Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Statele membre UE progreseaza lent in domeniul educatiei

Sunt necesare eforturi suplimentare in urmatorii trei ani pentru ca tarile membre UE sa poata realiza toate cele cinci standarde in educatie convenite in 2002, sustine raportul de etapa emis in octombrie de Comisia Europeana (CE). Atragand atentia ca numai unul dintre obiective a fost indeplinit, autoritatile de la Bruxelles au avertizat ca atingerea celorlalte tinte ramane o provocare serioasa pentru sistemele de invatamant si formare profesionala din Europa.
In cadrul unei reuniuni din martie 2000 la Lisabona, liderii europeni au convenit asupra unei strategii pentru a transforma Uniunea in „cea mai competitiva si dinamica economie propulsata de cunoastere pana in 2010”. Ca parte a eforturilor de atingere a acestei tinte, in 2002 au fost elaborate obiectivele comune pentru imbunatatirea sistemelor europene de invatamant si formare profesionala.
Cele cinci standarde includ reducerea ratei abandonului scolar la 10%, scaderea cu cel putin 20% a procentului elevilor cu probleme de alfabetizare si asigurarea unui procent de cel putin 85% de tineri care sa incheie invatamantul liceal. Celelalte doua obiective presupun o crestere de cel putin 15% a numarului persoanelor licentiate in Matematici, Stiinta si Tehnologie (MST), precum si masuri in vederea reducerii dezechilibrului dintre sexe si crearii de conditii pentru ca 12,5% din populatia adulta sa participe la o educatie continua.
Bazat in mare parte pe statistici din 2005, raportul anual al CE privind progresele catre indeplinirea obiectivelor educationale de la Lisabona a conchis ca Uniunea a reusit sa atinga numai standardul privind licentiatii in MST, al caror numar a crescut cu peste 170.000 (mai mult de 25%), din anul 2000.
„In conditiile continuarii tendintelor actuale, peste 1 milion de studenti vor absolvi sectii de matematici, stiinta si tehnologie in UE in 2010, comparativ cu nivelul actual (din 2005) de 860.000 de absolventi anual”, afirma raportul CE.
Tarile cu cea mai buna performanta cu privire la licentiatii in MST la 1.000 de persoane, in cadrul grupei de varsta 20-29 de ani, sunt Irlanda (24,5), Franta (22,5) si Lituania (18,9) – in timp ce Slovacia, Polonia, Portugalia si Italia au avut cele mai puternice rate de crestere, cuprinse intre circa 70% si aproape 100%.
Totusi, conform consideratiilor raportului, nu s-au facut progrese semnificative in vederea reducerii dezechilibrului dintre sexe in randul licentiatilor in MST, fiind citata o crestere de numai 0,4% a proportiei absolventelor – de la 30,8% in 2000 la 31,2% in 2005.
Cele mai bune patru performante privind echilibrul intre sexe le-au avut Estonia, Bulgaria, Grecia si Romania, unde peste 40%

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: camifb | 01.02.2008 13:16 | 906 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (1)

0 0

04.02.2008 23:32 sorinborodi

Cifre seci.In spatele lor nu mai vedem nimic.Bunastarea unei comunitati depinde oare de aceste procente ?Am zice ca nu,daca ar fi sa luam ,de exemplu,cazul Finlandei.Acestia sunt bine cotati in testarile din ultimii an.Au scoli in care elevii circula in ciorapi,asa ne-a aratat Pro-Tv-ul,ca sa ne demonstreze ce tare e sistemul lor de invatamant...

Ei,si ?Ce folos,cand alcoolismul face ravagii in Finlanda,acest stat fiind recunoscut ca avand o inalta rata la acest capitol...

Deci chestiunea e mai complexa decat pare.E dincolo de semnificatia acestor cifre....

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN