Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Memorarea rezolvarilor celor 12.000 de subiecte este imposibila

"Faptul ca elevii stiu inaintea examenului subiectele poate constitui un avantaj pentru ca se diminueaza stresul care apare de obicei inaintea unui examen. Atunci cand elevul are posibilitatea de a sti cum arata subiectul, el are de fapt acces la logica dezvoltarii acestui subiect, poate sa reflecteze mai in profunzime asupra modului in care il poate aborda. Desigur, este si sarcina cadrelor didactice de a-si sprijini elevii in tot acest demers, de a-i ajuta si de a-i consilia in efortul pe care acestia il vor face. Trebuie insa sa subliniem ca procesul de invatare este construit de catre fiecare dintre noi pe comportamentele cu care ne-am obisnuit: daca un elev a fost invatat sa invete mecanic, atunci el va aborda si aceasta sarcina in acest mod.Daca a fost invatat sa invete constient, atunci va cauta sa faca acelasi lucru si de data aceasta. Problema nu este data deci de publicarea sau nepublicarea subiectelor pe internet, ci de ce tipuri de invatare le-au solicitat pana in acest moment cadrele didactice propriilor elevi.

Nu trebuie sa ne gandim ca publicarea subiectelor atrage negresit invatarea mecanica, caci multitudinea lor (numarul mare de subiecte publicate) nu este in masura sa ofere elevilor posibilitatea fizica de a le memora; sa inmagazinezi in memorie atatea subiecte, fiecare pe rand, unul dupa altul, exact in modul in care apar ele in lista data, este in sine un efort considerabil. Este oarecum greu sa vizualizam ca un elev merge 4-6 ore la scoala si apoi, obosit, fara sa manance si sa se odihneasca, incepe sa invete la disciplinele pentru a doua zi; dupa toate acestea, el ar trebui sa inceapa actiunea de memorare (practic dincolo de capacitatile lui psihice) a unui numar de cateva zeci de subiecte zilnic, fara a avea perspectiva sa le repete vreodata. In plus, cercetarile indica faptul ca, aproximativ in 6 luni, informatiile care au fost retinute intr-o anumita forma - textuala, mecanica - se mai retin doar intr-o proportie de aproximativ 21,5%. Asadar, publicarea subiectelor este departe de a incuraja memorarea mecanica; asta nu inseamna ca unii dintre elevi nu vor incerca sa faca asta, dar pentru ei sansele de succes cu o astfel de "metoda" nu sunt dintre cele mai mari". (E.L.)
Gandul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 24.01.2007 16:59 | 1418 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (5)

0 0

25.01.2007 15:33 carmenciocan

este vorba mai mult de greselile care apar pe variantele de bac

0 0

25.01.2007 16:12 corina_jga

Eu as zice sa nu ne mai mire nimic. Ganditi-va la culegerile de teste de la admitere la facultate (testele grila) pe care elevii el memorau. Nu de putine ori am intalnit elevi care se laudau ca le-au terminat de 2-3 ori pana la examen. Si nu aveau numai o disciplina. Deci, elevul de azi, motivat sa fenteze un pic partea cu invatatul, va invata si testele. Mai ales ca unii itemi sunt identici, pe alocuri.

Pericolul sta, din punctul meu de vedere in greselile in conceperea testelor si, prin urmare, a baremelor de corectare.

0 0

26.01.2007 09:59 gabrieladrian1001

titlul acesta este o farsa. niciun elev nu va invata 12000 de subiecte pentru simplul motiv ca nu da la 120 de discipline. el nu are decat 500 - 600 variante de invatat si daca le-a strabatut in cursul anului - nu neaparat tot trebuie sa toceasca va putea sa le rezolve fara prea mare bataie de cap. de tocit propriu-zis - doar 50-80 de pagini, restul sunt repetitii, exercitii pentru elevi din clase mai mici, banalitati. problema este ca elevii de-a 12-a nu mai vor sa faca decat aceste variante, nu-i mai intereseaza altceva din materie. profesorii sunt transformati in rezolvitori de probleme dificile, in cheie de problema. asta e oare rostul scolii?

0 0

26.01.2007 19:19 elaisa

Gabrieladrian are dreptate, e o nebunie! Parintii angajeaza febril profesori-rezolvitori de teste, sunt facute in primul rand eseurile argumentative.



Personal, am fost rugata sa asigur linistea unei familii cu un elev de-a VIII-a si unul de-a IX-a - mi se promitea un avans substantial, urma sa fiu angajata pana in iunie. Evident, am refuzat.



Cred ca lovitura cea mai mare se da excact acolo unde se trambiteaza atat condamnandu-se toceala, invatatul pe de rost, in defavoarea gandirii libere. E incredibil ce se intampla.



Domnilor profesori, cum acceptati o astfel de situatie?

0 0

26.01.2007 20:48 professorbujor

De ce se accepta aceasta situatie? Pai ,ia stati nitel si cugetati.Cata lume din invatamant mananca o paine de pe urma acestei politici? Sa enumeram,asa la intamplare :facatorii de teste ,facatorii de culegeri de tot felul,facatorii de diverse auxiliare care ,dragalita-doamne,ar ajuta mult si bine procesului de invatamant.Si,nu in ultimul rand ,pe cei care comit manuale alternative la viteza cu care nici D_zeu n-a facut lumea asta nauca.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN