Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Optionalele sunt doar doua

Optionalele in scoala romaneasca nu sunt, in cele mai multe cazuri, cu nimic diferite de disciplinele obligatorii. Acestea au devenit o prelungire a materiilor obligatorii, un fel de meditatii gratuite, dar cu nota, la care elevii invata lucruri suplimentare din materia de baza, uneori, sau rareori, studiind si lucruri practice. Engleza si informatica sunt solicitate de majoritatea elevilor si parintilor, din clasa a II-a, pana in ultima clasa de liceu, chiar daca, uneori, acestea sunt studiate inca de la gradinita. Problema este ca elevii nu au posibilitatea sa aleaga optionale, care sa le ofere informatii suplimentare, din alte domenii desi legislatia permite aceasta.In Bucuresti, de exemplu, la 4 din 5 scoli si licee alese aleatoriu, engleza este primul optional mentionat de directorii unitatilor de invatamant. Exista, bineinteles, si optionale de cultura generala, precum Istoria Bucurestiului sau Istoria Artelor si optionale avizate de MEC, la nivel national, precum Educatia pentru Sanatate. Acestea insa nu au cautare, fie din cauza profesorilor, care nu stiu sa-si vanda "marfa", fie din cauza elevilor, care nu vor sa invete si altceva.

Un prim factor care duce la reducerea optionalelor este dorinta parintilor de a fi siguri ca engleza si calculatorul sunt cunoscute de copiii lor, care numai asa pot avea un viitor mai bun. "Noi le oferim mai multe tipuri de optionale copiilor, dar ei si parintii lor nu le vor", a spus Roxana Eftene, directoarea Scolii generale nr. 19. Chiar daca profesorii propun si alte optionale, elevii nu le aleg, mai ales daca stiu ca le vor studia cu profesori exigenti. "Optionalele, de regula, ti le alegi ca sa iti creasca media generala. Nimeni nu isi alege optionale grele pentru ca elevii nu mai au chef de invatat in plus, pe langa orele de la clasa", a spus Alexandra, din Liceul "George Enescu", din Bucuresti. Un al doilea factor, care limiteaza varietatea optionalelor este planul-cadru. Acesta reprezinta numarul de ore pe care le studiaza un elev intr-o saptamana. Planul-cadru s-a restrans foarte mult, in ultimul timp, dupa cum a spus Ilinca Buciu, directoarea Colegiului National "George Cosbuc", din Bucuresti. "Elevul nu poate studia mai multe ore decat prevede planul-cadru, pentru ca nu este normal si pentru ca este suprasolicitat", a mai adaugat aceasta. La acestea se adauga lipsa bazei materiale corespunzatoare. "In scolile noastre, elevii nu au conditii sa isi desfasoare orele normal. Sa nu mai vorbim de optionale, in special de acelea specifice unui liceu vocational, cum este Colegiul Tehnic de Material Rulant si Transporturi Feroviare. Noi nu avem conditiile din Occident si nu ne permitem sa initiem diverse optionale utile si practice", a spus Barbu Gheorghe, directorul liceului. Asa se face ca diversitatea in invatamantul romanesc inseamna, cel putin la ora actuala, studierea acelorasi materii obligatorii. (E.L.)
Ziarul Gandul | 14 martie 2007

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 14.03.2007 08:39 | 1525 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (1)

0 0

31.03.2007 07:00 imbuz06

Nu sunt de acord. Poate asa se întâmplă în ,,şcoala românească'' din Bucureşti .

La şcoala mea, mai mititică de felul ei, dar,,voinică''prin rezultate, se practică şi alte opţionale: ed. pt. sănătate, Atelierul fanteziei(transcurricular), ed. pt. zonele umede.În plus, nu-s ,,bătute-n cuie''.Dacă elevii propun, ne adaptăm; am uitat să menţionez că sunt învăţător.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN