Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

85% dintre profesori lucrează superficial cu elevii

Preşedintele EDUGATE a criticat modul în care se face formarea profesională, ca fiind „superficial, teoretizat şi neaplicativ“. Florian Colceag şi-a manifestat nemulţumirea faţă de educaţia centrată pe curriculă şi pe profesor, şi nu pe dezvoltarea abilităţilor naturale ale elevilor. În opinia sa, acest lucru duce la demotivarea elevilor care gândesc vizual şi spaţial şi care au o gândire creativă şi nu reproductivă. Florian Colceag a spus că la peste 85% dintre profesori se observă superficialitate în lucrul cu elevii.
Un alt circuit „vicios“ reclamat de profesorul Colceag este cel al evaluărilor secvenţiale care se realizează inexact, nestructurat pe dezvoltarea abilităţilor elevului şi pe progresul său academic, confuz şi subiectiv, demotivant, nejustificabil pe dezvoltarea inteligenţei, motivaţiei şi creativităţii. Acest circuit al evaluării secvenţiale duce, după cum susţine Colceag, la confuzia asupra propriilor performanţe şi la lipsa de interes faţă de şcoală, precum şi la tendinţa de a fura nota.
O altă acuză adusă de Consorţiu asupra sistemului educaţional este curricula care e orientată spre trecut. „Curricula este elaborată fără norme de elaborare precise orientate pe dezvoltarea potenţialilor elevi, deseori fără o aplicabilitate practică, directă şi fără mijloace corespunzătoare de ridicare a interesului elevilor“, consideră preşedintele Florian Colceag.
„Concluziile prezentate au fost făcute în urma unei analize comparative a tematicilor de reglementare din alte legi ale educaţiei cu ceea ce se întâmplă în sistemul educaţional românesc. Înainte de a face un pachet de legi, trebuiau identificate toate problemele din sistem“, este de părere Florian Colceag.
La rândul său, Eugen Noveanu, cercetător asociat la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), a declarat că ceea ce se face în sistemul educaţional românesc este memorarea de către elevi a celor predate de profesori şi nu cunoaşterea prin învăţare. „Trebuie construită cunoaşterea, mergând pe învăţare nu memorare. Profesorul trebuie să îl ajute pe elev să cunoască, asta e centrarea pe elev. Dar la noi acest lucru va mai dura încă 15-20 de ani“, a afirmat cercetătorul ISE. (O.R.)

Articol din editia de Joi, 11 Octombrie 2007, Ziarul Lumina

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: trisi | 18.10.2007 20:18 | 2291 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (15)

0 0

18.10.2007 21:30 ela52

Pachetele de legi, ca au fost si vor mai fi destule,pactul pentru educatie si alte astfel de gaselnite sunt ca o compresa sterila pe o rana care nu a fost dezinfectata .Infectia lucreaza pe sub pansament si va rabufni candva .In rana infectata se intra cu bisturiul!Cauzele, problemele trebuie depistate si "tratate " !Nu cu festivism si hei-rup ci cu munca asidua a celor care au vocatia martiriului.Dar , oare , mai sunt astfel de oameni pe la noi !?!

0 0

18.10.2007 21:34 lpopescu2001

iar profesorii recunosc asta....Dl Florian Colceag cum a constatat asta, la fata locului?I-a urmarit pe copii si in clasa si acasa ca sa vada cum se prelungeste de la o incinta la alta mediocritatea?PROBLEMELE DE SISTEM SUNT MULTIPLE SI AR FI PREA GREU SA LE ELIMINI DINTRODATA. CA SA NU SE IMPUTA PESTELE TREBUIE CURATAT INTAI CAPUL....PRIETENII STIU DE CE...

0 0

18.10.2007 22:06 idan

...sistemul romanesc de invatamant trebuie reformat, in primul rand prin regandirea programelor si a manualelor...se lucreaza dupa planuri si programe de invatamant din anul 2000, manuale din anul 2000 revizuite numai cu numele si cu cate o pagina introdusa ici-colo...prea multe cunostinte teoretice...

0 0

18.10.2007 23:27 girbeagaby

are dreptate idan, unele programe de invatamant sunt dezastruoase.Cat priveste faptul ca nu toate cadrele didactice isi fac datoria asa cum ar trebui, poate ca e adevarat!insa cred ca e vorba de protejati,in general.

0 0

18.10.2007 23:57 ameliaulmeanu

nu-i vb NEAPARAT de programe vechi, ci de incapatanarea profesorilor care prefera sa se duca l;a clasa si sa doarma...e mai usor asa...profesorii cu vechime mai mare de 15 ani nu mai au chef sa foloseasca metode interactive, pt k le e TARE GREU sa se dezbare de vechile obiceiuri..la lb straine, de ex, multor profi le e mai usor sa predea teorie si sa asculte cum elevii reproduc mai mult sau mai putin fidel informatia...si atunci, cum sa invete elevul sa foloseasca limba independent de orice structuri gramaticale, daca 8, 12 ani E OBLIGAT SA REPRODUCA NISTE INFORMATII care nu ii folosesc in conversatie,informatii pana la urma nerelevante, pt k liceul e de cultura generala, nu de specializare si elevii nu trebuie sa invete teorii ca si cand ar fi la facultate de lb straine...

0 0

19.10.2007 00:00 bardamyk

„superficial, teoretizat şi neaplicativ“ nu este numai "modul în care se face formarea profesională" in scoala romaneasca ci si modul in care domnul profesor Colceag face analiza acestui sistem.

0 0

19.10.2007 13:05 rafila_badea

Doamna ameliaulmeanu ,a gasit cea mai buna "MOTIVATIE".De ce sa gasim "vinovatii fara vina"?Eu, am 29 de ani de munca la catedra si o spun cu mandrie ca nu sunt mai prejos de cei tineri.Anul acesta termin Psihopedagogia si Stiintele Educatiei,la zi,buget ,fara taxa(am si bursa},si imi iubesc meseria ca in primii ani ,aplic;mozaic,lotus,acvariul,ciorchinele,met. creative;brainstormingul,brainwriting,Philips...Incercati sa cautati esanta lucrurilor si sa nu emiteti judecati gratuite!

0 0

19.10.2007 13:06 rafila_badea

corectez: in loc desanta- esenta

0 0

19.10.2007 15:26 king_george4

Doamna Rafila Badea, aveti simpatia mea. Toata lumea se plange dar pe "sapa" nu mai pune nimeni mana...Sistemul este acela pe care-l alegem noi sau dupa caz ne complacem in el.

0 0

19.10.2007 16:05 radumariutza

Nu stiu in ce scoala predati, doamna ameliaulmeanu. Poate aveti dreptate, la dumneavoastra in scoala se doarme. Insa a spune acest lucru despre profesorii cu o vechime mai mare de 15 ani mi se pare prea mult. Ati jignit multa lume. Multi din cei pe care ii gasiti vinovati de starea invatamantului muncesc din greu si au rezultate remarcabile.Poate ar trebui sa va priviti mai bine in jur.

0 0

19.10.2007 18:28 onix_43_kid

Cand ai in fata ta un astfel de subiect delicat te gandesti mult si la multe . Eu sunt si dascal si parinte , dar mai ales parinte de dascal . In consecinta , as putea spune dupa 26 de ani vechime , ca omului de la catedra care NU e superficial , ci extrem de implicat ,de pregatit , nu-i ridica nimeni niciodata statuie !

Ma incadrez in ceilalti 15 % , care formeaza intregul ,dar nu inteleg de ce sunteti asa de agresivi .

Eu cred in mine , in noi , oameni buni ! Tocmai v-am spus ca fiica mea e o invatatoare tanara care vine sa CONTRAZICA cele spuse mai sus . Cunosc , insa si cazuri concrete din cei 85 % si credeti-ma , asa e !

0 0

19.10.2007 20:30 professorbujor

"Superficial,teoretizat si neaplicativ".

Poate ca da, poate ca nu.Verdicte poate da oricine,asa ca sa se afle in treaba!

Cu ce studii temeinice si propuneri fundamantate a venit stimabilul?Daca are cineva stiinta ,sa le scoata la lumina spre a ne lumina si noi cei din bezna nestiintei.Este simplu de a arunca vina acolo este mai la indemana,dar nimeni nu indrazneste a ataca problema la baza;puteti sa scrieti milioane de carti si sa dati alte milioane de solutii teoretice pentru ameliorarea pacientului ,pana nu se va accepta ideea ca de starea actuala a invatamantului responsabila este societatea in intregul ei,nu se va rezolva absolut nimic.Nu dascalimea este vinovata ci lumea in care traim si valorile cu care defilam ,mai binezis,nonvalorile.Puteti arunca pisica moarta in ce ograda doriti,dar mai devreme ,sau mai tarziu ,veti afla, poate,ca tot ce se intampla este efectul actiunii fiecarui cetatean care este responsabil nu numai de dimensiunea propriei burti ci si de aceea a celui de alaturi!

0 0

20.10.2007 17:10 rafila_badea

"Responsabila este societatea in intregul ei"-da,domnule professorbujor aceasta este ideea pe care numai o minte limpede ca a dvs.si a celorlalti colegi o pot desprinde.De undelozinca:"dezbina si domina!"Am mare incredere in TINERI fiind mama a2copii,si sunt convinsa domnule ONIX43 KIDca fetita dvs. este un dascal "de toata isprava!"Asa parinte, asa copil"!copiii cadrelor didactice sunt DEOSEBITI.

0 0

21.10.2007 17:33 dinel

E adevarat si nu !



Spre dezastru duc manualele alternative(prea multe ) . Studiati-le pe toate la disciplina pe care o aveti si veti constata ca nu se pune accentul pe performanta elevior ,ci pe cea de a promova unul din manuale in detrimentul altuia mai prost decat celalalt. Daca se studiaza cu atentie continutul "curriculei " veti constata ca nimic din ce se cere in ea nu gasiti in asa zisa logica a manualelor . Totul e un balast ,bazat pe imagini ,pe inerpretari a unor informatii sterile ,care nu au un suport cat de cat concret . E o promovare a intereselor de grup editorial .

Se incearca anularea acelei inteligente native a copiilor nostri .

Dati copiilor concretul bazat pe abstract si vedeti ce performante obtineti !

Nu cred ca exista dascali in zilele de azi sa nu foloseasca metode interactive . Cu totii suntem ancorati in nou . Luam idei si le adaptam la situatii noi (indiferent de varsta pe care o avem la catedra )> Nu poti in ziua de azi sa te PLAFONEZI. Asa ca.....??!!??

0 0

22.10.2007 22:12 sorinborodi

85 % !.Cata precizie de estimare,extraordinar...........

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN