Memorarea rezolvarilor celor 12.000 de subiecte este imposibila
Nu trebuie sa ne gandim ca publicarea subiectelor atrage negresit invatarea mecanica, caci multitudinea lor (numarul mare de subiecte publicate) nu este in masura sa ofere elevilor posibilitatea fizica de a le memora; sa inmagazinezi in memorie atatea subiecte, fiecare pe rand, unul dupa altul, exact in modul in care apar ele in lista data, este in sine un efort considerabil. Este oarecum greu sa vizualizam ca un elev merge 4-6 ore la scoala si apoi, obosit, fara sa manance si sa se odihneasca, incepe sa invete la disciplinele pentru a doua zi; dupa toate acestea, el ar trebui sa inceapa actiunea de memorare (practic dincolo de capacitatile lui psihice) a unui numar de cateva zeci de subiecte zilnic, fara a avea perspectiva sa le repete vreodata. In plus, cercetarile indica faptul ca, aproximativ in 6 luni, informatiile care au fost retinute intr-o anumita forma - textuala, mecanica - se mai retin doar intr-o proportie de aproximativ 21,5%. Asadar, publicarea subiectelor este departe de a incuraja memorarea mecanica; asta nu inseamna ca unii dintre elevi nu vor incerca sa faca asta, dar pentru ei sansele de succes cu o astfel de "metoda" nu sunt dintre cele mai mari". (E.L.)
Gandul
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: cdiasimi | 24.01.2007 16:59 | 1418 vizualizări
Comentarii (5)
25.01.2007 15:33 carmenciocan
este vorba mai mult de greselile care apar pe variantele de bac
25.01.2007 16:12 corina_jga
Eu as zice sa nu ne mai mire nimic. Ganditi-va la culegerile de teste de la admitere la facultate (testele grila) pe care elevii el memorau. Nu de putine ori am intalnit elevi care se laudau ca le-au terminat de 2-3 ori pana la examen. Si nu aveau numai o disciplina. Deci, elevul de azi, motivat sa fenteze un pic partea cu invatatul, va invata si testele. Mai ales ca unii itemi sunt identici, pe alocuri.
Pericolul sta, din punctul meu de vedere in greselile in conceperea testelor si, prin urmare, a baremelor de corectare.
26.01.2007 09:59 gabrieladrian1001
titlul acesta este o farsa. niciun elev nu va invata 12000 de subiecte pentru simplul motiv ca nu da la 120 de discipline. el nu are decat 500 - 600 variante de invatat si daca le-a strabatut in cursul anului - nu neaparat tot trebuie sa toceasca va putea sa le rezolve fara prea mare bataie de cap. de tocit propriu-zis - doar 50-80 de pagini, restul sunt repetitii, exercitii pentru elevi din clase mai mici, banalitati. problema este ca elevii de-a 12-a nu mai vor sa faca decat aceste variante, nu-i mai intereseaza altceva din materie. profesorii sunt transformati in rezolvitori de probleme dificile, in cheie de problema. asta e oare rostul scolii?
26.01.2007 19:19 elaisa
Gabrieladrian are dreptate, e o nebunie! Parintii angajeaza febril profesori-rezolvitori de teste, sunt facute in primul rand eseurile argumentative.
Personal, am fost rugata sa asigur linistea unei familii cu un elev de-a VIII-a si unul de-a IX-a - mi se promitea un avans substantial, urma sa fiu angajata pana in iunie. Evident, am refuzat.
Cred ca lovitura cea mai mare se da excact acolo unde se trambiteaza atat condamnandu-se toceala, invatatul pe de rost, in defavoarea gandirii libere. E incredibil ce se intampla.
Domnilor profesori, cum acceptati o astfel de situatie?
26.01.2007 20:48 professorbujor
De ce se accepta aceasta situatie? Pai ,ia stati nitel si cugetati.Cata lume din invatamant mananca o paine de pe urma acestei politici? Sa enumeram,asa la intamplare :facatorii de teste ,facatorii de culegeri de tot felul,facatorii de diverse auxiliare care ,dragalita-doamne,ar ajuta mult si bine procesului de invatamant.Si,nu in ultimul rand ,pe cei care comit manuale alternative la viteza cu care nici D_zeu n-a facut lumea asta nauca.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.