Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Elevii protesteaza: programa ne obliga sa invatam 11 ore pe zi!

CJE Covasna a cerut reducerea numarului de ore la cel mult sase pe zi si maximum 10-12 discipline. La rândul lor, parintii asteapta ca reevaluarea programei scolare sa se faca în cel mai scurt timp. „Nu este normal ca un elev sa stea în scoala câte sase sau sapte ore. Este inuman acest lucru, deoarece când ajung acasa, mai au nevoie de câte trei-patru ore ca sa-si faca temele. Este adevarat ca si în scolile din Occident copiii petrec cam tot atâta timp în clase, numai ca ei se întorc acasa cu temele scrise si învatate. Ceea ce se face acum prin noul pachet legislativ din învatamânt nu este în interesul copilului, ci al profesorului. Prin urmare, trebuie regândit programul cadru de învatamânt, precum siprogramele scolare de la fiecare disciplina. Asociatia noastra a atentionat ministerul ca în aceasta actiune nu trebuie cooptati doar specialisti si medici, ci, în primul rând, si psihologi, ca sa vedem cât poate sa duca în cârca un copil la o anumita vârsta”, ne-a declarat Mihaela Gunea, presedintele federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti. Daca înainte de 1991 un elev din clasele I-IV avea patru ore de scoala pe zi, cu doua recreatii mici, a câte zece minute, si una mare de 15 minute, acum acelasi elev sta cel putin cinci ore pe zi, cu recreatii, în cele mai multe scoli, de câte cinci minute. Comparând aceleasi perioade de timp, în învatamântul gimnazial (clasele V-VIII), un elev avea în orar maximum cinci ore pe zi, ultimele doua fiind programate de regula la discipline ce presupuneau minute de creativitate si relaxare. La liceu, lucrurile sunt si mai complicate, deoarece în majoritatea acestor institutii de învatamânt, acum, elevii trebuie sa frecventeze un numar de sapte si chiar opt ore, iar de cele mai multe ori, ultimele doua-trei sunt rezervate disciplinelor precum româna, matematica sau limbile straine. La toate acestea mai trebuie adaugate si orele individuale de studiu, care potrivit specialistilor, ajung sa fie în numar de trei sau patru, deoarece toti profesorii sunt dispusi sa dea o cantitate apreciabila de teme pentru acasa. În concluzie, numarul orelor dedicate scolii se ridica la câte 10-12 pe zi pentru un singur elev. Este adevarat ca, pâna în 1991, în scolile din România se învata sase din sapte zile pe saptamâna, îns, de când s-a trecut la cinci zile de studiu pe saptamâna, nu s-a operat nici o modificare în acest sens, în programele scolare.

«Prima tentatie e sa scape de disciplina incomoda»
Toti factorii de decizie sunt de acord ca programele scolare trebuiesc regândite. Numai ca, pentru moment, lucrul acesta este greu de realizat si necesita un timp mai îndelungat de cercetari. „În primul rând, legile din învatamânt nu pot stipula asemenea reglementari. Însa, trebuie regândita reforma curriculara, cu accent pe partea formativa a elevului, si numai în conditiile în care infrastructura permite acest lucru. Nu putem diminua aiurea numarul de ore scolare, deoarece riscam sa cadem în cealalta extrema. Sunt foarte multe presiuni care incita la eliminarea unor discipline, iar prima tentatie este sa se scape de disciplinele incomode. Nu poti elimina fizica sau chimia, însa este nevoie ca scoala sa fie astfel structurata, încât sa asigure elevului un bagaj minim de cunostinte”, ne-a declarat profesorul de fizica Marius Nistor, presedintele executiv al Federatiei „Spiru Haret”. „La Ministerul Educatiei se lucreaza la descongestionarea programelor scolare si a numarului de ore. În acest scop, ministrul educatiei a format o echipa larga de specialisti, dintre care fac parte si psihologi, care deja au început sa reanalizeze curricula scolara. Pâna în momentul de fata, va pot spune ca au fost centralizate toate propunerile din teritoriu si speram ca treaba sa mearga foarte bine. Însa, descongestionarea presupune o perioada lunga de timp, deoarece problemele sunt foarte complexe”, ne-a declarat Megdonia Paunescu, director în Directia Management Învatamânt Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei.

Mai putine ore pentru materii

În opinia Consiliului Judetean al Elevilor din Covasna, numarul de ore ar trebui sa fie de maximum patru ore pe zi în clasele primare, cinci la gimnaziu si sase la liceu. De asemenea, elevii vor si reducerea numarului de ore, atât pentru fiecare disciplina, cât si pe cantitatea totala a cursurilor, iar la materiile cu o ora pe saptamâna în programa sa nu existe mai mult de 24 de teme la un an scolar de 36 de saptamâni.

Sursa: Gardianul,10.01.2008,Alexandru Calmâcu

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: amz | 09.01.2008 23:23 | 3053 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (13)

0 0

10.01.2008 16:39 mihainv

e adfevarat ca sunt supraincarcati elevii,din toate clasele.De ce nu se lasa numai bazasi restul sa fie optionale?Dar si acestea sa fie predate de cadre calificate,nuPAINE pt cei care nu vor sa munceasca in alta parte.capitolele din manuale sa fie revizuite tinandu se cont de indicatiile date de noi"dascalii"

0 0

10.01.2008 16:43 mirelar

E ADEVARAT. fETITA MEA , IN CLASA A x-A ARE 36 ORE PE SAPTAMANA. aRE UN PROFIL PE CARE NUL-AM GASIT IN CURRICULUM:MATEMATICA-INFORMATICA -BILINGV. mAI PRECIS ARE ACELASI NR DE ORE DE MATEMATICA PRECUM CLASA DE MATE-INFO INTENSIV, 1ORA DE INFORMATICA, 2 ORE DE TIC SI 6 ORE DE ENGLEZA. pENTRU ANUL SCOLAR VIITOR AU NICIMAI MULT NICI MAI PUTIN DE 4 OPTIONALE. NRMAXIM DE ORE PLA APROAPE TOATE ARIILE CURRICULARE. VINE ZILNIC ACASA LA ORAELE 15 SI PENTRU CA LUCREAZA PE GRUPE LA LIMBA A ii-A STRAINA(ITALIANA) ARE DOUA ZILE CAND INCEPE CURSURILE LA 7;00. e NORMAL?

0 0

10.01.2008 17:11 happiness

Ma ingrozeste faptul ca se apropie clipa in care fetita mea va incepe scoala.Ca profesor si parinte,vreau ca ea sa aiba parte de educatie,nu imi doresc sa stea degeaba si atat,dar sa nu ajunga sa urasca scoala...Si sa ii ramana timp si pentru joaca sau alte activitati placute de ea(desen,dans etc).Nu e deloc normal ca un copil de 10 ani sa aiba 5 ore la scoala si sa mai stea si acasa la birou inca 3 cel putin pentru teme.Nu asta imi doresc pentru copilul meu,si nici pentru alt copil,de fapt.

0 0

10.01.2008 19:24 caraciuc

Cred ca este cazul sa fim mai realisti in ceea ce priveste actualul plan de invatamant si programe . Se pune un accent exagerat de mare pe cateva discipline si anume matematica si romana . Numar de ore f mare ,materie imposibila,surpuls de cunostinte inutile in special la matematica. multi elevi fug de la orele de matematica pentru ca li se cere enorm de mult iar restul disciplinelor sunt neglijate.

Daca vom compara programa din 2007 cu cea din 1989 com observa ca s-au scos foarte multe chestiuni dar complet aiure ca profesorul sa fie nevoit sa predea o notiune ca elevul sa ajunga sa inteleaga notiunile obligatorii.

Este necesara o operare radicala,o schimbare a opticii de predare.

Ne punem intrebarea ca elevii au de invatat foarte mult. Daca nu ar avea de invatat ,va intrebati cum si-ar petrce timpul liber?

Probabil in promiscuitate....baruri,la internet pe site-uri indecente ca sa nu ma mai vb da droguri.

Cred ca se pot lua masuri de decongestionare a materiei fara a diminua nr de ore de la vreo disciplina ca elevii sa invete mai mult la scoala.

Ca parinte ocupat de dimineata pana seara cu serviciul eu mi-as dori ca elevii sa fie ocupati cu ceva in timpul liber.deci teme mai putine ,in special la romana si matematica

0 0

10.01.2008 21:49 emil

Stimata mirelar,

Cand fetita impreuna cu dvs., ati ales acel profil, ati facut o mica investigatie asupra planului de invatamant? Eu cred ca pe fetita dvs. nu a obligat-o nimeni sa mearga la acest profil. Eu stiu de el, stiu ca exista, stiu ca este supraaglomerat...dar...asta e! Pana la urma, este si "comanda" sociala! Multi parinti doresc sa isi trimita copiii acolo unde invata mult, mult, mult....

0 0

10.01.2008 22:44 popicu9

Sunt profesor de mate. la gimnaziu , şi în rândul nostru sunt discuţii privitoare la supraaglomerarea din învăţământ. De fapt e vorba că în învăţământ s-a pierdut controlul.Nimeni nu poate spune STOP unor cereri aberante ale unei "aristrocraţii" din minister.

Un coleg propunea ca nr de ore să se păstreze acelaşi sau să se mărească . Apoi a explicat că reforma ar trebui să se facă în în sensul că elevii trebuie să studieze discipline şi materiale care să fie cu caracter preponderent practic. Prin aceasta şcoala i-ar pregăti pentru viaţă şi studiu individual .

În plus elevii trebuie ca la plecarea de la şcoală să nu mai aibă teme de rezolvat pentru acasă . (După expresia colegului elevul trebuie să vină la şcoală cu mâinile în buzunare şi să plece la fel)

0 0

10.01.2008 23:30 nichitasofia

Nimic nu se face cu cap in tara aceasta! Intre ciclul primar si ciclul gimnazial e o prapastie adanca... Profesorii ne cer noua, invatatorilor, socoteala: "de ce nu ati facut asta sau cealalta...?", dar ei nu stiu ca s-au schimbat programele la ciclul primar si ca la gimnazial au ramas asa? Ei trebuie doar sa repete anumite lectii, care de fapt nu se mai fac in I-IV, si astfel ajung elevii sa aibe lacune mari. Dar traim in Romania si asta spune totul!!!!!!!! Colaborarea invatator-profesor, prof.-prof. lasa de dorit...Daca invatatorul se gandeste la cat are elevul de scris la fiecare materie sa nu il suprasolicite, prof. merg fiecare pe drumul sau si asa ajung copiii sa aibe de scris ore intregi si acasa!

0 0

11.01.2008 13:23 giana24

stimat emil

faptul ca nimeni nu a obligat-o pe fetita mirelei sa aleaga mate-info-bilingv nu are nmk de a face cu faptul ca orarul ei ca eleva e incarcat...daca toti gandim asa (de ce a ales daca nu ii place?)nu ajungem nicaieri. in primul rand cei care au gandit acest profil au gresit total... sunt 4 specializari (2 lb straine si 2 discipline real). Sa fim seriosi cine poate sa se specializeze pe atatea fronturi si mai ales in doua domenii care se bat cap in cap (real cu filo) cine a gandit acest profil cred ca a visat urat noaptea...

si cei de la profil pedagogic au o tona de materii...si ce e de facut daca vrei sa fi invatator...renunti ca profilul e prost gandit sau care e solutia?!?! pai cei de la peda dau test scris la desen sport si muzica...si au cam 23 de materii/sem

totul e pe dos in invatamant...si parca cei care au fraiele nu vad...e distanta lunga de la ei pana la dascalul de rand, parca nu au predat niciodata sa vada ce inseamna sa predai dupa programele "gandite" de ei.

UNDE AJUNGEM IN RITMUL ASTA?!

ai dreptate popicu9 elevul "trebuie să vină la şcoală cu mâinile în buzunare şi să plece la fel", si as completa...cu cunostinte folositoare asimilate

0 0

11.01.2008 16:11 emil

Stimata doamna educatoare giana24

Alegerea unei clase INTENSIV, inseamna din start ca te angajezi sa lucrezi pe un orar altfel decat al celorlalti elevi si cu discipline anuntate clar. Profilul permite obtinerea a DOUA ATESTATE PROFESIONALE, care intr-un sistem privat, sau in afara scolii, se platesc cu bani grei. Obtinerea atestatelor implica avantaje la angajare. Cine nu poate face asta se duce la clase normale, are aceasta optiune, prin urmare, nu are de ce sa se planga. Daca nu cunosteti sistemul, nu-l comentati.

0 0

11.01.2008 19:34 pepisor

vi se pare corect ca la o clasa a ix-a sa se mearga pe nr.max.de ore numai pt.ca unii profesorisa aiba norma intreaga?Sau la aceeasi clasa cand parintii au intrebat care e nr. min.-max. de ore directorul care era invitat la sedinta cu parintii sa spuna ca nu e treaba lor?

0 0

11.01.2008 20:09 pogonici

in calitate de elev,mi se pare cam mult 10-12 ore pe zi.trebuie sa va mai ganditi si la noi,elevii.dac vrem cu adevarat sa invatam,o putem face si in 5 sa 7 ore pe zi,asa ca nu trebuie neaparat 10-12 ore pe zi,zic eu.

0 0

13.01.2008 16:42 professorbujor

Supraincarcarea este o chestiune subiectiva.Depinde de capacitatile si telurile fiecarui individ.Oricum,in viata,nu se grabeste nimeni sa te scuteasca de supraincarcare.

0 0

16.01.2008 01:52 tedicoman

Subiectiva, spuneti?Clasa la care sunt dirig.are ore preponderent de la 8 la 15.00, la care se adauga temele, meditatiile de la scoala si cele in particular.Suprasolicitarea se explica prin importanta acordata mediei finale a claselor de gimnaziu, care trebuie sa fie cat mai mare, ceea ce inseamna ca elevul trebuie sa invete la toate materiile, ca trebuie sa stie...tot, ceea ce este o aberatie.Trebuie sa fim pragmatici si sa recunoastem ca decongestionarea programelor scolare ne afecteaza norma,de aceea nimeni nu a facut nimic pana acum in sensul acesta.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN