Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Programele scolare pentru I-VIII vor fi schimbate

Programele şcolare pentru clasele I-VIII, vechi de 10 ani, vor fi, în sfârşit, modificate. Mi­nis­terul şi-a propus să schimbe programele şcolare pentru clasele I-VIII, care pentru învăţământul primar nu au mai fost revizuite din 1998, iar pentru învăţământul gimnazial din 1999. În prezent, Direcţia Generală Management Învă­ţământ Pre­uni­versitar a ales o parte dintre profesorii metodişti care au început să lucreze deja la programe. Fiecare inspectorat şcolar a avut obligativitatea de a-i propune pe cei mai buni profesori metodişti, pentru fiecare disciplină, până pe 15 ianuarie. Anul trecut, până la 1 decembrie, fiecare inspectorat şcolar a transmis şi propunerile pentru modificarea pro­gramelor şcolare, venite în urma discuţiilor şi întâlnirilor cu profesorii din majoritatea şcolilor.



Până pe 15 februarie, fie­care comisie se va întâlni de două-trei ori pentru a analiza respectivele propuneri, iar con­­­­­­cluziile vor fi transmise la Co­­misia Naţională de Revizuire a Programelor Şcolare. Până la sfârşitul lunii martie, Ministerul Educaţiei consideră că proiectele programelor pentru clasele I-VIII vor fi finalizate şi în cel mult o lună de zile acestea vor fi aprobate.



Secretara de stat s-a băgat în comisia de evaluare a manualelor



Din comisia care va aviza manualele elevilor vor face parte, mai nou, Liliana Preo­teasa, directorul Direcţiei Generale Mana­­­­­­­ge­ment Învăţământ Pre­uni­ver­­sitar şi Zvetlana Preoteasa, secretara de stat pentru învă­ţământul preuni­versitar. „Dacă vor fi probleme cu ma­nualele, cum au fost la începutul anului trecut cu cele de istorie, presa mă va întreba pe mine, chiar dacă eu nu am avut nici o legătură cu aprobarea manualelor. Aşa ar fi mai bine să fac parte din comisia care le aprobă”, şi-a motivat Zvetlana Preoteasa pro­punerea de a deveni evaluator de manuale.



Această schimbare va fi posibilă doar prin semnarea unui nou ordin de ministru, pentru stabilirea noii componenţe a comisiei naţionale pentru avizarea manualelor. Deocam­dată la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniveristar se lucrează la metodologia de evaluare, reevaluare şi aprobare a manua­lelor şcolare.

sursa: Gandul, editia din 25 ianuarie 2008, articol semnat de Elena Larion


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: trisi | 01.02.2008 15:22 | 3526 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (28)

0 0

01.02.2008 19:26 professorbujor

"Pachetul de legi"nu este nici discutat,nici aprobat,dar se lucreaza la programe si se intuieste munca asidua la noi manuale;urmeaza licitatiile!Ceva nu pare a fi in parametrii normalului .

0 0

01.02.2008 19:52 gogu001

Ce sa -ntelegem prin revizuire?Programele noastre trebuie gandite de la zero.Sunt stufoase,supraaglomereaza copii etc.etc.Vrem sa facem foarte mult si am ajuns pe ultimele locuri din Europa.Copiii nu retin nici20% din tot ceea ce se ,,indeasa"in capul lor.Ne mintim singuri luand de bune ,,povestile"unor parinti rataciti prin Europa,care sustin ca acolo copiii lor sunt eminenti,ca aia-s ingramaditi,bla,bla...ca mai bine lasa copiii in tara sa invete carte...in ,,formidabila"scoala romaneasca.Fac parte din sistem si-mi pare rau ca trebuie sa recunosc ca ne umflam in pene de pomana.De ce oare vrem sa reinventam noi roata?Elevii sunt mai practici, ei copiaza,,marii pedagogi"din ME sunt,,fuduli"si tin sa fie originali.Hai sa copiem si noi dupa aia care au succesul asigurat!Nu credeam ca o sa ajung sa indemn pe cineva...sa copieze,uffff...

0 0

01.02.2008 20:32 ioncicu

Fratilor, astia de la Gandul nu stiu ce vorbesc. La primar, la matematica revizuirea s-a facut in ultimii 4 ani incepind cu clasa I si s-a terminat in anul scolar trecut 2006 - 2007. In acest an scolar trebuia sa se revizuiasca programa de clasa a V-a. A si existat un proiect.

Ca cei de la Gindul nu stiu e una, dar voi?

In ce lume traiti?

0 0

01.02.2008 20:54 ae

Sunt de acrd cu cel care precizeaza ca programele ,toate programele trebuie gandite de la zero.De 19 ani tot scoatem si reintroducem lectii si materia ramane superincarcata.

Programele de asemenea nu trebuie reglate dupa olimpici , ci dupa copilul normal ,care acum este pierdut intre atatea de invatat. Nu degeaba la toate masuratorile internationale, PISA etc, suntem codasi. Nu stiu cum nu se ia in considerare.Degaba avem catva olimpici ,daca majoritatea elevilor isi pierd interesul pentru invatatura, sunt suprasolicitati si invata din ce in ce mai putin.

0 0

02.02.2008 14:55 maria56

Sunt de acord cu d-l prof.Ion Cicu.Sunt invatatoare, acum am clasa I. Fostii elevi, acum in clasa a V-a,au beneficiat de o programa scolara "aerisita".

0 0

02.02.2008 14:56 gogu001

Frate Ioane,daca ai participat la ,,infaptuirea"acestor programe...cred ca traiesti intr-o lume ideala.Copiii tai sunt mici genii,pot orice...dar capoteaza destul de repede.Recunoaste!Revizuirile astea pe ici pe colo facute sa mai ciupeasca o comisie niste banuti....Esti preocupat sa prinzi pe altii ca nu cunosc toate scremerile,nu subiectul in sine te intereseaza.

0 0

02.02.2008 14:58 gogu001

Marioara,...tac,ca sunteti multi.

0 0

02.02.2008 15:03 gogu001

Si eu am clasa I ,m-as putea semna gogu54,stiu ca ,daca vrem putem baga in mintea micutilor foarte mult.Dar ce folos?prea putin folositor si prea devreme...

0 0

02.02.2008 15:05 gogu001

Marioara,...tac,ca sunteti multi.

0 0

02.02.2008 15:05 gogu001

Frate Ioane,daca ai participat la ,,infaptuirea"acestor programe...cred ca traiesti intr-o lume ideala.Copiii tai sunt mici genii,pot orice...dar capoteaza destul de repede.Recunoaste!Revizuirile astea pe ici pe colo facute sa mai ciupeasca o comisie niste banuti....Esti preocupat sa prinzi pe altii ca nu cunosc toate scremerile,nu subiectul in sine te intereseaza.

0 0

02.02.2008 15:07 ioncicu

Gogule, eu nu am spus ca e bine sau rau. Am spus numai ca programa la I-IV a fost revizuita si in concluzie cei de la gindul mint.

In alta ordine de idei , nu am participat niciodata la alcatuirea unei programe scolare asa ca stai linistit.

0 0

02.02.2008 15:18 gogu001

Scuze daca am fost cam dur,dar am crezut ca iti place ce se invata acum in scoala noastra.

0 0

02.02.2008 15:21 gogu001

Asta-i defectul nostru.Ne infirbantam repede,ne credem atoatestiutori...

0 0

02.02.2008 20:16 cobelea

Stimati colegi, ca sa fie schimbate programele scolare este necesar si suficient, sa existe in comisiile respective oameni de la catedra,

(nu cei trimisi sa aplaude propunerile UNORA = =persoane ce nu ne reprezinta). Cei din comisii nu sunt ei, numai ei, si nu au competenta dovedita de a stasbili Ce si CAT se cuprinde intr-o programa scolara (0 - XII).

Spiru Haret nu a procedat asa cand a lansat ceea ce alte tari si astazi au la baza ceea ce EL a aratat ca este util in invatamant.

Ma feresc sa scriu cu litere mari, unele aspecte, ca sa nu se supere domnul administrator al acestui mod de a ne exprima "ofurile".

Spunea un coleg din centrul geografic al Romaniei ca va deschide un dialog si va solicita voluntari cu care sa aseze dialogurile dintre cadre didactice pe alte straturi de comunicare, astfel ca impreuna sa-i viziteze pe cei responsabili de domeniu ce se afla in minister !?!

Nu credeti ca este cam curajos???

El vrea ca impreuna sa nu acceptam niste norme pe care tineretul nu le accepa in nici alt colt al planetei.

0 0

02.02.2008 22:32 adrian

Pai poate nu cei de la Gandul nu stiu, ci cei din minister, pentru ca aceasta "revizuire" chiar se face.

0 0

03.02.2008 08:18 profagabi

E bine dacă se vor revizui programele şi manualele aferente.

Vă reamintesc că din comisii pot dace parte oameni pricepuţi, valoroşi, care se vor strecura prin nevigilenţa " specialiştilor" de la centru.

Un avretisment pe care îl dau : sî nu credeţi că vor plăti efortul; spun în cunoştinţă de caută. Aştept in august banii cuveniţi de la MECdT, şi.... nimic.

0 0

03.02.2008 12:58 scoalachier

E foarte adevarat ca deja s-au modificat programele pentru clasele din ciclul primar. Cel care a scris articolul nu s-a informat prea bine. Dar dupa parerea mea, ar mai fi multe de modificat. Inca avem o programa pentru mici genii (cum zicea un coleg), inca mai are multe lucruri greoaie si inutile. De exemplu, elevii nostri invata 4 semne grafice pentru un sunet, cand am putea folosi linistiti 3.

Sa auzim de bine.

0 0

03.02.2008 19:56 crisanm2

Lucrez si eu in domeniu si sunt nemultumita de volumul mare de informatie cuprins in manuale,de aspectul preponderent teoretic de necorelarea programelor din inv.primar cu cele din inv.gimnazial,de lipsa fondurilor pt mat. did.de foarte multe neajunsuri care ne coplesesc!Dar ce ma apasa de-a dreptul e mormanul de dosare de tot felul pe care treb.sa le aiba un dascal si care sunt total ineficiente!

0 0

04.02.2008 14:18 cerchez

Exista o legatura de rudenie intre cele doua doamne din minister?La noi,la romani,asa se cam obisnueste.

0 0

04.02.2008 18:40 irnapetre_30

Foarte bine!Sa se revizuiasca!Dar inspectoratele sa trimita oameni de la catedra,oameni care se confrunta zilnic cu problemele adevarate ale scolii.Sunt un cadru didactic ce imi desfasor activitatea in mediul rural si doresc sa aduca la cunostinta domnilor din minister ca nu prea se tine cont si de parerea noasta.Daca s-ar citi cu atentie toate procesele verbale intocmite la activitatile cercurilor pedagogice s-ar vedea cu cate probleme se confrunta invatatorii de la sate:lipsa retelelor de calculatoare din multe scoli(sunt dotate in majoritate scolile de centru,nu si locatiile),lipsa unui fond de carte nou,lipsa de fonduri pentru a asigura baza materiala a scolilor;de parerile noastre nici vorba sa se tina cont.De ce oare?

Ca au fost semnalate in nenumarate randuri!



0 0

04.02.2008 23:10 sorinborodi

Eu cred ca e peste puterile unui cadru obisnuit sa i se ceara o reconcepere a programei scolare.Motivul principal este....bataia lunga a conceptului. Aceste cunostinte ce dorim sa le transmitem elevului,avem noi capacitatea de a decide la ce-i folosesc ele in viitor ? Eu ma simt depasit oarecum de situtie...Da,revizuirea sa se faca cu participarea cadrelor,asta da ! Dar curriculumul,putem noi oare sa-l stabilim ?

0 0

06.02.2008 15:16 adrih

nu vedeti ca se schimba fara noi?

Este cineva care a fost invitat sa participe la elaborarea vre-o unei programe?

SA SPUNA

0 0

06.02.2008 16:42 professorbujor

Pai daca guvernantii nu au habar ce vor sa faca din tara aceasta,putem noi a gandi planuri de invatamant,programe si alte cele necesare? Hai sa facem reforma !Excelent!Pe ce coordonate?

Macar de ne-am uita pe la altii care ,zice-se,ar avea rezultate!Dar noi suntem romani ,n-avem treaba decat cu D-zeu .La care ne tot rugam,ne milogim sa aiba El grija de noi!

0 0

06.02.2008 17:55 flsabin

Lucrez in invatamant din 1973 adica de 35 de ani.Si atunci si acum ,matematica de gimnaziu incepea cu divizibilitate si se termina cu ec de grd 2 la algebra si la geometrie de la unghiuri si se termina cu geometria in spatiu.Deci nimic nu s-a schimbat.Nici acum nu se va schimba deoarece sunt trimisi oameni care tin la specialitate si nu se indura sa renunte la vreun capitol.In plus se preconizeaza gimnaziu pana la clasa a IX-a si ei vor sa revizuiasca gimnaziu care se termin cu cl a VIII-a.Adevarul este ca cei de la minister vor sa scoata castanele din foc cu mainile cadrelor didactice si cred ca vor reusi.Daca se vrea cu adevarat schimbare ar trebui ca materia de clasa a IX-a de gimnaziu sa se termine cu materi clasei a VII-a la majoritatea obiectelor.Ar trebui scoase unele discipline cum ar fi tehnologia teoretica pentru ingineri si eventual reintrodus atelierul de tamplarie si fierarie pentru elevi ia r la fete impletitul si gatitul .Istoria si geografia de liceu ar trebui nlocuite ci istoria si geografia Romaniei poate reusim sa mai facem si ceva patriotism in tara aceasta.Cel mai eficient mijoc de schimbare ar fi micsorarea numarului de elevi in clasa,maxim 15 si schimbarea incadrarii profesorilor 12 ore la clasa predare si 6 ore dupa cursuri destinate temelor si aprofundarii celor predate.Am mai spus lucrurile acestea dar putin pricep niste schimbari ale comunismului care inca stapaneste Romania de astazi .Vom afla in curand ce au schimbat specialistii in vacanta aceasta.La buna vedere !

0 0

06.02.2008 23:27 ioncicu

Propunerea lui flsabin cu privire la norma didactica mi se pare excelenta. Dar tine cineva seama de asa ceva?

0 0

08.02.2008 23:30 constantin_obreja

Daca Arhimede spunea: dati-mi un punct de sprijin si rastorn Pamnatul, daca Diofante spunea ca (pentru anumite ecuatii): dati-mi o solutie si vi le spun pe toate, tind sa imi caut un reper, un punct de sprijin ( chiar daca as putea fi au insumi: dar, in acest caz mi-ar fi greu sa ajung la capatul parghiei lui Arhimede pentra a

rasturna ceva! Si-l iau ca punct de sprijin pe Sorin! (Daca te deranjeaza, pentru ca de prea multe ori te-am mentionat, te rog sa-mi spui! Multumesc!) Dar ce vrem sa rasturnam (schimbam)? In ce sa schimbam? Exista un IDEAL EDUCATIONAL NOU? Profiful absolventului COMPATIBIL cu societatea orientata spre valorile democratiei nu sau schimbat radical, chiar daca unii afirma altceva! Esenta societatii COMUNISTE era democratica! Faptul ca se aplica prost era vina NEPOTISMULUI, INTEREELOR DE PARTID, INCOMPETENTELOR RIDICATE LA RANG DE VALOARE, FRICII, FORMALISMULUI etc. Acestea nu au disparut! MAI MULT, S-AU ACCENTUAT! (.....). Mai rau, AM UITAT DE CEEA CE NE CARACTERIZEAZA SI NE DIFERENTIAZA in raport cu ceilalti, am uitat sau AM RENUNTAT (cu voie sau .. fortati) la VALORILE NATIONALE: scoala romaneasca ERA SI ESTE (inca) O VALOARE! Alinierea la alte standarde, unele motivate (ar fi rusinos sa nu recunosc ca avem copii cu CES, copii lasati in tara ca parintii SA LE ADUCA FERICIREA SI BUNASTAREA din farfurile irlandeze, capsunile spaniole, cearceafurile batranilor italieni!), altele impuse (a se vedea PRESIUNILE INTERNATIONALE legate de OCUPAREA unor posturi PE BAZA DE COMPETENTE!) pentru a proteja ALTE TARI in care ajutorul de somaj este mai mare ca salarul unui profesor universitar din Romania!) E O DECIZIE POLITICA! (Scurtez fraza anterioara: Aliniere =decizie politica)

Si atunci ajung, ca Zenon, intr-o zona in care gandirea ... se opreste: Ahile cel iute de picior nu poate sa ajunga broasca testoasa PENTRU CA I S_A SPUS CA NU E BINE SA O FACA! Nu stiu daca mai merita sa-mi mai consum neuronul cu vreo continuare! Totusi, revin da ceea ce am spus mai sus: unele DECIZII SE IAU PENTRU NATIUNE si cu RATIUNE! Acesta cred ca a fost principalul motiv pentru care punctul meu de sprijin si-a declinat capacitatea de a sustine parghia care sa rearanjeze sistemul educational. Suntem competitivi, suntem solicitati, curtati, acceptati (din pdv intelectual), suntem harnici, productivi, competenti, daruiti ( din pdv ingineresc si ..), suntem ascultatori, comunicativi, colaboratori, compatibili cu diverse natii! Exista si exceptii! Dar unde nu exista? Si noi ce vrem sa facem? SA DISTRUGEM CEEA CE NE_A FACUT MAI BUNI DECAT AMERICANII, GERMANII, FRANCEZII, ITALIENII la un loc!

DUMNEZEU SA VA DEA GANDUL CEL BUN!

Doamne, binecuvinteaza-i pe romani! (Dar nu uitati, daca ei, intr-un moment de ratacire au gresit, da-le Doamne minte celor de care din greseala i-au votat! Si iarta si greselile lor ca, poate, le vor indrepta singuri)

0 0

14.02.2008 20:11 cobelea

Traim in aceasta tara, dar nu putem sa-i facem pe cei "chemati" la aceste "schimbari" sa-l citeasca pe Comenius: "invatarea sa fie simpla, usoara si cu multe exemple". Parca au "orbul gainii", ei fac programe complexe cu multe notiuni, ce devin obligatorii si nu permit aprofundarea.

Dumnezeu nu le poate lumina gandul celor ce alcatuiesc aceste echipe ale "schimbarilor" din programe, deoarece EI se cred ca sunt "dumnezei" specialitatilor cuprinse in invatamantul romanesc.

0 0

24.02.2008 10:17 raduandrei3

1. Cine-i alege pe cei mai competenti intru alcatuirea programelor, cei de la minister, asezati acolo pe criterii de partid?

2.Daca se tot vrea reforma,de ce nu se inlocuiesc actualele clase, alcatuite pe criteriul varstei, cu grupe de elevi alesi pe niveluri de competenta?

3.Educatia centrata pe elev presupune intocmirea a zeci si sute de hartii, portofolii, procese verbale, rapoarte, etc?

4.La nivelul nostru de cultura si civilizatie nu era mai eficienta folosirea unui singur rand de manuale in toata tara?

Intreb si eu, nu dau cu parul....

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN