Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Programele scolare se vor usura din 2009

Efectul „Gardianul“ s-a resimtit pe culoarele si în birourile Ministerului Educatiei. Cabinetul ministrului educatiei, Cristian Adomnitei, a început sa se agite si deja comisia de specialitate a început sa lucreze la descongestionarea programei scolare. Ca sa fim mai exacti, nu se lucreaza la diminuarea numarului de ore, ci la restructurarea continuturilor tuturor programelor scolare, pe fiecare disciplina si pe fiecare ciclu de pregatire. „Ministerul Educatiei a demarat consultarile la nivel national privind descongestionarea programelor scolare de trunchi comun în învatamântul gimnazial. Astfel, în aceasta perioada, sub coordonarea inspectorilor de specialitate din MECT, au loc discutii cu grupurile de lucru din cadrul comisiilor nationale pe discipline“, se precizeaza într-o informare a biroului de presa a institutiei guvernamentale. Lucrurile se precipita, deoarece ministerul a fost bombardat din toate colturile tarii de reclamatii si propuneri privind urgentarea acestui proces de reconfigurare a notiunilor pe care un elev trebuie sa le asimileze pe parcursul unui ciclu de pregatire, la fiecare disciplina de studiu. Potrivit Directiei Management Învatamânt Preuniversitar, pâna la aceasta ora, s-au încheiat consultarile pentru urmatoarele discipline: geografie, istorie, limba si literatura engleza, germana, rusa, matematica si limba si literatura româna. Pâna la sfårsitul acestei luni, se are în vedere finalizarea analizei la alte discipline de studiu, precum limbile straine (franceza, latina, spaniola, italiana, portugheza), educatie fizica, biologie, educatie tehnologica, educatie civica, chimie, fizica, educatie plastica, educatie muzicala si religie. Mai exact, aceste dezbateri constituie abia prima etapa din ciclul de consultari pe aceasta tema.

În continuare, Ministerul Educatiei sustine ca toate propunerile vor fi centralizate si dezbatute în cadrul Centrului National pentru Curriculum si Evaluare în Învatamântul Preuniversitar, dupa care se va trece la „elaborarea noilor programe scolare“.

Informatii fara continuitate logica
Forma actuala a continuturilor de studiu din programele scolare obliga elevul, dupa opinia mai multor cadre didactice, sa asimileze informatii care nu au o continuitate logica de la o clasa la alta. „Cea mai grava situatie se regaseste la elevii claselor a III-a si a IV-a. Pentru acestia din urma, programele de la româna si matematica au ramas neschimbate, astfel încât, odata cu trecerea în clasa a V-a, copilul este pus în situatia ingrata de a se intalni cu notiuni noi despre care nici nu auzise, macar în treacat, prin clasa a IV-a, deoarece programa nu prevedea asa ceva. De exemplu, la româna, elevul de a V-a va începe la gramatica cu predicatul nominal, element de analiza de care nici nu auzit.

Prin urmare, trecerea dintr-o clasa în alta se face fara nici o continuitate, fara nici o logica“, ne-a declarat Cornelia Popa, învatator la Scoala nr.194 din Bucuresti. O confirmare în acest sens am primit-o si din partea lui Sergiu Gârlesteanu, profesor la Scoala nr.197: „Ca diriginte de clasa am constatat ca efortul de asimilare a unor notiuni care nu au o continuitate logica odata cu trecerea clasei este foarte mare si, de cele mai multe ori, copiii buni dau rateuri la învatatura. Se sperie, cad în deznadejde si atunci intervine parintele cu meditatii particulare la aproape toate materiile“.

În concluzie, despre stadiul restructurarii programelor scolare, la Ministerul Educatiei se manifesta un optimism desavårsit ca aceasta actiune de descongestionare se va încheia în acest an scolar si ca noile programe scolare vor putea fi aplicate începând cu anul scolar 2009-2010. „Indiferent care va fi structura pachetului legislativ, continuturile disciplinelor pe arii curriculare vor fi schimbate cât de repede posibil. În comisia nationala lucreaza câte un reprezentant al fiecarui inspectorat scolar, profesori de specialitate, psihologi, iar toate propunerile de modificari vor fi avizate de academicieni si profesori universitari“, ne-a precizat Megdonia Paunescu, director la Directia Management Învatamânt Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei.

Plångere penala pentru abuz in serviciu
Protestele sindicalistilor de la Universitatea „Petre Andrei“ (UPA), declansate joi dupa amiaza, sunt sustinute si de confederatiile „Cartel Alfa“ si „Alma Mater“. Daca joi sindicalistii au protestat in fata Prefecturii, ieri ei au decis sa depuna plângere penala impotriva lui Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei. Protestele au fost reluate ieri si vor mai avea loc si luni. „Daca ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, nu va raspunde cererilor UPA si nu va respecta ordinul pe care tot el l-a dat, protestele se vor muta saptamâna viitoare la Bucuresti, in fata Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT). Nu-i cerem decât sa respecte legea si protestele vor dura pâna va pune in aplicare ordinul emis chiar de el. Este vorba de revenirea la legalitate a unora din specializarile ce apartin UPA din Iasi, dar si de specializarile care functioneaza in cadrul ONG-ului numit UPA Iasi“, a declarat Sorin Bocancea, liderul Sindicatului Salariatilor de la UPA din Iasi. El a adaugat ca dosarul penal de abuz in serviciu va fi deschis saptamâna viitoare. Reamintim ca ministrul Adomnitei a emis un ordin prin care ofera posibilitatea refacerii structurii UPA din Iasi, organizarea alegerilor academice, pregatirea pentru evaluarea oficiala, organizarea examenelor si clarificarea aspectelor patrimoniale, dar, nu a aplicat acest ordin. La rândul sau, prefectul judetului Iasi, Nicusor Paduraru, a declarat ca a informat MECT si Guvernul in acest sens.
09.02.08 Alexandru Calmâcu,Catalin Coca

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 09.02.2008 09:31 | 2835 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (15)

0 0

09.02.2008 17:11 romina10

Sa vedem ce va iesi...

0 0

10.02.2008 09:05 iondinro







Ministerul Educatiei trebuie sa modifice planurile de invatamant apoi sa restructureze

programele scolare.Pornim de la un exemplu: clasa a VIII-a are 17 materii si 30 de ore

saptamanal.Restructurand programa raman acelasi numar de obiecte si numar de ore.

Sunt prea multe obiecte,multe nu isi au rostul.Ele supraincarca elevii.Unele trebuie

scoase,altele asociate si sunt necesare programe noi.Dupa programe sunt necesare manuale noi.

Avem de asteptat.Mai mult, o sa incepem cu manualele,apoi cu programele si la urma cu

planurile de invatamant(ca la o constructie solida incepem cu acoperisul).

0 0

10.02.2008 10:38 sorinborodi

Pe mine ma distreaza la culme titlul articolului.Auzi,se vor USURA.....

0 0

10.02.2008 11:45 domnuvucea

Intradevar trunchiul Comun (TC) are prea multe materii (discipline)

Cred ca ar trebui max.12 (la gimnaziu) si 10 (la liceu) plus CDS (3 la gimn si 5 la liceu)!

Ca sa ...,,invatam bine" !!

0 0

10.02.2008 13:06 ioncicu

In primul rind ar trebui raspuns la urmatoarele intrebari:

1. Ce dorim sa stie un absolvent de gimnaziu? Dar unul de liceu?

2. Dorim absolveti care sa stie sa foloseasca in practica un minim de cunostiinte sau avem nevoie de persoane care sa si gindeasca?

3. Vrem sa dam autonomie reala scolilor si liceelor sau dorim o autonomie formala?

Cred ca de aici ar trebui sa porneasca orice restructurare in invatamint, atit de sistem cit si de programa.

0 0

10.02.2008 19:42 mariean_ghe

Problema e : ministerul vede ce se întâmplă, departamentele au un plan în privinţa acestei "decongestionări" sau reacţionează la congestia ziariştilor şi a asociaţiilor de părinţi ? În acest sens, întrebările domnului Cicu sunt foarte îndreptăţite !

De "uşurat", să nu uităm că le-am mai uşurat în vreo două rânduri, creând dezechilibre atât între cicluri (primar-gimnazial, gimnaziu-liceu), cât şi între programe şi manualele existente, ca să nu mai vorbim de discrepanţe interdisciplinare (notoriu între fizică -matematică). Rezultatele nu prea s-au văzut .

Programele trebuie mai bine armonizate-corect, manualele aşteaptă cam de mult adaptarea la programe . Sunt convins, însă, că nu va fi ultima decongestionare. Pentru că nu vedem toate cauzele .

În altă ordine de idei, pe dascăli cine-i decongestionează de balastul birocratic ?

0 0

10.02.2008 20:33 dama

Daca au de gand sa reduca nr. de ore alecopiilor intr-o zi de la 6 la 5 , credeti ca nu se va umbla si la nr. de ore? Sa fim seriosi.

0 0

15.02.2008 20:16 professorbujor

Din ce observ eu ,decongestionarea elevilor merge in paralel cu supraincarcarea cadrelor didactice;sumedenie de cursuri de formare,sau deformare ,cad navala peste slujbasii scolii care nu mai au nici macar duminici libere.Nu mai exista timp pentru meseria aleasa caci trebuie sa te perfectionezi si noaptea,facand sumedenie de hartii,proiecte,analize,referate,procese-verbale,planuri de masuri,programe de management la cele n-spe comisii existente intr-o scoala.Cumplita aiureala,dezintegrare totala !

0 0

15.02.2008 21:10 minodoruta

Sa fim seriosi suntem de ani buni intr-o continua reforma (de tranzitie)si luminita de la capatul tunelului nu se zareste... Cursurile de formare, in mare masura, suntcam aceeasi Marie cu alta palarie. Toti formatorii vin si ne tin cursuri teoretice si interactive, dar oricat am propus (formatorilor) sa ne tina o lectie demonstrativa... niciunul nu s-a indurat. Din punct de vedere al proiectelor de dezvoltare/dotare/amenajare/finantare, etc. ar trebui sa existe un comisii care sa ne ajute, dar cine se mai gandeste si la asa ceva?!... bine ca ni se cer astfel de proiecte. In concluzie...la ce ne putem astepta? Cand se va tine cont de continuitatea logica intre ciclurile scolare? Cand vom reusi sa predam optionale - optionale si nu optionale - obligatorii? Ce se intelege, oare, prin optional? Si uite-asa am putea continua... Cine isi va apleca urechea si la problemele dascalilor, caci la ale elevilor se mai reuseste din cand in cand, si sa incerce, macar, sa le ia si in serios?

0 0

15.02.2008 21:11 minodoruta

Sa fim seriosi suntem de ani buni intr-o continua reforma (de tranzitie)si luminita de la capatul tunelului nu se zareste... Cursurile de formare, in mare masura, suntcam aceeasi Marie cu alta palarie. Toti formatorii vin si ne tin cursuri teoretice si interactive, dar oricat am propus (formatorilor) sa ne tina o lectie demonstrativa... niciunul nu s-a indurat. Din punct de vedere al proiectelor de dezvoltare/dotare/amenajare/finantare, etc. ar trebui sa existe un comisii care sa ne ajute, dar cine se mai gandeste si la asa ceva?!... bine ca ni se cer astfel de proiecte. In concluzie...la ce ne putem astepta? Cand se va tine cont de continuitatea logica intre ciclurile scolare? Cand vom reusi sa predam optionale - optionale si nu optionale - obligatorii? Ce se intelege, oare, prin optional? Si uite-asa am putea continua... Cine isi va apleca urechea si la problemele dascalilor, caci la ale elevilor se mai reuseste din cand in cand, si sa incerce, macar, sa le ia si in serios?

0 0

15.02.2008 22:02 radulescu

Si eu sunt de acord cu ceea ce a spus distinsul coleg professorbujor...Aceste hartii inutile pe care le avem de facut ne diminueaza din capacitatea nostra de munca la clasa si ne face sa devenim si noi inutili...,,adevarate masini de scris".

0 0

16.02.2008 11:27 mariazima

As vrea sa se intample acest lucru ,dar nu cred pana nu vad . De promisiuni ne-am cam saturat!

0 0

16.02.2008 12:16 monica_caruntu

Nici eu nu cred coerenta deciziilor luate de acesti "reformatori" si nu vad vreo finalitate...De sperat, speram de ani buni...rezultatele??? TOTALA DEGRINGOLADA

0 0

17.02.2008 00:44 bardamyk

Eu cred ca si atunci cand programa va ramane o multime vida, vor mai fi multi care vor tipa ca e prea incarcata. Acestia sunt cei care nici nu se uita ce cuprinde programa. Sunt cei care si acum predau ceea ce-si amintesc ca li se preda lor pe cand erau de seama elevilor lor. S-au facut n reduceri la continutul programelor, dar nimeni nu tine cont de ele. Toate programele scolare au fost deja supuse la multe "cure de slabire". In curand cred ca vor muri de inanitie, dar noi vom spune in continuare ca sunt "supraponderale". Multi sunt cei care ar dori ca programa sa nu contina mai nimic, dar ii indoapa si acum pe elevii lor cu tot felul de chestii care nu au nimic comun cu continutul programei si isi doresc ca elevii lor sa stie mai mult decat se cere. Efectul este ca majoritatea elevilor nu mai reusesc sa invete nici macar ceea ce se cere.

0 0

17.02.2008 11:23 professorbujor

Ferice de cei care detin adevarul suprem !

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN