Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Parintii, trasi pe sfoara cu admiterea în liceu

Trebuie sa-l dezamagesc: am si una, si alta. Aceasta teza unica este foarte buna, atât timp cât sistemul de învatamânt este tot mai slab, precizeaza mai departe, în comentariul sau de pe site, cititorul anonim. Cu alte cuvinte, persoana recunoaste ca este parinte si ca îl aranjeaza acest gen de evaluare, probabil, în conditiile în care copilul nu mai este atât de stresat. Sincer sa fiu, m-am oprit asupra acestui comentariu, deoarece, din punctul sau de vedere, cititorul are dreptate. Probabil ca fiul sau fiica sa învata foarte bine la scoala. Sau, poate, copilul este un elev mediocru la învatatura. În ambele cazuri - suntem datori sa-l avertizam pe cititorul nostru - copilul va avea mult de suferit. Daca este un elev bun la învatatura, drama lui scolara se va materializa în anii de liceu, atunci când va constata ca a terminat studiile într-o clasa mediocra, dintr-un liceu de prestigiu. În cel de-al doilea caz, copilul slab la învatatura va constientiza ca a trecut ca gâsca prin apa în liceu, numai dupa ce se vede „capabil” doar ca sa îngroase rândurile somerilor din România sau ale culegatorilor de mere din Italia, pentru ca nu a învatat nici o meserie adevarata. Atunci, se pune întrebarea „cine este de vina?”. Numai ca va fi prea târziu si parintele va îmbatrâni si nu va mai avea putere sa îndrume pasii copilului, vazându-l cât sufera, iar întoarcerea la scoala nu va mai fi posibila. Daca ramânem cu blestemul pe buze „nenorocit fie învatamântul!”, este ca si când vom continua sa ne luptam lucizi cu morile de vant.


Al. Calmacu, Gardianul 14.12.2007



Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: trisi | 14.12.2007 21:27 | 3345 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (25)

0 0

14.12.2007 22:56 trisi - Autor

Deci ce-ar trebui facut??

0 0

15.12.2007 10:04 valnas

aveti dreptate in cele afirmate-

eu sunt prof.si parinte de elev in clasa a VIII-a.sotul e prof.si el.

Fiica noastra a fost f.stresata in timpul primei teze,la matem.,pt.ca multi colegi aflati in acea sala copiau.

Asa ca a transcris teza de 2 ori,s-a enervat pe cei care copiau sipe supraveghetori si....a luat 7,70.

Asta desi avea 10,10 in catalog la acea disciplina(noi nu suntem profi in acea scoala,unde e fiica noastra si nici in localitate).A recuperat la celelalte teze dar,nu a dormit noptile si a avut cosmaruri iar,imediat dupa ultima teza de ieri,a facut febra.E bolnava acum.

La mine la serviciu,din 18 asistenti,doar 3 nu le-am permis copiatul-dir.a spus sa nu facem politie.

0 0

16.12.2007 08:56 1957

Consider ca sunt inutile aceste teze cu subiect unic.Eu as merge pe examen de admitere in liceu, pe profilul ales. Si daca tot s-au dat aceste teze,de ce nu suntem seriosi, responsabili,dascali adevarati? Mereu suspiciuni si denigrari, uneori indreptatite.Rusine celor care nu au respectat conditiile impuse de situatie.

0 0

16.12.2007 12:12 stephano

Ar fi eficace si aceste teze daca nu ne-am bate joc de statutul de dascal. Imi pare rau sa constat ca dascalii din Romania nu vor sa inteleaga, ca prin faptul ca lasa elevii sa copieze promoveaza mai departe furtul, inselaciunea,etc. Ce fel de generatie educam stimati colegi??? Vor fi si mai hoti decat generatia noastra. Asa nu vom fi niciodata europeni!

0 0

16.12.2007 12:41 sorinborodi

Am trimis un protest si o propunere celor in drept.Textul se afla aici:

http://www.didactic.ro/forum/viewtopic.php?t=7597

0 0

16.12.2007 15:37 spec

Rugam presa sa sprijine invatamantul romanesc ! Sa nu lase sa se ajunga, prin abuz, la niste aberatii ale unui ministru trecator prin sistem si care declara ca este „dusmanul Testelor Nationale” ! Decizia de renuntare la Testele Nationale este fortata si cu mari costuri psihice si ...financiare !! Inlocuirea Testelor Nationale cu 10 Teze Unice(cl. VII-VIII) constituie cea mai mare eroare care s-ar putea face pentru elevi ! Reprezinta, de fapt, 4 TESTE NATIONALE/ 10 probe !!! Tezele Unice s-au dovedit in anul scolar 2006-2007, la cl.a VII-a, dar mai ales acum la ambele clase, o mare formalitate(avantajarea in masa a elevilor de catre supraveghetori si corectori). Cele 6 teze de la clasa a VIII-a, sau cele 10 teze(VII-VIII) pot fi date de in mod firesc, normal, ca pana acum, fiecare profesor fiind interesat sa–si evalueze elevii si , totodata, munca proprie la clasa... Iar Testele Nationale sa ramana ca un examen de sinteza si de evaluare la sfarsit de ciclu de invatamant gimnazial, urmat de repartizare computerizata...Sau examen de admitere...Dar, oare, aceste opinii ajung la MEDC ???

0 0

17.12.2007 08:49 artenililiana

Nu sunt deacord cu acest sistem de evaluare in vederea admiterii la liceu. Cunosc destule situatii care dovedesc faptul ca elevi mediocri iau note bune si sunt convinsa ca la mijloc sunt interese mari. Ne trezim ca vor fi liceeni elevii care nici nu stiu bine sa citeasca(sunt multe cazuri).

0 0

17.12.2007 10:51 nasti

aceste teze reprezinta inca un experiment esuat al invatamantului romanesc.un compromis total.

0 0

17.12.2007 21:18 cdiasimi

Din punctul meu de vedere totul se reduce la COPIAT. Copiii buni sunt nedrepttiti si foarte stresati, ajungand in cele din urma la concluzia ca invatatura nu e buna la nimic; oricum "se trece". Cei slabi (eu nu le-as spune asa, mai degraba nemotivati sau neinteresati ... stiu ei de ce!)oricum trec si ajung sa ii streseze pe cei care invata. Totul e un cerc inchis, vicios, din care nu vom iesi (nici profesori, nici elevi)atata tim p cat nu se enunta la COPIAT.

0 0

17.12.2007 22:09 ancad

Daca ati vazu subiectele la romana va intreb:Sunt subiecte de olimpiada?

Ce fac elevii care nu au talent literar?

Rateaza intrarea la liceu pentru ca nu li s-a acordat nici o sansa?

Unde este nivelul mediu?

Este o rusine ceea ce fac acestor copii.

In loc sa le usuram sarcina ii ingreunam cu 6 examene.Admiterea la liceu este o mare mincuna si ar trebui sa se reitroduca examenele de admitere pentru a acorda o sansa corecta tuturor copiilor.

Am un baiat in clasa a VIII-a si este distrus degeaba a luat 10 la matema tica;degeaba a invatat toata teoria si comentariile la romana.Nu a avut mnici o sansa .Dintr-un copil optimist si echilibrat a ajuns sa se comnsidere slab la invatatura si sa spuna ca nu mai intelege cum a reusit sa termine clasele V- VII cu medii peste 9.Nu mai are incredere in el.

Ce faceti domnilor?Experimente pe copii nostri?

0 0

17.12.2007 23:08 inteldani

Ca supraveghetor-copiii au fost supersupravegheati: presa, televiziune in curtea scolii dupa teze, ...

Ca parinte: MULTUMESC BUNULUI DUMNEZEU CA NU AM COPII ASA DE MARI; SUNT ALATURI DE TOTI PARINTII COPIILOR DE LA ORAS CARE-SI VAD PRUNCII depasiti de notele copiilor din provincie!

0 0

18.12.2007 08:12 crysta

Profesori de liceu!

Va rog sa luati atitudine referitor la aceasta nebunie care se numeste teza unica, deoarece clasele dumneavoastra se vor umple de mediocritati. Elevii cei buni si foarte buni n-au copiat fiindca n-au avut de unde(normal) iar unii certati cu scoala au luat note aproape cat ceilalti. Ca urmare, vor avea pretentia sa mearga la licee respectabile.Acesti copii n-au inteles nimic altceva din primul lor examen decat ca in continuare se vor putea descurca cu furatul. Vor fura toata viata. Cei muncitori sunt incurcati si nu stiu ce sa mai creada: sa invete sau sa nu invete? Un lucru este cert: dupa aceasta experienta multi se gandesc deja sa plece din tara. Ce educatie face invatamantul romanesc pana la urma? Faceti un feed-back si analizati problema!Eu nu zic ca au fost si scoli in care nu s-a copiat dar in marea majoritate a fost mult prea lejer. Subiectele au fost de toata jena: prea usoare la matematica si aiurea la limba romana.

0 0

18.12.2007 14:22 b93lva

La scoala unde a fost corectata teza fiului meu s-au facut corecturi cu rosu pe teza.Este normal? Eu stiam ca nu, din cauza ca profesorul care corecteaza teza in urma contestatiilor va fi influentat de ceea ce a corectat anteriorul.

Va rog sa-mi spuneti daca stiti ceva in legatura cu acest aspect. Exista un regulament al profesorilor corectori?

0 0

18.12.2007 17:44 alinad

Liceele deja sunt umplute de mediocritati.Sau mai corect dupa ce ajung in licee elevii se transforma in mediocrii, oare de ce ? Ce faceti cu masa mare de elevi care ajung in clasa a XII-a si nu stiu scrie corect romaneste dupa 12 ani de invatare intensiva a limbii MATERNE !!! ( 5- 8 ore / saptamana). Ar fi o discutie de forum "de ce romanii vorbesc, citesc, scriu asa de slab limba romana dupa atatea ore alocate saptamanal acestui obiect de studiu".

0 0

18.12.2007 21:24 geis

Pentru b93lva:Greselile se subliniaza cu rosu pentru a evita interventia pe teza dupa ce ajung din nou in scoli.

0 0

19.12.2007 01:59 hatzu1

Tezele, in mod normal, se xerocopiaza si doar copia ajunge la elev. Problema e ca, nimeni nu s-a gandit sa faca o informare, asupra modului in care vor fi exprimate cerintele tezei. Astfel ca, unele cerinte, erau total diferite de cele de la examenul de capacitate. Profesorii, s-au bazat mai mult pe fler decat pe ceva concret.

0 0

19.12.2007 02:03 hatzu1

Nu stiu de ce vrem ca invatamantul si ceea ce e legat de el, sa fie mai organizat decat restul tarii? Nu e condus de aceeasi guvernanti, numiti pe criterii politice? nicidecum de competenta. Nu stiu de ce ne mai lamentam.

0 0

19.12.2007 10:16 crysta

Ce subiecte au fost cele de la lb. romana? Unde sunt descriptorii aia de performanta pe care trebuie sa-i aplicati atunci cand elaborati subiecte pentru o evaluare la sf. de ciclu? Elevul trebuie sa stie aia, ailalta ,etc.

De ce n-ati ales subiectele in asa fel incat sa nu dati prea mult loc interpretarilor? Parca ganditi cu picioarele!

0 0

19.12.2007 10:52 floarebernad

nu numai parintii sunt pacaliti ci si copiii, vorbesc din perspectiva de parinte a doi liceeni,copiii sunt complet dezorientati si viseaza doar ceva concret inafara tarii. aici nu mai gasesc nici o motivatie si e mare pacat pt. ca sunt multi ca ei. oare de ce? cei responsabili pot dormi linistiti?

0 0

19.12.2007 13:26 mihainv

DEWCI:-MA LAS DE INVATAT CA MAI BINE COPIEZ,CA ASA IAU NOTE"BUNE"CA SI DUMITRSCU CARE NU STEI SA SCRIE SI A LUAT LA ROMANA 7,IAR EU 6,85.E NORMAL?????/-FAC ROST DE UN CADOU(TIGARI,INEL ETC)IL DAU PFOF CA STIU CINE E LA SUSPRAVEGHERE SI MI SCRIE TOT.iar eu ma joc pe telefon ca asa e mai bine.cine sunt supraveghetorii-niste analfebeti care sunt pusi sa aduca de afara subiectele pt cei care au facut CHETA.vai de noi.asa ROMANIE ASA SCOALA.unde e lectia de patrotism???unde sunt lectiile de educatie civica - unde elevii sunt inv ce e corect si ce nu?????????acum el e pus in dilema cine e mincinos-invatatorul

ptof asistent

corectorul

care din ei?

0 0

19.12.2007 20:44 geis

Nu te supara mihainv, dar numele proprii se scriu cu majuscule(asa am invatat de la d-na mea invatatoare!!!) si apoi comentez (cu grija caci e un forum al intelectualilor!)

0 0

20.12.2007 10:31 alinad

Sugerez cadrelor didactice ca atunci cand discuta despre programele scolare pe langa ce n-ar trebui facut sa stabileasca si niste maximale ca unii invatatori si profesori doresc sa-i scoata direct doctori in stiinte pe elevii de la clasele lor. Nu mi se pare corect ca pentru statuia unuia copilul meu la 25 de ani sa se interneze la nebuni, nu mai zic ca in anii trecuti orele de sport, lucru manual, muzica au fost ore de consultatii la romana si matematica. Bine ca de anul acesta fac prof de sport orele, nu ca le-ar face mai responsabil dar, macar ii scoate din clasa la aer liber si-n sala, acolo unde exista.

Iar in ceea ce priveste corectitudinea tezelor sa nu aveti impresia ca la examenele de admitere va fi altfel. Corectitudinea tine de OM nu de ministru.

0 0

20.12.2007 21:20 professorbujor

Da,corectitudinea chiar tine de om.Problema e,daca tine tot timpul.Sau numai cand avem noi nevoile noastre.

0 0

20.12.2007 21:52 professorbujor

Iar daca "liceele sunt pline de mediocritati",te intreaba si socoate,stimate cetitoriule,si mare critic de sistem,a cui e vina ?Cumva nestiinta de carte vine de la tezele cu subiect unic?

0 0

26.12.2007 16:49 matpet

Neştiinţa de carte vine în primul rând de la sistem.Să se elibereze programele de atâtea informaţii inutile,să se schimbe metodele de predare, să apară discipline opţionale atractive pentru elevi!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN