Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Unele subiecte de la examenele naţionale sunt greşite

Subiectele, "dezechilibrate" ca nivel de dificultate

Se pare că nu numai subiectele la matematică sau ştiinţele exacte conţin erori, ci şi cele de geografie sau limbă română. "Erorile nu sunt fundamentale. Ele pot fi corectate la timp, tehnic vorbind, dacă Ministerul Educaţiei este bine organizat, iar profesorii care au lucrat la elaborarea lor sunt eficienţi", ne-a declarat Florin Diaconescu, profesor de matematică, preşedintele Asociaţiei "Şcoala Democraţiei".

În caz contrar, a spus Diaconescu, este foarte posibil ca varianta de subiect care va fi extrasă în ziua examenelor să fie greşită şi să producă haos în sistem, aşa cum s-a mai întâmplat şi în anii trecuţi.

O altă problemă ar fi faptul că variantele de subiecte sunt dezechilibrate ca nivel de dificultate. "Unele subiecte de română sunt foarte grele, altele sunt foarte uşoare. Ar fi trebuit să fie de nivel mediu, aşa cum s-a anunţat la început şi cum este şi normal", a explicat profesorul Diaconescu.

În opinia sa, depistarea erorilor în elaborarea subiectelor ar trebui să-i determine atât pe elevi, cât şi pe profesori să renunţe la metoda de a parcurge cât mai multe subiecte. "Oricum nu le poţi rezolva pe toate. E o abordare greşită aceasta. Soluţia este aprofundarea şi consolidarea materiei şi nu memorarea variantelor de subiecte", a spus Diaconescu.

Ministerul Educaţiei admite posibilitatea existenţei erorilor

Dumitru Matei, secretar de stat pentru învăţământul preuniversitar, spune că e posibil să apară şi greşeli printre testele postate pe site-ul Ministerului Educaţiei. "La un volum aşa de mare pot să fie şi greşeli. De aceea, am lăsat o lună de zile ca profesorii să poată să intervină", s-a justificat Matei.

El a adăugat că la minister nu au fost primite până acum sesizări în acest sens.
Adevarul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 30.01.2007 16:59 | 1927 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (11)

0 0

30.01.2007 20:36 matrix1442001

Pana pe 19 februarie 2007 variantele de pe net se numesc "preliminare". Oricine poate participa la detectarea erorilor. Pe 19 februarie vor fi publicate variantele finale.

0 0

30.01.2007 21:41 corina_jga

Este inadmisibil sa creezi astfel de situatii. Nu te poti juca nici cu timpul, nici cu nervii profesorilor si elevilor din clase terminale. De la minister TREBUIE sa plece materiale bine concepute, ca de-aia exista un intreg departament pentru asta.

Daca respinsabilii din minister nu sunt in stare sa emita subiecte corecte, daca aceste subiectele tot se cheama preliminare, sa faca bine onor ministerul sa aleaga o comisie printre profesori, un fel de "testeri", sa-i plateasca pentru a corecta greselile si abia apoi sa publice subiectele pe net. Asta intru respectul celor pe care ii coordoneaza si pentru a evita situatii de doua parale ca acestea.

In fond, majoritatea celor care au ajuns pe scaunele cu pricina stiu cum sta treaba cu publicarea: cineva gandeste si scrie (in cazul fericit), altcineva corecteaza si da bun de tipar si abia apoi iese textul spre ochii celor interesati.

0 0

30.01.2007 23:10 lobaza

Pana in februarie se pot corecta eventualele erori. Volumul de munca este imens. Este dificil sa realizezi si un singur subiect care sa reziste tuturor criticilor cu atat mai mult 100. Problema este ca unele edituri au facut o afacere din dorinta elevilor de a avea acces la subiecte si s-au grabit sa publice aceste subiecte, fara sa mentioneze caracterul preliminar al acestora. Acest volum imens de subiecte se constituie intr-o baza deosebita de probleme pentru activitatea la clasa la orice nivel. Acum stim exact ce se poate cere la majoritatea capitolelor si sunt convins ca vor trece cativa ani in care nu va mai exista suspiciunea elevilor, parintilor si a profesorilor privind subiectele de la examene. Este util si pentru unii colegi, caci acum trebuie sa aplice programa si nu mai pot sa se plimbe prin materie asa cum vor ei. Bafta elevilor si spor la lucru!

0 0

30.01.2007 23:29 dana_catana

Credem ca se pot corecta. experienta m-a invatat ca lucrul cel mai bine facut este cel facut de mana mea. Dar daca ai ore la doua clase cu profile diferite...cand ai timp sa faci 200 de variante?...intr-o luna?...sa-ti dai cu parerea si sa-ti linistesti elevii ca totul e in regula. Si apoi vine cealalta parte. Cum motivezi faptul ca intr-o singura varianta este evaluat de doua ori acelasi obiectiv: calculul unui determinant de ordinul trei, sau calculul inversei unei functii de gradul I. Este mare dezechilibru intre variante si chiar intre subiectele aceleiasi variante. In multe dintre ele nu vad obiectivele din programa ce trebuiesc evaluate. am senzatia ca sunt subiecte care sunt date ca sa fie ceva acolo. Se cere elevilor sa demonstreze o relatie banala, relatie care nu necesita calcule amanuntite, de genul 1 plus 1 fac 2. si le cerem pentru 4 puncte din 100 sa justifice calculele . Vom regasi, la vara, in rezolvarile lor scris doar atat: 1 plus 1 fac 2. iar demonstratia va lipsi. Ce vom evalua? E un rezultat demonstrat? sau elevul a scris doar ce avea de lucrat?

Parerea mea e ca subiectele ar trebui echilibrate ca si continut, dozate ca si efort, iar cine stie de 10 sa ia 10.

parerea mea!

0 0

31.01.2007 15:42 antonio

Unele din variante depasesc programa scolara, la disciplina chimie. Cred ca ar fi bine daca s-ar face publice numele propunatorilor de subiecte si am putea cunoaste si noi persoanele selectionate pentru aceasta componenta, deloc usoara, dar care au uitat ca elevul este dator sa-si insuseasca notiunile din programa scolara si nu cele pe care le cred dumnealor relevate.

0 0

31.01.2007 15:56 corina_jga

Mi se pare ok sa se stie din timp ceea ce urmeaza sa fie dat la examen, maniera de formulare a itemilor. E o problema de bun simt. Spun numai ca trebuie sa existe un minim de profesionalism sa nu emiti greseli, cand miza este atat de mare. Puteau sa faca 50 de variante la fiecare disciplina si sa le faca bine, itemii sa aiba grade de dificultate echilibrate pe ansamblul subiectului si, mai ales, sa nu se depaseasca programele pentru examene.

Cat despre conceperea unui subiect, aici sunt de acord: e greu de facut asa cum trebuie de unul singur. Dar oare in minister sau pentru minister la aceste subiecte a lucrat un singur om? sa fim seriosi...

0 0

31.01.2007 17:12 mihaimdl

De acord cu antonio cu privire la subiectele de chimie. Nu numai ca depasesc ceea ce ar trebui sa stie un elev, dar exista unele formulari care nu sunt clare in privinta cerintelor. Chiar se uita ca pe langa reactiile chimice mai exista si conditii de reactie care pot genera produsi diferiti pentru aceeasi reactanti (doar un exemplu)? Conceperea unui subiect de examen implica o responsabilitate foarte mare si in final trebuie sa scoata in evidenta raspunsul elevului nu pe cel care a propus subiectul!

0 0

31.01.2007 20:00 dan_tipu

cine cunoaste un site unde gasesc subiectele rezolvate?

particip si eu cu o parte din subiecte rezolvate!

pt contact:dan_tipu@yahoo.com

0 0

01.02.2007 20:03 prodidactica

Rezolvarile la Matematica sunt pe pro-didactica.ro

0 0

02.02.2007 07:42 poli

Camelia

Există un site cu rezolvările la lb. română?

0 0

02.02.2007 20:29 aneta_suru

da, pentru Testarea Nationala,a aparut in volum la Editura Art

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN