Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Un studiu guvernamental confirma ca scoala dauneaza grav sanatatii



Un studiu guvernamental releva ca elevii, dar mai ales profesorii romåni considera ca programa scolara este prea incarcata si ca multe din informatiile predate in scoli sunt inutile. Studiul, realizat de Metro Media Transilvania la solicitarea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, surprinde opinia elevilor si a profesorilor privind principalele probleme cu care se confrunta scoala romåneasca. Alta concluzie a sondajului realizat de ASG este ca influenta religiei perturba pregatirea stiintifica a elevilor. Peste 60 la suta dintre copiii intre 14-18 ani cred ca doar religia explica aparitia omului

Cercetarea Metro Media Transilvania, realizata in decembrie 2007-ianuarie 2008, confirma un studiu al Institutului de Sanatate Publica, prezentat de „Gardianul“, care avertiza ca elevii au probleme psihice din cauza suprasolicitarii. Semnalul de alarma tras de medici este sustinut si de dascali. Astfel, 44 la suta din elevi declara ca informatiile pe care le primesc la scoala sunt prea multe, iar dintre acestea, un sfert sunt considerate inutile si greu de inteles. Mai mult, peste 60 la suta din elevi considera ca numarul de ore pe care il petrec la scoala este prea mare. Profesorii au si ei aceeasi parere. Aproape 40 la suta dintre acestia considera ca principala problema a invatamantului romanesc este volumul mare de materie, iar salariile mici si subfinantarea sistemului ocupa locul doi, la mare distanta: 20 la suta. Specialistii spun ca inca mai resimtim efectele mostenirii sistemului de educatie de pe vremea comunismului, iar reformele care s-au facut dupa ’90 au fost in folosul oamenilor din sistem, si nu al elevilor. „Spre deosebire de sistemul american, care ia elevul de la nivelul zero de cunostinte, noi am ramas pe sistemul comunist, conform caruia tot ceea ce s-a predat s-a acumulat“, a explicat Alfred Bulai, presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale. Sistemul romanesc de educatie nu numai ca a ramas cu programa incarcata de pe vremea comunista, dar la aceasta s-au adaugat informatii si chiar discipline noi.

Materii inutile, pentru pastrarea posturilor
S-au perpetuat discipline care nu folosesc in viata reala elevilor, pentru a nu desfiinta si posturile de profesori aferente, a mai explicat sociologul Alfred Bulai. Astfel, programa s-a imbogatit din ce in ce mai mult, fara sa se elimine nimic. La toate acestea se adauga si pregatirea profesorilor, si sistemul birocratic. Pentru a ajunge profesor este de ajuns sa faci o facultate si sa te inscrii la un modul pedagogic. „Din aceasta cauza, aceasta activitate nu este perceputa ca o meserie si tot mai putini tineri vor sa ajunga profesori, iar cei care aleg aceasta activitate o fac pentru ca nu au alta alternativa“, a mai declarat Alfred Bulai. Numai ca simpla reducere a orelor de curs sau a programei nu va rezolva problema, sustine specialistul. „Aceste masuri trebuie inlocuite de un sistem prin care sa ne asiguram ca acel copil va lucra la altceva, va merge la biblioteca, va realiza un proiect“, a explicat Alfred Bulai. Cu toate acestea, specialistii spun ca, indiferent cine ar fi la carma Ministerului Educatiei, aceasta reducere a materiei este greu de realizat din cauza presiunii pe care o exercita cea mai mare forta sindicala din Romania, profesorii. Si aceasta pentru ca reducerea numarului de ore inseamna automat si restructurarea posturilor.

Manualele alternative, respinse de dascali si de elevi
Manualele alternative le dau batai de cap celor mici. Acestea sunt redactate intr-un stil greoi si sunt concepute intr-o maniera sofisticata, desi specialistii spun ca ideea este buna, pentru ca elevii se obisnuiesc cu ideea ca nu exista un adevar absolut. Datele studiului demarat de Agentia pentru Strategii Guvernamentale arata ca aproape 60 la suta din elevi si aproape jumatate din profesori si-ar dori manuale unice.
Meditatiile sunt un alt punct sensibil al sistemului romanesc de educatie. Specialistii estimeaza piata meditatiilor din Romania la aproximativ 200 de milioane de euro, ceea ce nu este foarte mult raportat la numarul de profesori si de elevi din Romania, dar acest lucru arata o disfunctionalitate a sistemului. Aceasta idee este sustinuta si de elevi, care au declarat intr-un procent de 45 la suta ca fac meditatii ca sa obtina note mai mari la scoala. O descoperire socanta a studiului este modul in care societatea romaneasca a trecut de la ateismul fortat de pe vremea comunismului la o religiozitate fortata dupa Revolutie. Introducerea Religiei ca disciplina scolara a a dus la rezultatul ca peste 60 la suta din elevi sa refuze teoria evolutionismului si
sa-si explice aparitia omului si a universului prin religie. Studiul arata ca jumatate dintre elevi tin post. Sociologii spun ca indoctrinarea religioasa a elevilor va duce la probleme serioase, iar efectele vor incepe sa se vada in 10-15 ani.

Jonathan Scheele: «Invatamåntul romånesc, tributar stereotipurilor comuniste»
Comisia Europeana s-a autosesizat ca învatamântul primar din România este deficitar, iar predarea limbilor straine se face dupa metode învechite. Aceasta situatie are drept cauza dezinteresul autoritatilor politice fata de educatia copiilor. Aspectele au fost semnalate ieri de catre fostul sef al Comisiei Europene, Jonathan Scheele, si de ambasadorul Regatului Unit în România, Robin Barnett. „Învatamântul din România, mai ales cel primar, a ramas tributar stereotipurilor din perioada comunista“, a declarat Jonathan Scheele.
De altfel, reprezentantul Comisiei Europene a remarcat implicarea superficiala a autoritatilor române în acest domeniu al vietii sociale. În opinia reprezentantilor UE, predarea limbilor straine la clasa nu respecta reglementarile europene. În orele de la aceste discipline trebuie sa se lucreze în grupe de cinci, maximum zece elevi, ceea ce nu se întâmpla în clasele primare si nici la cele gimnaziale. (Alexandru Calmacu)Gardianul,13.02.08

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 13.02.2008 21:55 | 2417 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (13)

0 0

14.02.2008 14:48 lavinia_v

eu nu m-am facut profesor pt ca nu as fi avut alta alternativa, ci pentru ca asta mi-am dorit sa fac. Asa ca domnul Bulai ar trebui sa fie mai atent la declaratii. Sunt si oameni in sistemul de inavamant care fac acest lucru cu placere si daruire in ciuda salariilor mizere.(Precizez ca am 33 de ani si ca am lucrat si in alte sectoare de activitate care nu mi-au creat nici jumatate din satisfactiile pe care mi le produc copiii)

0 0

14.02.2008 15:03 adinatulbure

Extras din http://www.supradot ati.ro/resurse/ combaterea. doc

COMBATEREA DEZAVANTAJARII SOCIALE A COPIILOR SUPRADOTATI







Autor: Prof. Dr. Florian Colceag



Presedinte EDUGATE si IRSCA Gifted Education



Sistemul educativ liniarizat bazat pe reproducere





Sistemul educativ descurajeaza in mod continuu un procentaj de peste 40% dintre copii supradotati, anume vizualii spatiali, ce au o dominanta functionala a emisferei cerebrale drepte. Acestia gandesc in imagini in timp ce sistemul oficial utilizeaza cuvinte pe care vizualii spatiali trebuie sa le transforme in imagini, sa gandeasca in imagini, apoi sa retranscrie rezultatul in cuvinte pentru a fi evaluati in cuvinte.







Din acest motive ei devin copii cu un risc educational major in sistemele clasice bazate pe expunere si memorare, desi in mod paradoxal vizualii spatiali au cea mai mare creativitate/ inventivitate, caracterizati de o inteligenta complexa si dinamica, critica si laterala si in final formeaza oamenii care adauga o reala plus valoare in sistem dezvoltand solutii, inovatii si tehnologii in stiinta sau arta.







La vizualii spatiali se dezvolta o atitudine de contestare a autoritatii care-i dezavantajeaza de asemenea social transformandu- i intr-o categorie de risc social.







In mod paradoxal procentul de supradotati din randul infractorilor este superior mediei statistice, aceasta datorandu-se reactiilor constant adverse ale mediului social. Toate aceste simptome dispar insa intr-un mediu educativ dedicat cu programe deschise si creative, cu interactiune, dinamism si feedback intre copii si profesori, cu atmosfera deschisa si cooperanta.



Intr-un astfel de mediu educativ, familial, social, copii supradotati se dezvolta la adevaratul lor potential si fiind auto-motivati prin natura lor, devin factori activi de progres odata ajunsi la varsta adulta.







Un aspect relevant este dat de preponderenta vizual-spatialilor in societatile de tip familial, preponderenta ce nu se regaseste in sistemele de tip monopolist. Societatile de tip familial genereaza un numar mult mai mare de supradotati cu inteligenta creativa, dar in cazul unei stagnari sau lentori a dezvoltarii istorice si economice a acestor societati, marea majoritate a acestor supradotati creativi emigreaza catre societatile monopoliste unde disciplina si rigoarea populatiei permite o dezvoltare accelerata in cazul in care sunt importati suficienti vizual-spatiali creativi.







In mod paradoxal matricea de generare a inteligentelor creative superioare ramane nedezvoltata in acest caz din cauza fenomenului de drenare a creierelor.



0 0

14.02.2008 22:55 despina6

As vrea sa ma refer strict la acest citat :

“Pentru a ajunge profesor este de ajuns sa faci o facultate si sa te inscrii la un modul pedagogic.”

Cat de simplu pare pentru domnul sociolog Alfred Bulai sa devii profesor !!!

Sunt uimita de cata ineptie se ascunde in spatele acestei afirmatii. Ca sa nu mai vorbim de aroganta.

Chiar credeti ca e nevoie de mai mult???? Oare a urma cursurile unei universitati nu inseamna nimic? Sau e nevoie de cursuri postuniversitare pentru a deveni profesor de gimnaziu, respectiv liceu? Chiar nu inteleg..........Sau probabil ne lipseste o a doua facultate care sa fie strict de psiho-pedagogie pentru a putea spune ca avem si noi o calificare, o meserie, aceea de dascal..... Poate asta vrea sa spuna domnul Bulai..... Cursurile de pedagogie si psihologie, orele de practica pedagogica facute in facultate, oare nu reprezinta o calificare in acest domeniu? Oare acest domn sociolog cunoaste atat de bine continuturile programei de psiho-pedagogie existente in cadrul universitatilor care pregatesc viitorii profesori??

Am 25 ani la catedra si acum aflu cu stupoare ca se pune sub semnul intrebarii calificarea mea ca profesor. Asta este chiar culmea........Nici nu stiu daca e de ras sau de plans......

Ca o concluzie, eu consider ca un sociolog e bine sa isi vada de statistici si sondaje, nu sa faca astfel de afirmatii personale care jignesc sute de profesori din aceasta tara.....Nu cred ca e de competenta dumnealui sa isi dea cu parerea in acest sens.

0 0

15.02.2008 07:27 andrei_sebastian

"aceasta reducere a materiei este greu de realizat din cauza presiunii pe care o exercita cea mai mare forta sindicala din Romania, profesorii. Si aceasta pentru ca reducerea numarului de ore inseamna automat si restructurarea posturilor."

Nu neaparat domnule Bulai, daca am avea clase cu numar mai mic de copii, nu 30 intr-o clasa, ar fi, cred eu, eficient. Iar afirmatia domnului se contrazice cu rezultatele sondajului:"Aproape 40 la suta dintre acestia considera ca principala problema a invatamantului romanesc este volumul mare de materie". Domnule Bulai...............

0 0

15.02.2008 21:03 professorbujor

Eu cred ca domnul Bulai este ruda cu domnul Bula.

0 0

17.02.2008 11:56 raduandrei3

Dragi colegi, daca nu aveti argumente, combateti omul iar nu opinia?

In alta ordine de idei si eu cred ca manualele alternative mai mult incurca.

De asemenea,materia este multa si stufoasa.

Cat despre impartirea actuala pe clase de varsta si ani de studiu, cred ca mai logic si eficient ar fi sa se imparta copii pe clase de competenta, si in grupe de cel mult zece.Semestrial sau anual s-ar tine examene de promovare in alta clasa de competenta si astfel un copil dotat va putea absolvi ciclurile obligatorii si nu numai in mai putini ani iar cei slab dotati sa termine scoala la o anumita varsta, cu un certificat al nivelului de competenta la care au ajuns.

Din pacate oamenii nu se nasc egali ca dotare psiho-fizica. Legea va trebui sa le asigure egalitatea sanselor, dar aceasta lege nu-l va face pe niciunul mai inteligent.

In sfarsit, despre predarea OBLIGATORIE a religiei in scoli: aceasta mi se pare o aberatie. Daca suntem un stat laic, cu separarea religiei de stat, ce cauta religia intr-o institutie de stat? Cat despre continuturile oricarei DOGME religioase, oare majoritatea nu s-a dovedit ca sunt tot niste aberatii? Bietii copii, mai ales cei mici si fara discernamant, sunt obligati sa inghita povestile cu Adam si Eva, etc. iar in mintea lor, auzind si varianta stiintifica, se strecoara grave confuzii. Oare nu s-a vazut ca mai usor se asimileaza aberatiile decat adevarul stiintific?

Cred cu tarie ca educatia civica si morala, cabinetele de psihologie scolara ar fi infinit mai utile decat dogmele de orice fel.

Andrei Radu, profesor de franceza

0 0

17.02.2008 12:17 professorbujor

Ce sintagma mai e si aceasta "combateti omul iar nu opinia"?Nimeni nu a facut referire la omul BULAI ci la ideile domniei-sale,ierte-L bunul Dumnezeu, cu care vrea sa se asamene !

0 0

17.02.2008 13:00 professorbujor

Educatia civica si morala,care a fost si ramane extrem de necesara,banuiesc ca ar trebui sa porneasca nu de la teorii si cuvantari bine-scrise ci de la exemple venite de la fruntasii neamului;cat despre specialistii in psihologie scolara ,am oarecari indoieli,avand in vedere subtirimea cazuisticii acestora.Dar daca e la moda in occident ,desigur ca si noi,nu-i asa...

0 0

17.02.2008 13:17 elaelis

M-am perfectionat in strainatate pentru a preda cu metode moderna; revenita in tara m-am lovit de saracia materiala a scolilor de aici!!! cum sa predau dupa metode moderne cand singura dotare "ultramoderna a scolii" este un prapadit de copiator pe care tot eu il aprovizionez cu hartie! deja tonnerul e din arhisuficient!! cum ramane cu tv si calculator, videoproiector si casetofon in fiecare clasa! ah! am uitat sa precizez !!! din banii parintilor am luat un casetofon la clasa, dar si acum stau cu frica sa nu dispara... caci nu am dulap sigur! of,of,of!

0 0

17.02.2008 13:44 professorbujor

Rog pe distinsa colega "elaelis"sa impartaseasca din experienta domniei-sale castigata inafara tarii;eventual pe acest site,la rubrica diverse.

0 0

18.02.2008 17:41 popicu9

Citiţi ştirea de mai sus:

http://www.didactic.ro/stiri-nid_5793-un-studiu-guvernamental-confirma-ca-scoala-dauneaza-grav-sanatatii

şi apoi continuaţi să comentaţi .

0 0

18.02.2008 17:42 popicu9

Citiţi ştirea de mai sus:

http://www.didactic.ro/stiri-nid_5793-un-studiu-guvernamental-confirma-ca-scoala-dauneaza-grav-sanatatii

şi apoi continuaţi să comentaţi .

0 0

20.02.2008 17:58 vs_aca

stimata elaelis,bani pentru achizitii sunt,si daca nu sunt se dau,dar problema este ca pentru asa ceva se fac peroiecte....si este de lucru.

Cum in romania ne este cam lene sa facem noi cata ceva,ca de,de ce sa fac eu,las'sa faca altu'....RAMNEM FARA!!!

"Dumnezeu iti da,dar nu iti baga in sac."

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

56 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN