Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Evenimente cu consecinte importante

La 6 zile dupa ce a fost uns ca ministru al Educatiei, adica pe 10 noiembrie 2005, Mihail Hardau a semnat ordinul de fundamentare a cifrei de scolarizare si de stabilire a retelei scolare din invatamantul preuniversitar. Prin acel ordin, Hardau hotara, practic, desfiintarea, din anul scolar 2006-2007, a liceelor pedagogice. Intrebat, in ianuarie 2006, de ce a luat aceasta hotarare, ministrul a raspuns senin ca "nu este o discheta de calculator sa tina minte" continutul ordinelor pe care le semneaza. Prin ordin, pentru clasa a IX-a, la profilul pedagogic, nu s-a mai acordat cifra de scolarizare.Acest lucru insemna ca, pentru a deveni educator-invatator, tinerii trebuie sa faca 3 ani de facultate, acesti 3 ani fiind suficienti in viziunea ministerului pentru formarea viitorilor dascali. Specialistii MEC-lui au uitat ca un profesor in devenire are nevoie si de discipline psihopedagogice, si de practica pedagogica pentru a putea sa se prezinte in fata elevilor. (E.L.)

Noua gramatica a limbii romane, dupa 43 de ani

Academia Romana a lansat, pe 16 februarie, noua "Gramatica a limbii romane", a doua in 140 de ani, prima fiind conceputa in urma cu 43 de ani. Tratatul a fost structurat tot in doua volume, ca si prima editie, reprezentand rodul activitatii cercetatorilor Institutului de Lingvistica "Iorgu Iordan - Al. Rosetti". Coordonatorul editiei este prof. univ. Valeria Gutu Romalo. Volumul intai al vechii gramatici, intitulat "Morfologia", a devenit "Cuvantul", iar "Sintaxa" a devenit "Enuntul", ambele avand, impreuna, peste 1.700 de pagini. In noua gramatica au fost introduse 5 capitole noi: "Dexxis", "Dialogul", "Afirmatie si negatie", "Modelizarea" si "Limba scrisa si limba vorbita". "Tocmai pentru ca limba n-a stat degeaba" in anii scursi de la prima gramatica, dupa cum spunea Eugen Simion, fostul presedinte al Academiei Romane, a aparut acest tratat care ofera o abordare de actualitate si o perspectiva moderna asupra terminologiei. Modificarile operate in gramatica limbii romane sunt aplicate, in mediul universitar si preuniversitar, incepand cu acest an scolar. (E.L.)

Injumatatirea locurilor finantate de stat pentru doctorat

Studiile universitare de doctorat au trecut si in anul 2006 prin grele incercari si contorsiuni legislative. Zona in care se afla in prezent studiile doctorale este inca una neclara, in Romania coexistand mai multe variante: cea veche, de patru ani, cea conforma cu sistemul Bologna, de trei ani, si alta "intermediara", de trei ani. Taxa de doctorat difera si ea foarte mult de la 5 la 20 de milioane de lei vechi, in functie de specializare si universitate. In luna mai 2006, Ministerul Educatiei si Cercetarii s-a confruntat cu un nou scandal iscat de cifra de scolarizare pentru doctorat finantata de stat. Daca, pana in 2005, se finantau intre 3000 si 4000 de locuri, pentru anul universitar 2006-2007, ministerul a aprobat doar 1480 de locuri pentru toate cele 54 de universitati de stat, cu exceptia marilor centre, marea majoritate a universitatilor primind sub 40 de locuri, iar 6, nici unul. Reprezentantii universitatilor se aratau la acea data deosebit de ingrijorati de situatia creata, atragand atentia ca putini tineri vor mai putea sa urmeze doctoratul, in conditiile in care solutia data de MEC este cresterea numarului de locuri cu taxa. Prima generatie, care va intra la ciclul de doctorat din sistemul Bologna, in 2010-2011, ce prevede trei ani de studiu, este promotia care a inceput studiile de licenta in anul universitar 2005-2006. (Raul Florea)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 27.12.2006 07:32 | 1090 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (2)

0 0

29.12.2006 18:49 vioscout

In cazul liceelor pedagogice, pierderile vor fi imense, se putea renunta doar la atestatul profesional si astfel aveam garantia unui potential succes cu acest profil vocational. Acum, avem absolventi de licee tehnologice/agricole, etc pe care-i facem invatatori. Probabil ca in gandirea dlui ministru, pedagogia este ca si fotbalul, la educatie se pricepe toata lumea...

0 0

11.01.2007 15:26 lety

Sunt de parerea anterioara. Sunt foarte multi absolventi de licee industriale si agricole, care dupa Colegiu, au ajuns sa lucreze in ciclul primar.Unii au carente mari in pregatire. Si nu e de mirare ca nu stiu sa lucreze . Nu au cum...E trist.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN