![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/51/9/26/95x95/atasamentsigurmin.jpg)
Tezele unice...
Melania MANDAS VERGU | 10 mai 2007
43,6 la suta dintre elevii de clasa a VII-a nu au fost capabili sa impuste un amarat de 5,00 la teza cu subiect unic, desi subiectele n-au fost nici pe departe incuietoare. Dimpotriva, daca pustanii de 13-14 ani ar fi fost ceva mai atenti si, bineinteles, daca ar fi stiut lucruri elementare, gen extragerea radicalilor, comparatii de numere, ecuatii de gradul I sau Teorema lui Pitagora, si-ar fi asigurat nota de promovabilitate si le-ar fi oferit parintilor lor mai putine motive de ingrijorare, in privinta examenelor din clasa a VIII-a. Faptul ca doar 56,4% din cei 213.100 de elevi care s-au prezentat la teza au promovat, adica au luat note peste 5,00, este, in sine, un semn sigur ca invatamantul gimnazial se afla in deriva, mai ales ca nu stim inca procentele, pe tronsoane de medii, dar stim ca nota maxima, 10,00, a fost primita de extrem de putini elevi, raportat la contingent.
Din pacate, nu se cunoaste, la minister, nici procentul de promovabilitate dupa teza din semestrul I, cand aceasta s-a sustinut in mod clasic, ca sa putem crede ca eventualele diferente s-ar datora emotiilor. Este cat se poate de adevarat si componenta emotionala se regaseste in acest dezastruos rezultat al tezei unice. Elevii claselor a VII-a nu s-au confruntat - exceptandu-i pe cei care merg la olimpiade - niciodata, pana acum, cu teza de examen particularizata de colt indoit, coala A4, nici chiar cu 11 subiecte de rezolvat, in 50 de minute. Dar, cred, nu emotia necunoasterii este raspunzatoare.
De fapt, aceste rezultate n-ar trebui sa ne mire. Toate participarile elevilor romani la testele internationale, din anii anteriori, teste tip PISA, TIMSS si PIRLS, - teste pentru determinarea nivelului de cunostinte si abilitati cognitive matematice, lingvistice, dar si ale nivelului de concentrare a atentiei -, ne-au plasat, din 1999, incoace - de cand participam la ele -, in coada clasamentului, exact pentru elevii din tronsonul de varsta 13-14 ani. Concluzia e logica - avem o problema majora la gimnaziu. Nu cred in ideea ca elevii sunt mai prosti, sunt convinsa ca materia de invatat, dar, mai ales, metodica predarii sunt mult in urma, desuete si chiar retrograde.
Mai cred ca relatia elev-profesor a ramas incremenita intr-o distanta de comunicare, ca de la Pamant la Soare, in timp ce, in viata de zi cu zi, preadolescentii au alte nevoi si forme de manifestare si de comunicare.
Ceea ce inteleg mai greu este cum se intampla minunea ca, dupa un an, la testele nationale, peste 25-30% dintre "puturosii" de astazi ai natiei obtin nu doar note de trecere, ci chiar note bune. Sa fie motivul meditatiile - unde, asa cum spuneam, se invata altfel si relatia cu profesorul e de alt tip, decat la clasa?
Oricum, ceea ce nu inteleg nicicum, de nici un fel, este de ce nu facem nimic. Ce si cat mai asteapta Ministerul Educatiei, pentru a realiza mult clamata schimbare profunda, structurala, atat a curriculei, cat si a metodei? melania.vergu@gandul.info
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ioanlup | 09.05.2007 22:04 | 13655 vizualizări
Comentarii (18)
unii dintre copii au luat note foarte mari, ca de exemplu cei din lic. pedagogic din caransebes, unde notele au fost intre 6-9. intradevar ca au fost si note de 1 si 2, dar prea putine cazuri!
ma numar printre profesorii cu rezultate satisfacatoare la taza (trei note de 10 dar si doi de patru si un trei),dar nu sunt rezultatele pe care le asteptam.Exista un mare dezinteres din partea elevilor chiar si a parintilor fata de rezultatele obtinute.Aceasta ma ingrijoreaza.
Eu tot nu pricep, boerule,ce e aceea reforma in invatamant.Adica ,eu sa fac si sa dreg si sa aplic si sa...,in timp ce partenerul meu,sau partenerii,adica elevul si familia sa se uite in toate partile sa vada daca nu apare Messia care sa dea,sa faca ,sa...Nu cumva reforma trebuie sa inceapa din alta parte?In alta ordine de idei, sau in aceeasi ordine ,vin si intreb :"Ati vazut pe undeva promovarea muncii,a talentelor autentice,chiar si a nesemnificativelor eforturi facute de catre unii dintre oamenii scolilor?"
Toata lumea ofteaza dupa vile,masini smechere,si alte chestii la moda,dar n-am auzit pe nimeni vaietandu-se ca sta necorespunzator la morala, la cultura,etc.Ori nu am dreptate!Astept sa fiu contrazis.
La meciurile de fotbal importante,se apeleaza la arbitri straini!Si tot mai apar oarece comentarii...
Tezele unice au fost sustinute cu profesorii proprii,din scolile respective.Stim,fiecare,cat la suta din nota obtinuta de un elev se datoreaza acestuia si cat la suta se datoreaza "altor factori".
Procentul de 46.6 este ingrijorator(!).Sa ne imaginam ca tezele ar fi fost sustinute nu cu cadre didactice supraveghetoare din propria scoala,ci cu "arbitri straini"Credeti ca procentul ar fi fost LA FEL DE MARE?!
Astept sa vad la anul ce vor mai da copiii astia, pe care i-a zapacit sistemul. Si asa interesul lor este unul foarte pitic. Cum sa mai invete , cand au exemple de copii care canta manele si la 14-15-16 castiga sute de euro? Cum sa mai fie detereminat sa invete cand tata este mare sef pe santier si castiga intr-o luna cat un ptofesor intr-un an? Cum sa mai invete cand au telefoane de zeci de milioane pe mana date de parinti, ca de! este ,, al meu". Cum sa mai invete cand uneori stau in banca cate 7 ore?Cum sa mai invete cand regulile scolare ii dau tot mai des dreptate , chiar si atunci cand ridica mana la profesor? Avem rezultate slabe? pai de ce?
o catastrofa a fost aceasta teza unic..iar mediile copiilor sunr distruse...nu mai exista nicio cale de intoarcere...acesti copii nu ca nu au invatzat...defapt timpul si emotiile au fost problema...elevii sau grabit si au facut greseli minore care erau de 8 puncte..mie nu mi se pare...un lucru bunaceasta teza...mai ales pentru moralul copiilor..acestia sunt dezamagitzi acum..de ei insusi...si mediile nu se pot schimba...intradevar in multe cazuri se vede nivelul adevarat al elevului..dar se intampla si accidente din cauza neatentziei...sau emotiilor..la copii cu inteligentza..asta e...oricum eu cred cas este o mare porcarie...dc sa-i chinui asha pe acesti copii?atat stres atatea emotii..si plansete...
Eu am fost la mediatati 3 saptamani, stiam tot ce am facut in clasa, dar la teza mi-a picat alceva, toti va laudati ca sunt simple ca nustiu ce, daca eratyi voi in locu nostru nici 4 nu luait
La mine in clasa au existat 3 note de trecere restu au fos sub 5, dc? Va spun eu profa nu stie sa predea, jumatate dintre subiecte nici nu am invata sa le fac
...mie...mi s-au parut ushoare...asta bineinteles dupa ce am dat foaia...sunt o elva buna...am media 10 generala..-am fost la olimpiada natzionala...dar alta e problema..pur shi simplu m-am blokt la subiectul 9..care era banal..pentru un elev care avea cunoshtintele de la clasa...in loc de perimetru am citit arie.....de aici a pornit calvaru..:(..la 10 m-am blokt...la 11 am greshit la un semn..pana la ex 9 am totul perfect ..am luat 8:35...oricum nu imi fac probleme la medie...imi va ieshi 10...
nu cred ca e de vina experientza competitzionala ptr ca ..o am.dar...pur shi simplu emotziile..:)..
nu sunt de acord cu cei care spun ca subiectele au fost grele..cu.un minim de cunoshtinte. puteaI LUA USHOR NOTA 6....cred ca profesorul de la shcoala are un rol foarte impoortant .am norocul de a avea un prof f bun..;).
PTR ALEX..:MATEMATICA NU SE INVATZA IN 3 SAPTAMANI.;)
VA ROG SA IMI RASPUNDETZI LA O INTREBARE..:) LA ROMANA : NU MAI FACE PARTE DIN PROGRAMA IMNUL?....VA ROG MULT.......
Subiectele au fost simple. Nu am invatat in 3 saptamani, In acest timp am facut recapitulare. Stiam tot ce am facutr in clasa. Jumatate dintre subiectele de la teza nu stiam cum sa le fac, deoarece nu ne-a aratat profesoara. Cand i-am spus ca nu af facut in clasa a inceput sa isi bata joc de mine, spunea ca mint ca ea nea aratat. Nu numai eu am spus ca nu stie sa predea, toate clasele care fac cu ea.
VA ROG SA IMI RASPUNDETZI LA O INTREBARE..:) LA ROMANA : NU MAI FACE PARTE DIN PROGRAMA IMNUL?....VA ROG MULT.......va rog mult...:)..
la romana fac parte: imnul, balada, nuvela. trebuie sa avem in vedere k de la fiecare specie treb sa stii caracterizarea personajului(exceptie imnul) si demonstratia k o opera este imn/balada/nuvela. si ar trebuia sa adaog k am gresit exact la fel k tine elenyy la 10, 11 da makr am luat 9
:)...mc..jtii dc sunt curioasa de chestia cu imnu' ptr ca p siteu cu modele de subiecte de la edu ..la partea a3a...ne da trei varinate ..1 rezumatu..2.caracterizarea la un personaj din balada culta sau nuvela..3.argumentare la nuvela/balada culta..
la modele alea pur shi simplu ne pune sa ne alegem...ceea ce e foarte calumea.:D...shi de imn nu pomeneshte nimik..nimik.~X(.....
nu exista p aici nici un prof care sa ma lamureasca...cred.ca ar trecuie sa fie un forum p care sa putem toate intrebarile necesare..bineinteles unui specialis.de la edu..sau nush.:-?]
..----...
Pentru toti elevii: la http://www.didactic.ro/forum (Sau din meniu Comunitate->Forum) gasiti forumul didactic.ro. Puteti pune intrebari generale in sectiunea Dialog cu elevii sau, pentru a discuta despre o anumita materie, intra la sectiunea din forum dedicata respectivei discipline.
timpul a fost scurt in rest subiectele au fost simple eu personal m-am grabit si crezand ca nu imi ajunge timpul le-am rezolvat fara sa le mai verific de aceea am luat 9,45 :((:(((:((
Ca profesor, am rezolvat cele 11 subiecte in 35 min. ceea ce inseamna ca elevii ar fi reusit sa le face in 70 min si cu 10 min verificare, 80 min. Deci o problema ar fi fost timpul. Din graba copii buni si f. buni au gresit la scaderi, inmultiri, scoateri din radical sau au facut arie in loc de perimetru, din graba la citit. Asi fi putut sa-i ajut, imi pare rau ca nu am facut-o, pt ca am aflat de la alti copiii pe care ii am la pregatire ca au fost ajutati de profesori in scoala. Am mizat pe corectitudinea colegilor mei de breasla , dar m-am inselat. Asa ca m-am ales cu cea mai mare nota pe scoala... 7 si numai una. Macar nu s-a luat nici un 1
Consider ca ar fi o mare eroare sa se continue proiectul "teza unica" . Rezultatele au aratat esecul acestui proiect, era insa previzibil acest esec.
da teza a fost super usoara asa ca ma bucur ca am luat 9 la mate si sper sa iau si in al doilea semestru tot 9 sau chiar 10
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.