Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Fara teme de vacanta....

Vacanţa de iarnă începe în data de 22 decembrie şi se încheie pe 6 ianuarie 2008. Semestrul întâi din acest an şcolar se va încheia pe 1 februarie, după care urmează o vacanţă intersemestrială, în perioada 2-10 februarie.

Semestrul al II-lea începe pe 11 februarie şi se încheie pe 13 iunie. În acest interval va fi vacanţa de Paşte între 26 aprilie şi 4 mai. Vacanţa de vară va fi între 14 iunie-14 septembrie.

Copiind acest link in browser-ul dvs. veti putea vizualiza stirea si o puteti si comenta: http://justluvmath.wordpress.com/2007/12/26/fara-teme-de-vacanta/
Sursa: Realitatea TV

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: claudiu007 | 27.12.2007 02:58 | 7686 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (31)

0 0

27.12.2007 14:24 sorinborodi

Fenomenul "temelor pentru vacanta" este cu totul izolat.Foarte putini din profesorii pe care ii cunosc practica aceasta.Chiar si cei ce o fac,dau temei o alura facultativa.......

0 0

27.12.2007 14:58 lumynitza_gh

Cu sau fara teme de vacanta, sunt din ce in ce mai putini elevi care manifesta interes pentru invatatura. Despre implicarea familiei, ce sa mai vorbim! Au inceput si temele sa dauneze grav sanatatii?

0 0

27.12.2007 15:01 lumynitza_gh

Elevii de clasa a IV-a stau prost cu cititul



09.12.2007 22:16 România e sub media internaţională, la Pirls 2006 Regres Deşi la prima testare, din 2001, eram peste media internaţională



E o stire publicata pe site. Asa ca... fara teme de vacanta!

0 0

27.12.2007 16:52 constantin_obreja

Exista un timp al aruncarii pietrei si un timp al strangerii pietrelor! Sisif urca in fiecare zi stanca lui in varful muntelui! Probabil, Zeus i-a dat si lui o zi de odihna! Lasati copii sa se odihneasca in vacante! Orice sugestie va fi ... inca un punct pierdut pentru profesor! Eu, profesor de matematica, le spun copiilor sa citeassca "Ciresarii", Aventurile lui Tom ...., si sa faca orice le place! CE spuneti de tema de vacanta care ne asteapta pe noi, profesorii? PERFECTIONAREA pierderii timpului, pentru xx credite! Nu-i asa ca IUBITI TEMA DE VACANTA? Sarbatori Fericite!

0 0

27.12.2007 17:48 ioncicu

Problema nu este daca dam sau nu teme de vacanta.

Problema este ca nu e treaba inspectorului general.

0 0

27.12.2007 19:16 lumynitza_gh

"si sa faca orice le place!"...spune dl. prof. de matem.. In ultima vreme elevilor numai sa invete nu le place. Dirigintele fiului meu-prof. de matem. la Colegiul Economic spune ca, matematica se invata prin varful pixului. Nu ma plang, ca teme nu are nici in timpul anului, dar in vacante! Ca si parinte, dar ca si cadru didactic, nu sunt de acord cu aceasta. Nu e o tragedie daca un copil afecteaza 2 ore din zi efectuarii unor exercitii, probleme sau lecturii. Cate ore isi petrec copiii in fata calculatorului? Sunt si cursuri pe care le facem din placere. (AeL, Drag mi-e jocul romanesc etc).

0 0

27.12.2007 22:03 massy_66xxx

Sunt cadru didactic, dar si parinte si consider hotararea absolut fireasca. Vacanta, indiferent de cate teme are sau n-are elevul in timpul anului (acest lucru se lamureste la scoala )trebuie sa fie o perioada de relaxare, de recreere pentru elev, dar si pentru familia acestuia. In multe familii, mai ales la clasele mici, temele de vacanta sunt un mare stres prin volumul, dar si prin continutul acestora. Elevii mei, indiferent de clasa, au in vacanta doar de citit. Ce spuneti, stimati colegi , de niste cursuri in ziua de Craciun, de Revelion, de Paste? Ar fi interesant, nu?

0 0

27.12.2007 22:15 mariean_ghe

Inspectorul General al capitalei INTERZICE ...? În baza a ce ? A linguşelii faţă de ministru ?

Văd că toată lumea spune : elevii nu fac nimic din proprie iniţiativă . Pe de altă parte, tot ceea ce un copil reţine mai bine, este ceea ce descoperă, rezolvă, citeşte, experimentează singur . Fără teme, cum să facă asta ?

0 0

28.12.2007 12:36 ana2006

Tema pentru vacanta reprezinta problema invatamantului romanesc?!

Observ inca o data ca se pierd din vedere lucrurile importante, prioritatile, probleme adevarate pe care ar trebui sa le rezolve inspectoratele si ministerul; consider ca tema pentru vacanta ar trebui lasata la aprecierea fiecarui cadru didactic.

Cred, insa, ca lectura suplimentara nu ar trebui sa lipseasca nici in vacanta, nici in timpul scolii!



0 0

28.12.2007 17:13 ciolpan

Vacanta trebuie sa fie o perioada de relaxare.Temele de vacanta nu-si au rostul !!

0 0

28.12.2007 17:59 mflorii

Din spusele unora "vacanţa=perioadă de relaxare".După ce, relaxare? După o altă "relaxare" care a durat aproape un semestru? Nu vi se pare că mai nou elevii îşi fac" vacanţe personale"şi în timpul anului şcolar?

0 0

29.12.2007 11:02 professorbujor

Pauzele lungi si dese,cheia marilor succese!Toata lumea are dreptate!La multi ani!

0 0

29.12.2007 12:17 niko_teacher

nu va suparati dar elevul nu isi face nici tema de zi cu zi dar teme de vacanta!!!!!!!!!

nu-i intereseaza nimic legat de lectii dar sa mai faca si teme de vacanta!

:)

0 0

29.12.2007 13:17 lumynitza_gh

Dar cate reportaje cu acest subiect - al dezinteresului fata de invatatura al elevilor si indiferenta familiilor - ati urmarit pe posturile TV, comparativ cu cele ale cadrelor care incalca grav regulamentul si conduita de dascal?

0 0

29.12.2007 18:02 melinda_ax



Dupa mai bine de un sfert de veac de activitate la catedra, am ajuns la concluzia ca daca nu le dai tema de vacanta elevilor din ciclul gimnazial, atunci parintii sunt nemultumiti, iar daca le dai, atunci unora nu le place, dar de voie, de nevoie, majoritatea o fac. Ma refer la un volum rezonabil de munca ( aprox.1-2 ore pe saptamana), iar daca munca aceasta va fi si rasplatita, atunci toata lumea va fi multumita (cred eu).LA MULTI ANI SI RABDARE DORESC TUTUROR COLEGILOR.

0 0

29.12.2007 19:58 ela52

Fara teme de vacanta ! Daca elevul si familia sa manifesta un interes oarecare pentru invatatura, copilul va lucra cate ceva chiar daca are / nu are teme obligatorii in vacanta.Daca nu are nici o tragere de inima nici in cursul anului scolar, la ce bun tema de vacanta ? Va fi o corvoada in plus pentru familie si un alt prilej de a ploua asupra noastra cu numeroase "vorbe dulci"! Vorbesc din postura de parinte dar si de cadru didactic.

0 0

30.12.2007 09:21 lau

vacanta=perioada de relaxare cu tema inclusiv la MUZICA

0 0

30.12.2007 17:55 mialio

Vacanta...este numai pentru elevi?Pentru noi, profesorii nu este vacanta!Mi-a luat ceva timp sa pregatesc temele de vacanta pentru clasele mele(V-VIII).Nu cred ca-mi poate interzice Cineva sa ...lucrez cu elevul, indiferent de perioada.Consider ca temele de vacanta sunt firesti, ca si munca din timpul anului scolar...Atentie la ne...atentie!Si, rezultatele bune ...va deranjeaza cumva, dragi ministrii?Stiti de unde vin?Din munca...La multi ani si un 2008 reusit pentru toti colegii de breasla!

0 0

31.12.2007 17:49 louisam

Sunt mama unei fetite de clasa a IV-a care are permanent teme cu duiumul. Foarte rar lucreaza dupa manual. De obicei numai dupa culegeri si caiete speciale. Temele sunt multe si dificile, de aceea necesita aproape mereu ajutorul nostru, al parintilor. Copilul meu nu mai are timp sa se joace. Asa ca sunt de acord ca macar in vacanta sa nu li se mai dea teme. Chiar daca s-a spus fara teme noi totusi avem. Asa ca printre impodobitul bradului, asteptarea mosului, musafiri si vizite trebuie sa ne facem timp si pentru TEME.

0 0

31.12.2007 17:52 sorinborodi

Ii veti multumi invatatoarei mai tarziu.

0 0

01.01.2008 21:34 dana_t

Nu cred ca-i va multumi. Va ramane cu un gust amar al primilor ani de scoala, care au indepartat-o de la scopul nobil al acesteia.

Unde nu mai pui ca la ciclul gimnazial (aproape) toti profesorii ar dori sa dea teme, iar dupa vacanta ii iau drept odihniti pe bietii copii.

Ii recomand reteta pe care a aplicat-o fiul meu: cand a primit teme pentru vacanta a spus ca "refuza aceste teme, pentru ca...si mama lui e impotriva temelor pentru vacanta". Asta nu-l impiedica sa fie premiant si olimpic, muncind in timpul semestrului...

0 0

02.01.2008 00:35 adimatu

"Tema de vacanta"? E ca si cum ai spune "serviciul din concediu". Cati dintre dascali au fost la scoala in fiecare zi din vacanta chiar daca si-au luat concediu?

Cati au pregatit materiale pentru reluarea cursurilor in loc sa faca si ei cumparaturi pentru Craciun sau Revelion, in loc sa-si viziteze prietenii, parintii, nasii, finii?

Cineva mai sus spunea ca elevilor nu le mai place sa invete. Eu zic mereu ca trebuie sa fim seriosi. Cui i se pare ca-i place sa invete? Inveti ceva nou atunci cand esti intr-o situatie noua si nu o poti rezolva prin ceea ce sti sau atunci cand esti curios. In nici un caz nu incepi sa inveti ceva din simpla placere.

Cand eram eu elev nu aveam altceva de facut in timpul liber decat sa citesc pentru ca era singura sursa de informare, acum cu o tasta sau un buton obtii informatii aproape instantaneu. Le cautai cateva zile intr-o biblioteca. Si-atunci ce vrem sa invete copiii nostri?

Priviti la generatia adulta beneficiara a sistemului "temelor de vacanta". Sunt la un nivel intelectual acceptabil? Au castigat ceva prin obligatie? Traim intr-o societate inca bolnava dupa 50 de ani de minciuna si inca mintim (inconstient) si ne mintim.

De zece ani fac parte dintr-o echipa ce face formare in utilizarea calculatorului la clasa si ma lovesc de atitudinea unor colegi care vin la cursuri doar de dragul unor hartii, adeverinte. Foarte putini sunt cei care vin sa invete. La reciclarile la care trebuie sa participe dascalii cata lume doreste sa participe la toate orele de curs prevazute in program? De cate ori nu "se rezolva sa plecam mai repede"?

Scoala va deveni o placere atunci cand elevii care termina orele nu mai spun ca "au scapat de la scoala". Expresia aceasta ar trebui sa ne puna pe ganduri...

0 0

02.01.2008 10:52 ela52

Chiar nu se poate intelege ca temele de vacanta nu folosesc nimanui ? Fiul meu, dupa primul an de facultate , a exclamat fericit " prima vacanta fara teme , dupa 13 ani de scoala " .Nu era un elev mediocru, mereu la olimpiade nationale, a intrat cu 10 la facultate si tot la fel a terminat, deci nu sunt o mama delasatoare.Ucidem copiii in scoala, iar cand termina sunt si ei terminati !

0 0

02.01.2008 12:31 artenililiana

Temele de vacanta sunt, sau nu, o problema ,dar ce ne facem cu elevii nostri care REFUZA sa citeasca o carte(prefera rezumatul de pe net), refuza sa munceasca avand modele niste LICHELE CU BANI(.....)care le marcheaza existenta. In zadar spun baiatului meu, personal, ca lectura si lucrul individual sunt absolut necesare pentru formarea lui ca om, daca vede la tv. toti neispravitii bravand cu averile lor si facand atatea fite, aratand atata DISPRET la adresa OMULUI CINSTIT? Cred ca aici e problema...Ne-au acoperit coruptii, hotii, manelistii( vedete ale epocii),ne sufoca incultura si lipsa bunului simt de la vladica pana la opinca...Nu stiu de ce dar daca nu ne trezim, ma tem ca nepotii nostri nu au de la cine sa primeasca lumina invataturii si a dreptatii.

0 0

02.01.2008 17:07 sorinborodi

Est modus in rebus.

Eu zic sa facem,totusi o mica clasificare...a vacantelor.

Intr-o vacanta de Paste de o saptamana sau cat o fi acum,sau in cea de iarna de 2 saptamani,cu Craciun ,An Nou etc.,temele nu-si au rostul,evident.

Dar de vacanta mare ce ziceti ? Tine 3 luni,fratilor !

O indicare a unor surse ,deci nu neaparat o "tema obligatorie",ci un minimum-minimorum,doar atata cat elevul sa nu rupa total contactul cu educatia,

nu are cum sa dauneze.Dimpotriva...

0 0

05.01.2008 12:52 tedicoman

Temele se iau de pe net sau se copiaza de la colegi.Citiul din pasiune e o raritate.Elevii nostri citesc doar lecturi obligatorii si carti de comentarii.Decat lucru facut in sila sau de mantuiala, mai bine lipsa.Trebuie sa stimulam copiii astfel incat sa isi formeze cultura generala.Caietele minutios umplute cu teme se arunca, insa capul, nu.Din pacate, programele scolare sunt foarte stufoase.Zilele acestea am fost intr-o librarie si o doamna cerea o carte de Rebreanu impusa ca lectura de vacanta la clasa a ...V-a.Sa fim seriosi.

0 0

09.01.2008 14:53 lau

Cineva zicea ca temele date elevilor in vacanta de Craciun sau de Pasti, sunt o jignire adusa parintilor elevilor, pentru ca nu nimai copiii sunt stresati de teme ci si copiii, in vacanta de vara, de 3 luni, da. Sunt de acord cu Sorin Borodi

0 0

07.08.2008 22:47 harmony

Teme pentru vacanta ... pe mine ma amuza foarte tare profesorii care oricum nu fac nimic si chiar daca si-ar face meseria nu ar insemna mare lucru.Au o zi libera pe saptamanca ca si cum cine stie ce meserie ar avea si au doar 3-4 ore pe zi ca sa nu mai vorbim ca au pauze,intarzie si ne povestesc ce au gatit.Mie,sincer nu imi pasa cat de mult predau dar trecem peste.Si chiar daca s-ar chinui nu ar insemna mare lucru.Si mai vreti si salarii.Dar de ce?Un salariu de 5 milioane e mic,dar daca nu faci nimic,asta e.Si au vacante si tot ei se plang.Voi aveti teme acasa?Nu.Aveti niste lucrari pe care le corectati superficial si care fac parte din meseria voastra platita.Si dupa ce ca nu afceti nimic,mai impuneti voi sa se faca si in vacanta.Adica,voi sunteti de o nesimtire pura.Lasati temele ca daca vrea cineva sa invete,invata si fara.Si daca vrei sa cietsti,vrei,nu o faci din obligatie.O arta nu ai cum sa o bagi pe gat.Ori iti place,ori nu .

0 0

07.02.2009 00:10 allexitto

mda..mie mia dat teme de vacanta...dar cine le face?:))

0 0

23.06.2009 17:52 _anonim_

off...cred ca am vreo 80 si ceva de lecturi cu romane cu tot ( obligatoriu)...invat in ciclul gimnazial si am si pentru mate de facut o carte facultativ..toate in vacanta...nu mai am timp deloc...

0 0

04.01.2013 20:05 brodica

cartea nu se invata in vacanta! sa faca si profesorii care dau teme de vacanta cate un plan de lectie in fiecare zi din concediu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN