Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Aprecieri asupra variantelor de subiecte pentru Testele Nationale

APRECIERE ASUPRA VARIANTELOR DE SUBIECTE
PENTRU TESTELE NATIONALE
PROPUSE DE SNEEE
PROBA ISTORIA ROMANILOR


Ineditul examenelor nationale in anul scolar 2006-2007, Testele Nationale , respectiv examenul de bacalaureat , consta in faptul ca s-au publicat , in luna ianuarie 2007, variantele de subiecte pentru examen.
Initiativa a starnit o serie de controverse : unii au apreciat-o, altii, dimpotriva au fost foarte critici . S-a spus ca : va sta la baza unei memorari mecanice , ca unele subiecte contin erori, ca variantele sunt dezechilibrate ca nivel de dificultate, ca vor relansa trendul pregatirilor in particular etc .
Analizand obiectiv aceasta situatie, credem ca aspectele pozitive precumpanesc si am dori sa enumeram cateva .
Parerea noastra este ca faciliteaza atat munca profesorului, cat si pe cea a elevului ; acestia vor sti exact ce se poate cere la majoritatea capitolelor.
Faptul ca elevii stiu inaintea examenului subiectele poate constitui un avantaj si prin faptul ca se diminueaza stresul care apare de obicei inaintea unui examen, se diminueaza teama de necunoscut si intareste increderea elevilor in posibilitatile lor.
Nu se poate spune ca elevul va proceda la o memorare a acestor variante, lucru imposibil dat fiind numarul mare al acestora ( 100 la o disciplina ). Sigur, nu excludem nici posibilitatea ca unii elevi vor incerca sa faca asta, dar pentru ei sansele de succes cu o astfel de metoda nu sunt dintre cele mai mari ; aici intervine rolul profesorului care trebuie sa-i sprijine, sa-i ajute, sa-i consilieze pe elevi in tot acest demers. Este foarte important ca elevul sa inteleaga faptul ca cheia succesului ramane in continuare parcurgerea cu constiinciozitate a materiei pentru a se putea rezolva cu usurinta si fara surprize variantele de subiecte.
Avantajul publicarii variantelor de subiecte pentru elevi il constituie faptul ca acestia se vor familiariza cu structura testului, vor sti exact la ce sa se astepte in momentul in care vor sustine examenul : tipuri de itemi, numar de intrebari, modalitate de evaluare etc. Rezolvarea acestor teste , pe parcursul anului, inaintea sustinerii examenului , va constitui o modalitate de aprofundare a cunostintelor si chiar de autoevaluare, in momentul in care va sustine examenul , elevul stiind exact la ce nivel se afla si care va fi, aproximativ, nota pe care o va obtine.
Un alt aspect pozitiv il constituie, consideram noi , faptul ca existenta acestor pachete de subiecte in scoli, la indemana si a profesorului si a elevilor , elimina situatiile in care se proceda la procurarea unor culegeri de teste , bune sau mai putin bune, dar oricum unele costisitoare pentru unii elevi . Sigur, procurarea acestor auxiliare ramane o optiune pentru cei care doresc sa consulte si altceva, insa , in principiu exista aceste teste la indemana oricui , mijloc facil de a-si aprofunda cunostintele.
O observatie critica pe care am dori sa o aducem este aceea ca unele edituri au publicat deja aceste variante de subiecte, unele chiar si rezolvarile, ceea ce nu-l ajuta cu nimic, consideram noi, pe elev.
O recomandare pe care am dori sa o facem este aceea de a se lua toate masurile necesare ca aceste variante de subiecte sa ajunga in toate scolile in timp util , pe suport hartie, stiut fiind ca nu toate scolile au acces la internet . Numai astfel se poate asigura egalitatea sanselor in ceea ce priveste acest examen pentru toti elevii.
Apreciem ca subiectele propriu-zise sunt in conformitate cu programa propusa pentru Testele Nationale , acoperind prin varietatea si multitudinea lor continuturile acesteia. Gradul de dificultate al acestora poate fi considerat unul mediu, fiind accesibile atat elevilor de nivel mediu, in prima parte a lor, care permite obtinerea unei note de trecere si, in acelasi timp, atragatoare pentru cei bine pregatiti , in special prin partea finala, eseul care presupune sinteza, creativitate si o buna cunoastere a evenimentelor istorice .
Un alt element de noutate il constituie faptul ca s-a modificat putin structura testului, fata de cea din anii anteriori. Se observa ca s-a redus numarul subiectelor de la 6 la 4 si a crescut numarul itemilor cu variante de raspuns de la primul subiect ( de la 4 la 8 ) ceea ce permite obtinerea unei note de trecere mai usor. A crescut ,de asemenea , punctajul acordat eseului ( 20 puncte de la 16 ) ceea ce permite realizarea unei departajari intre elevii foarte buni si cei de nivel mediu . Oricum , subiectele sunt flexibile, foarte usor de rezolvat in timpul alocat , dau posibilitatea elevilor sa aleaga ceea ce stiu ei mai bine ( la eseu , spre exemplu, nu li se cere sa prezinte strict un anumit lucru, fenomen, proces, eveniment , ci sa aleaga din ceea ce stiu ; exp : ‘numiti un domnitor din secolul al XV-lea care a participat la lupta antiotomana’ ; ‘precizati cate o lupta la care a participat fiecare’ etc ) ; parea noastra este ca , in ansamblu, au un nivel mai scazut de dificultate.
In ceea ce priveste pregatirea necesara pentru Testele Nationale, consideram ca nu este suficient ceea ce se face la clasa. Materia este vasta, programa trebuie parcursa in intregime, nu doar temele cuprinse in tematica pentru examen, timpul alocat fiind suficient doar pentru parcurgerea continuturilor si mai putin pentru rezolvarea de teste. Se impune organizarea de ore de pregatire suplimentara , atat pentru Testele Nationale, cat si pentru performanta ( pentru olimpiada ).
Un element de dificultate in cunoasterea si aplicarea acestor variante il poate constitui timpul scurt ramas intre incheierea materiei de predat si desfasurarea Testelor Nationale , in acest timp elevii avand posibilitatea de a aborda testele in integralitate . Astfel, in cursul semestrului al II-lea , ele trebuie rezolvate fragmentar , pe masura parcurgerii materiei, urmarind dobandirea deprinderii de rezolvare pe fiecare tip de subiect , recompunand variante noi care sa corespunda unei abordari pe capitole.
Majoritatea elevilor apreciaza favorabil aceste variante considerand ca ele se pot rezolva mai usor decat cele anterioare . Elevii foarte buni rezolva cu usurinta subiectele propuse, iar cei de nivel mediu si slab reusesc sa obtina foarte usor o nota de trecere.
In final, apreciem ca publicarea variantelor de subiecte pentru Testele Nationale constituie, in mare, un castig pentru elevi si, suntem convinsi ca procentul de promovabilitate, anul acesta, va fi unul mult mai mare.




Material realizat de profesorii :

Iorga Monica – Sc. Nr. 3 Videle
Stroie Mugurel Catalin- Scoala cu cls. I-VIII Silistea
Neatu Marius Adrian – Scoala Nr. 1 Videle
Gogaia Constantin – Scolile Cosmesti- Ciuperceni
Ciucardel Gigel – Scoala Nr. 2 Videle

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: iorgamonica02 | 02.02.2007 19:39 | 5631 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (10)

0 0

02.02.2007 23:16 alchirila

Spre surprinderea tuturor, pare să nu mai fie ceva superficial. Să fi ieşit din modă, de pildă, ,,comentariile,, memorate?! Învăţământul ar purea să-şi mai recupereze puţin din respect.

0 0

03.02.2007 11:49 elaisa

Pai, stimata doamna(sau stimate domnule)alchirila, zeci, sute de profesori isi petrec aceasta frumoasa sambata rezolvand subiecte pe care elevii spera sa le poata invata pe de rost. Va vorbesc din experienta: un elev in situatie de corigenta a venit cu "dosarul" deja constituit:cele 100 de subiecte, plus rezolvarile - la nivel universitar - a zece dintre ele(din care, ce-i drept, nu retinuse mai nimic).

Chiar nu se intelege ca abia acum a inceput goana memorarii? Si, cu toate ca mai avem de predat, de aprofundat, parintii si elevii, majoritatea, vor REZOLVARI, REZOLVARI si-atat, cu eseul "liber" dictat frumos, cuvant cu cuvant...





(Vorbesc si de bacalaureat.)



Singurul aspect pozitiv e ca, daca ar parcurge serios aceste subiecte, elevul ar invata ceva carte. Daca...

0 0

03.02.2007 17:22 emil

Mie mi se pare STUPIDA aceasta stire cu concluziile ei obediente.

Am pus-o aici ca sa comentati...!

0 0

04.02.2007 11:40 iorgamonica02 - Autor

D-le coleg, nu e vorba de nicio 'obedienta 'este , pur si simplu, parerea catorva profesori despre aceste subiecte, pe care nu sunteti obligat sa o acceptati. Cred ca exista o tendinta generala de a critica. Nimic nu e bun .Din cate stiu eu, se procedeaza astfel si pe la 'casele mai mari' si ma refer la Universitatile particulare, spre exemplu, care fac cunoscute grilele de examen inaintea sustinerii acestuia. Daca adultii se pregatesc in felul acesta pentru un examen, de ce n-ar putea fi ajutati astfel si niste copii; si apoi, daca elevii procedeaza la memorarea acestor variante, atunci, nu va suparati, nu e vina lor, ci a profesorului care le permite sa faca asta , care le rezolva de-a gata subiectele . Nu vad de ce s-ar proceda la memorarea lor, cand subiectele ( ma refer la cele de la istorie ) sunt foarte usoare, iar rezolvarea acestor variante nu constituie decat un exercitiu util in ceea ce priveste pregatirea pentru examen.

0 0

04.02.2007 12:29 emil

Am respectat opinia, am postat-o, dar continui sa nu fiu de acord cu sistemul, care, dupa cum stiti bine nu a dorit decat "sa elimine frauda", mai putin s-a gandit cineva la ELEVI.

Exemplul cu Universitatile particulare mi se pare la fel de stupid .... Acestea NU testeaza competentele elevilor/ studentilor, ci sunt destinate unei selectii... Subiectele de Bac sau absolvire gimnaziu, au cu totul alt scop, care nu este nicidecum atins de acest sistem robotizat, cu care, stiti la fel de bine, specialistii in educatie nu sunt de acord.

Continui sa numesc concluziile obediente dar mai ales lipsite de adevarate argumente stiintifice...

De regula, atitudinea "grupurilor oficiale" este "sa nu supere MEdC"

Eu zic sa va mai ganditi si la viitorul elevilor nostri!

0 0

04.02.2007 19:48 ioncicu

Domnilor de la Videle

Se pare ca dumneavostra nu prea intelegeti sensul si scopul invatamintului.

Ceea ce trebuie sa dezvoltam in primul rind la elevi sunt COMPETENTELE. Cu subiecte publicate pe internet nu putem forma competente.

In viata acesti viitori oameni mari nu se vor intilni cu probleme date cu trei luni inainte pe internet.

TREBUIE SA FIE CAPABILI SA SE DESCURCE IN SITUATII NOI, NEPREVAZUTE. SA ISI FOLOSEASCA CUNOSTINTELE IN SITUATII INEDITE.

Cum raspund ''minunatele'' dumneavoastra subiecte la aceste cerinte?

Inainte de a le lauda mai studiati curricula. Nu numai continuturile din curricula.

0 0

04.02.2007 20:04 ioncicu

Revenire.

Dominlor de la Videle

Cititi va rog articolul lui Robert Veress ''Studentul 007'' din Gandul din 3 februarie 2007.

Faceti un rezumat a ceea ce ati inteles si postati-l aici.

0 0

04.02.2007 20:34 sorinborodi

Perfect de acord cu d-l Ion Cicu.Mai ales la matematica e o lovitura grea.Elevii trec de la exclamatia 'stai sa gandesc' la 'stai sa-mi amintesc'.

Oare inainte de a se declansa sandramaua subiectelor publicate,a facut cineva studii in ce priveste efectele,pozitive sau negative ? Eu cred ca s-a spus 'sa-i dam bice,nu avem timp de studii !'

0 0

04.02.2010 12:54 denisairene

LA SFARSITUL LUNII FEBR , SUBIECTELE DE ISTORIE UNIVERSALA PENTRU TITULARIZARE ISTORIE LE PUTEI GASI IN -SINTEZE PENTRU TITULARIZARE-ISTORIE UNIVERSALA

Conţinutul lucrării prevede toate cele 15 subiecte de istorie universală incluse în Programa pentru titularizare, disciplina istorie, tratate individual şi la obiect. Am urmărit în mod special sistematizarea informaţiei, înlănţuirea logică a acesteia în vederea înaintării fără dificultăţi în însuşirea materialului. La elaborarea lucrării am folosit Programa de titularizare pentru disciplina istorie şi bibliografia recomandată.

Am sintetizat toate subiectele de Istorie Universala cand m-am pregatit pentru examenul de titularizare, rezultatul a fost pe masura, am reusit sa ma titularizez. Pentru a veni in sprijinul colegilor mei care se pregatesc pentru titularizare, grade, am hotarat sa editez aceasta sinteza in speranta ca le va fi un real folos.

INFORMATII: denisairene@gmail.com

0 0

06.03.2010 09:07 denisairene

SUBIECTE TITULARIZARE ISTORIE

http://titularizareistorie.blogspot.com/

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

59 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN