Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Tezele unice reinventeaza toceala

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti ii acuza pe autorii subiectelor tezelor unice si pe ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, printr-o scrisoare deschisa, ca subiectele pentru tezele unice sint “stufoase si complicate”. Din anul scolar 2007-2008, tezele cu subiect unic au inlocuit testele nationale ca modalitate de admitere in liceu.

“Avind in vedere ca programele la toate materiile sint extrem de incarcate, cu notiuni in dezacord cu virsta elevilor si pe care nu le vor folosi niciodata in viata, ne exprimam dezacordul fata de subiectele propuse pentru tezele cu subiect unic”, spun parintii nemultumiti. Acestia considera ca maniera in care au fost compuse aceste subiecte nu exprima decit dorinta celor de la minister “de a le demonstra copiilor ca s-au obosit degeaba sa invete mecanic niste notiuni mult prea grele pentru ei” si de a-i face pe parinti sa analizeze tot mai mult necesitatea si oportunitatea meditatiilor, incepind chiar si cu clasa a V-a sau a VI-a.

Parintii spun ca subiectele la limba si literatura romana sint prea complexe si neatractive pentru un copil de clasa a VIII-a. Acestia dau exemplu un subiect care propune spre analiza la prima vedere o poezie de Nicolae Labis, ce contine expresii din folclor cum ar fi “iarba-ntomnata”, pe linga care elevul are de facut si doua compuneri. “Considerati ca aceste subiectele stufoase si complicate se adreseaza copiilor de clasa a VIII-a? Nu cumva erau pentru studentii de la Facultatea de Litere si le-ati incurcat?”, se intreaba reprezentantii parintilor. In opinia acestora, aceste subiecte cauta doar sa incurce elevii, sa-i descurajeze si nicidecum sa verifice daca elevii dispun de un bagaj corespunzator de cunostinte.

Situatia este aceeasi si la restul materiilor de examen, spun parintii. “In legatura cu subiectele propuse la geografie, credem ca, daca ar fi vazute de partenerii nostri din Uniunea Europeana, acestia ar ramine socati de faptul ca in timp ce la ei copiii se orienteaza dupa harti si studiaza programe de localizare prin sistemul GPS, in Romania hartile trebuie memorate”, se arata in scrisoarea parintilor. In ceea ce priveste matematica, parintii acuza ca subiectele au acelasi volum mare de exercitii si probleme cu un grad de dificultate foarte ridicat. “In concluzie, copiii din Romania nu sint invatati cum sa invete, nu sint evaluati cum trebuie si nu sint formati pentru viata”, incheie scrisoarea parintilor.

Fiecare lucrare va fi evaluata de doi profesori, altii decit cei din unitatile de invatamint de la care provin tezele. Activitatea de evaluare va dura maximum trei zile. Evaluarea se face pe baza unui punctaj pe scara 1-100. Insa parintii sint nemultumiti si pentru ca elevii sint dezavantajati la sutimi, prin rotunjire. De exemplu, daca primeste peste 9,50, nota finala va fi 10, insa daca ia 9,49, in catalog se va trece 9.

Sursa: Cotidianul

Stirea se poate comenta si la http://mateclub.wordpress.com/2007/12/01/tezele-unice-reinventeaza-toceala/#respond

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: claudiu007 | 01.12.2007 11:35 | 922 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (4)

0 0

01.12.2007 19:14 vioscout

De ce va minunati? Doar ca, in invatamant nu se schimba nimic. La cativa ani ministrii care, fac si ei ce cred si ce aud, de la sfatuitorii din umbra...

La invatamant este ca la fotbal, se pricepe toata lumea...!

0 0

02.12.2007 07:06 sandutopy

k

0 0

02.12.2007 08:41 arorua_ddm

,,Insa parintii sint nemultumiti si pentru ca elevii sint dezavantajati la sutimi, prin rotunjire. De exemplu, daca primeste peste 9,50, nota finala va fi 10, insa daca ia 9,49, in catalog se va trece 9" Sunt de acord, dar sa nu uitam ca elevii sunt dezavantajati si la admitere, cand sutimile nu se iau in calcul...

0 0

04.12.2007 18:15 marianaturcu_luminis

Tezele cu subiect unic creeaza un stres enorm, mai ales ca la unele discipline cum ar fi geografia nu s-a studiat bine programa din timpul anului scolar si fiecare cadru didactic isi pune intrebarea: vor fi subiecte cu itemi si despre clima? (mai ales in urma revenirii hotararii ministerului). In plus timpul de pregatire pentru aceasta teza a fost foarte scurt. Aceasta teza cred ca ii avantajeaza pe cei care si asa nu invata si la examen obtin rezultate sub limita, dar ii dzavantajeaza pe cei care se straduiesc sa obtina rezultate bune. Acest tip de teza dezavantajeaza si cadrele didactice deoarece nu mai pot sa organizeze practivitati extrascolare de talie mai mare, deoarece elevii motiveaza ca nu le permite timpul avand de studiat pentru teza. Cat despre nota care se trece in catalog si cea care ramane in consideratie pentru admitere nu este ceva anormal. In catalog asa se trec notele (lucru cunoscut de toti elevii si parintii care au trecut pe bancile scolii pana acum). Parintii trebuiau sa se revolte atunci cand s-a pus problema trecerii la examinarea elevilor prin tezele cu subiect unic. Cred ca nicaieri nu sunt hartuiti asa ca in invatamantul romanesc atat elevii, cat si parintii si profesorii.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN