Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Finanţarea în învăţământ – discordie MECT-sindicate

MECT şi sindicatele din educaţie încă nu cad de acord cum ar trebui să se facă finanţarea în învăţământ. În timp ce ministrul Adomniţei susţine varianta ca banii să treacă pe la consiliile locale, preşedintele FSI „Spiru Haret”, Gheorghe Isvoranu, are o cu totul altă părere. „De ce să treacă banii prin buzunarul primarului?”, a întrebat acesta la dezbaterea pe pachetul de legi, care a avut loc marţi, la C.N. „Sf. Sava”, din Bucureşti. Întrebarea nu a rămas fără răspuns, Adomniţei justificând alegerea MECT prin faptul că, la finanţarea de bază, dată de la bugetul central, comunitatea poate da bani în plus pentru învăţământ. Nici acest lucru nu a fost privit, însă, cu îngăduinţă de către sindicaliştii şi dascălii prezenţi la dezbatere: „N-ai voie să faci aşa ceva”, spunea un profesor din sală, în timp ce Isvoranu a declarat că este o măsură discriminatorie, din moment ce există comunităţi bogate şi comunităţi sărace. Un alt subiect adus în discuţie a fost cel al titularizării. Ministrul Adomniţei a anunţat că nu este de acord cu ceea ce specifică proiectul Legii Învăţământului Preuniversitar. „Acum, în proiectul de lege se spune că, dacă un profesor titular pe post îşi pierde postul, îl duc la prima şcoală unde se iveşte oportunitatea. Dar nu mai sunt de acord cu asta. Directorul şcolii nu are nimic de spus? Să se organizeze concurs. Altfel, un profesor slab poate ajunge la cea mai bună şcoală”, a declarat Adomniţei, stârnind reacţii dure din partea lui Marius Nistor, preşedintele executiv al FSI „Spiru Haret”. Adomniţei a declarat că directorii, care nu este obligatoriu să fie cadre didactice pentru a ocupa această funcţie, trebuie să fie „principalii PR-işti ai şcolii” şi să aibă grijă ca procesul educaţional să fie de calitate, altfel riscând să îi plece elevii din şcoală. „Când o să vadă cum pleacă 10 copii, o să vadă cum pleacă 100 de milioane”, a spus acesta. Ministrul a anunţat că părinţii care nu îşi vor înscrie copiii la grădiniţă nu vor fi sancţionaţi, aducând date cu privire la numărul de copii care nu au avut, în acest an, locuri în grădiniţe. „Presa a tot vehiculat că 10.000 de copii din Bucureşti nu au locuri. De fapt, e vorba de 32.000 de copii. 22.000 nici măcar nu au mai aplicat. În România, sunt 300.000 de copii care nu au locuri în grădinţe”, a precizat Adomniţei. Acesta a adăugat, de asemenea, că nu este de acord cu trecerea unităţilor şcolare cu profil agricol la Ministerul Agriculturii.

Sporuri egale pentru doctorat

Profesorii prezenţi la dezbatere au venit şi ei cu propuneri, pe care le vor prinde în proiectele de legi. Un dascăl din Buzău a cerut ca sporurile de doctorat să fie egale în învăţământul preuniversitar cu cele din universitar, directoarea unei grădiniţe din Bucureşti s-a plâns de faptul că legea cuprinde exprimări neclare, iar o alta a întrebat descumpănită: „Putem ieşi din programul BEI?” Remus Cernea, de la asociaţia „Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă”, a declarat că religia are un statut ambiguu în proiecte, invocând că, dintr-un studiu al asociaţiei, reiese faptul că 8% dintre elevi nu ştiu că pot lipsi de la ora de religie şi că 60% dintre profesori cred că ora e obligatorie. Profesorii logopezi au reclamat dispariţia centrelor logopedice interşcolare, din textele proiectelor.

„Noi trebuie să facem Pactul pentru educaţie!”

Prezent la dezbatere, fostul ministru al educaţiei şi actualul preşedinte al Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie, Mircea Miclea, a declarat că multe dintre neînţelegerile actuale ar fi fost rezolvate, dacă pachetele de legi ar fi fost puse ca o bucată dintr-o strategie mai generală. Acesta a propus ca discuţiile să se centreze pe teme mari, cum ar fi competenţele pe care trebuie să le formeze şcoala şi evaluarea acestora. „Noi trebuie să facem Pactul pentru educaţie şi să nu aşteptăm un pact de la partide, pentru că e foarte puţin probabil ca acesta să se realizeze”, a declarat Miclea. Din estimările ministrului, până spre sfârşitul lunii aprilie, toate propunerile vor avea o formă finalizată. Chiar dacă, oficial, dezbaterea publică pe pachetul de legi se finalizează pe 17 februarie, Adomniţei a declarat că încă se pot primi propuneri, dar acestea nu vor fi analizate prioritar. (M.C.)
Gandul,14.02.08

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 13.02.2008 22:20 | 2568 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (20)

0 0

15.02.2008 13:23 lala_lacra

Ce sa faca primariile?Doar discrepanta intre cadrele didactice din diferite zone. Sunt primarii cu multi bani, care dau cadrelor bonuri de masa, achita abonamentele navetistilor, se ocupa de imbunatatirile bazei materiale din scoli etc, si primarii care ar vrea sa ajute scoala , dar nu au venituri.Atunci ce vom face d-le ministru?Si directorii sa fie propusi tot din randul cadrelor didactice ca si ministrii care ar trebui sa fie in fruntea MECT, cu scoala pedagogica, sa cunoasca modul de lucru cu copii, necazurile cu care se infrunta "lumea din invatamant".

0 0

15.02.2008 19:46 sam_tatarusi

Primarii sunt alesi ca reprezentanti ai unui partid si servesc vrand-nevrand acel partid, in repartizarea fondurilor ca ordonatori de credite. In anul preelectoral fac pomeni electorale in acele domenii care aduc voturi pentru un alt mandat. De exemplu, repartizeaza fonduri pentru centrale termice in biserici, desi incalzirea scolilor se face cu sobe, apa curenta nu au, iar grupul sanitar este un closet in fundul curtii. Halal prioritate este invatamantul in conceptia unor primari...

V. Amarie

0 0

15.02.2008 20:51 professorbujor

Eu vad ca statul vrea sa scape de toate obligatiile si sa ramana doar cu drepturile;descentralizarea se face cand e vorba de finantarea invatamantului,adica sa vada primarul cum aranjeaza scoala,iar guvernul cu armata ministeriala sa controleze daca s-a facut birocratia emanata din birourile sale.

0 0

15.02.2008 21:48 iondinro









In conditiile in care scolile au personlitate juridica, au contabilitate proprie de

ce este nevoie ca banii sa treca pe la primarie sa fim la cheremul d-lui primar sau a

d-lui contabil de la primarie. D-le Ministru nu traiti in Romania,nu cunoasteti

realitatea romaneasca.Doriti un exemplu.Chiar din judetul Iasi: primarul unei comune

a instrainat terenul unei gradinite iar la ora actuala nu se poate construi gradinta,

pentru ca nu are teren.Tot in aceasta comuna prin grija aceluiasi primar o gradinita

ramine fara teren de joaca pentru copii, are wc-ul la poarta,iar fondurile Phare pentru

reabilitarea gradinitei au fost folosite in batae de joc.(pacat de bani). Acelasi primar

achizitioneza mobilier pentru 4 sali de clasa in valoare de 46000 lei printr-o firma

particulara care in magazine costa sub 20000 lei.Daca bugetul scolii va fi la primarii

inchipuiti-va ce se poate intampla.

Daca finantarea urmeaza elevul ce veti face cu scolile mici ? O scoala din mediul rural

de unde atrage elevi pentru a avea o finantare mare. (sa nu spuneti ca vor veni copii

din alte comune sau de la oras)D-le Ministru, societate romaneasca nu este pregatita

la ora actuala de asa ceva,nici moral,nici institutional si nici profesional.

0 0

16.02.2008 06:05 sam_tatarusi

Scolile au avut in proprietate terenuri agricole primite prin Legea improprieteririi din 1878.Dreptul de proprietate nu a fost reconstituit,terenurile acestea fiind trecute in patrimoniul public al comunitatii (primariilor). Am auzit de scoli scoase in strada pentru a fi reconstituit dreptul proprietarului initial. Acum fondul funciar de rezerva s-a epuizat. Ce vor face vor primariile? Se vor actiona in instanta

pe ele insele fiindca nu au reconstituit acest drept (pentru comunitate)?

0 0

16.02.2008 13:14 monica_caruntu

Cum se implica comunitatea in problemele scolii? Nici macar la scolile centrale nu sunt dispusi sa ajute financiar, dar in cartierele marginase sau in zonele defavorizate? Primariile deja favorizeaza unele scoli in detrimentul altora cand e vorba de bugetul local, ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca si ele, primariile, primesc fonduri in functie de apartenenta politica a primarului...

0 0

16.02.2008 18:15 professorbujor

Notiunea de comunitate este extrem de fluturata;existenta ei reala poate fi masurata prin ceea ce se vede concret in jurul nostru.De sus,pana jos.

0 0

17.02.2008 13:45 iuliana-mihaela

Pe cand un spor penru cadrele didactice care au absolvit un master,in special in domeniul educational?



0 0

17.02.2008 13:46 iuliana-mihaela

Imi cer scuze,am scris in graba si lipseste consoana " t"din cuvantul "pentru".

0 0

18.02.2008 18:08 avi13

asta este lipsa de responsabilitate.Ministerul vede ca este un domeniu delicat si de aceea doreste descentralizare, de parca noi nu stim cum se comporta un primar.

0 0

18.02.2008 23:17 mihai_dumitrachescu

de ce profesorilor cu master nu li se recunoaste aceasta pregatire de 2 ani in plus fata de ceilalti?Nic1i macar printr-un punctaj mai mare?E nedrept?

0 0

18.02.2008 23:19 mihai_dumitrachescu

cum pot fi eliminate eventualele abuzuri sau chiar mai rau favoritismele directorului sau CA cand vor organiza concursurile de titularizare?

0 0

18.02.2008 23:22 mihai_dumitrachescu

de ce nu ni se deconteaza cheltuielile de perfectionare desi scoala a primit adrese pt a face acest lucru?pt grade didactice,taxe de inscriere sau inmatriculare?se mai acorda cei 100 euro si in 2008?

0 0

19.02.2008 19:44 yana_popa

n am nimic cu cei care au facut masterul.

felicitari! Dar e corect, ca ei in timp ce erau la master erau si profesori platiti si vechime si alte drepturi, desi lipseau pe motiv de studii???

si acum vor ce ?

haideti toti la master, sa inchidem scolile cand se dau examene pentru ca ne convine, nu....., toate drepturile ne sunt recunoscute.Deci, in acelasi timp suntem multiplicati si normal ne meritam drepturile!!!

Ce parere aveti?

0 0

19.02.2008 19:49 yana_popa

Pt mihai dumitrachescu

despre ce adresa e vorba?

cine deconteaza? PRIMARIA? Vai dau pe dinafara cu atata amabilitate: naveta lupta si iar lupta, tichete la sfantul asteapta, celelalte....ce vor mai fi promise cand o vrea Domnul, dar n ar fi rau mai cerem anul asta ceva si poate obtinem ceva...., un mic santaj electoral NU!!! doar se poarta....

0 0

19.02.2008 21:05 ama_85

pentru ce sa treaca banii prin primarii????sa se stearga toata lumea pe maini.primarul ca i-a dat scolii si directorul ca nu i-a primit!!asa se intampla mai nou.....dar nu-i de mirare

0 0

20.02.2008 20:25 delia_aurelia

nu sunt de acord ca acele bonuri pt. cadrele didactice sa treaca pe la primari. de exemplu anul trecut de craciun primarul din orasul nostru nu a avut fonduri pt. bonurile profesorilor in schimb a avut sa isi dea lui si angajatilor primariei tot felul de premii. am intrebat daca acuma in martie vom primi acele bonuri si a zis ca inca nu s-a alocat bugetul pt. asa ceva? pana cand atata bataie de joc la adresa cadrelor didactice? pt. unii din noi si 3 mil. sau 3.5 mil sunt bani.........

0 0

20.02.2008 23:46 coletta

Degeaba obţinem nişte drepturi pentru că , dacă vrea primăria şi te conoaşte mai bine îţi dă bani,dacă nu contabila primăriei îţi dă ce vrea ea.La Craiova s-a alocat bugetul dar nu avem bani nici măcar să ne plătim utilităţile,dar pentru bonuri,transport, perfecţionare ţi multe altele câte mai sunt.Am ajuns să cred că noi cadrele didactice suntem priviti ca nişte cârpe de şters praful.Personal cred că nici sindicatul nu-şi face treaba aşa cum trebuie.

0 0

21.02.2008 13:29 emilia_07

Pentru iana_popa, daca eu dau examenele in week-end la master, care e problema dumitale? N-am lipsit nicio zi, asa ca de ce sa fie platit? Asta e rautate gratuita, daca nu ajungi la struguri, inseamna ca sunt acri?

0 0

25.02.2008 19:45 yana_popa

Multumec pt raspuns.

In cazul dvoastra felicitari asa cum am mai spus. Dar ce te faci ca pe aici prin imprejurimi asa se poarta. Ce sa cred ca de fapt examenele se tineau la sf de sapt iar ei aveau pretext pt a lipsi de la ore? Rusine sa le fie!

Scuze, nu sunt o colega rea sau invidioasa dar intr o situatie ca cea de sus cred ca oricine ar reactiona asa.

Sunt un cadru didactic care e receptiv la nou, dar programul de scoala l am respectat, de aceea ce am relatat mi

s a parut fffff deplasat.

Imi cer scuze pt cei care n au fost in situatii similare





Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN