Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Tezele cu subiect unic, cea mai mare frauda din istoria invatamântului românesc

Evaluarile externe apartinand agentiilor independente de profil au concluzionat ca tezele unice, criteriu de intrare in liceu, au reprezentat cea mai mare frauda posibila din istoria invatamantului romanesc. Acestea cer demiterea ministrului Educatiei si revenirea la examene.

„Datele statistice comparative, calculate dupa comunicatele ministerului, demonstreaza falsitatea rezultatelor tezelor unice de la clasa a VIII-a. Astfel, la Geografie, 24% dintre elevi au luat nota 10 (in lipsa datelor pe transe de note putem presupune ca peste 70% dintre elevi au luat note intre 8 si 10). La Matematica, 35% dintre elevi au luat note intre 8 si 10 (13.312 elevi obtinand nota 10, in conditiile in care notele la matematica, in practica scolara, sunt destul de mici). La Limba Romana, 28% dintre elevi au obtinut note intre 8 si 10, iar la Limba materna, 50% dintre acestia au avut aceleasi performante“, se arata intr-o scrisoare deschisa, transmisa primului-ministru Calin Popescu Tariceanu, semnata de catre Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE). In sprijinirea acestor afirmatii stau insesi forumurile Ministerului Educatiei, ale principalelor institutii de presa care abunda in declaratii ale elevilor, profesorilor si parintilor referitoare „la modul rusinos in care au fost aranjate tezele unice, astfel incat fiecare scoala sa aiba rezultate cat mai bune, chiar daca nemeritate“.

«Nu exista un catalog oficial al tezelor unice«
Proportiile fraudei pot lua o mai mare amploare, deoarece nu exista documente care sa ateste notarea si corectitudinea trecerii mediilor obtinute la lucrari. „Nu exista nici un catalog oficial de conservare a notelor de la tezele unice, acelea care conteaza peste un an sau doi la admiterea in liceu, fapt de natura a incuraja posibile fraude in calcularea mediei de intrare la liceu“, se mai precizeaza in comunicatul AEACE. Aceasta situatie are drept cauza, in opinia agentiei, faptul ca toate comisiile si supraveghetorii au fost din propria scoala, creåndu-se astfel toate premisele ca aceste teze „sa fie trucate in mod grosolan, scopul lor fiind acela de a ascunde adevarul asupra nivelului de pregatire a elevilor“.
In concluzie, de efectul negativ al acestui mod de evaluare se vor lovi liceele, deoarece „elevi buni si foarte buni, de la scoli in care demnitatea si respectul pentru ierarhie valorica i-au impiedicat pe profesori sa falsifice tezele unice, isi vor vedea blocat accesul la liceele de renume, in favoarea celor care, prin frauda, au obtinut note de 10 la aceste teze“, asa cum a declarat Gheorghe Radulescu, secretarul general al AEACE.

Elevi corigenti au luat 10 la matematica
Situatii de acest fel s-au intalnit in mai multe scoli din judete, in care elevi cu medii de corigenta la oral au obtinut note de 9 si 10 la teze, la cea mai grea dintre discipline: matematica. Cele mai multe cazuri s-au intalnit in judetul Valcea. La scoala din comuna Barbatesti, din cei 16 elevi ai unitatii de invatamant care au sustinut tezele unice la matematica, 11 au obtinut nota 9,00 si cinci, nota 10. „Catalogul acestei clase arata cu totul altceva. Media pe clasa ajunge cu chiu cu vai la 6,00, cativa dintre acesti elevi avand, pana la aceste teze, note de corigenta“, se specifica in comunicatul AEACE. De asemenea, in comuna Humureni, din 13 elevi prezenti la teze, sase au luat nota 9,00 si sapte, nota 8,00. La scoala din comuna Petrari, cu un total de 40 de elevi, patru dintre acestia au obtinut nota 10, 15 – nota 9,00, 19 – nota 8,00, un 5,00 si un 7,00.

Tezele unice trebuie anulate
In vederea indreptarii acestei situatii, autorii documentului propun urmatoarele solutii: „Demiterea ministrului Cristian Adomnitei; anularea OM 1867/31.08.2007 prin care tezele unice devin criteriu de admitere la liceu; aplicarea „planului B“, incepand cu semestrul al II-lea din anul scolar curent, pentru intrarea elevilor la licee in anul scolar 2008-2009“.

Sursa: Gardianul, 7.01.2008,Alexandru Calmåcu

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: amz | 07.01.2008 00:07 | 4832 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (27)

0 0

07.01.2008 12:49 raduaurelia

Tezele au fost fradate si la Oituz Bacau .Elevi care au mers sporadic la scoala au obtinut note mari.Majoritatra considera ca nu mai are rost sa invete dc merge cu copiatul.Unora li s-au dictat solutiile/Pacat toata vita lor va fi o minciuna/

0 0

07.01.2008 14:00 spec

Sunt date cateva exemple de scoli(Barbatesti, Humureni, Petrari, dar sunt extrem de multe alte cazuri !) prin care se concluzioneaza ca tezele unice reprezinta cea mai mare frauda posibila din istoria invatamantului romanesc si o foarte mare eroare daca se continua cu aplicarea ordinului respectiv. Consider si eu ca se impune de urgenta anularea O.M. 1867/31.08.2007, prin care tezele unice au devenit criteriu de admitere in liceu. Iar pentru Proiectul Legii Invatamantului Preuniversitar, ce va fi aprobat de Parlamentul Romaniei, propunem ca presa si AEACE sa sustina ca trecerea de la gimnaziu la liceu sa se faca :

1) prin concurs organizat la nivelul unitatii de invatamant; concursul sa constea in probe la limba si literatura romana, matematica si o disciplina optionala(fizica, chimie, biologie, lb. moderna, istorie etc) in functie de filiera respectiva(teoretica, tehnologica, vocationala). 2)repartizare computerizata, care sa se realizeze dupa finalizarea concursului de admitere in licee, pentru elevii care nu au fost admisi sau care nu s-au inscris la concurs, pe locurile disponibile, pentru acestia luandu-se in calcul si rezultatele scolare din clasele gimnaziale( dar, fara evaluare prin „tezele unice”, ci teze obisnuite cum am dat si noi !)

0 0

07.01.2008 15:29 sorinborodi

Titlul articolului nu este deloc exagerat.Acum,o mare greseala ar fi sa credem ca "rezolvarea" incidentelor semnalate la Barbatesti, Humureni, Petrari ar remedia problema.Frauda a fost mare,mare de tot,ceva fara comparatie in invatamant .

0 0

07.01.2008 17:27 ioncicu

Parerea mea este ca ne agitam inutil. Se pare ca asta este ceeea ce s-a dorit. Ginditiva. Noi am spus de mult ca nu ajunge timpul pentru a parcurge materia. A reactionat cineva? Nu. Au revenit cu doua saptamini inaite de teza. Bataie de joc. Exista acolo la minister o adunatura de neica nimeni dar care tin cu tot dinadinsul sa ramina in istorie.

0 0

07.01.2008 17:41 suzana_d

Si daca comentam ne ia cineva in seama?Ce sa mai spunem de faptul ca o profesoara ,care era in comisie ,de la o scoala din judetul Iasi, a dat o foaie unei eleve mai bune la matemetica si ia spus sa scrie toate rezolvarile exercitiilor de la punctul II,ca apoi sa o dea altor elevi sa copie,iar biata fata a plans de ciuda .Cui i-a pasat de suferinta fetei?Domnului ministru?.Cine doreste probe sa ma contacteze.

0 0

07.01.2008 17:49 constantind

Au dreptete cei de la AEACE.Ar trebui anulate aceste teze pentru ca nu reflecta nici pe departe realitatea.Sunt unii elevi care muncesc si nu e corect sa piarda locul la un liceu bun numai pentru ca la scoala x,au fost profesori "binevoitori".Alti profesori s-au straduit sa fie corectitudine ,dar s-a intamplat ca in cazanul cu smoala,au fost pusi la "respect".

0 0

07.01.2008 17:56 giana24

tezele cu subiect unic ne confirma inca o data ca nu se mai tine cont de principiile didactice cu atat mai putin se doreste un invatamant calitativ, ci din contra notele nu oglindesc nici pe departe cunostintele insusite de elevi. Sa avem note mari e tot ce conteaza... ce se ascunde in spatele lor nu intereseaza pe nimeni. invatamantul romanesc actual se bazeaza pe aparente exagerate. Adevaratele consecinte le vom simti peste 10 ani cand oamenii vor muri in spitale din cauza unor medici incompetenti care au fost sefi de promotie cu nota 10, cand profesorii vor umbla cu google-ul deschis ca sa poata preda, cand academia romana va reglementa nefolosirea cratimei in limba romana pe motiv ca prea multi parlamentari si presedinti nu stiu sa o utilizeze si atunci pentru a vorbi corect vor institui reguli care sa fie usor de respectat de catre luminatiile dumnealor. Si la final ne vom mira cum de am ajuns atat de...jos, atat de inculti, atat de ignoranti...

pe cine intereseaza?! pe un domn ministru care nu stie cate stele sunt pe steagul UE? sau pe niste primari aliterati?! sau pe niste presedinti pierduti in bezna ranzitiei?! pe niste directori care au fost investiti in functie dupa marimea portofelului?!

si elevii normal ca profita ca nu e prost cel care cere cine cel care da....oare e vian lor ca profita de pe urma incompetentei?!

0 0

07.01.2008 19:18 adriana_dorina

s-a reusit egalizarea de sanse,in sensul in care elevii care au invatat au luat aceleasi note,daca nu mai mici,cu cei care au tras chiulul ani de zile...sau iata ca in invatamintul nostru minunile sunt posibile

0 0

07.01.2008 20:28 alienor

Situatie e mai mult decat asemanatoare si in judetul Constanta. am supravegheat la o scoala din judet si daca la Mate nu i-am lasat sa " vorbeasca" deloc, la Romana si Istorie mi s-a " sugerat " ca TREBUIE sa ia toata lumea "macar un 5 ". Mi s/a parut socant... Dar asta e... traim in Romania...

0 0

07.01.2008 22:34 emil

Personal, nu impartasesc decat in putina parte ideile acestui material. Intradevar, notele la tezele cu subiect unic nu pot fi, la acest moment, criterii de admitere la liceu. Dar sustin ca acest sistem de evaluare este bun, cu conditia ca profesorul titular al clasei sa se ocupe integral de evaluare, purtand raspunderea. In acest conditii, dupa parerea mea, frauda ar fi cea mai mica!

0 0

07.01.2008 22:39 emil

Pentru Doamnele/Domnii care reclama fraude, imi pun intrebarea de ce nu le-au semnalat la timp? Le-a fost teama de represalii? Pai si aici pot fi identificati usor, riscul este chiar mult mai mare! Nu inteleg de ce sa nu ne implicam si doar sa comentam, mai ales ca ar fi fost posibil..?

0 0

07.01.2008 23:08 emil

Intrebare pentru profesorii de specialitate care discuta pe acest subiect. Ati observat FRAUDE la clasele la care predati dvs.? Raspundeti corect. Va multumesc. V-am pus intrebarea pentru ca am constata ca "galagia" cea mai mare o fac oameni care nu sunt implicati in proces, lucru pe care l-am observat si pe forum.

0 0

07.01.2008 23:19 sorinborodi

La clasele MELE,nu.Oricum,nimeni nu poate fi in asa hal de sincer incat sa recunoasca...chiar daca asa ar fi fost.

Confirmarile ca s-a fraudat sunt de obicei:

-de la unii elevi ai unelor scoli

-alti profesori

-MAI ALES,prin neverosimilitatea rezultatelor

0 0

08.01.2008 00:47 emil

Mi se pare ciudat ca toate "dovezile" de frauda se bazeaza pe "am auzit ca...".

Alta intrebare: Cine a vazut REZULTATE la nivel macro(zona, judet, tara, etc.)?

Eu va pot da statistici la nivel de judet, care sunt...aproape normale, cu denaturari date doar de rotunjiri!

0 0

08.01.2008 01:13 chrissa

Eu sunt profesoara de limba si literatura romana si pot spune ca elevii mei din clasa a VII-a au obtinut la teza unica aceleasi note pe care le-ar obtinut si la mine.

Si inca o precizare: asa cum au fost subiectele, un elev nu putea copia. Sau daca ar fi copiat obtinea nota 4.

Credeti ca trebuie sa le dicteze cineva niste compuneri pe marginea unui subiect divers? Aici pot fi prinsi mai usor cei vinovati.

Eu am avut elevi care au luat si 2 si 10. Astia sunt.

0 0

08.01.2008 10:13 giana24

la nivel macro?! pai chiar asta e ideea pe care se bazezaza aparent sa iasa bine si normal, dar cu ce pret s-a ajuns la aceasta normalitate? si hai sa fim seriosi...fara foc nu iese fum... nu ar fi aparut atatea zvonuri de copiat daca nu ar fi fost in parte adevarat. Si notele de la licenta cand am dat examenul in vara la specializarea romana-engleza au iesit normale per ansamblu dar cum se face ca sefa de promotie a luat la titularizare 6,95?!?!?!?!?!?!(precizez ca subiectele de licenta si titularizare au fost asemanatoare) si alti colegi care au avut bursa in 4 ani de facultate au avut media de licenta undeva sub 7?????????? dar per total notele au fost normale...la fel ca la teze, doar ca au luat note mari cei care nu meritau. Parerea mea ca rezultatele la nivel de zona nu sunt concludente si ca acest mod de evaluare e total gresit...va intreb de ce nu era buna admiterea? (pentru ca era prea greu sa dai spaga sau era prea greu sa te interesezi cine va fi supraveghetor?!)

0 0

08.01.2008 13:44 zapata

Ne furam caciula!

Examene de admitere asta este solutia

0 0

08.01.2008 20:10 stefanik

Tezele unice asa fraudate sunt mai bune decat examen fraudat ,si elevii slabi au fost fericitii macar o data

0 0

08.01.2008 20:53 avalon2

Eu cred ca cea mai buna solutie ar fi ca fiecare liceu sa-si organizeze examene de admitere, dar nu pe baza mediilor obtinute in timpul anilor gimnaziali. Fraudate sau nu, tezele cu subiect unic nu reprezinta o solutie.

0 0

08.01.2008 21:58 sorinborodi

stefanik,poti detalia ?

0 0

08.01.2008 22:28 emil

Si eu astept detalii de exemplu concret de frauda. Tezele cu subiect unic sunt foarte bune si necesare, ca si instrument unic de evaluare, care sa fie folosite direct de catre profesorul clasei. Profesorul va purta raspunderea corectitudinii examinarii. El va fi cenzurat de catre proprii lui elevi, de parinti si de cei care controleaza sistemul. Tezele nu au ca scop admiterea la liceu.

0 0

08.01.2008 22:30 tedicoman

Cred ca examenul de admitere la liceu este cel mai bun mijloc de selectie a elevilor.Din pacate,se ia in considerare media tuturor anilor de gimnaziu, copilul trebuie sa fie bun la TOATE, ceea ce este o aberatie.Un copil care ar vrea sa urmeze profilul filologic ar da examen doar din materiile de specialitate in care exceleaza.Ce dorim de la copiii nostri:sa fie muzeografi sau curatori la un Muzeu de Arta,asa cum li s-a cerut la limba romana la ultimul subiect,in care li se cerea sa descrie un tablou...imaginat?Un asemenea item nu este accesibil elevilor de nivel mediu.

0 0

08.01.2008 22:32 tedicoman

Scuze pentru repetarea verbului "a cere".

0 0

09.01.2008 08:59 marianadascalu

La şcoala noastră s-a ţinut în mod deosebit cont ca la supraveghere să fie persoane serioase. Dacă se afirmă faptul că aceste teze au fost fraudate,şi mai ales la şcolile din mediul rural,la noi se poate verifica faptul ca notele obţinute la clasă sunt aproape identice cu rezultatele la teză. Soluţia ar fi revenirea la admiterea de altă dată!

Întradevăr ,cei care acuză nu sunt profesorii de romînă, matematică, geografie s-au istorie...

0 0

09.01.2008 16:34 stefanik

Un elev slab la invatatura nu poate avea la cele 6 teze note mari deci sa zicem media pe teze 7 media pe V VIII 6,5 deci medie de admitere 6,75 plus sau minus liceu slab sau sam

Tezele unice elimina timpul pierdut din vacanta

Sunt teze deci materie mai putina

Suntem oameni deci exista subiectivism

0 0

09.01.2008 21:44 constantin_obreja

1. Apreciez interventiile userului giana24! Cu mici amendamente, nimereste TINTA! Ca o observatie: NOI SUNTEM EXECUTANTI, deci aplicam ceea ce ni se spune! Si incercam SA OBTINEM REZULTATE CAT MAI BUNE IN CONDITIILE IMPUSE!

2. De ce sa ma ingrijorez ca un elev caruia EU II ACORD NOTA 4 sau 5 DIN MILA este APRECIAT DE MECT (cu legile, decretele, directivele de rigoare) cu NOTA 9? Bravo lui si ... ar trebui sa ma mai gandesc la PROPRIUL MEU SISTEM DE NOTARE! Poate am ramas in urma! Poate nu mai stiu sa pun note! Pe copil l-am felicitat! VA FI UN MATUR CARE SE VA DESCURCA IN VIATA! Nu asta conteaza?

3. De cativa ani buni sunt in invatamant si am avut si clase cu 45 elevi! Cu 20 mergem la olimpiada pe localiate si 15 dintre ei promovau la judet! Media tezelor date era aproape 7

(rareori peste 7!). Media obtinuta la teza data este .... aproape 8, in competitiile in care nu stiu daca pot garanta ca-mi pot insulta colegii cu prezenta a 2-3 copii la faza locala!

4. Frauda a fost deliberata! Deci de ce sa consum eu? Daca tara are nevoie de acest sistem, ma conformez! ATI VOTAT? ATI ALES PE CEI CARE VA VOR CONDUCE?

Acceptati-le regulile pe care vi le impun! EU N-AM VOTAT! DE CIUDA! Dar daca ei imi dau sansa sa promovez un Lesinat care are 3,4, 4, 5 (puse de mine) si 9 in teza, Ii MULTUMESC DOMNULUI GANDITOR DE DIRECTII ALE INVATAMANTLTULUI ROMANESC ca m-a scutit sa-i inventez o nota care sa-i permita promovarea! I-a oferit-o dansul!

5. Trist e ca, in actualul context, TEZELE AU CA SCOP SI ADMITEREA! contrar unor afirmatii facute de cineva). Si revin la giana24! (cititi!). Cred ca in semestru viitor voi aloca CATEVA ORE SUPLIMENTARE INVATARII TEHNICILOR DE COPIERE (in priam faza asistata de profesor, apoi individual in functiie de nivelul si cerintele fiecarui elev). Ce am de pierdut? NIMIC! LA ORA EU II ACORD ELEVULUI NOTA PE CARE O MERITA (si deseori coincide cu cea pe care si-o acora singur INAINTE DE ORA!) Ce se vrea mai departe? De ce sa-mi bat eu capul? Imi da cineva ceva pentru asta? Ma mai si (moto)cicaleste ca ajut copii sa-si poate duce crucea in spinare!

Final: ROMANIA DE MAINE CONTINUA SI AZI ZIUA DE IERI! Va veni o vreme cand vor

regreta ceea ce am facut, DAR NI S_A IMPUS! Alta solutie: o mica revolutie pentru o noua evolutie educationala! O vor?

Numai bine tuturor!

0 0

10.01.2008 14:21 oanalungu

buna ziua!

as mai adauga ceva :cei care au supravegheat pentru cei 28 lei pe care i-au primit ce gandesc ei oare?

nici macar nu merita pentru banii acestia sa intre pana in clasa d/apoi sa o faca supravegherea pe bune

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN