avut si eu o astfel de viata. Am avut si mai am momente bune, dar si unele de care sunt foarte nemultumita. Ca sa ma impun in fata unor elevi ca cei descrisi de colegul nostru am ajuns sa devin, in unele momente, mai "rea" decat ei, le-am invatat limbajul, comportamentul, jargoanele ca sa ma impun in fata lor. Tin sa precizez ca nu toti elevii sunt asa ... depinde si de sistemul (criteriul) dupa care s-au format clasele. Deoarece am numai o ora pe saptamana/clasa, am avut prilejul sa intru la toate clasele din scoala unde lucrez. Asa ca de multe ori dupa ce am intrat la o clasa de elevi buna, am intrat la una slaba ("rea"). Va rog sa ma credeti ca primele ore am "facut cunostinta" ca sa spun asa. Am avut parte si de unele comentarii nepotrivite (injuraturi, uneori), glume fara bun simt sau intrebari provocatoare. De cele mai multe ori (oricum, sorul este in favoarea mea) am avut prezenta de spirit si le-am raspuns "pe loc" - in sensul ca n-am lasat problema nerezolvata. In rest ... eu as cere sa ni se faca o marire a sporului de stres; as avea mai multe doleante, dar cine ma asculta? Desi sunt tanara, nu-mi place sa frecventez locurile galagioase, caut linistea; pauzele sunt foarte galagioase si obositoare; uneori ridic tonul in conversatii ... toate astea sunt defecte profesionale. Acum, in momentul acesta abia astept vacanta ... dar deja ma gandesc la activitatile de sfarsit de semestru. Vai de capul nostru!

0 0

19.12.2006 19:58 oana_filo

Buna seara!

Intr-adevar, sunt elevi cu un caracter execrabil si cu o indolenta crasa, dar si elevi cu mult bun simt si atenti la valorile pozitive din jur. Sunt in sistem de 1 an si cateva luni;nu am gasit o "reteta" a profesorului, insa de dragul elevilor care intreaba atunci cand nu stiu un anumit lucru, care participa voluntar la activitatile destinate lor, care te saluta pe strada cu zambetul pe buze....rezist pe baricade. Sunt de acord ca sub masca accesibilizarii si centrarii continutului pe elev este ingaduita o oarecare dictatura a acestuia. Dupa cum sunt colegi nedemni de statutul de "profesor", asa sunt si copii nedemni de statutul de "elev". Pacat insa daca aceste uscaciuni sunt lasate sa-i acopere pe ceilalti!!

0 0

19.12.2006 20:05 draliana

Aceasta reprezintă o realitate. În afară de ceea ce s-a spus în scrisoare ar trebui menţionat că un cadru didactic mai are şi alte sarcini de îndeplinit: serviciul pe şcoală, activităţi extraşcolare, activitate pentru proiecte şi programe în derulare, educaţie rutieră, educaţie sanitară, instruire pentru situaţii de necesitate(incendii, cutremure, bombe ), protecţia muncii în şcoală, pregătire suplimentară pentru concursurile şcolare (olimpiade), curriculum adaptat pentru elevii cu CES, să trimită picturi pentru expoziţia de la prefectură, şedinţe cu părinţii, ore de consultaţii cu părinţii, recensământul elevilor, activităţi lunare în comisia metodică, cercuri pedagogice, cursuri de perfecţionare, corectare de lucrări scrise şi teze, revista şcolii, carnete de alocaţie, completare registru matricol, consilii profesorale........şi multe, multe altele. Suntem, apoi, sufocaţi de documentele justificatoare ce trebuie întocmite pentru a demonstra că ai făcut cele enumerate mai sus.

Constat că se pune accent din ce în ce mai puţin pe activitatea didactică la clasă.E trist!

0 0

19.12.2006 21:11 vioscout

Am citit fugitiv punctele de vedere...Ca si in sedintele de sindicat sau consiliile profesorale, ne multumim sa ne vaicarim. Nu am vazut nici o opinie de genul "ASA nu se mai poate..."Ce facem? Cine este responsabil de starea reala a educatiei? Ce fac sindicatele, asociatiile profesionale...?

Ce facem noi, fiecare la locul lui de munca, pentru a schimba aceasta stare de lucruri?

De ce mereu asteptam sa vina "un ordin superior..." pentru a ne impune "noile directii de actiune.."

Scoala este a noastra, a comunitatii, fiind finantata din bani publici. Asa ca, mai intai trebuie sa ne schimbam NOI, sa pornim cu mentalitatea...

0 0

19.12.2006 22:22 ninast

Chear sînt uimită de " elanul tineresc" al vostru, stimaţi colegi,dar cel mai mult sînt de acord cu vioscout: ce face fiecare în afară de a plînge, e clar că n-avem ce aştepta,nu ne poate veni inspectoratul să ne facă disciplină.Dar dacă lucrurile stau aşa de greu şi rău poate nu are rost să mai staţi în şcoală.S-ar putea întîmpla că şcoala nu este pentru unii şi unii nu sînt pentru şcoală. De ce să lungiţi "plăcerea"? Cu timpul şi o dragoste mare se toceşte, dar dacă încă sînteţi la un îceput de carieră poate nu e prea mare pierderea.

0 0

20.12.2006 01:22 emil

Situatia relatata este alarmanta! Eu imi permit sa cred ca avem in fata persoane educabile si ca putem impune prin tinuta noastra profesionala. Mediul scolar este foarte viciat dar cred ca poate fi corectat, daca intreg colectivul scolii se implica!

Nu e numai o constatare ci este o experienta!

0 0

20.12.2006 05:24 mucha

Am citit opinia dvs. referitor la ...

Cred că in multe privinţe sunt prezentate aspectele generale ale sistemului actual al învăţământului şi din acest punct de vedere mă declar de acord cu multe din opiniile dvs.

Cred că DEMOCRAŢIA actuală este înţeleasă, de cei ce ne conduc ,altfel decât realitatea ne-o cere,...

Dar, cred că o mare influenţă negativă în înţelegerea sistemului educaţional,o are şi masmedia---care, din păcate este un formator de opinie(se caută ,,audienţă,,

fără studierea aprofundată a cazurilor...),iar conducătorii noştrii în loc să studieze fenomenul...se ascunde după explicaţii, care de multe ori par rupte de realităţile din învăţământ...



0 0

20.12.2006 10:55 corina_jga

Putin sarjata scrisoarea colegului nostru. Dar ceea ma infioara este faptul ca, in multe scoli, situatia se prezita asa. E adevarat ca exista elevi cu bun simt, dar acestia sunt din ce in ce mai putini. Iar ceea ce este mai rau este faptul ca majoritatea elevilor au impresia ca, atata vreme cat parintii platesc niste impozite care merg spre invatamant, profesorii sunt pe aceeasi treapta ca vanzatorii si ii trateaza ca atare.

Dar.. si aici exista un mare DAR. Oare nu este si vina celui care vine in fata lor si nu face un efort e adapare? Din fericire, la scoala unde predau eu nu exista asemenea clase, unde sa nu-ti poti tine ora. Dar stiu sigur ca, de multe ori, colegii care se plang de probleme la unele clase sunt cei care, nu stiu sa se faca respectati de elevi: fie nu sunt principiali, fie nu respecta la randul lor elevii, fie nu sunt bine pregatiti profesional. Si trebuie sa recunoastem ca elevii din zilele noastre sunt foarte critici si nu au inhibitii in a-si exprima dezacordul.

Si ajungem la comunicare. In loc sa ne plangem de ei, care sunt inca in faza de modelare, mai bine facem noi un efort de a merge catre ei. Suntem in pozitia asta.

Ii rog pe cei care au avut experiente de "imblanzire" a elevilor sa mai impartaseasca din trucurile lor. Sigur se pot gasi retete.

0 0

20.12.2006 11:59 rosioru

Trist, dar adevarat...mai alest in scolile si liceele cu fite!

0 0

20.12.2006 14:07 agenda

stim f bine cine sunt vinovatii acestor situatii ... in primul rind parintii , atit in clasele slabe din scolile de cartiere cit si in clasele pline de fitosi din scolile top.daca in cazul celor din scolile sarace familia practic nu exista sunt lasati de capul lor sa se descurce cum pot si cu ce pot, in cazul bogatusilor totul se priveste de sus in jos - " tata a dat 20 de milioane in clasa asta si vreti sa-mi puneti 4 pentru ca nu mi-am invatat astazi ? lasa ca o sa vreti si jaluzele verticale..."si apoi sa fim sinceri mai sunt si unii dascali care nu sunt facuti pentru a face fata , nu isi dau interesul , nu vin la ore ( saptamini la rind !), si nu doresc sa stabileasca nici un fel de relatie cu elevii...adevarul este undeva la mijloc !

si nu in ultimul rind brambureala si haosul in care traim cu totii...comunicati cu elevii si incercati sa gasiti subiecte care sa le stirneasca interesul si impuneti-va ! faceti ca orele sa devina placute ( pe cit posibil ) si interesante pentru ca ei sa devina interesati !succes

0 0

20.12.2006 19:39 rasmina

Ma bucur ca mai recunoaste cineva cu ce se confrunta la catedra......adevarat ca sunt copiii cum sunt dar nimeni nu respecta un regulament strict care ar duce la evitarea multor lucruri neplacute ..parerea mea este ca vina apartine tot celor de sus care nu da voie nimanui sa aplice nimik in scoala pt ca da rau de.....pe colo si pe colo...domnii directori raporteaza ca totul este perfect si sub control .....si uite ca ne invartim toti intr-in cerc din care avem toti de suferit...si profesori si elevi....intrebarea este pana cand???

0 0

20.12.2006 21:18 professorbujor

Toata lumea are dreptate.Este o prapastie intre teorie si practica,intre realitatea "reala" si cea promovata prin asazise studii si cercetari materializate intrun maldar de maculatura cu pretentie de studii academice facute din birouri ale ministerului sau ale facultatilor de "stiinte psihopedagogice".Iar ce se intampla in scoli este o palida imagine a vietii politice.Daca marele om politic din parlament se comporta dupa cum ati observat ,ce puteti pretinde sarmanilor care nu sunt doctori in religie, istorie si alte cele.Cei care zic sa nu ne plangem ci sa actionam sunt niste demagogi.Sunt cozile de topor ale politrucilor.Care actiuni ,bai tovarasi,cand peste tot triumfa impostura,minciuna,nedreptatea,falsa democratie,iluzia tuturor drepturilor pentru cei multi si marginalizarea celor realmente valorosi.Romania nu are nevoie de oameni de caracter si de valoare.Acestia isi gasesc loc prin alte tari.Dupa validarea lor prin cele strainatati ,sare si Romania sa-i recunoasca ,sa-si revendice meritele.Stau si ma intreb,de ce nici o tara nu vrea sa racoleze minti luminate din politichia noastra,ca doar sunt scoliti din belsug:au doctorate pe la Moscova ,pe la "Stefan Gheorghiu",pe la academii de arte si meserii din USA,etc.In lumea de azi spiritualitatea e in criza profunda,conteaza doar banul.Adica ,singura religie e tocmai antireligia.

0 0

20.12.2006 22:28 danreandy

Am citit opiniile colegilor si cred ca "dracul nu este atat de negru pe cat pare", cum spune romanul. Parerea mea este ca dascalul este cel care imprima atmosfera intr-o clasa. O atmosfera propice vine in urma unei comunicari reale intre noi si copii. Cati dintre dascali au acordat atentia cuvenita cursurilor de psihologie si pedagogie din timpul facultatii? Daca i-am cunoaste mai bine pe copii si am face minime eforturi sa ne apropiem de ei, sa le intelegem nevoile si etapele de formare a personalitatii lor, cred ca lucrurile s-ar indrepta. Deci, noi trebuie in primul rand sa avem o schimbare de atitudine, iar , apoi, copiii prin imitatie, ne vor urma. Sunt convinsa ca asa s-ar intampla deoarece anul trecut a trebuit sa suplinesc o colega timp de o saptamana. Toate orele erau la clase de

a VIII-a, dintre care doua cunoscute pt indisciplina si elevi turbulenti. Faptul ca i-am tratat de la inceput de pe pozitii de parteneriat si intelegere i-a determinat si pe ei sa aiba o atitudine deschisa si un comportament de mult bun simt. Atunci am realizat, inca o data, ca nu toti care ajung profesori sunt si potriviti in aceasta meserie. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar este sigur ca elevul simte cand omul de la catedra se implica sufleteste si-l trateaza ca atare.

0 0

21.12.2006 06:20 etha

Lucrurile exista numai daca te hotarasti sa le rostesti. Ne place sau nu, este o realitate: mediul educational se degradeaza an de an. In randul tuturor actorilor (prof, elevi etc) intalnim tot mai des: mitocania sufleteasca, lipsa manierelor sociale, o instinctiva vociferare de tip tata, inertia, nepasarea, individualismul, agresivitatea… Ce pare stupefiant este faptul ca mai marii invatamantului romanesc nu vorbesc despre aceste aspecte decat ca de niste exceptii sau le arunca atunci cand au interes (vezi maririle salariale pe care nu le meritam pt ca sistemul e “mediocru”). Spunea cineva mai sus, referitor la disciplina elevilor, ca ne-am obisnuit sa asteptam decizii de sus. Nu cred ca-i vorba de asta. Consider e de datoria Ministerului Educatiei sa dezvolte programe educationale specifice (nu optionale): cursuri de alfabetizare emotionala, programe de rezolvare creativa a conflictelor, stiinta sinelui, dezvoltare personala, dezvoltare sociala, programe de prevenire avand anumite tinte – fumatul, consumul de droguri, abandonul scolar, sarcina etc.. Pana la urma totul se reduce la educatie! In facultate ni se spunea ca scoala este o organizatie care invata si produce invatare. Cred ca-n ultimul timp scoala a uitat sa invete!!! Ne-am trezit in fata unor noi realitati si multi dintre noi nu avem “armele” necesare pt a lupta impotriva lor. Nu poti lupta impotriva acestora cu “absente” si “note scazute la purtare”! Asta clar nu e o solutie!

0 0

22.12.2006 16:48 stefanavoicu

Cert este faptul ca am ajuns sa facem plecaciuni in fata elevilor si parintilor pentru a mentine numarul de elevi in clase. Parintii sunt total dezinteresati. Elevii nu vor sa depuna efort individual.

Am 25 de ani in invatatamant. Totul a luat-o razna. Inca din clasele mici jumatate din elevii unei clase vin cu temele neefectuate desi acestea sunt date diferentiat in functie de posibilitatile inteclectuale ale fiecaruia. Nu-i inteleg nici pe elevi nici pe parinti. Am ajuns sa-i accept asa cum sunt pentru a-mi mentione locul de munca. Carentele educative reprezinta o grava problema cu care ne confruntam. Degeaba incercam la scoala sa-i conducem pe drumul cel bun, mediul din care provin este decisiv.

Intr-adevar INVATAMANTUL INCOTRO??????

0 0

22.12.2006 23:09 aalliinnaa

De aceea n-as da invatamantul primar pe cel gimnazial pentru nimic in lume, desi voi termina si eu in curand o facultate. Copiii din ciclul primar sunt iubitori, respectosi, sinceri...de fapt sunt asa cum ii formam. Chiar daca mediul familial este dezorganizat, invatatorul poate sa ajute un copil, sa-l formeze, sa-l faca om. Avem un mare avantaj fata de profesori - suntem in fiecare zi cu aceiasi elevi, ii cunoastem, ii simtim.

Cat despre gimnaziu, intr-adevar este greu dar nu imposibil. Am suplinit timp de o luna pe catedra de muzica. La clasa a VIII-a, in prima ora, am incercat sa-i invat un cantec despre Eminescu al lui I. Aldea Teodorovici si le-am executat cantare model. Au inceput toti sa rada, au ras tare, au fluierat dar nu m-am oprit din cantat. S-au oprit ei si au inceput sa asculte cu atentie si chiar au invatat cantecul pana la sf orei. E greu...dar nu imposibil.

0 0

22.12.2006 23:12 sasa

Este din ce in ce mai greu in invatamant. Este adevarat. Dar este cu mult mai usor decat in fabrica sau la sapa !!

Probabil ca o solutie ar fi sa stam mai mult intre elevi si mai putin in cancelarie. Trebuie sa cerem de la elevi performante pe masura puterilor lor. Altfel depunem cu totii un efort inutil si ineficient. Cel putin elevilor mici, incercam sa le captam atentia cu mijloace didactice cat mai variate. In acest sens portalul didactic.ro ne este de un real folos!

Din pacate, scoala este o oglinda a societatii. Un dascal nu poate schimba societatea in ansamblul ei. De fapt,nu numai fata de invatamant s-a pierdut increderea si respectul!

0 0

23.12.2006 00:16 adimatu

Ora de dirigentie tot ora de dirigentie a ramas si nu a devenit ora de consiliere.

Profesorul isi face un scut din catalog si nu are urechi sa asculte si pasurile elevilor.

La sesiunile de comunicari toti vorbim de un invatamant centrat pe elev si spunem ca elevul este partenerul actului de invatare, la clasa punem in fata programa prea incarcata.

Ne este greu sa intelegem dezorientarea adolescentului de azi. Ne vad pe noi plangandu-ne mereu de lipsa banilor, dar parintii celor mai multi elevi din Romania o duc greu si n-au bani, n-au locuri de munca sau depind de vreun proaspat imbogatit care-i cheama la munca atunci cand are chef. Pe strada elevul vede smecherul sau borfasul plimbandu-se in masini scumpe. De unde sa stie care este valoarea adevarata si cum se masoara ea. Din vorba rastita care-i este adresata atunci cand greseste? Din textul unui profesor renumit ca specialst in domeniul sau, dar care aproape la fiecare ora le spune elevelor de liceu ca locul femeii este la cratita?

Stim cu totii cateva nume cel putin de profesori care le demonstreaza elevilor si parintilor la inceput de nivel scolar cat de slabi sunt si cat de putin cunosc, dar dupa cateva intalniri in particular ca prin minune elevii devin aproape geniali.

Imediat dupa terminarea orelor pe scoli se pun lacate, iar la sfarsit de saptamana daca indraznesc unii elevi sa intre in curte apar jandarmii si-i amendeaza.

Si profesorii nostri aveau salarii mizere, dar sambata seara se organizau "reuniuni" si erau alaturi de noi. Ne-au condus prin labirintul adolescentei cu tact si destula rabdare (o spun din proprie experienta, pentru ca am fost un "drac").

Imi place ce fac, imi place sa lucrez in scoala si daca acesta placere va inceta ma voi apuca de altceva. N-am decat 30 de ani vechime dar imi pot descoperi si alta sursa de venit.

Asadar schimbarea este in curtea noastra. Nu poate s-o dicteze nici ISJ-ul si nici ministerul. Nici un curs de formare nu devine eficient atata timp cat omul este numit sa-l urmeze (credeti-ma ca stiu ce spun - sunt formator in TIC). Daca nu vine din interior nu are rost.

Doar batalia pentru grosimea dosarului la inscrierea pentru gradatia sau salariul de merit nu vor aduce nimic nou. Invatamantul va ramane un teatru de razboi si pana la urma noi, dascalii vom pierde pentru ca suntem putini.

0 0

23.12.2006 09:05 miel

Sunt profesoara si, la randul meu, sunt trista, uneori disperata, de tot ce se intampla in invatamant. Am ales profesia din pasiune si am daruit ei 25 de ani. De cativa ani, insa, e dureros ce traim, induram, suportam. Dar cele mai greu de suportat sunt lipsa solidaritatii profesorilor in actul pedagogic, dispretul societatii, sustinut si potentat de Guvern si Parlament, Sindicatul care nu este imaginea dascalului si situatia materiala care ne umileste peste masura. Traim in umilinta, noi, profesorii, medicii si Preotii, adica aceia de care depinde real si minunat integritatea fiintei umane Nu e dureros? e cumplit...

0 0

23.12.2006 11:12 oana1964

din pacate autorul articolului are dreptate. elevii de liceu sunt exact asa, si numai profesorii foarte duri si foarte rigizi in gandire (pe dinafara, ca poate in interiorul lor sunt altfel)se pot impune la clasa. dar nu toti putem fi la fel. predomina la aceasta generatie (cam de dupa 2000 incoace)ideea ca libertatea inseamna sa faci tot ce vrei - ei sa faca ce vor, nu noi!! nu vor sa scrie ceea ce li se preda, sunt impertinenti, nu-si fac temele, raspund "la misto" inclusiv atunci cand sunt ascultati si ne rad in nas chiar daca le punem note dupa merit, adica 3 sau 4. din pacate in cancelarie nu se plange nici un coleg, din orgoliu. si atunci, elevii vazand ca nu patzesc nimic, sau aproape nimic, continua, uneori cu si mai multa impertinenta si proasta crestere decat la inceput. ei sunt la varsta cand neaga tot ce vor adultii, tot ce acestia le spun ca este bun. pacat ca nu au inteles pana acum ca noi nu le impunem nimic, NU-I OBLIGAM LA NIMIC doar le spunem ce stim din experienta noastra ca e bine si ce nu. alegerea este a lor, si cum isi astern, asa vor dormi. cum am avut in ultimii ani ocazia sa predau si la adulti, constat cu amaraciune, ca exact asa cum sunt copiii, sunt si parintii. ceea ce sunt acum adolescentii nostri, aia vor ramane. nu le intrevad un viitor fericit, daca nu vor intelege ca-si fac rau singuri prin acest mod de a sfida pe cei langa care sunt nevoiti sa traiasca. dar asta nu e problema mea, la urma urmei.

0 0

25.12.2006 10:56 etha

Zilele trecute am postat aici un mj. Aveam gustul amar pe care ti-l lasa unele aspecte din invatamantul romanesc! Dar n-as vrea sa ramana asa... Pt ca asta-i doar o fata a problemei!Daca n-ar fi asa, ce-as mai cauta in sistem?! Zilele trecute am avut Serbarea de Craciun... imi va fi greu sa uit lumina din ochii copiilor... Craciun fericit tuturor! Poate va veni o zi...

0 0

26.12.2006 10:22 cristinabaluta

FELICITARI PENTRU PUBLICAREA ACESTEI SCRISORI ! ESTE TRIST CA SE POATE CA ACEST CHIN SA CONTINUE SUB O ALTA FORMA DUPA 1 IAN '07. DEJA AM FOST PREVENITI LA SEDINTA DE CONSILIU DE MULTIPLELE EVALUARI ,PORTOFOLII SI ALTE ''MINUNI''....

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN